Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2003, 14:28
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
ja nee, deze is er dus ook nog niet

maargoed... touwtjesvlees à la de boerderijmensen in klaaswaal:

bereid runderlapjes zoals je dat doet bij touwtjesvlees
(aanbakken, boullion erbij doen en laten doorkoken... en doorkoken... en doorkoken)

okay... na een dag kookplezier komt de opzienbardende stap...
besmeer een paar plakken ontbijtkoek (ik doe meestal aantal runderlapjes keer 2,5) lekker dik met mosterd.
leg deze koeken op en om de runderlapjes en laat het staan... na een tijdje is de koek helemaal opgelost in de jus en heb je een dikke, heerlijk gekruide saus... dit gerecht is echt waanzinnig en een enorme tip om voor mensen te koken.

vooral als je dan vraagt.. waarmee denk je dat ik de saus heb gekruid? dan krijg je allemaal gekke theoriën en als je verklapt wat het is valt iedereen van de stoel
__________________
hieperdepiepp!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2003, 14:51
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
zijn er eigenlijk meer dingen die je moet koken en bereiden enzo... die echt puur en alleen om vlees gaan?
alleen gehaktballen enzo... anders kom je wel weer uit bij eeh... pastagerechten als daar vlees in zit... of eeh...

nee ik weet er een!
gevulde tomaten en gevulde paprika's...
heeeeeeerlijk
*koop gehakt en mix het met een mexicaanse kruidenmix en wat je nog meer door gehakt heendoet
*(doe er verse koriander bij als je ervan houdt, want dat maakt het sensationeel!)
*bak het gehakt lekker los en maak het niet te vet.
*snij van de parika's en van de (vlees)tomaten de bovenkant af en lepel de inhoud eruit.
*meng in een bakje het gebakken gehakt met de tomatenprut
*(meng deze prut ook met geraspte kaas voor een extra lekker (vet!) effect)
*doe het mengsel/de prut in de tomaten en in de paprika's en doe kaas over de bovenkant heen
*bak de paprika's en tomaten in de oven op 150 graden... ik weet niet hoe lang (niet lang)
*zet op ieder bordje een paprika en een tomaat en garneer met iets groens, doe er rijst of puree ofzo bij

mmm
__________________
hieperdepiepp!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 15:22
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
ik ken een hele, hele, hele kleine, meer een tip: als je gaat gourmetten, neem dan een kipje, bak deze, leg 'm in je pannetje, schuif deze onder het gourmetstel nadat je een plak kaas op de kip hebt gelegt, en laat de kaas roosteren (smelten kan, maar ik ben persoonlijk een kaaskorst type)
mensen verklaren me voor gek, maar kip met kaas is de ultieme combo tijdens gourmetten!
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Vega recepten
Stevill
73 01-08-2005 19:37
Drugs & Alcohol wat en waarom
funkypunk
75 11-03-2004 00:40
Eten & Drinken Je vader
Canine 13
101 27-02-2004 15:33
Eten & Drinken Centraal thema: Restauranttips
Boogie
37 01-12-2003 17:54
Lifestyle Cultuurverschillen
Pan Am
65 22-10-2003 20:46
Eten & Drinken uit eten
coecie
16 14-03-2003 00:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.