Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2003, 11:07
Sjaantjuh
Avatar van Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
heey werkzoekende forummers!

een tip hoe t niet moet: bij de Digros of een van de Van den Broek supermarkten gaan werken! je wordt uitgebuit, je moet vaak langer werken (onbetaalde overuren) en je mag geen piercings (hoofddoeken mogen weer wel, vreemd genoeg) je wordt ontzettend gedrilt door hoofdcassieres, en de regels zijn ontzettend streng.

echt af te raden, je kunt beter bij een Ahold-supermarkt gaan werken, zoals Albert Heyn of Aldi, of, zoals ik , Bij Karwei, daar is t helemaal niet streng.

ff een tippie.. 8)
__________________
I'm not insane, i'm just a bit sick in the mind...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2003, 11:49
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Sjaantjuh schreef op 12-03-2003 @ 12:07:
je kunt beter bij een Ahold-supermarkt gaan werken, zoals Albert Heyn of Aldi
Aldi is niet van Ahold.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 12:11
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 12-03-2003 @ 12:49:
Aldi is niet van Ahold.
mierenneuker

Het klopt wat hier gezegd word over Digros. Ikzelf werk in de avondploeg van 20:00 tot 23:00. Vroeger had ik wel eens tijden dat ik tot 24:00 moest doorwerken en ik kreeg het niet eens betaald. Ik zei toen niets met m'n domme kop. Toen ik het zat werd heb ik onslag aangevraagd en wilde ze opeens een gesprek met mij. Ze vroegen waarom ik wegging. En toen heb ik alles eruit gegooid.
Toen hebben ze mij beloofd er wat aan te doen en nadat ze zeiden dat ik om 23:00 zeker weten wegmocht ben ik gebleven. Hierna is een hoop veranderd. Overdag zijn er meer mensen aangenomen en tegenwoordig werk ik vaak van 20:00 tot 22:00 en dan is het werk klaar. Dat laatste uurtje krijg ik dan gewoon uitbetaald. Kortom als je voelt dat je uitgebuit word dan moet je gewoon je bek opentrekken. Niet te erg natuurlijk want met dit soort baantjes is het wel, voor jou 10 anderen
En nog iets.... bij Digros bedien je dus dik meer dan in andere supermarkten.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 12:25
Sjaantjuh
Avatar van Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
hey mede-digrosser

ik heb dus ook wat ervan gezegd, maar ze hebben mn contract niet verlengd. je moet gewoon voor jezelf op blijven komen hoor, ook als er ontslag voor zou dreigen. want er is zat (leuker) werk te vinden. maar als t nu goed gaat is er natuurlijk geen reden voor je om bij de Dieg weg te gaan.
__________________
I'm not insane, i'm just a bit sick in the mind...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 12:35
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
Sjaantjuh schreef op 12-03-2003 @ 13:25:
hey mede-digrosser

ik heb dus ook wat ervan gezegd, maar ze hebben mn contract niet verlengd. je moet gewoon voor jezelf op blijven komen hoor, ook als er ontslag voor zou dreigen. want er is zat (leuker) werk te vinden. maar als t nu goed gaat is er natuurlijk geen reden voor je om bij de Dieg weg te gaan.
Gelukkig heb ik een contract voor onbepaalde tijd nu.. dus me er zomaar uitwerken kunnen ze toch niet. Maar je hebt gelijk, er zijn zat andere baantjes.
Supermarkt werk is ook gewoon niet leuk maar wel flexibel, dat is de reden dat ik blijf.
Ik heb je email trouwens in mijn msnlijst gezet. Hopelijk gebruik je hem.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 12:41
Sjaantjuh
Avatar van Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
hoi,

ik heb alleen op school internet, thuis niet. msn is hier afgesloten dus kan ik helaas niet msnnen.......maar ik werk nu ook niet bij een supermarkt maar bij Karwei, daar is t ook gwoon flexibel hoor kwa werktijden
__________________
I'm not insane, i'm just a bit sick in the mind...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 12:43
Verwijderd
ik snap uberhaupt niet dat mensen in een supermarkt gaan werken?? dr zijn nog zoveel leukere EN beterbetaalde bijbaantjes!!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 12:46
Sjaantjuh
Avatar van Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
inderdaad. en daarom ben ik bij de Digros weg. op mn andere werk wordt ik tenminste gerespecteerd zoals ik ben, MET piercing in me wenkbrauw en met stoplichtrood haar

gewoon een leuke baan bij een kleine onderneming zoeken, zoals een bakker, drogisterij o.i.d. laat die supermarkten maar lekker uitbuiten, ik ga niet meer bij een supermarkt werken!
__________________
I'm not insane, i'm just a bit sick in the mind...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 13:06
Slither
Avatar van Slither
Slither is offline
Ik had twee jaar geleden snel 'n bijbaantje nodig voor de zaterdag, dus heb ik (uit pure wanhoop) bij de Digros gewerkt. Halverwege de introductiedag besloot ik dat 't niks voor mij was, dus heb ik de volgende dag meteen m'n ontslag ingediend

Fl. 100,- voor 'n dagje zitten en luisteren naar oninteressant gezeur. Leuke bijkomstigheid.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 13:08
Sjaantjuh
Avatar van Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
ja da's ook zo iets. de P.I.T training: Personeels Introductie Training.

vanaf t moment dat ik bij de Digros zat en bij die training zat wilde ik al weg :*
__________________
I'm not insane, i'm just a bit sick in the mind...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 13:20
Slither
Avatar van Slither
Slither is offline
Citaat:
Sjaantjuh schreef op 12-03-2003 @ 14:08:
ja da's ook zo iets. de P.I.T training: Personeels Introductie Training.

vanaf t moment dat ik bij de Digros zat en bij die training zat wilde ik al weg :*
Ik heb na 'n uurtje ook niks meer opgestoken, om eerlijk te zijn. Je had de volgende dag de kop van de manager moeten zien...

'Ja, ik zie d'r toch maar vanaf. School enzo hč?'
'Maar het kwam toch uit met je rooster?'
'Ja, maar ik heb 'n roosterwijziging gekregen'

't Summum is toch wel het apenpakkie dat je van Dirkje krijgt!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 13:24
Sjaantjuh
Avatar van Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
ja die KLEDING dat doet 't 'm he? das de druppel

nou dat was nog t minst erge.....ik moet ff bijkomen van mn digros-trauma
__________________
I'm not insane, i'm just a bit sick in the mind...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 14:00
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 12-03-2003 @ 13:11:
En nog iets.... bij Digros bedien je dus dik meer dan in andere supermarkten.
Zou i kdus effe weer niet te hard zeggen he :-)
ik ga jou nu vragen heb je:
ADV-Uren
Vakantie-Uren
Vakantiegeld
Winstuitkering/13de maand
Toeslaguren voor de avonden
Bonnen met pasen en pinksteren
Kerstpakket
Bonnen met kerst (als je meer dan 12 uur werkt)

GRTZ
ivo

P.S. wat verdien je dan?????????????????????
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Sjaantjuh schreef op 12-03-2003 @ 13:46:
gewoon een leuke baan bij een kleine onderneming zoeken, zoals een bakker, drogisterij o.i.d. laat die supermarkten maar lekker uitbuiten, ik ga niet meer bij een supermarkt werken!
De Karwei is niet bepaald een kleine onderneming... En bij een kleine onderneming kun je net zo goed uitgebuit en afgekat worden ed, het ligt aan de mensen die er werken, niet aan de naam van het bedrijf.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 19:59
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-03-2003 @ 17:23:
De Karwei is niet bepaald een kleine onderneming... En bij een kleine onderneming kun je net zo goed uitgebuit en afgekat worden ed, het ligt aan de mensen die er werken, niet aan de naam van het bedrijf.
Inderdaad dat is zeker zo.
JE collega's zijn het belangerijkste waren die niet leuk geweest had ik nu denk ik niet nog steeds bij AH gewerkt
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 20:39
NVIP
Avatar van NVIP
NVIP is offline
Ergens in een ver verleden heb ik ook bij de Digros gewerkt,
kreeg daar toen het best betaald vergeleken met andere supermarkten in de buurt. Toch ben ik daar na 3 maanden weggegaan. Vond het gewoon niet leuk.
Niet echt negatief over de Digros, behalve dan de vliegjes in bepaalde vrucht/fruit-waren

Wel negatief over supermarkten op zich, alles is beter dan in een supermarkt werken

Laatst gewijzigd op 12-03-2003 om 20:41.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 22:33
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 12-03-2003 @ 15:00:
Zou i kdus effe weer niet te hard zeggen he :-)
ik ga jou nu vragen heb je:
ADV-Uren
Vakantie-Uren
Vakantiegeld
Winstuitkering/13de maand
Toeslaguren voor de avonden
Bonnen met pasen en pinksteren
Kerstpakket
Bonnen met kerst (als je meer dan 12 uur werkt)

GRTZ
ivo

P.S. wat verdien je dan?????????????????????
Ik ben 21
Ik verdien 7 euro per uur, 14 euro per uur op zondag (jaja dan werk ik ook) adv uren krijgen we uitbetaald. (tenzij je fulltime werkt natuurlijk) vakantie uren krijgen we gewoon, vakantiegeld 8% van je gewerkte uren, geen winstuitkering of 13e maand, toeslag voor avond uren als je partimer bent inplaats van hulpkracht zoals ik geen bonnen met pasen of pinksteren geen kerstpakket wel bonnen met kerst 2 van 12,50 geloof ik en die krijgt iedereen. En jij? of werk je niet bij een supermarkt?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 07:02
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 12-03-2003 @ 23:33:
Ik ben 21
Ik verdien 7 euro per uur, 14 euro per uur op zondag (jaja dan werk ik ook) adv uren krijgen we uitbetaald. (tenzij je fulltime werkt natuurlijk) vakantie uren krijgen we gewoon, vakantiegeld 8% van je gewerkte uren, geen winstuitkering of 13e maand, toeslag voor avond uren als je partimer bent inplaats van hulpkracht zoals ik geen bonnen met pasen of pinksteren geen kerstpakket wel bonnen met kerst 2 van 12,50 geloof ik en die krijgt iedereen. En jij? of werk je niet bij een supermarkt?
ik zal me dan nu eerst even aan je 21 jaar aanpassen,
Als ik 21 zou zijn zou ik tussen de 6,87 en 7,16(voor mij dan 716 omdat ik al langer in dienst ben) verdienen en ook nog eens Verkoper 2 ben wat niet veel inhoud allee ndat er meer inzet van je word verwacht.

Goed ben dus 17 dus verdien 4,13.

Dan vraag ik me af ADV-uren krijg je uitbetaald. Bedoel je dat die bij je loon in zitten OF dat je ze appart uitbetaald krijgt.

Ik las trouwens in een andere tread van je dat je contract op 12 uur per week staat volgens mij ben je dan part-timer

Al met al is Albert Heijn dan dus volgens mij beter

Oh ja en je hebt ook nog de bonusregeling dat als je boodschappen bij AH doet je 5% van dat bedrag op je spaarrekening krijgt. En me ouders sparen wel lekker voor me hoor
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-03-2003, 07:58
Sjaantjuh
Avatar van Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
het ligt niet zozeer aan t loon en de collega's dat ik weg ben gegaan, maar aan de regels die ze daar hanteren. die slaan gewoon nergens op!
__________________
I'm not insane, i'm just a bit sick in the mind...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 14:20
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Sjaantjuh schreef op 13-03-2003 @ 08:58:
het ligt niet zozeer aan t loon en de collega's dat ik weg ben gegaan, maar aan de regels die ze daar hanteren. die slaan gewoon nergens op!
effe op je stukje terug komende
iedere minuut die je meer werkt MOET je uitbetaald krijgen (VAKBOND!)
Een piercing dat ze dat niet willen kan ik nog best begrijpen trouwens er zijn namelijk mensen die het volgens geloof etc niet vinden kunnen enzo.
En tja het is ook belangrijk dat je leidingevende beetje aardig doen (Zoals ik lees nu dus niet)
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 14:26
freakysatan
Avatar van freakysatan
freakysatan is offline
jullie verdienen allemaal best slecht. Kom gezellig in een nettorama werken, dan verdien je op je 16de al ruim 4 euro.

en je hebt niet zo'n gezeik als bij de albert heijn, dat je een bepaalde hoeveelheid dozen moet vullen in een uur. dat vind ik zo'n onzin, als je toch veel klanten moet helpen, dan kun je ook minder vullen.
__________________
FrEaKySaTaN
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 14:31
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
freakysatan schreef op 13-03-2003 @ 15:26:
jullie verdienen allemaal best slecht. Kom gezellig in een nettorama werken, dan verdien je op je 16de al ruim 4 euro.

en je hebt niet zo'n gezeik als bij de albert heijn, dat je een bepaalde hoeveelheid dozen moet vullen in een uur. dat vind ik zo'n onzin, als je toch veel klanten moet helpen, dan kun je ook minder vullen.
Inderdaad en daar word ook heel netjes rekening mee gehouden Maar ja dat zien bepaalde mensen niet Of wil jij zeggen dat jij geen 100 kratten bier in 1 uur kan vullen zelf met helpen van klanten kan dat nbog
Aan de norm kan je gedeeltelijk zien of degene goed werkt dus ik ben er altijd een voorstander van geweest in het begin letten ze er niet op en later wat meer want ervaring speelt een grote rol :-)
En het gaat om de gezelligheid en niet alleen om het geld (bij mij niet altans)
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 14:34
freakysatan
Avatar van freakysatan
freakysatan is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 13-03-2003 @ 17:31:

En het gaat om de gezelligheid en niet alleen om het geld (bij mij niet altans)

precies, ben ik het helemaal mee eens!
__________________
FrEaKySaTaN
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 14:54
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
freakysatan schreef op 13-03-2003 @ 15:34:
precies, ben ik het helemaal mee eens!
Ik ook!!
Als het om het werken zou gaan was ik na een uur al weggelopen. Kutdozen en kutkratten
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 10:05
Sjaantjuh
Avatar van Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
het werk dat je moet doen is het grootste probleem niet, dat weet je van tevoren.

maar die achterlijke regels!

en waarom zouden piercings een probleem zijn om geaccepteerd te worden ivm bepaalde geloven? ik heb hun geloof toch niet?
en wij accepteren toch ook moslim's met hoofddoeken?
__________________
I'm not insane, i'm just a bit sick in the mind...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2003, 17:09
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Hey, ik werk bij de Jan Bruijns, ook van Dirk van den Broek, zelfde idee als Digros en ik heb het er wel naar mijn zin hoor!

De werktijden zijn niet echt flexibel te regelen en de kleding is echt vreselijk: te klein, lelijk en ik lijk net een clown zo. Maar verder vind ik het er wel ok. Het verdient veel en veel meer dan bij de Albert Heijn en dergelijke.

Als je er wat langer werkt is het ook leuker met je collega's enzo en als meisje kom je vaak niet ver als vakkenvuller. Dat is geen discriminatie of seksistische opmerking ofzo, ik basseer het puur op waarneming. Jongens zijn niet geschikt voor de kassa.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 22:17
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
meelman schreef op 20-03-2003 @ 18:09:
Het verdient veel en veel meer dan bij de Albert Heijn en dergelijke.
Okay 3 vragen dan maar
1. Wat verdien je
2. Heb je vakantieuren,vakantiegeld,ADV-uren, kerstpakket, winstuitkering, bonnen met passen en pinksteren
3. krijg je toeslag uren als je 's avonds werkt?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 11:17
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 20-03-2003 @ 23:17:
Okay 3 vragen dan maar
1. Wat verdien je
2. Heb je vakantieuren,vakantiegeld,ADV-uren, kerstpakket, winstuitkering, bonnen met passen en pinksteren
3. krijg je toeslag uren als je 's avonds werkt?
1. 4,53 euro per uur (ben 17 en geen 18 zoals in profiel staat, heb namelijk 1-1-1985 ingevoerd, ik vind datum te persoonlijk)
2. vakantieuren, vakantiegeld, ADV-uren, kerstpakket heb ik.
Winstuitkering is vrij ongebruikelijk, zeker voor hulpkrachten, bonnen met pasen en pinksteren zijn nog veel ongebruikelijker.
3. nee, dat niet, maar het loon is er al op gericht dat je 's avonds werkt, dat is het nu juist, je werkt bijna alleen maar 's avonds, het is een bijbaantje, naast school. Als fulltimer werk je niet 's avonds, nooit.

Verder is het wel zo dat ze bij de JB vaak van je eisen 60 dozen per uur te vullen, volgens mij letten ze daar elders niet zo op.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 23:20
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
meelman schreef op 22-03-2003 @ 12:17:
1. 4,53 euro per uur (ben 17 en geen 18 zoals in profiel staat, heb namelijk 1-1-1985 ingevoerd, ik vind datum te persoonlijk)
2. vakantieuren, vakantiegeld, ADV-uren, kerstpakket heb ik.
Winstuitkering is vrij ongebruikelijk, zeker voor hulpkrachten, bonnen met pasen en pinksteren zijn nog veel ongebruikelijker.
3. nee, dat niet, maar het loon is er al op gericht dat je 's avonds werkt, dat is het nu juist, je werkt bijna alleen maar 's avonds, het is een bijbaantje, naast school. Als fulltimer werk je niet 's avonds, nooit.

Verder is het wel zo dat ze bij de JB vaak van je eisen 60 dozen per uur te vullen, volgens mij letten ze daar elders niet zo op.
ik verdien 4,13 (17 jaar ook ja) en heb dus zoals je al kon verwachten wel winstuitkering, bonnen met pasen en pinksteren.
En natuurlijk toeslaguren voro avondwerk :-) dus het schee;lt weer niks (zoals ik eigelijk al verwacht had
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 17:02
Tyskie
Tyskie is offline
Citaat:
meelman schreef op 22-03-2003 @ 12:17:

Verder is het wel zo dat ze bij de JB vaak van je eisen 60 dozen per uur te vullen, volgens mij letten ze daar elders niet zo op.
60 colli per uur??? Da's best veel eigenlijk. Ik werk bij de Jumbo en wij hebben als stelregel dat je 45 colli (dozen) per uur moet halen gemiddeld (de ene groep wat sneller dan de andere natuurlijk).
Die 45 colli per uur bestaat dan uit:
• vullen natuurlijk
• Fifo'en: First in First Out.
• Spiegelend vullen, ook de produkten naast het produkt dat je vult mee spiegelen
• Klanten helpen
• Schoonmaken

En natuurlijk zijn er omstandigheden waarin het niet gehaald kan worden, maar dit geldt dan ook als richtlijn. En ik moet zeggen, erg strak letten we er ook weer niet op... Bij sommige notoire langzaam-vullers tellen we wel...
__________________
Maar ik rook niet..
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 18:54
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
begrijp het

de mzzl
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 22:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ik ken al die namen die jullie noemen niet (behalve albert heijn dan he? ), maar kan wel een beetje volgen wat voor winkels dat moeten zijn. daarom heb ik ff 2 vragen:

1. diegene die het alsmaar over de albert heijn heeft; krijg je daar extra uitbetaald als je 's avonds werkt? want ik neem aan dat de vulploegen júist 's avonds werken, dus krijgen die dan extra toeslag ofzo?
2. @t topicstarter: kon je niet ergens klagen ofzo over die overuren? Die móeten namelijk gewoon uitbetaald worden, ze kunnen jou niet elke keer voor niets laten werken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 22:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
oh ja, ik kan dat van die piercing ook wel begrijpen eigenlijk.
't gaat erom dat je representatief bent voor de winkel en aangezien er nog altijd mensen zijn die een piercing als iets lelijks ervaren of er tegen zijn, kan het een winkel klanten kosten.
met een hoofddoekje is het anders, aangezien dat vrijheid van godsdienstuiting is.

maar goed, ik begrijp dat het in jouw geval best vervelend is, maar een winkel moet ergens een grens trekken en als digros een filiaalwinkel is (waarvan ik de indruk krijg in dit topic) dan wordt zo'n grens algemeen bepaald en dus niet per geval.
de regel is dan gewoon 'piercings zijn verboden'.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 08:10
Sjaantjuh
Avatar van Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
dat weet ik, dat daar geen piercings mochten.
daarom ben ik eruit gegooid en ben blij toe
__________________
I'm not insane, i'm just a bit sick in the mind...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 08:18
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
linda85 schreef op 23-03-2003 @ 23:26:
1. diegene die het alsmaar over de albert heijn heeft; krijg je daar extra uitbetaald als je 's avonds werkt? want ik neem aan dat de vulploegen júist 's avonds werken, dus krijgen die dan extra toeslag ofzo?
Dat was ik dus
En ja ik krijg inderdaad toeslag voor de avonduren
hoe het precies zat weet ik niet meer maar per periode
werk 8 dagen per4 weken
donderdag van 17:00-22:00
zaterdag van 12:00-21:00
en krijg dus per 4 weken zo'n 7 toeslaguren

De Digros is de winkel keten waar Dirk van de Broek en Jan Brijsens en nog enkel kleinere supermarktketens onder vallen.

Citaat:
Tyskie
60 colli per uur??? Da's best veel eigenlijk. Ik werk bij de Jumbo en wij hebben als stelregel dat je 45 colli (dozen) per uur moet halen gemiddeld (de ene groep wat sneller dan de andere natuurlijk).
Die 45 colli per uur bestaat dan uit:
• vullen natuurlijk
• Fifo'en: First in First Out.
• Spiegelend vullen, ook de produkten naast het produkt dat je vult mee spiegelen
• Klanten helpen
• Schoonmaken

En natuurlijk zijn er omstandigheden waarin het niet gehaald kan worden, maar dit geldt dan ook als richtlijn. En ik moet zeggen, erg strak letten we er ook weer niet op... Bij sommige notoire langzaam-vullers tellen we wel...
Bij ons is het rond de 50/55 maar daar zit dan niet schoonmaken,spiegelen en klanten helpen bij En er echt opgelet word er niet
En tja bier is een uitschioeter met 100 colli per uur maar dat haal ik zelfs wel in een half uur


En over piercings kan ik me helemaal vinden in de replay die linda eerder al gaf
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 10:10
WelcomeHome
Avatar van WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Citaat:
Tyskie schreef op 23-03-2003 @ 18:02:
60 colli per uur??? Da's best veel eigenlijk. Ik werk bij de Jumbo en wij hebben als stelregel dat je 45 colli (dozen) per uur moet halen gemiddeld (de ene groep wat sneller dan de andere natuurlijk).
Die 45 colli per uur bestaat dan uit:
• vullen natuurlijk
• Fifo'en: First in First Out.
• Spiegelend vullen, ook de produkten naast het produkt dat je vult mee spiegelen
• Klanten helpen
• Schoonmaken

En natuurlijk zijn er omstandigheden waarin het niet gehaald kan worden, maar dit geldt dan ook als richtlijn. En ik moet zeggen, erg strak letten we er ook weer niet op... Bij sommige notoire langzaam-vullers tellen we wel...
Jumbo de gexte
ik werk er ook, en van die norm komt weinig terecht. vooral omdat we een hele kleine supermarkt hebben waar het vaak te druk is om fatsoenlijk te kunnen vullen.. standaard zitten we per vulavond zo'n 13 uur over de norm heen. (45 col per uur inderdaad).
__________________
Hoewel zowel vertrouwenskwestie als pleeborstelfobie vijf lettergrepen tellen, valt de verdere verwantschap tussen deze woorden vies tegen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-03-2003, 14:42
Tyskie
Tyskie is offline
Citaat:
WelcomeHome schreef op 24-03-2003 @ 11:10:
Jumbo de gexte
ik werk er ook, en van die norm komt weinig terecht. vooral omdat we een hele kleine supermarkt hebben waar het vaak te druk is om fatsoenlijk te kunnen vullen.. standaard zitten we per vulavond zo'n 13 uur over de norm heen. (45 col per uur inderdaad).
Bij ons hetzelfde probleem... Afgelopen tijd maakten we al te veel uren en waren we elke avond tot 12 uur bezig zonder het af te krijgen in feite (vracht wel, maar opruimen etc nauwelijks). Nu dus een paar man erbij, maken we nog maar uren, maar dat moet dan maar... Heeft Frits van Eerd pech

Bij ons is het dus incl spiegel, maar daar staat tegenover dat we aan het eind van de avond in principe niet meer hoeven te spiegelen. Maar dan nog moet 45 c/u te halen zijn vind ik. Het zijn alleen de klanten die de boel doen uitlopen en als je wat kapot laat vallen..
Maar als alles goed is is de vracht uitgesorteerd (de avond van te voren), dus iedereen heeft zijn eigen gang waar hij moet vullen. Dus hoef je niet ver te lopen en iedereen is bekend met de gang. Dus zou je zeggen dat dat goed te doen is...
Maar je moet sommigen wel echt scherp houden, anders kakken ze in en halen ze het bij lange na niet.. en daar ben ik dan voor
__________________
Maar ik rook niet..
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 17:06
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Dat gaat allemaal heel anders bij ons.

De norm is 60 colli per uur, een vrij strakke norm.
Wij hoeven niet fifo te vullen, gewoon lifo. Dat hoeft alleen bij de zuivel.
Spiegelend vullen, maar niet de spullen daar omheen.
Schoonmaken, ja, als je iets laat vallen natuurlijk, of een klant in de buurt.
Klant helpen, maar dat is vanzelf sprekend.

Dan wordt hier gesproken over eigen gang en sorteren... nou, dat kennen wij niet. Wij krijgen een kar mee met allerlei spullen, die dan meestal voor 1/3e deel wel bij elkaar staan, maar je moet dus drie richtingen op. Dat verplaatsen kost zeker op zaterdag veel tijd. Ook is het zo dat iedereen altijd maar door elkaar vult, dus geen vaste afdelingen (op kaas, slager, zuivel en groente na dan). Zou eigenlijk best handig zijn, vaste afdeling, maar als de een dan de wijn (mijn favoriet) of koffie lekker mag vullen en iemand anders wordt bij de cosmetica gezet: niet helemaal eerlijk

Op deze manier is 60 colli zeker niet makkelijk en dat hebben de meeste pas na een half jaar onder de knie (moet ook wel, anders word je eruit gegooid...)
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 22:35
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
meelman schreef op 27-03-2003 @ 18:06:
Dat gaat allemaal heel anders bij ons.

De norm is 60 colli per uur, een vrij strakke norm.
Waar werk je dan want is wle veel. Ik weet dat het bij ons (ah) gemiddeld 55 collo is per uur. Wij werkenb in clusters aantal paden is 1 cluster en dan met zijn 2 of 3en 1 clusters. aan het eidne spiegelen alleen het vak zelf wel gespiegeld achterlaten
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 14:51
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Sjaantjuh schreef op 12-03-2003 @ 12:07:
heey werkzoekende forummers!

een tip hoe t niet moet: bij de Digros of een van de Van den Broek supermarkten gaan werken! je wordt uitgebuit, je moet vaak langer werken (onbetaalde overuren) en je mag geen piercings (hoofddoeken mogen weer wel, vreemd genoeg) je wordt ontzettend gedrilt door hoofdcassieres, en de regels zijn ontzettend streng.

echt af te raden, je kunt beter bij een Ahold-supermarkt gaan werken, zoals Albert Heyn of Aldi, of, zoals ik , Bij Karwei, daar is t helemaal niet streng.

ff een tippie.. 8)
ik snap je reactie niet; Bas v.d. Heijden/Broek/Dirks (is een trouwens) betalen al hun medewerkers de hoogste loon van alle supermarkten. Wat betreft hoofddoeken; ik snap het ook niet.. wij Nederlanders blijven ons aanpassen aan de allochtonen, maar dat is een hele andere zaak.

Tot slot: Aldi behoort niet tot Ahold.
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 14:52
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 27-03-2003 @ 23:35:
Waar werk je dan want is wle veel. Ik weet dat het bij ons (ah) gemiddeld 55 collo is per uur. Wij werkenb in clusters aantal paden is 1 cluster en dan met zijn 2 of 3en 1 clusters. aan het eidne spiegelen alleen het vak zelf wel gespiegeld achterlaten
Plus Boerman in Dordrecht; relaxe baas, relaxt personeel.. leuke sfeer en geen colli verplichtingen (!) En normale verdiensten! Leuke tijd heb ik daar gehad
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 19:36
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 28-03-2003 @ 15:52:
Plus Boerman in Dordrecht; relaxe baas, relaxt personeel.. leuke sfeer en geen colli verplichtingen (!) En normale verdiensten! Leuke tijd heb ik daar gehad
colliverplicht word niet echt op gelet dus no problem , en wat jij daar had heb ik nu ook bij de AH hou het dara zo nog wsel even uit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.