Oud 12-09-2003, 15:06
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Dat vroeg ik mij dus altijd af. Nou jah ben nu 18 en ontvang al een tijdje studiefinanciering (ongeveer 200 euro). Op dit moment heb ik geen bijbaantje meer, maar ben wel nog steeds aan het zoeken voor iets nieuws!

Maar wat is het probleem nou? Ik woon bij mijn vader en zijn vriendin en zij willen graag dat ik kostgeld ga betalen. Ik weet niet precies wat ik hiermee aan moet want ik begrijp aan de ene kant best dat ze wat terug willen zien van dingen die ik gebruik hier (shampoo, eten, internet). Maar aangezien ik maar 200 euro per maand krijg van de ib-groep (en daar moet ik me school dus van betalen) vraag ik me af: Moet dit of mag dit en kunnen ze me ook gaan dwingen om geld af te staan? Het gaat in principe maar om 50 euro in de maand maar ik heb die 50 euro dus heel hard nodig.
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2003, 15:35
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Nou verplicht is het niet. Maar ze kunnen je altijd het huis uit zetten als je niet betaald.

Misschien kun je vragen om pas kostgeld te vragen als je een baantje hebt?
__________________
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 17:11
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik vind het wel een beetje gemuts dat jij dat moet betalen terwijl je zo weinig geld hebt. Als je zou werken en steeds heel veel geld zou verdienen en daarvan allemaal op vakantie zou gaan: ok. Maar je bent nog maar student en hebt amper geld.

Nouja, ik zou het er in ieder geval met ze over hebben.

Offtopic: Ik zie net een nieuwe smiley , dus ff testen: .
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 17:39
Verwijderd
Je ouders zijn tot je éénentwintigste verplicht bij de dragen in jouw opvoeding (als ze daar geld genoeg voor hebben). Lijkt me dus raar dat jij verplicht kostgeld zou moeten betalen. En dat red je ook niet als je maar 200 euro per maand hebt, waar je ook je school, boeken, enz. van moet betalen (dat red je denk ik al niet eens als je niks af staat, maar goed). Er zijn wel instanties die hier meer verstand van hebben en je misschien kunnen helpen, denk ik...ik weet niet hoe het met het JIP zit...maar je zou eens op hun site kunnen kijken.

De site is wel van het JIP in Delft, maar 't is ook gewoon een goede en duidelijke site.

Laatst gewijzigd op 12-09-2003 om 17:41.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 18:18
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
www.jip.org is toch bijna net zo goed
__________________
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 18:26
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 12-09-2003 @ 19:18:
www.jip.org is toch bijna net zo goed


Op de site die dreen geeft staat bij 'geld' 'onderhoudsplicht', daar vind je denk ik wel de info die je nodig hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Tegemoetkoming scholieren en zorgtoeslag naar ouders?
jantje95
13 18-03-2014 19:19
Werk, Geld & Recht Recht op uitkering naast werk
burner19
28 18-10-2009 19:12
Werk, Geld & Recht Hoeveel geld geef jij uit aan kleding en zo?
Nancy77
50 24-03-2008 17:15
Werk, Geld & Recht Allimentatie
Adrenaline
18 21-04-2007 10:49
Werk, Geld & Recht geld probleem!!
shameonme
13 17-12-2004 08:20
Werk, Geld & Recht ouderbijdrage studiefinanciering
vampiro
26 29-11-2004 08:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.