Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Vind jij jezelf racistisch?
Ja 25 16.03%
Nee 110 70.51%
Ik hou ervan om te klikken. 11 7.05%
Boeiend.... 10 6.41%
Aantal stemmers: 156. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2006, 10:32
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Een op de tien Nederlanders racistisch

Uitgegeven: 3 juni 2006 11:14
DEN HAAG - Een op de tien Nederlanders is racistisch. Zij voelen zich superieur aan allochtonen en vinden dat Nederlanders zich niet moeten mengen met andere nationaliteiten. Ruim een kwart van de bevolking is zeer negatief over allochtonen. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Motivaction onder 1020 Nederlanders. De GPD-bladen publiceerden de cijfers zaterdag.

De groep van 10 procent komt openlijk uit voor zijn racistische denkbeelden. Ze menen dat Nederlanders intelligenter zijn dan allochtonen.

Uit het onderzoek blijkt tevens dat de helft van de Nederlanders een afkeer heeft van moslims. Ze zijn bang voor de invloed van deze groep op de Nederlandse samenleving. Volgens 43 procent staat de islam niet voor vrede. Bijna twee derde van de ondervraagden vindt de religie onverenigbaar met het moderne leven in Europa.

Gespannen

Ongeveer driekwart (73 procent) van de Nederlanders is niet racistisch en veruit de meeste zijn voor een multiculturele samenleving. Bijna 80 procent van de ondervraagden noemt de situatie tussen de verschillende culturen 'gespannen'. Ze erkennen dat racisme in ons land voorkomt, volgens twee derde zelfs op grote schaal. Tachtig procent van de ondervraagden concludeert dat racisme de afgelopen jaren is toegenomen.

Zeer schokkend

Directeur Ilhan Akel van het Nederlands Centrum Buitenlanders (NCB) noemt de uitkomst van het onderzoek "zeer schokkend". "Dit zorgt voor grote sociale spanningen." Toch is Akel niet echt verbaasd over de uitslag van het onderzoek. "De verharding in de maatschappij is al vijf jaar gaande. Het huidige kabinet, en met name het beleid van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie), is daar mede verantwoordelijk voor." Het NCB is een landelijke organisatie die zich inzet voor de verbetering van de positie van minderheden in Nederland.
------------------------------------------------
10 %...... ongeveer 1.6 Miljoen. Dat is een flink aantal.
Wat ik mis is de verdeling van het aantal racisten over Nederland. Oftewel, waar wonen deze so called racisten?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het racisme in NL flink heb onderschat.

VRAAG: Vind jij jezelf Racistisch en waarom???

EDIT: wat ik trouwens in het artikel mis (en wat wel op de teletekst staat) is dat deze racisten gemiddeld 14 tot 25 jaar en laag/middelbaar opgeleid zijn.

__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"

Laatst gewijzigd op 03-06-2006 om 10:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2006, 10:47
Verwijderd
Ben niet racistisch tegenover allochtonen.....alleen tegenover mensen uit een nabijgelegen dorp.

poll
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 10:51
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Wat is er nou mis met de poll?
Heel standaardvraag naar aanleiding van een onderzoek.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 10:52
Verwijderd
optie 3 en 4.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 10:53
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
superduck schreef op 03-06-2006 @ 11:52 :
optie 3 en 4.
Leuk toch? Geef tenmiste een wat beter beeld dan wanneer iemand op ja of nee klinkt omdat hij/zij dat leuk vindt.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 10:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik discrimineer alleen discriminerende mensen, of die nu allochtoon zijn of niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 10:57
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Ik ben geen racist, omdat ik me afkomst niet haat. Een allochtoon die allochtonen haat . Ze zijn er wel.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 10:59
NilsHolgersson
Avatar van NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
nnnnNNEEEE!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 10:59
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Is hiermee bewezen dat Nederland steeds intoleranter wordt of bestaat het racisme al een lange tijd?
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 11:00
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
NilsHolgersson schreef op 03-06-2006 @ 11:59 :
nnnnNNEEEE!
Erg nuttig!
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 11:00
NilsHolgersson
Avatar van NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
wat? mijn mening?
die stel je maar op prijs!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 11:02
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
NilsHolgersson schreef op 03-06-2006 @ 12:00 :
wat? mijn mening?
die stel je maar op prijs!
Waarom vind je jezelf niet racistisch? Of is dit een domme vraag?
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 11:04
NilsHolgersson
Avatar van NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
nee is geen domme vraag, de vraag kan er ook niks aan doen dat hij wordt gesteld
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 11:18
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
ik vind dat de antwoordmogelijkheden wel wat ruimer hadden mogen zijn. ik vind mezelf niet racistisch, maar dit stuk kan ik me bijvoorbeeld wel in vinden:

Citaat:
Uit het onderzoek blijkt tevens dat de helft van de Nederlanders een afkeer heeft van moslims. Ze zijn bang voor de invloed van deze groep op de Nederlandse samenleving. Volgens 43 procent staat de islam niet voor vrede. Bijna twee derde van de ondervraagden vindt de religie onverenigbaar met het moderne leven in Europa.
Ik sta in de eerste plaats heel kritisch tegenover allochtonen, maar dat is gelijk weg als ze zich niet asociaal gedragen, of goed nederlands praten.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 11:21
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
Hulk schreef op 03-06-2006 @ 12:18 :
ik vind dat de antwoordmogelijkheden wel wat ruimer hadden mogen zijn. ik vind mezelf niet racistisch, maar dit stuk kan ik me bijvoorbeeld wel in vinden:



Ik sta in de eerste plaats heel kritisch tegenover allochtonen, maar dat is gelijk weg als ze zich niet asociaal gedragen, of goed nederlands praten.
En waarom heb je een afkeer van de islam?
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 11:21
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
God o god wat een niveau.

Ik vind mezelf niet racistisch. Ik heb absoluut geen hekel aan alochtonen en of ze moslim zijn of niet maakt me ook niet uit. Ik ben het echter wel eens met de stelling dat de islam onverenigbaar is met de westerse cultuur. Iets wat ik overigens niet vreemd vind.

Die mensen komen uit een totaal andere cultuur waar het er heel anders aan toe gaat dan hier. Dit zorgt maar al te vaak voor problemen. Dit vind ik niet raar aangezien die mensen er een heel ander denkpatroon op nahouden dan wij. Ze krijgen van huis uit een hoop mee in hun opvoeding en zodra ze dan de weide wereld intrekken (om het zo maar even te zeggen) komen ze er achter dat het hier in nederland iets anders werkt dan hoe ze het thuis aangeleerd krijgen.

Vervolgens komen ze in opstand omdat ook zei hun eigen mening mogen uiten en dan gaat het fout.

Overigens verbaasd het me weinig dat het vooral de laagopgeleide jongeren zijn.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 11:23
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
wammus schreef op 03-06-2006 @ 12:21 :
God o god wat een niveau.

Ik vind mezelf niet racistisch. Ik heb absoluut geen hekel aan alochtonen en of ze moslim zijn of niet maakt me ook niet uit. Ik ben het echter wel eens met de stelling dat de islam onverenigbaar is met de westerse cultuur. Iets wat ik overigens niet vreemd vind.

Die mensen komen uit een totaal andere cultuur waar het er heel anders aan toe gaat dan hier. Dit zorgt maar al te vaak voor problemen. Dit vind ik niet raar aangezien die mensen er een heel ander denkpatroon op nahouden dan wij. Ze krijgen van huis uit een hoop mee in hun opvoeding en zodra ze dan de weide wereld intrekken (om het zo maar even te zeggen) komen ze er achter dat het hier in nederland iets anders werkt dan hoe ze het thuis aangeleerd krijgen.

Vervolgens komen ze in opstand omdat ook zei hun eigen mening mogen uiten en dan gaat het fout.

Overigens verbaasd het me weinig dat het vooral de laagopgeleide jongeren zijn.
Islam is een geloof!!!
ISLAM =! CULTUUR
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 11:30
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Relief schreef op 03-06-2006 @ 12:23 :
Islam is een geloof!!!
ISLAM =! CULTUUR
En wat wil je daarmee zeggen?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-06-2006, 11:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
schreeuwen

tsja, bepaalde sharia wetgeving zie ik ook niet passen in het huidige europa. Dat die vraag in relatie tot "ben jij racistisch?" gesteld wordt, verbaast me enigszins.

Maar goed.

Om een antwoord op de vraag te geven: nee
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 11:33
Supersuri
Supersuri is offline
ik heb een hekel aan 2 dingen: rascisme en marokanen

ontopic: Ik vind mezelf niet rascistisch. Ik geen hekel aan mensen van een bepaald ras. Afkomst maakt me niet zoveel uit of ik mensen ga mogen of niet. Alhoewel ik Amerikanen niet mag, maar heb wel bij een Amerikaans meisje in de klas gezeten die ik dan wel weer heel aardig vond.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 11:34
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Relief schreef op 03-06-2006 @ 12:21 :
En waarom heb je een afkeer van de islam?
omdat het een eng volkje is dat westerlingen haat en vrouwen niet eens een hand wil geven. ze vermoorden mensen om hun denkbeelden en willen van nederland een moslimstaat maken.

althans, een gedeelte van de moslims
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 11:35
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
1 op de 10, yeah right, dat moet minstens x 5. Achterbaks volkje.
__________________
Yeh dil he.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 11:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hulk schreef op 03-06-2006 @ 12:34 :
omdat het een eng volkje is dat westerlingen haat en vrouwen niet eens een hand wil geven. ze vermoorden mensen om hun denkbeelden en willen van nederland een moslimstaat maken.

althans, een gedeelte van de moslims
dan zou ik zeggen:
ik heb een afkeer van dat extreme grut

Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 11:39
juno
Avatar van juno
juno is offline
Racisme heeft niets met iemands geloof of cultuur te maken.

Racisme is gebaseerd op fysieke kenmerken en daarom is het zo'n onzin. Iemands uiterlijk zegt niets over zijn innerlijk.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 11:42
Verwijderd
Ik weet dat bepaalde niet bij name te noemen personen dit gaan quoten maar ik vind mezelf absoluut niet racistisch. Ik ben het ook niet. Ik mag wel graag grappen maken over negers en allochtonen, maar dat maakt je geen racist. Daar kan ik met die gasten om lachen, op het werk hebben we genoeg Surinamers en Pakistanen die zelf de hardste raciale grappen vertellen. Het kenmerk van humor is overigens ook dat niets er taboe voor is. Daarom moet je prima grappen kunnen maken over negers, maar ook over harde ziektes en andere ellende.

Wat geloof betreft? Geloof kan nooit onderwerp zijn van racisme. Ik heb een hekel aan geloof en moet niet zoveel hebben van (de denkwijze van) de meest diepgelovige mensen, dat is duidelijk, maar dat maakt je niet racistisch, hooguit bevooroordeeld. Dat vooroordeel staat volledig open om weggenomen te worden, alleen zijn de 'intellectuele gelovigen' op dit forum daar nog niet echt in geslaagd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2006, 11:43
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Relief schreef op 03-06-2006 @ 11:32 :
[B]
10 %...... ongeveer 1.6 Miljoen. Dat is een flink aantal.
Wat ik mis is de verdeling van het aantal racisten over Nederland. Oftewel, waar wonen deze so called racisten?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het racisme in NL flink heb onderschat.

VRAAG: Vind jij jezelf Racistisch en waarom???

[afbeelding]
Hou je er wel rekening mee dat lang niet iedereen even goed weet wat racisme is, dat de vraagstelling mogelijk dubieus is, dat wetenschappers/onderzoekers net zo min obectief zijn als de rest van de wereld en dat de nuances van een antwoord niet altijd goed te vertalen zijn naar een simpel ja/nee? Ik geloof helemaal niets van dat cijfer.

Verder: nee, ik ben niet racistisch.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 11:53
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Ik moet nog altijd erg lachen om grappen over duitsers en kuilen, maar ik voel mij niet superieur aan mensen van een andere afkomst.
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 11:55
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Als je met racistisch ook echt alleen op ras doelt dan zeker niet.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 12:33
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Hulk schreef op 03-06-2006 @ 12:34 :
omdat het een eng volkje is dat westerlingen haat en vrouwen niet eens een hand wil geven. ze vermoorden mensen om hun denkbeelden en willen van nederland een moslimstaat maken.

althans, een gedeelte van de moslims
Geloof me, Christenen kunnen net zo erg zijn.

Citaat:
Gatara schreef op 03-06-2006 @ 12:38 :
dan zou ik zeggen:
ik heb een afkeer van dat extreme grut

juist ja
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 13:07
Orpheus
Orpheus is offline
O ja, moslims zijn vreselijk.


Vooral toen ze na de Westerlijke kruistochten terug begonnen te vechten.
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 14:13
Supreme Dutch
Citaat:
Relief schreef op 03-06-2006 @ 11:32 :
"De verharding in de maatschappij is al vijf jaar gaande. Het huidige kabinet, en met name het beleid van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie), is daar mede verantwoordelijk voor."
Altijd leuk, Verdonk bashen..

Als racist zijn gebaseerd is op superioriteits-gevoelens dan ben ik een racist, omdat ik vind dat Nederlanders/Blanken het over het algemeen beter voor elkaar hebben dan andere volkeren, en ik geloof niet dat dat puur toevallig is. Ik denk ook dat er meer zogehete rascisten zijn maar dat deze personen dat goed verborgen houden, denk aan sommige burgeroorlogen waarin voormalig goede buren elkaar ineens afslachten omdat ze van een ander ras zijn. Waar komt dan ineens die haat vandaan?

Laatst gewijzigd op 03-06-2006 om 23:47.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 14:27
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Relief schreef op 03-06-2006 @ 11:32 :
[B](...)

EDIT: wat ik trouwens in het artikel mis (en wat wel op de teletekst staat) is dat deze racisten gemiddeld 14 tot 25 jaar en laag/middelbaar opgeleid zijn.
Had je andere verwachtingen over de gemiddelde opleiding in die leeftijdscategorie?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 14:36
reno
reno is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 03-06-2006 @ 15:13 :
Altijd leuk, Verdonk bashen..

Als rascist zijn gebaseerd is op superioriteits-gevoelens dan ben ik een rascist, omdat ik vind dat Nederlanders/Blanken het over het algemeen beter voor elkaar hebben dan andere volkeren, en ik geloof niet dat dat puur toevallig is. Ik denk ook dat er meer zogehete rascisten zijn maar dat deze personen dat goed verborgen houden, denk aan sommige burgeroorlogen waarin voormalig goede buren elkaar ineens afslachten omdat ze van een ander ras zijn. Waar komt dan ineens die haat vandaan?
Het is racist. Leer eerst eens Nederlands voordat je je Nederlander noemt?
__________________
"Give us the child for 8 years and it will be a Bolshevik forever."
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 14:59
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 03-06-2006 @ 15:13 :

Als rascist zijn gebaseerd is op superioriteits-gevoelens dan ben ik een rascist, omdat ik vind dat Nederlanders/Blanken het over het algemeen beter voor elkaar hebben dan andere volkeren, en ik geloof niet dat dat puur toevallig is.
Die gevoelens zijn absoluut niet gegrond, hoewel het waar is dat blanken vandaag de dag over het algemeen het beter hebben of "ontwikkelder" zijn, kan je zelf ook wel bedenken dat dat puur met omstandigheidsfactoren te maken heeft.
Als jij denkt dat blanken biologisch slimmer zijn (ik denk immers dat je hierop doelt), duik effe de geschiedenisboeken in dan zul je zien dat de rollen ook weleens anders waren verdeeld. In de middeleeuwen waren bijvoorbeeld arabische culturen (moslims) ontwikkelder dan europeanen.

Denk je nu ook dat moslims (wat overigens niet eens een ras is) destijds biologisch slimmer of beter waren dan europeanen ("blanken"). Grieken werden vroeger door statistisci trouwens ook niet als blanken beschouwd, ik hoef je niet te vertellen hoeveel macht die vroeger hadden.

Kortom denk nog eens goed na over die superioriteits-gevoelens a.u.b.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 15:14
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Orpheus schreef op 03-06-2006 @ 14:07 :
O ja, moslims zijn vreselijk.


Vooral toen ze na de Westerlijke kruistochten terug begonnen te vechten.
Volgens mij waren de kruistochten ook het moment waarop Islam omsloeg van een overwegend progressieve religie naar een overwegend conservatieve religie (zoals ook het Christendom dat gehad heeft).

Racisme of iig een zekere angst voor andere 'rassen' zit er bij de mens biologisch ingebakken. Wat ook evolutionair verklaarbaar is, net zoals de angst voor slangen bij apen.

Desalniettemin vind ik biologische ingebakkenheid niet genoeg reden is om er naar te handelen. Ik heb dan ook 'nee' gestemd. Rationeel heb ik mezelf verteld dat geen enkel 'ras' minderwaardig is aan het andere, al weet ik uiteraard (net als iedereen) niet zeker of dit echt zo is. Hebben negers gemiddeld een lager IQ? Ik weet het niet, want iedere keer als er een onderzoek is die dat uitwijst, houden de onderzoekers hun mond omdat ze anders als racisten gebrandmerkt worden.

Evengoed vind ik het ook een beetje vreemd, krampachtig zelfs, dat holocaustontkenning verboden is. Ik geloof wel dat die echt plaatsgevonden heeft, maar waarom een verbod op de ontkenning? Het doet me denken aan de krampachtige ontkenning van de Turkse regering over iets met Armeniërs (ik weet niet meer zeker).

Terug naar mijn oorspronkelijke punt: Ookal zal blijken dat negers gemiddeld een lagere IQ hebben, of dat Duitsers graag achter grote leiders aanlopen, ook al zou blijken dat er niet-uiterlijke verschillen zijn tussen 'rassen' (cultureel of biologisch), dan nog zal ik het ene 'ras' nooit superieur of minderwaardig vinden aan het andere.

(wat een uiterst lange kutzin)
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 15:15
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
reno schreef op 03-06-2006 @ 15:36 :
Het is racist. Leer eerst eens Nederlands voordat je je Nederlander noemt?
Kijk eens aan. Geen inhoudelijke argumenten zeker?
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-06-2006, 15:19
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
ik vind mezelf niet racistisch.
ben ik ook niet.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 15:42
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 03-06-2006 @ 16:14 :
Volgens mij waren de kruistochten ook het moment waarop Islam omsloeg van een overwegend progressieve religie naar een overwegend conservatieve religie (zoals ook het Christendom dat gehad heeft).

Racisme of iig een zekere angst voor andere 'rassen' zit er bij de mens biologisch ingebakken. Wat ook evolutionair verklaarbaar is, net zoals de angst voor slangen bij apen.

Desalniettemin vind ik biologische ingebakkenheid niet genoeg reden is om er naar te handelen. Ik heb dan ook 'nee' gestemd. Rationeel heb ik mezelf verteld dat geen enkel 'ras' minderwaardig is aan het andere, al weet ik uiteraard (net als iedereen) niet zeker of dit echt zo is. Hebben negers gemiddeld een lager IQ? Ik weet het niet, want iedere keer als er een onderzoek is die dat uitwijst, houden de onderzoekers hun mond omdat ze anders als racisten gebrandmerkt worden.

Evengoed vind ik het ook een beetje vreemd, krampachtig zelfs, dat holocaustontkenning verboden is. Ik geloof wel dat die echt plaatsgevonden heeft, maar waarom een verbod op de ontkenning? Het doet me denken aan de krampachtige ontkenning van de Turkse regering over iets met Armeniërs (ik weet niet meer zeker).

Terug naar mijn oorspronkelijke punt: Ookal zal blijken dat negers gemiddeld een lagere IQ hebben, of dat Duitsers graag achter grote leiders aanlopen, ook al zou blijken dat er niet-uiterlijke verschillen zijn tussen 'rassen' (cultureel of biologisch), dan nog zal ik het ene 'ras' nooit superieur of minderwaardig vinden aan het andere.

(wat een uiterst lange kutzin)
Ben het eens met je uiterst lange kutzin .

Alleen ik denk dat het ene ras uberhaut biologisch niet slimmer kan zijn dan een ander ras. Aangezien intelligentie net als bijvoorbeeld de termen "goed" en "kwaad" uberhaut niet "biologisch" van aard zijn.
Je kan bijvoorbeeld niet echt stellen dat mensen van nature "goed" of "kwaad" zijn, evenzo kan je niet stellen dat het ene ras van nature "intelligenter" is als een ander ras, aangezien intelligentie een relatief en vooral "menselijk" begrip is.
Intelligentie is dan ook niet "biologisch" meetbaar, zoals bijvoorbeeld je bloeddruk.
Dus al zou men beweren dat het ene ras slimmer is dan het andere ras, is het eigenlijk niet veelzeggend.

Men mag het van mij onderzoeken en je bent zekers geen racist als je tot bepaalde beweringen komt als wetenschapper, maar ik durf om de bovengenoemde redenen met zekerheid te zeggen dat men nooit tot een sluitende conclusie zal komen.

(enigste uitzonderingen zijn bevoorbeeld geestelijk gehandicapten, bij hen ziet men vaak schade aan de hersenen, maar dit zijn dan ook "zieke" mensen).
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 15:45
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ik heb expres de woorden 'intelligentie' en 'slim' vermeden, omdat die inderdaad heel relatief zijn. IQ scores zijn dat niet
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 15:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 03-06-2006 @ 12:35 :
1 op de 10, yeah right, dat moet minstens x 5. Achterbaks volkje.
Nou en? Jij haat Nederlanders duidelijk net zo erg als je denkt dat ze jou haten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 16:06
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 03-06-2006 @ 16:45 :
Ik heb expres de woorden 'intelligentie' en 'slim' vermeden, omdat die inderdaad heel relatief zijn. IQ scores zijn dat niet
Hoe kan dat nou weer? Een IQ test is immers een test om intellect te meten.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 16:07
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 03-06-2006 @ 17:06 :
Hoe kan dat nou weer? Een IQ test is immers een test om intellect te meten.
Omdat IQ testen standaard zijn.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 16:12
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 03-06-2006 @ 17:07 :
Omdat IQ testen standaard zijn.

Ja de score anzich, maar wat wordt gemeten is niet standaard, daar was je het mee eens. En die score is immers representatief voor wat wordt gemeten.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 16:14
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Wat met IQ testen word gemeten is de IQ score. Verder niets. Geen intelligentie, slimheid of wat dan ook. Alleen IQ score.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 16:23
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 03-06-2006 @ 17:14 :
Wat met IQ testen word gemeten is de IQ score. Verder niets. Geen intelligentie, slimheid of wat dan ook. Alleen IQ score.
Tuurlijk wel, een iq test is er om iemands intellect te meten. Net als hoe een eq test er is om iemands emotionele intelligentie te meten.

Als iemand een hoog IQ heeft beschouwd men de persoon als slim.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 17:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 03-06-2006 @ 17:23 :
Tuurlijk wel, een iq test is er om iemands intellect te meten. Net als hoe een eq test er is om iemands emotionele intelligentie te meten.

Als iemand een hoog IQ heeft beschouwd men de persoon als slim.
ja, stom he?

Bosjesman Xalashaqu kan echter veel slimmer zijn dan Boebsie. Maar domweg omdat Xalashaqu geen flauw benul heeft wat driehoekjes en vierkantjes zijn, zal hij laag scoren.

Echt toepasbaar, zo'n test!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 17:11
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-06-2006 @ 18:00 :
ja, stom he?

Bosjesman Xalashaqu kan echter veel slimmer zijn dan Boebsie. Maar domweg omdat Xalashaqu geen flauw benul heeft wat driehoekjes en vierkantjes zijn, zal hij laag scoren.

Echt toepasbaar, zo'n test!
Echter, als bosjesman Xalashaqu op de leeftijd van 4 maanden door meneer en mevrouw Jansen uit Oude Pekela geadopteerd is, gaat dat argument niet meer op...

@Boebsie: Dat IQ testen geen intelligentie meten maar IQ, en dat dat niet hetzelfde is, is mij door meerdere hoogleraren in de psychologie op het hart gedrukt. Ik ga ervan uit dat zij gelijk hebben.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 03-06-2006 @ 18:00 :
ja, stom he?

Bosjesman Xalashaqu kan echter veel slimmer zijn dan Boebsie. Maar domweg omdat Xalashaqu geen flauw benul heeft wat driehoekjes en vierkantjes zijn, zal hij laag scoren.
En wat is 'slim' dan? Hoe meet jij dat die bosneger 'slimmer' is?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 17:29
LB06
LB06 is offline
Nope, ik ben zelf geadopteerd uit Z. Korea, dus qua uiterlijk behoor ik tot een minderheid. Niet slim en bovendien hypocriet, dus

Ben geen allochtoon, though
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 17:32
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
LB06 schreef op 03-06-2006 @ 18:29 :
Nope, ik ben zelf geadopteerd uit Z. Korea, dus qua uiterlijk behoor ik tot een minderheid. Niet slim en bovendien hypocriet, dus
Wat bedoel je? Je bent niet slim en wel hypocriet? Of heb je het over iemand anders?
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Zwarte Piet
DAH
417 03-08-2016 22:01
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Proces Geert Wilders
Verwijderd
213 12-02-2010 14:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Handweigerende docent krijgt ongelijk
Love & Peace
109 18-05-2009 14:47
Muziek nederlandse songtekst over discriminatie
Dittohead
2 13-02-2006 17:16
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Schietpartij op Haagse school
Sky Jewel
500 16-01-2004 08:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Etnische spanningen in Aalsmeer
Insane Juggalo
62 05-05-2003 21:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.