Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2013, 14:03
powersneder
powersneder is offline
---

Laatst gewijzigd op 31-10-2018 om 20:51.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 15:50
Verwijderd
Citaat:
wat maakt het uit of je hetero of homo bent?
je kan nog zo hetero zijn, toch kan je geil worden van naakte mannen.

het enige probleem dat ik uit je bericht kan opmaken is, is dat je je vriendin hebt genaaid.
Sowieso figuurlijk..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 16:53
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
je kan nog zo hetero zijn, toch kan je geil worden van naakte mannen.
Als je een hetro vrouw bent wel ja. Als hetro man is dat by definition onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Als je een hetro vrouw bent wel ja. Als hetro man is dat by definition onmogelijk.
Nee hoor.


OT: Je bent vreemdgegaan. Je geaardheid staat erbuiten. Biecht het op en verlaat je vriendin, je bent nog niet in staat een relatie te hebben blijkbaar.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Als je een hetro vrouw bent wel ja. Als hetro man is dat by definition onmogelijk.
Exact. Anders ben je immers geen hetero. Toch vreemd dat deze fout gemaakt blijft worden.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 18:17
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Exact. Anders ben je immers geen hetero. Toch vreemd dat deze fout gemaakt blijft worden.
Ach, blijkbaar is het minder erg om "100% hetero" te zijn, maar wel een lul in je mond te willen dan het is om biseksueel of homoseksueel te zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 19:16
Verwijderd
Het is een beetje als zeggen dat je erg christelijk bent maar niet in god gelooft.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 19:25
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Klopt. Maar goed, het zijn dus geen "fouten" die mensen maken. Ze doen het bewust, omdat ze het minder erg vinden klinken, of zo.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 20:43
Verwijderd
En exact daarom vind ik het leuk om er een punt van te maken.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 20:51
serac
serac is offline
Gevalletje biologie. Niet echt iets mis mee, jezelf "ontdekken" ; vriendin of niet. Alle bloemetjes kunnen het doen als ze open gaan - -

Laatst gewijzigd op 06-04-2013 om 21:11.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 22:02
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Gevalletje biologie. Niet echt iets mis mee, jezelf "ontdekken" ; vriendin of niet. Alle bloemetjes kunnen het doen als ze open gaan - -
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 23:58
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Nee hoor.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 00:11
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 10:11
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Denk niet dat het mogelijk is om in woorden uit te gaan leggen hoe stupide die opmerking was.

Je verklaart dat iets niet matched aan waar het voor staat. Met dezelfde logica kan je zeggen dat je een auto hebt, maar geen auto hebt. Best I can do without writing an essay.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 10:40
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Wikipedia:
Citaat:
Seksuele activiteit met een persoon van dezelfde sekse op zich wordt niet altijd homoseksualiteit genoemd; het wordt gezien als "homoseksueel gedrag". Niet iedereen die homoseksueel gedrag vertoont, ziet zichzelf als een homoseksueel of zelfs als biseksueel.
Je kan prima een piemel aanraken zonder homo- of biseksueel te zijn.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 11:23
Verwijderd
Mierenneukerij.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 11:32
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Wikipedia:

Je kan prima een piemel aanraken zonder homo- of biseksueel te zijn.
"ziet zichzelf"..

Ja, zo ken ik er nog een paar.

"Ik vermoord 6 mensen per week, maar ik ben geen moordenaar."
"Ik drink me iedere dag helemaal lam, maar ik ben geen alcoholist."
"Ik laat me iedere dag in mijn kont neuken door een vent, maar ik ben niet homoseksueel (of bi)."

Tja.. ik vind het verder allemaal prima hoor. Mensen moeten zich vooral noemen hoe ze zich willen noemen (en labels boeien uiteindelijk natuurlijk geen fuck), maar het is dan niet vreemd dat anderen het niet serieus nemen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 11:50
Verwijderd
Nah, tussen homo of bi zijn en een beetje experimenteren zit een wereld van verschil. Alsof al die tienermeisjes die in de kroeg weleens met andere tienermeisjes zoenen ook allemaal meteen biseksueel zijn.

Maar het zou schelen als de '100% hetero'-crowd niet zo bang was om als 99% hetero te identificeren, ja. De meeste mensen zijn in meer of mindere mate heteroflexibel.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 11:51
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Wikipedia:

Citaat:
(1) Seksuele activiteit met een persoon van dezelfde sekse op zich wordt niet altijd homoseksualiteit genoemd; het wordt gezien als "homoseksueel gedrag". (2) Niet iedereen die homoseksueel gedrag vertoont, ziet zichzelf als een homoseksueel of zelfs als biseksueel.
Je kan prima een piemel aanraken zonder homo- of biseksueel te zijn.
(1) Dat iets niet homosexualiteit genoemd wordt, geeft niet aan het het heterosexualiteit is.
(2) Dat mensen zichzelf niet zo zien wil niet zeggen dat het niet zo is. Hitler zag zichzelf ook als iemand die het werk van God verrichtte.

Dus daar staat: mensen die sexueel contact hebben kunnen zichzelf fout inschatten over hun geaardheid. Dat is totaal irrelevant aan het topic.

Goed, nu ik, maar dan met degelijk gesourced bronnen:
Van Dale:
Heteroseksueel: met seksuele gevoelens voor het andere geslacht
Homoseksueel: met seksuele gevoelens voor leden van het eigen geslacht; homofiel.

Oxford :
over hetero: sexually attracted to people of the opposite sex.
over homo: sexually attracted to people of one’s own sex.

Cambridge:
over hetero: a person who is sexually attracted to people of the opposite sex
over homo: a person, especially a man, who is sexually attracted to people of the same sex and not to people of the opposite sex

Het gaat hier dus eigenlijk altijd over gevoel, aantrekkingskracht, specifiek over naar het andere geslacht, danwel naar exact hetzelfde geslacht. Nergens naar beiden. Ik denk dat het vrij veilig is te concluderen dat opwinding, geilheid een gevoelskwestie is, iets dat veroorzaakt wordt door aantrekkingskracht.

Dus again: by definition is het niet mogelijk opgewonden te raken van mannen als je hetero bent.

nu klaar hoop ik, en kom aub niet weer met slecht geschreven wikipedia rotzooi aan.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 11:57
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Nah, tussen homo of bi zijn en een beetje experimenteren zit een wereld van verschil. Alsof al die tienermeisjes die in de kroeg weleens met andere tienermeisjes zoenen ook allemaal meteen biseksueel zijn.

Maar het zou schelen als de '100% hetero'-crowd niet zo bang was om als 99% hetero te identificeren, ja. De meeste mensen zijn in meer of mindere mate heteroflexibel.
Natuurlijk zit er een wereld van verschil tussen (ik heb ook wel eens met meisjes gezoend en ben ook hetero), maar waar ik het over had is precies wat jij zegt. Dat "ik ben 100% hetero"-gemiep komt meer uit onzekerheid voort dan dat het de werkelijkheid beschrijft. Als ik iedere week met een vrouw in bed zou liggen zou ik mezelf écht geen hetero meer noemen.

Maar zoals ik al zei: die labels boeien me vrij weinig en iedereen moet moet lekker doen en laten wat ze willen; ik snap alleen soms niet hoe en waarom mensen dat soort statements kunnen volhouden.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 12:10
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Dat leidt wel tot een interessante vraag: als je (weleens) seks hebt met iemand van hetzelfde geslacht maar nooit verliefd wordt op iemand van hetzelfde geslacht (maar wel op het andere geslacht), ben je dan biseksueel?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 12:15
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Hmm, ik weet het niet. Als ik geil zou worden van vrouwen (en er seks mee heb) zou ik mezelf denk ik geen hetero meer noemen, zelfs als ik niet verliefd op ze word.

Ik heb het één keer geprobeerd. Een trio met een vrouw erbij. Nou, halverwege zijn we ermee gestopt omdat we het allebei niets vonden (dat andere meisje én ik). Mijn ex vond dat minder leuk. Maar eh, ja, ik weet dus dat ik niets met vrouwen heb. Als ik dat wel zou hebben was ik geen hetero.

Er zijn uiteraard altijd wel kleine verschillen. Zo vind/vond ik zoenen met vrouwen altijd fijn, maar werd ik er niet geil van. Ik vind vrouwen ook niet aantrekkelijk, maar soms wel mooi om naar te kijken (zoals je ook een schilderij mooi kunt vinden ). Er zijn vast mensen die mij al niet meer als hetero zien omdat ik zoenen met vrouwen fijn vond. Persoonlijk vind ik dat niet. Ik heb ook wel eens gezoend met jongens van wie ik verder niet geil werd of zo, dus er is wel een stapje meer nodig dan alleen zoenen, om te kunnen zeggen dat je op iemand valt.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Nah, tussen homo of bi zijn en een beetje experimenteren zit een wereld van verschil. Alsof al die tienermeisjes die in de kroeg weleens met andere tienermeisjes zoenen ook allemaal meteen biseksueel zijn.
Dat zijn ze ook.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Dat zijn ze ook.
Als je dat vindt, vanwaar dan de minachtende aanhalingstekens in deze post?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 14:10
Verwijderd
Je vergist je. Dat waren juist prijzende aanhalingstekens.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 14:15
Verwijderd
Goed, waarom überhaupt aanhalingstekens dan?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk zit er een wereld van verschil tussen (ik heb ook wel eens met meisjes gezoend en ben ook hetero), maar waar ik het over had is precies wat jij zegt. Dat "ik ben 100% hetero"-gemiep komt meer uit onzekerheid voort dan dat het de werkelijkheid beschrijft. Als ik iedere week met een vrouw in bed zou liggen zou ik mezelf écht geen hetero meer noemen.

Maar zoals ik al zei: die labels boeien me vrij weinig en iedereen moet moet lekker doen en laten wat ze willen; ik snap alleen soms niet hoe en waarom mensen dat soort statements kunnen volhouden.
Ja, ik ben het ook met je eens, hoor. Mijn opmerking was niet specifiek aan jou gericht.

Zulke topics vervallen alleen zo snel in 'NEE JE BENT NIET HETERO', met regelmatig ondertonen van 'ja dus nu ben je bi', alsof er maar drie standen zijn en de kleinste afwijking van de hetero-stand je schakelaartje meteen naar biseksualiteit of homoseksualiteit doet verspringen. Dat is onzin en leidt bovendien af van het werkelijke probleem, zoals in dit geval dat OP vreemdgaat, geen verantwoordelijkheid wenst te nemen voor zijn keuzes, en kennelijk moeilijk 'nee' kan zeggen tegen die vriend van 'm.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 14:49
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ja, ik ben het ook met je eens, hoor. Mijn opmerking was niet specifiek aan jou gericht.

Zulke topics vervallen alleen zo snel in 'NEE JE BENT NIET HETERO', met regelmatig ondertonen van 'ja dus nu ben je bi', alsof er maar drie standen zijn en de kleinste afwijking van de hetero-stand je schakelaartje meteen naar biseksualiteit of homoseksualiteit doet verspringen. Dat is onzin en leidt bovendien af van het werkelijke probleem, zoals in dit geval dat OP vreemdgaat, geen verantwoordelijkheid wenst te nemen voor zijn keuzes, en kennelijk moeilijk 'nee' kan zeggen tegen die vriend van 'm.
Nouja, ik vind het hele "je bent x procent homo / bi / lesbi" een beetje onzin. Als je als man hetero bent ga je waarschijnlijk niet met mannen naar bed / word je waarschijnlijk niet op mannen verliefd. Als je bijvoorbeeld wel op mannen verliefd wordt, al is het maar soms, ben je waarschijnlijk bi. Dat mensen moeite hebben met dat te accepteren is een ander verhaal, maar dat maakt het niet minder waar. Wat het je niet maakt is 78,36% hetero want dat is een onzin verhaal.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 14:52
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Nou, ik denk dat we het in ieder geval allemaal eens zijn dat de geaardheid van de TS hier niet het probleem is. Hij is vreemdgegaan en kan zich blijkbaar niet inhouden zodra hij geil wordt; dat is een probleem.

Laatst gewijzigd op 07-04-2013 om 18:07.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Dat leidt wel tot een interessante vraag: als je (weleens) seks hebt met iemand van hetzelfde geslacht maar nooit verliefd wordt op iemand van hetzelfde geslacht (maar wel op het andere geslacht), ben je dan biseksueel?
Heteroamoreus

Nee, zo iemand zou ik heteroflexibel noemen. Beetje 1 & 2 op de Kinsey scale. Behalve dat dat eigenlijk ook niet echt klopt en ik ze in de praktijk waarschijnlijk gewoon niks zou noemen, totdat ze eventueel zelf zeggen dat X de term is waar ze mee identificeren. /schouderophaal

Citaat:
nu klaar hoop ik, en kom aub niet weer met slecht geschreven wikipedia rotzooi aan.
Zegt iemand die woordenboekdefinities aanhaalt en dat 'degelijk gesourced bronnen' noemt

Citaat:
Dus again: by definition is het niet mogelijk opgewonden te raken van mannen als je hetero bent.
Wat als je een man bent en je raakt opgewonden van jezelf?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 15:15
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Zegt iemand die woordenboekdefinities aanhaalt en dat 'degelijk gesourced bronnen' noemt

Wat als je een man bent en je raakt opgewonden van jezelf?
Elk wetenschappelijk iets begint zoiezo met een definitie van iets. Denk dat als je 3 erkende woordenboeken hanteerd en daar een beeld uit vormt dat aansluit bij het algemene beeld je wel iets goeds te pakken hebt.

Als je van jezelf opgewonden raakt is dat een vorm van narcisme geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Nouja, ik vind het hele "je bent x procent homo / bi / lesbi" een beetje onzin. Als je als man hetero bent ga je waarschijnlijk niet met mannen naar bed / word je waarschijnlijk niet op mannen verliefd. Als je bijvoorbeeld wel op mannen verliefd wordt, al is het maar soms, ben je waarschijnlijk bi. Dat mensen moeite hebben met dat te accepteren is een ander verhaal, maar dat maakt het niet minder waar. Wat het je niet maakt is 78,36% hetero want dat is een onzin verhaal.
Ik vind de percentages juist wel handig. Niet in die hyperexacte vorm, natuurlijk, maar ze correleren met de glijdende schaal die je in 't echte leven ziet (en die je dus ook terugkomt in wetenschappelijke reflecties ervan, zoals o.a. de Kinsey Scale). Ze bieden nuance.

Daarom ben ik ook fan van 'heteroflexibel' als term; dat doet niets af aan je heteroseksualiteit, geeft tegelijkertijd de mensen die '100% HETERO, IK DACHT HET NIET' roepen gelijk, bespaart je twijfelachtige aanhalingstekens, biedt veel ruimte voor persoonlijke invulling, en stelt je in staat om (bijvoorbeeld) je voorliefde voor MMF-triootjes te rijmen met de rest van je geaardheid. Het is een manier om 'ik ben 76,36% hetero' te zeggen. Of 87%. Of 98%.

Laatst gewijzigd op 07-04-2013 om 17:53.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Elk wetenschappelijk iets begint zoiezo met een definitie van iets. Denk dat als je 3 erkende woordenboeken hanteerd en daar een beeld uit vormt dat aansluit bij het algemene beeld je wel iets goeds te pakken hebt.
O, dan kunnen we vakgebieden als psychologie en seksuologie wel opdoeken, als we toch alleen maar in 't woordenboek hoeven te kijken om te weten hoe het zit. Stom dat niemand daar eerder op gekomen is, zeg.

Citaat:
Als je van jezelf opgewonden raakt is dat een vorm van narcisme geloof ik.
Nee, dat is vrij normaal. Best veel mensen ervaren kijken naar hun eigen naughty bits in een staat van opwinding als erotisch. Volgens jouw woordenboekdefinities ben je dan niet hetero meer. Wat nu?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 18:09
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Gezien de nette, maar helaas offtopic discussie nu een heel nieuw topic alleen voor deze discussie!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 18:50
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik vind de percentages juist wel handig. Niet in die hyperexacte vorm, natuurlijk, maar ze correleren met de glijdende schaal die je in 't echte leven ziet (en die je dus ook terugkomt in wetenschappelijke reflecties ervan, zoals o.a. de Kinsey Scale). Ze bieden nuance.

Daarom ben ik ook fan van 'heteroflexibel' als term; dat doet niets af aan je heteroseksualiteit, geeft tegelijkertijd de mensen die '100% HETERO, IK DACHT HET NIET' roepen gelijk, bespaart je twijfelachtige aanhalingstekens, biedt veel ruimte voor persoonlijke invulling, en stelt je in staat om (bijvoorbeeld) je voorliefde voor MMF-triootjes te rijmen met de rest van je geaardheid. Het is een manier om 'ik ben 76,36% hetero' te zeggen. Of 87%. Of 98%.
Nouja, als je verliefd wordt op iemand van hetzelfde geslacht en seksueel opgewonden raakt van iemand van hetzelfde geslacht, ben je niet hetero. Ook niet zoveel procent, ook niet "flexibel". Dan kun je bi zijn en dat met beide geslachten hebben, of homoseksueel / lesbisch zijn als je het alleen maar van hetzelfde geslacht hebt, maar jezelf op dat moment nog als hetero bestempelen is... gek. Want we hebben bijvoorbeeld juist de term biseksueel voor als je dingen met beide geslachten wilt.

Verandert natuurlijk niet dat er meerdere mogelijkheden en situaties zijn, maar ik vind het percentagegebruik een beetje overdreven en lijkt voornamelijk gebruikt te worden door mensen die gewoon niet willen toegeven dat ze opgewonden raken van mensen van hetzelfde geslacht.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 20:33
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
dat is vrij normaal.
Nee.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2013, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Nee.
Wel.

Citaat:
Nouja, als je verliefd wordt op iemand van hetzelfde geslacht en seksueel opgewonden raakt van iemand van hetzelfde geslacht, ben je niet hetero. Ook niet zoveel procent, ook niet "flexibel". Dan kun je bi zijn en dat met beide geslachten hebben, of homoseksueel / lesbisch zijn als je het alleen maar van hetzelfde geslacht hebt, maar jezelf op dat moment nog als hetero bestempelen is... gek. Want we hebben bijvoorbeeld juist de term biseksueel voor als je dingen met beide geslachten wilt.

Verandert natuurlijk niet dat er meerdere mogelijkheden en situaties zijn, maar ik vind het percentagegebruik een beetje overdreven en lijkt voornamelijk gebruikt te worden door mensen die gewoon niet willen toegeven dat ze opgewonden raken van mensen van hetzelfde geslacht.
Hm ja, ik snap je punt. Maar vind je dan niet dat er verschil zit tussen iemand die misschien eens per X jaar bij wijze van uitzondering eens samen met z'n vriendin iets casuals doet met iemand van 't zelfde geslacht, en de doorsnee biseksueel die inderdaad gewoon beide geslachten aantrekkelijk vindt? Als biseksualiteit alles tussen 0,1% en 99,9% is dan wordt het zo ontastbaar breed.

Misschien hebben we ook gewoon verschillende ervaringen met mensen. Ik heb nog nooit iemand ontmoet die identificeerde als heteroflexibel en die níet goed wist wat hij/zij wilde. Meestal zijn het mensen die zich bewust zijn van dat ze niet helemaal bi zijn, maar toch ook niet helemaal hetero. Aan de andere kant hebben zij het ook nooit over percentages, dat heb ik nu gewoon even zo 'vertaald'. Percentages (meestal in de vorm van die eeuwige 100%) zie je inderdaad vooral vaak vooral gebruikt worden door mensen die wat onzeker zijn over hun mannelijkheid en/of heteroseksualiteit.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2013, 16:40
Verwijderd
Het ding is dat als je je aangetrokken kán voelen tot hetzelfde/beide geslachten, je in mijn ogen homo of bi bent. Dan is het vreemd (of nouja, vreemd. Incorrect eerder imo) als iemand beweert heteroseksueel te zijn terwijl hij/zij af en toe een uitstapje maakt naar een man/vrouw.

Met wat je uiteindelijk een relatie hebt of wilt doet dan niet terzake en is imo ook niet heel relevant voor deze discussie.

Ik, als man, kan prima vaststellen of een andere man aantrekkelijk is en eventueel in de smaak zal vallen bij andere personen, maar er is geen enkele nieuwsgierigheid of enthousiasme aanwezig om ooit met een dude iets te doen. Een vriend van mij is homo, en kan zich totaal niet warm maken om ooit in bed te duiken met een vrouw.

Wat mij betreft is het gewoon zo:

Heteroseksueel: Voelt zich exclusief aangetrokken tot personen van hetzelfde geslacht.
Homoseksueel: Voelt zich exclusief aangetrokken tot personen van het andere geslacht.
Biseksueel: Kan zich aangetrokken voelen tot beide.

Als je opgewonden wordt van beide geslachten, en dan trouwt met iemand van het andere geslacht, ben je niet hetero maar gewoon bi. Als je een 20 jarig meisje bent en je vindt het 'gewoon leuk' om af en toe met iemand van hetzelfde geslacht af en toe te zoenen/fozen ben je bi. Als je als jongen "overtuigd" bent dat je hetero bent, maar ondertussen toch de behoefte hebt om op andermans piemel te blazen ben je waarschijnlijk bi.

Het probleem komt uiteraard voort uit personen die het heel erg vinden om geen hetero te zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2013, 16:42
Verwijderd
Was de grap "hahaha leden van het eigen geslacht huhu huhu lid" al gemaakt? Bij dezen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 09:31
Guarnere
Avatar van Guarnere
Guarnere is offline
Citaat:
Het ding is dat als je je aangetrokken kán voelen tot hetzelfde/beide geslachten, je in mijn ogen homo of bi bent. Dan is het vreemd (of nouja, vreemd. Incorrect eerder imo) als iemand beweert heteroseksueel te zijn terwijl hij/zij af en toe een uitstapje maakt naar een man/vrouw.

(...)

Het probleem komt uiteraard voort uit personen die het heel erg vinden om geen hetero te zijn.
Volgens mij is het voor het eerst, maar ik ben het zowaar eens met Reverend eens.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 11:16
Verwijderd
Ik ben het ook volledig met Reverend eens, maar ik voeg iets aan die opvattingen toe omdat ik vind dat een extra gradatie best zin heeft. Niet als aparte geaardheid, want het blijft inderdaad gewoon een vorm van biseksualiteit, maar als beschrijving van hoe bi je dan precies bent. Want hoewel 'een beetje hetero' semantisch niet klopt, in de praktijk zijn wel een hele hoop mensen 'een beetje bi'. Soms een bijna verwaarloosbaar beetje, dat het eigenlijk niks meer te maken heeft met je identiteit.

Naar die extra gradatie lijkt bovendien vraag te zijn vanuit alle partijen, want juist die experimenteel aangelegde beetje-bi-mensen krijgen regelmatig 'jij bent niet echt hetero' EN 'jij bent niet echt biseksueel' te horen, met daarnaast ook een sceptisch 'nah, je weet gewoon niet wat je wil, je bent gewoon hetero' (vooral te zien bij tienermeisjes) of juist 'nee, zodra je op 5 meter afstand komt van een penis moet je je heterokaart inleveren' (vooral te zien bij tienerjongens).

Dat het woord vervolgens 'heteroflexibel' geworden is, tja, ik heb het ook niet verzonnen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 14:29
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Dat ben ik dan wel weer met je eens.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 11-04-2013, 11:38
kevin89
kevin89 is offline
experimenteren dat is iets wat je 1 a 2 keer doet. doe je het vaker met het zelfde geslacht dan vindt ik het meer dan experimenteren alleen.
jongens/mannen die zichzelf volledig hetero noemen terwijl ze gebruikelijk seks hebben met het zelfde geslacht die durven er volgens mij nog niet voor uit te komen dat ze bi of bischierig zijn.. in het begin noemde ik mezelf ook hetero, ik wilde helemaal geen bi zijn/genoemd worden. maar na een tijd moest ik toch echt toegeven aan mezelf dat ik meer was dan dat.. ookal vondt ik het best eng, je kan jezelf niet voor de gek houden meer op een gegeven moment.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2013, 11:54
Verwijderd
Vergeet iedereen ook eventjes dat pubers gewoon heel erg geil worden van de gedachte aan seks en dat dat kan leiden tot experimenteren zonder dat daar gelijk het labeltje biseksueel of homoseksueel op geplakt hoeft te worden? Allemachtig zeg.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2013, 13:05
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Vergeet iedereen ook eventjes dat pubers gewoon heel erg geil worden van de gedachte aan seks en dat dat kan leiden tot experimenteren zonder dat daar gelijk het labeltje biseksueel of homoseksueel op geplakt hoeft te worden? Allemachtig zeg.
Waarom?

Ik ben hetero heb nooit de behoefte gehad aan seks of wat dan ook met een man. Ook niet toen ik een tiener was. Ik snap dat sommige mensen in die periode onzeker zijn over wat ze zijn en dingen willen uitproberen / experimenteren om te kijken waar ze van houden. Ik denk alleen dat als je het leuk / fijn / opwindend vindt om dat met iemand van hetzelfde geslacht te doen, jezelf "100% hetero" noemen wat vergezocht is. Dan is biseksueel (indien je het ook met het andere geslacht hebt, anders homoseksueel / lesbisch) misschien gewoon treffender, omdat we die term(en) juist hebben uitgevonden voor mensen die desbetreffende dingen leuk / opwindend vinden. Niks mis mee, maar een beetje zinloos om het geforceerd hetero te noemen wat mij betreft.

Ligt ook een beetje aan je definitie van hetero / bi / etc denk ik.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 11-04-2013, 13:24
Verwijderd
En alle mannen die in de gevangenis neuken zijn ook homo? Ik ben het eens net deadlock. Somsdraait het ook gewoon om beschikbaarheid.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2013, 13:28
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
En alle mannen die in de gevangenis neuken zijn ook homo? Ik ben het eens net deadlock. Somsdraait het ook gewoon om beschikbaarheid.
Dat is een beetje onvergelijkbaar wat mij betreft, maar ik denk dat als je daar regelmatig met mannen neukt en vervolgens roept "maar ik ben wel 100% hetero hooooor!" dat ook een beetje slap is. Misschien ligt dat voor anderen anders, maar ik word persoonlijk niet opgewonden van mannen, zou er absoluut geen seks mee willen en al had ik jaren geen seks, dan nog zou dat voor mij geen optie zijn. Ik zou er domweg niet opgewonden van raken en dus geen seks mee kunnen hebben.

Als anderen dat wel hebben en daar van genieten / geil worden / vaker willen doen, dan vraag ik me inderdaad af in hoeverre ze hetero zijn, ja.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 11-04-2013, 13:34
Verwijderd
Je kunt ook al opgewonden zíjn, dat is het punt. Dan hoef je niet opgewonden te raken van de ander. Denk je dat al die kneuzen die hun hond neuken stuk voor stuk houden van bestialiteit? Alle kerels die hun piemel in een klein zusje stoppen ook echt pedofiel zijn?

Daarnaast weet ik grappig genoeg van jou persoonlijk dat je niet in zo'n situatie met vrienden bent geweest dat zoiets er überhaupt in zat.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2013, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Waarom?

Ik ben hetero heb nooit de behoefte gehad aan seks of wat dan ook met een man.
Ik ken iemand die geil wordt als hij aan seks met een vrouw denkt en dan maakt daarna dat bruine oog ook niet meer zoveel uit maar als hij alleen een naakte man voor zich ziet dan is dat niet genoeg om hem op te winden.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2013, 15:40
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Je vergist je. Dat waren juist prijzende aanhalingstekens.
Je doet me altijd een beetje aan Arnon Grunberg denken.
__________________
In omnia paratus
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.