Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2002, 21:22
Miess
Miess is offline
Hoi,

Ik ben 19 jaar en tweede jaars student technische wiskunde. Ik heb vorige maand een onderwijsstage gelopen, waarbij ik achter in de klas aantekeningen moest maken van een les (zelf dus geen lesgeven). Nu is mij gevraagd om op een school volgend jaar betaald les te komen geven (naast mijn studie) aan een 4HAVO en een 5VWO klas. Het gaat dan om de vakken wiskunde B1,2(4HAVO) en wiskunde B1(5VWO). Ik kan het met de opleiding die ik zelf doe goed regelen en ook het geld is mooi meegenomen. Maar ik heb dus geen ervaring met lesgeven en ook niet met de betreffende vakken (Ja van mijn studie natuurlijk, maar ik heb de vakken zelf nooit gevolgd (Oude stijl!).

Zijn er mensen die ook voor deze keuze hebben gestaan of mensen die mij hier een advies over kunnen geven? Ook graag reageren als je wiskunde B1 of B1,2 hebt, vertel me dan graag of het te doen is enz.

Alvast bedankt,

Michel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2002, 08:07
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Ik denk dat het wel te doen is, alleen moet je je wel bekend maken met de Grafische rekenmachines.

Bij oude stijl werd er in een vraag altijd gezegd. Teken deze grafiek in een assenstelsel.

Nieuwe stijl luidt. Plot deze grafiek en bepaal. De vragen zijn dus veel meer gericht op de GR en moeten de antwoorden ook bestaan uit de handelingen verricht op de GR.

Oude stijl onderwijs gaat dieper op de stof in. Hoe groot dat verschil precies is dat weet ik niet.

Maar ik doe dit jaar oude stijl wiskunde B havo. En ik weet dat het onderdeel Sinusoïden(goniometrie/radialen etc.) is overgeslagen dit jaar bij de 2e fase. Omdat het anders te druk werd/wordt.

Ik zou zeggen. Vraag de school eens jou wat studieboeken toe te sturen en bekijk zelf aan de hand van die boeken of je er klaar voor bent.