Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2014, 17:03
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Hier vast iemand die dit weet!
Er is sprake van een klein, online georganiseerd wedstrijdje. De insteek is om (kleine) geldprijzen te houden voor de winnaar, of betere paar spelers. Nu is het echter zo dat grofweg iedereen leeft in een euro land, of in een USD land, wellicht bij toeval iemand met Kronen maar ik denk dat verder hetzelfde werkt.

Stel, er word 10 euro overgemaakt naar de winnaar, maar de winnaar is nou net een Amerikaan. Stel ik maak van mijn bankrekening 10 euro over naar iemand die in de VS woont en dus een USD rekening heeft. Krijgt hij dan 10 euro naar koersrato? Lijkt mij dat de bank een soort fee 'afpakt'.

Even deze vraag, want als de bank bijvoorbeeld 5 euro rekening voor conversie van de currency is het wellicht niet waard om dit te doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2014, 17:26
Ivo
Ivo is offline
Ja, de bank rekent een koersopslag voor het wisselen.

Hoe hoog deze is, verschilt per bank. Daarnaast kan er bij betalingen buiten de EU zonder gebruik te maken van IBAN ook nog een fee gerekend worden voor verwerking van de betaalopdracht. IBAN-betalingen worden door de bank kosteloos verwerkt, wel kan er in geval van een IBAN-rekening buiten de eurozone een koersopslag gerekend worden.

Voor geld overmaken naar mijn Australische rekening betaalde ik destijds een fee van 20 euro + 1% koersopslag. Voor kleine bedragen is e.e.a. dus niet aantrekkelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2014, 22:21
Verwijderd
Het handigste is dan waarschijnlijk om met Paypal te werken.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2014, 11:52
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ik kan het niet goed opmaken uit de eerste post, maar het aanbieden van online kansspelen is in Nederland verboden.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2014, 18:51
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Geen idee hoe je bij kansspelen komt, maar het zou gegaan zijn om een wedstrijd in een soort king of the hill, danwel ander bracket systeem voor een online game : ).
Met citaat reageren
Oud 03-03-2014, 18:58
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ligt eraan of je als speler een overwegende invloed hebt op de uitslag, dat kon ik niet opmaken uit je beginpost
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Project Entropia ( MMPORG )
skeleton
46 11-05-2008 15:35
Levensbeschouwing & Filosofie Leeftijd van de aarde volgens de Bijbel
Verwijderd
422 30-01-2007 11:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.