Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2004, 18:42
Kristientje
Kristientje is offline
even vraagje...

Zit momenteel in 6 TSO! Volgend jaar dus kiezen...
Ik ben heel hard aan het twijfelen tussen leerkracht lager onderwijs of leerkacht secundair onderwijs 1.2.3 jaar! Boekhouden dus eignelijk zou ik dan handel -burotica gaan studeren
Dit jaar moet ik een week ergens gaan volgen een soort stage
Waar zouden jullie je leven mee verder willen als je moet kiezen tussen deze twee dingen!!
En waarom?

(ik ben monitrice hier bij sport en spel en vind het zalig om met die kindjes bezig te zijn)
__________________
xxx Kristientje xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2004, 21:17
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Je woont waarschijnlijk in België, want de opleidingstermen die je noemt zeggen mij vrij weinig. Maar dat maakt niet zoveel uit.
Ik denk dat je er weinig aan hebt om ons te vragen wat wij zouden kiezen. Ieder persoon hier heeft zijn eigen interesses, waarschijnlijk zal het grootste deel zeggen dat ze dat nooit zouden doen. Maar dat komt omdat hun interesse daar niet ligt. Op zo'n stemming kan jij dus niet kiezen.
Wat je het beste kan doen is zoveel mogelijk informatie verzamelen over de verschillende opleidingen. Waar worden ze gegeven, met welke systemen wordt er gewerkt, wat kan je er later precies mee doen, hoe zit de studie in elkaar, moet ik veel zelfstandig werken of juist niet, allemaal van dat soort dingen. Vraag studiegidsen aan bij de opleidingsinstituten, bezoek internetsites, ga naar open dagen en voorlichtingsdagen, laat je ook informeren door mensen die daar al studeren, en dan juist niet de mensen op zo'n voorlichtingsdag, want die hebben hun verkooppraatje wel klaar.

Als je genoeg informatie denkt te hebben ga je op een rijtje zetten wat voor jou de positieve en de negatieve punten van iedere opleiding zijn. Laat de sfeer op een school, in een gebouw ook meewegen, zeker als je kan kiezen tussen verschillende studieplaatsen. En luister vooral naar je eigen gevoel. Mijn broertje moest kiezen tussen twee opleidingen, waarvan de ene bijna alleen maar negatieve punten had (ver reizen, weinig vrije tijd, fysiek belastend), terwijl de andere bijna alleen positieve had. Hij heeft toch voor de eerste opleiding gekozen, puur omdat dat hem toch leuker leek. En hij heeft er geen moment spijt van gehad.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 16:30
Verwijderd
Wat Saycheese zei. Eigenlijk maakt het niet zoveel uit wat je kiest, zolang je er maar voor gaat Kies iets wat je leuk vind.
Als je die kindjes al leuk vindt, zou ik daar zeker rekening mee houden. Oudere (zoals wij bedoel ik dus) mensen kunnen soms, op sommige scholen, echt niet leuk zijn om aan les te geven. Kindjes zijn altijd leuk als je ervan houdt
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 07:33
swie
swie is offline
Ben zelf net begonen met de hogeschool. Heb nog wat geduld want er moet nog een SID-in enzo komen. plus in je school zal wel iemand zijn aan wie je vragen mag stellen over werk studies (hoger en 7de). Plus het blijft uw keuzen. Weet waar over ik praat heb zelf net de overgang tso naar hogeschool gemaakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering
PetitieJeugd
39 31-10-2013 13:01
De Kantine Klopt jouw horoscoop vandaag ?
Alifar
274 14-03-2010 22:43
De Kantine vragentopic
Verwijderd
13 12-07-2009 22:47
De Kantine Weerwolfspel #56 deel 2
MartinV
256 25-02-2009 18:54
Studeren Voor mensen die Journalistiek overwegen
Hempo
1 07-02-2007 08:52
Liefde & Relatie Hoe voel jij je op relationeel gebied? #45
Verwijderd
501 09-10-2006 13:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30.