Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2004, 18:17
Verwijderd
He mensen,

ik ga volgend jaar dus studeren, maar ik weiger principieel om in een kleine kamer te wonen. Het plan was om met 1 of 2 vrienden een huis te huren tot 2000 euro per maand. Is dit mogelijk? Of bestaat er een of andere regel dat het niet mag met studenten?

Mvg,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2004, 18:22
Verwijderd
Ligt er maar net aan waar en bij wie je het huurt natuurlijk (duh).

Al is 2000 euro heel erg veel, ik weet niet wat voor riante villa je wilt hebben
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 18:30
Verwijderd
die E. 2000 is wel met zijn 3en, maar voor minder is natuurlijk altijd goed. Maar bij wat voor huurder zou ik moeten kijken? De woningbowvereniging en de organisaties van de universiteit zelf kunnen me niet helpen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 18:42
chris9 tje
chris9 tje is offline
uhm... 2000 euro? met zn drieen?? ben je rijk ofzo?
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 18:43
Verwijderd
Als je 700 euro p.p. uit te geven hebt kun je ook een ongelooflijk dikke studentenkamer huren, zeg maar gewoon appartement
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 18:46
Verwijderd
Lol, de huur van het huis waar ik in woon is minder dan 700 euro. En dat is een eensgezinswoning.

Ik zou toch maar voor een iets lagere prijsklasse gaan, al is het alleen maar omdat je anders toch een half uur moet fietsen vanuit de villawijk.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 18:50
Verwijderd
Voor ruim €650,- per persoon, daar kan je ieder een appartement van huren hoor. Een vriendin van me betaalt dat per maand (inclusief) voor een appartement met aparte keuken, een studeerkamer en 2 slaapkamers.

Je hebt ook simpele rijtjes huizen die je kan huren, kost ook echt geen €2000,- p/m hoor.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 18:54
Verwijderd
Of het 1300 of 2000 kost maakt opzich niet zoveel uit maar het isde bedoeling dat we 4 jaar feest hebben in dat huis. Alleen ik dacht dta het onmogelijk was om met zijn 3en in een huis te wonen en toch alle 3 die studietegemoetkoming te ontvangen. Maar dat is dus wel mogelijk?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 18:55
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
gewoon kijken op huren.nl ofzo
volgens mij kan dat gewoon...


maar tis inderdaad erg veel
daar heb je 3 huur huizen voor
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 19:07
Verwijderd
Citaat:
aaronrdevil schreef op 12-10-2004 @ 19:54 :
Of het 1300 of 2000 kost maakt opzich niet zoveel uit maar het isde bedoeling dat we 4 jaar feest hebben in dat huis. Alleen ik dacht dta het onmogelijk was om met zijn 3en in een huis te wonen en toch alle 3 die studietegemoetkoming te ontvangen. Maar dat is dus wel mogelijk?
Ik woon in principe ook in 1 huis samen met 6 mensen, we hebben allemaal hetzelfde huisnummer etc. Er zijn geen problemen geweest bij de IBG of gemeente, je mag gewoon ongeregistreerd met iedereen samenwonen, geen probleem.

(Hoe ga je eigenlijk aan al dat geld komen? €650,- per maand aan alleen al huur is toch veel voor een student... Wat denk je dat je per maand uit te geven zal hebben? )
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 19:09
niccje
niccje is offline
Een huis huren met een aantal studenten is in principe mogelijk. Houd er wel rekening mee dat de meeste makelaars in grote studentensteden (amsterdam, utrecht) geen appartementen of huizen aan studenten verhuren.

Wel kun je op de vrije markt aan appartementen (als je in het centrum wilt wonen) of aan huizen komen. Kijk eens op marktplaats.nl, kamernet.nl of studentenkamers.nl Je kunt zelf natuurlijk ook een oproepje plaatsen, op marktplaats zul je waarschijnlijk de meeste respons krijgen, maar het plaatsen van een advertentie kost daar wel 6euro.

Zelf studeer ik in Utrecht, en heb ik een budget van 300 euro. Voor een kamer in het centrum moet je waarschijnlijk meer te besteden hebben. Als je bereidt bent meer dan 400 E per persoon neer te tellen, is de kans op een kamer veel groter.

Houdt er tevens rekening mee dat je moet hospiteren (vleeskeuring) om in een huis te komen. Bij een appartement is dit waarschijnlijk niet nodig, maar hierbij komt het vaak voor dat het huis voor een bepaalde periode te huur is (zeg 1 jaar of soms zelfs slechts en half jaar)

Gezien de prijs die jij in gedachten hebt, moet het niet moeilijk zijn om aan een flat te komen. Overigens is een flat huren via een woningsite zoals woningnet.nl ook mogelijk. Hierbij geldt echter een wachtlijst, die in Utrecht kan oplopen tot 5 a 10 jaar wachttijd. De huren zijn dan wel veel lager. De huizen zijn van de woningbouwvereniging en liggen zo rond de 400 euro voor een 3-kamerflat. Ook kun je dan in aanmerking komen voor huursubsidie. Voor gewone kamers krijg je dat over het algemeen niet, tenzij je kamer op een lijst van de gemeente staat voor kamers met huursubsidie.

Veel succes met het vinden van je huis :-)
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 19:32
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Helaas zijn bij de meeste woningbouwverenigingen de wachtlijsten behoorlijk lang; soms moet je zelfs nog aan allerlei eisen voldoen voor je uberhaupt mag reageren op een huurhuis. Ik denk dat de kans op een huurhuis vanaf het begin van je studie erg klein is.
Verder moet je er over nadenken of je echt 4 jaar met die vrienden in 1 huis wilt wonen. Als je met z'n allen een huis huurt (begint te huren), zal er niet zo gauw iemand opstappen omdat het niet goed gaat tussen de bewoners, lijkt me, omdat iedereen vindt dat hij net zoveel recht heeft om daar te wonen als de rest.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 19:58
Verwijderd
Citaat:
aaronrdevil schreef op 12-10-2004 @ 19:54 :
Of het 1300 of 2000 kost maakt opzich niet zoveel uit maar het isde bedoeling dat we 4 jaar feest hebben in dat huis. Alleen ik dacht dta het onmogelijk was om met zijn 3en in een huis te wonen en toch alle 3 die studietegemoetkoming te ontvangen. Maar dat is dus wel mogelijk?
Ik zou zeggen, begin eerst maar eens met studeren
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 20:05
Verwijderd
Studenten die een huis van 2000 euro kunnen bekostigen hebben verder ook geen stufi meer nodig.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 20:27
Adam Warlock
Avatar van Adam Warlock
Adam Warlock is offline
Of studie
__________________
in refrigerator heaven i'll go out in STYLE!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 23:50
Copycat
Avatar van Copycat
Copycat is offline
hij heeft zich er duidelijk nog niet diep genoeg in verdiept, ofwel in de prijzen van de hui8zen markt, ofwel in zijn eigen inkomsten over een jaar
__________________
Hikikomori {T_T}
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 08:10
Verwijderd
Heeft niet zo heel veel met school of studie te maken...topic past dus beter op WG&R.

2000 euro voor een huis is achterlijk veel (om op te brengen met z'n tweeën of drieën, maar ook als huurprijs voor een woning), ga je idd eerst eens oriënteren.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 11:14
Verwijderd
Citaat:
hij heeft zich er duidelijk nog niet diep genoeg in verdiept, ofwel in de prijzen van de hui8zen markt, ofwel in zijn eigen inkomsten over een jaar
Onzin. Bij mij wordt het gewoon betaald door mijn ouders.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-10-2004, 11:19
Verwijderd
Citaat:
aaronrdevil schreef op 13-10-2004 @ 12:14 :
Onzin. Bij mij wordt het gewoon betaald door mijn ouders.
En die hebben veels te veel geld oid?

Maar dan nog, dan heb je volgens mij nog niet verdiept in de prijzen van huurhuizen, voor 2000 euro kun je idd min of meer drie normale huizen huren.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 11:27
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
aaronrdevil schreef op 13-10-2004 @ 12:14 :
Onzin. Bij mij wordt het gewoon betaald door mijn ouders.
en dat is bij je vrienden ook zo dan?
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 11:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
4 jaar lang zo'n 650 per maand?
dat is ruim 31000 euro!!!

omg, wat sommige mensen er voor over hebben als hun zoonlief gaat studeren!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 12:36
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
kun je niet elke dag door een prive-chauffeur gebracht worden?

1800 euro in adam
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 13:28
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Balance schreef op 13-10-2004 @ 12:45 :
4 jaar lang zo'n 650 per maand?
dat is ruim 31000 euro!!!

omg, wat sommige mensen er voor over hebben als hun zoonlief gaat studeren!
31000 x 3 personen = 93000 voor iets meer heb je iets wat je kan kopen
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 14:47
Verwijderd
Citaat:
rubenrtv schreef op 13-10-2004 @ 13:36 :
kun je niet elke dag door een prive-chauffeur gebracht worden?

1800 euro in adam
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 13:05
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
Citaat:
Balance schreef op 13-10-2004 @ 12:45 :
4 jaar lang zo'n 650 per maand?
dat is ruim 31000 euro!!!

omg, wat sommige mensen er voor over hebben als hun zoonlief gaat studeren!

en als ze dan toch met zijn 3-en zijn


31000 * 3 = 93000


lol...
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2004, 17:02
U*NiQ
Avatar van U*NiQ
U*NiQ is offline
2000 Euro per maand? Goh, met zo'n bedrag kun je wel meer dan 1 huis huren

De woningbouwverenigingen kunnen je niet helpen? Hmm.. Informeer eens bij een makelaar. De huur van die huizen zijn meestal wel wat duurder, maar je kunt het eens proberen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 21:31
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Voor 2000 per maand kun je een studentenflat voor meer dan 12 personen huren hier in Nijmegen...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 08:07
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
voor dat bedrag (als je het op jaarbasis uitrekend.. ken je net zo goed een huis kopen )
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 19:27
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef op 18-10-2004 @ 09:07 :
voor dat bedrag (als je het op jaarbasis uitrekend.. ken je net zo goed een huis kopen )
Dat is sowieso al vaak, he... Huis kopen of huren maakt vaak qua prijs niet bijster veel uit, maar kopen vereist een minimum inkomen met wat extra zekerheid.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 20:41
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
aaronrdevil schreef op 13-10-2004 @ 12:14 :
Onzin. Bij mij wordt het gewoon betaald door mijn ouders.
En zij weten dat ook al?
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 19-10-2004 @ 20:27 :
Dat is sowieso al vaak, he... Huis kopen of huren maakt vaak qua prijs niet bijster veel uit, maar kopen vereist een minimum inkomen met wat extra zekerheid.
Als die ouders zoveel geld hebben om dat te betalen, dan is dat waarschijnlijk ook geen probleem...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 15:30
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-10-2004 @ 22:45 :
Als die ouders zoveel geld hebben om dat te betalen, dan is dat waarschijnlijk ook geen probleem...
Dat weet je niet. Kopen is een hele beslissing...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 15:36
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-10-2004 @ 16:30 :
Dat weet je niet. Kopen is een hele beslissing...
Als die ouders iedere maand zo 700 euro voor huur neer kunnen tellen, zullen ze waarschijnlijk ook geen problemen mee hebben om garant te staan bij eventuele koop.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 23:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 19-10-2004 @ 21:41 :
En zij weten dat ook al?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 00:40
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-10-2004 @ 19:46 :
Ik zou toch maar voor een iets lagere prijsklasse gaan, al is het alleen maar omdat je anders toch een half uur moet fietsen vanuit de villawijk.
Villawijk? Zou je willen. Een klein appartement begint bij 1000 euro in een grote stad. Dan kun je nog beter kopen
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 00:41
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 20-10-2004 @ 16:36 :
Als die ouders iedere maand zo 700 euro voor huur neer kunnen tellen, zullen ze waarschijnlijk ook geen problemen mee hebben om garant te staan bij eventuele koop.
"Garant staan"? Je kunt alleen garant staan voor een klein deel van het bedrag. Als hij geen baan heeft, kan hij een huis kopen wel vergeten. Het kan alleen als z'n ouders de hypotheek nemen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-10-2004, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 21-10-2004 @ 01:41 :
"Garant staan"? Je kunt alleen garant staan voor een klein deel van het bedrag. Als hij geen baan heeft, kan hij een huis kopen wel vergeten. Het kan alleen als z'n ouders de hypotheek nemen.
Helemaal vergeten hoeft opzich niet, ik ken iemand (een student voor de duidelijkheid) die een huisje gekocht heeft en met een lening van de IB-groep zn hypotheek betaald Is natuurlijk wel een klein kapitaaltje nodig in het begin (1/3 van het totaal bedrag ofzo ???).

Goodday
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 11:10
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Chimera schreef op 21-10-2004 @ 01:41 :
"Garant staan"? Je kunt alleen garant staan voor een klein deel van het bedrag. Als hij geen baan heeft, kan hij een huis kopen wel vergeten. Het kan alleen als z'n ouders de hypotheek nemen.
Dat is eigenlijk ook wat ik bedoel
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 18:15
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Jullie zijn volgens mij veel te goed gelovig hoor 2000 euro per maand, dat weet zelfs een neanderthaler dat dat ongelofelijk veel geld is voor een huis te huren
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 18:26
Stepsje
Avatar van Stepsje
Stepsje is offline
Voor 500 euro per maand heb je hier in Enschede midden in de stad een (nieuwbouw) appartement met ik geloof 3 slaapkamers, maar het zouden het er ook 2 kunnen zijn.

Dan is 2000 euro per maand inderdaad wel heeel erg veel, al klopt het wel dat richting het westen van het land de huizen wel wat duurder zijn. Maar niet zoveel duurder
__________________
All we have to decide is what to do with te time that is given us!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 19:16
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 20-10-2004 @ 16:36 :
Als die ouders iedere maand zo 700 euro voor huur neer kunnen tellen, zullen ze waarschijnlijk ook geen problemen mee hebben om garant te staan bij eventuele koop.
Aangenomen dat je bedoelt dat de ouders dan de hypotheek betalen, kan ik je vertellen dat de meeste ouders daar niet echt zin in zullen hebben. Iets teveel risico's...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 21:41
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Ja dat bedoel ik, maar welke ouder wil er nu 700 euro per maand aan huur neerleggen? Of moet ik zeggen 'kan'?
Ik vind het beiden nogal sterk.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 22:39
Ibrahimovoc
Ibrahimovoc is offline
dat zou wel mooi zijn...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 07:55
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 21-10-2004 @ 22:41 :
Ja dat bedoel ik, maar welke ouder wil er nu 700 euro per maand aan huur neerleggen? Of moet ik zeggen 'kan'?
Ik vind het beiden nogal sterk.
Het gebeurt... Huren is hier iig waarschijnlijker dan kopen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-10-2004 @ 16:30 :
Dat weet je niet. Kopen is een hele beslissing...
Ik had het over het financiele gedeelte.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 21-10-2004 @ 01:40 :
Villawijk? Zou je willen. Een klein appartement begint bij 1000 euro in een grote stad. Dan kun je nog beter kopen
Rotterdam is toch redelijk groot en de prijzen voor appartementen beginnen toch echt onder de 500 euro.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 12:10
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 19-10-2004 @ 20:27 :
Dat is sowieso al vaak, he... Huis kopen of huren maakt vaak qua prijs niet bijster veel uit, maar kopen vereist een minimum inkomen met wat extra zekerheid.
dat weet ik ben zelf ook momenteel bezig met huizen (samen met mijn vriend)

maar normaal gesproken is het niet zo dat je met huren na 2 jaar eigenlijk al had kunnen kopen. Op het tempo met het geld dat hun het willen doen kan dat wel al..
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 10:47
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-10-2004 @ 12:39 :
Rotterdam is toch redelijk groot en de prijzen voor appartementen beginnen toch echt onder de 500 euro.
Sociaal of particulier?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 26-10-2004 @ 11:47 :
Sociaal of particulier?
Wat bedoel je met sociaal?

Zowel bij de woningbouwvereniging als particulier kun je appartementen onder de 500 euro vinden.

Om huursubsidie te krijgen mag je huur niet meer dan 540 euro per maand zijn en er krijgen behoorlijk veel mensen huursubsidie. (Dit even los van de leeftijds- en inkomensgrens waarbij dan weer een lagere maximale huur geldt ed.) Met huursubsidie komt de huur die je moet betalen dan dus nog lager uit.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 11:47
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-10-2004 @ 11:53 :
Wat bedoel je met sociaal?

Zowel bij de woningbouwvereniging als particulier kun je appartementen onder de 500 euro vinden.
Sociale woningbouw.

Ik ben erg benieuwd naar die appartementen van 500 euro dan, dus kwa locatie en voorzieningen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht De tegenhanger: huis huren, tips?
Adore
27 10-09-2009 07:55
Werk, Geld & Recht Huis huren met studenten.
Dhr.Janssen
5 08-07-2009 12:13
Werk, Geld & Recht huisje huren
Verwijderd
26 14-10-2007 08:18
Werk, Geld & Recht stelling: een huis huren is geld weggooien
Maurice
25 21-06-2005 12:23
Werk, Geld & Recht Te hoge huur, iets aan doen?
iamcj
4 19-09-2004 17:41
De Kantine Een huis huren met 2 a 3 vrienden om in te wonen
BendeBen
19 03-02-2004 11:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.