Oud 25-03-2006, 10:22
Mooneh
Avatar van Mooneh
Mooneh is offline
‘Ik bloed’ zei ik zo onverschillig als maar kon. ‘Dan moet je die lange nagels van je eens knippen’ zei ze. Ik keek naar mijn nagels. Mooi en verzorgd, net als de rest van mijn lichaam, totdat ik mijn been openkrabde dan.
Ik was vies van bloed, dat ben ik altijd al geweest. Ik kan er niet van flauwvallen, maar soms wenste ik dat ik dat kon. Puur voor de aandacht natuurlijk.
Mijn ogen onderzochten de kamer naar zakdoekjes. Ze zag er niet naar uit als een behulpzaam persoon, dus ik kon beter zelf op zoek. Maar ik was al te laat.
Ze stond op, liep naar me toe, keek me even onverschillig aan als ik net tegen haar had gesproken en liet zich op haar knieen vallen. Ze knielde voor mij en ik stond daar onbehulpzaam voor haar. Bewust van het feit dat ik nu niet kon weglopen keek ik nerveus over haar heen.
Ik had een strokenrokje aan, zij strakke spijkerbroek die haar lichaam goed liet uitkomen. Het bloed was door mijn huidskleurige panty gestroomd, en een donkerrode vlek vormde zich, het werd steeds groter en verspreidde zich over een netwerk van kleine panty draadjes.
Ik had nooit gedacht dat ze ooit nog voor me zou knielen. Bij knielen stelt men zich iets anders voor. Hoe zij daar zat, zorgde er alleen maar voor dat ik me minder, kleiner voelde dan zij. Ik vroeg me af of zij het ook voelde. Misschien deed ze het wel expres, wie weet was dit haar strategie.
Ze keek eerst naar mijn voeten, toen gleed haar blik langzaam langs mijn benen, naar mijn dijen. Iets rechter ging ze zitten, en liet haar handen onder mijn strokenrokje verdwijnen. Voorzichtig gleden haar handen verder naar boven, over mijn dijen en een stukje van mijn heupen, tot ze het randje van mijn panty te pakken had. Mij negeerde ze volkomen, zo geconcentreerd was ze bezig, het leek wel alsof ze in trance verkeerde eigenlijk. Dat vond ik niet erg, zo hoefde ik mezelf ook geen houding te geven. Traag stroopte zij mijn panty af. Toen ze de bij mijn voeten was tilde ik ze één voor één op, en zij ontdeed mij van mijn panty, inclusief de bijbehorende bloedvlek.
‘Mijn been bloedt nog steeds’ fluisterde ik.
‘Straks niet meer’ Ze drukte haar volle lippen stevig maar toch teder op mijn been. Ik beet op mijn eigen lip, die ook niet lang meer heel zou blijven als ik zo door ging.. Het was alsof ze hier al weken, maanden, jaren vol verlangen op had gewacht. Ze kuste mijn bloed, ze dronk mijn bloed. Ze zoog de afgunst, de woede, de schaamte en de angst uit mij om vervolgens alleen nog verlangen over te laten.
Misschien stond ik daar wel tien minuten nerveus over haar heen te kijken, terwijl ik af en toe een stiekeme blik naar beneden wierp.
Uiteindelijk stond ze op, ik zag een druppeltje van mijn bloed haar onderlip sieren. Het stond haar eigenlijk best goed, bedacht ik me plots, die rode kleur. Morgen zou ik meteen naar de stad gaan om een lippenstift in die tint voor haar te kopen. Die gedachte maakte me wel gelukkig. Verlegen keek ik snel naar mijn been. Ze had gelijk, het bloedde inderdaad niet meer.
Heel even vleide ze zich tegen me aan en daarna, heel nonchalant, ‘Ik denk dat ik maar wat koffie voor ons ga zetten.’ ‘Ja’ zei ik ‘dat lijkt me wel fijn.’
__________________
Ik loop geen risico, ik ren het.

Laatst gewijzigd op 25-03-2006 om 11:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2006, 11:03
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Hm. Ik weet niet.

Dit stukje laat me koud. Het doet me niets. Op zich... het idee vind ik een stuk beter dan de uitwerking. Het komt op mij over alsof je het door een glazen ruit ziet, alsof alles zich ver van je vandaan afspeelt.

Het einde verrast maar, maar stelt me tegelijkertijd teleur. Ik had iets beters verwacht dan dit. De originaliteitsfactor is prima, maar had iets anders origineels verzonnen.

Citaat:
het leek wel alsof ze in trans verkeerde eigenlijk
een trance, in plaats van trans.

Verder staan er nog wat kleine foutjes in, misschien dat je daar even naar kunt kijken? Het leest net niet helemaal lekker.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 11:10
Mooneh
Avatar van Mooneh
Mooneh is offline
Dankje, Roosje.
Het is ook inderdaad een idee dat plotseling in me opkwam, de uitwerking van zo'n hersenspinsel kan meestal nog flink tegenvallen. Het einde, ja, het moest eindigen. Eerst zat ik te twijfelen om ze ook nog te laten zoenen, terwijl ze nog bloed op haar lip had, maar dat leek me een net iets te logische stap, en het ging me te ver want dit is niet bedoeld om op een seks-verhaal uit te lopen. Iets anders kwam even niet in me op, ik had natuurlijk ook iemand binnen kunnen laten komen. Verder, het raameffect is eigenlijk wel expres, ik geef zo min mogelijk informatie over de personen, de omgeving en de relatie die de twee meisjes met elkaar hebben, om een bepaalde sfeer te scheppen.
__________________
Ik loop geen risico, ik ren het.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 11:12
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Mooneh schreef op 25-03-2006 @ 11:10 :
Dankje, Roosje.
Het is ook inderdaad een idee dat plotseling in me opkwam, de uitwerking van zo'n hersenspinsel kan meestal nog flink tegenvallen. Het einde, ja, het moest eindigen. Eerst zat ik te twijfelen om ze ook nog te laten zoenen, terwijl ze nog bloed op haar lip had, maar dat leek me een net iets te logische stap, en het ging me te ver want dit is niet bedoeld op een seks-verhaal op te lopen. Verder, het raameffect is eigenlijk wel expres, ik geef zo min mogelijk informatie over de personen, de omgeving en de relatie die de twee meisjes met elkaar hebben, om een bepaalde sfeer te scheppen.
Geen dank. En eindes zijn vaak vervelend om te verzinnen, dat heb ik ook.

Dat je dat "raameffect" bewust hebt gebruikt, is allemaal leukwelenaardig, maar ik zou het niet doen. Ik denk dat dit een stuk beter is als je het vanuit de persoon zelf beschrijft, niet als in "Ik stond erbij en keek ernaar". Dat is hoe het nu overkomt en doet mijns inziens erg afbreuk aan je verhaal.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 11:14
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Het is wel een hele lap tekst met weinig 'aanknopingspunten' voor de lezer. Wat meer gebruik van witregels en alinea's lijkt me een goed idee.

Een conversatie kun je (vind ik) beter verdelen over meerdere regels.

Citaat:
Mijn been bloedt nog steeds’ fluisterde ik. ‘Straks niet meer’ en ze drukte haar volle lippen vervuld van passie tegen mijn been aan, alsof mijn been de realisatie van haar stoutste fantasie was.
wordt dan bijvoorbeeld :
'Mijn been bloedt nog steeds', fluisterde ik.
'Straks niet meer.' Ze drukte haar volle lippen vervuld van passie...


snap je ? Dan kun je voegwoorden weglaten ('en', in dit geval).

Daarnaast : 'haar volle lippen' is nog redelijk uitstaanbaar, hoewel ik een overtuigd tegenstander ben wat betreft het gebruik van al te veel bijwoorden. 'Haar lippen', en uit je tekst had kunnen blijken dat die vol zouden moeten zijn. Maar goed, 'haar volle lippen' is prima. Maar 'vervuld van passie', 'de realisatie van haar stoutste fantasie'. Tsja. Beeetje overdreven.
Ten eerste, dat ze 'vervuld van passie' zou zijn kan ook door de handelingen en de lading van het stukje blijken, en dan is dit volkomen overbodige informatie. Ten tweede, het voegt echt geen emotie toe aan je stukje. Misschien is 'Vol passie drukte ze haar lippen tegen mijn bloedende been aan' een goede vervanging ?

'de realisatie van haar stoutste fantasie' ? praat jij in het echt ook zo ? ik denk het niet. waarom zet je het dan wel zo in een geschreven stukje tekst neer ? Laat alsjeblieft het verhaal voor zich spreken, dat heeft helemaal geen ingewikkelde zinnen en moeilijke woorden nodig.

Mijn visie op dit korte fragmentje zou zo zijn :
Citaat:
'Mijn been bloedt nog steeds’ fluisterde ik. ‘Straks niet meer’ en ze drukte haar volle lippen vervuld van passie tegen mijn been aan, alsof mijn been de realisatie van haar stoutste fantasie was.
Citaat:
'Het bloedt nog steeds', fluisterde ik.
'Straks niet meer, schat', zei ze, terwijl ze mijn been kustte.
(ik hou niet van lange ingewikkelde lappen tekst die iets simpels moeten uitdrukken )
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 11:15
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
'Het bloedt nog steeds', fluisterde ik.
'Straks niet meer, schat', zei ze, terwijl ze mijn been kustte.
Jahé, doe het dan wel goed, kussen kan natuurlijk nooit dubbel T krijgen.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 11:19
Mooneh
Avatar van Mooneh
Mooneh is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 25-03-2006 @ 11:14 :
Het is wel een hele lap tekst met weinig 'aanknopingspunten' voor de lezer. Wat meer gebruik van witregels en alinea's lijkt me een goed idee.

Een conversatie kun je (vind ik) beter verdelen over meerdere regels.



wordt dan bijvoorbeeld :
'Mijn been bloedt nog steeds', fluisterde ik.
'Straks niet meer.' Ze drukte haar volle lippen vervuld van passie...


snap je ? Dan kun je voegwoorden weglaten ('en', in dit geval).

Daarnaast : 'haar volle lippen' is nog redelijk uitstaanbaar, hoewel ik een overtuigd tegenstander ben wat betreft het gebruik van al te veel bijwoorden. 'Haar lippen', en uit je tekst had kunnen blijken dat die vol zouden moeten zijn. Maar goed, 'haar volle lippen' is prima. Maar 'vervuld van passie', 'de realisatie van haar stoutste fantasie'. Tsja. Beeetje overdreven.
Ten eerste, dat ze 'vervuld van passie' zou zijn kan ook door de handelingen en de lading van het stukje blijken, en dan is dit volkomen overbodige informatie. Ten tweede, het voegt echt geen emotie toe aan je stukje. Misschien is 'Vol passie drukte ze haar lippen tegen mijn bloedende been aan' een goede vervanging ?

'de realisatie van haar stoutste fantasie' ? praat jij in het echt ook zo ? ik denk het niet. waarom zet je het dan wel zo in een geschreven stukje tekst neer ? Laat alsjeblieft het verhaal voor zich spreken, dat heeft helemaal geen ingewikkelde zinnen en moeilijke woorden nodig.

Mijn visie op dit korte fragmentje zou zo zijn :




(ik hou niet van lange ingewikkelde lappen tekst die iets simpels moeten uitdrukken )
*nodnod* Ik vind jouw versie weer net iets te simpel. Maar die tip over de voegwoorden is erg handig, dat ga ik even veranderen. Verder moet ik nog even zien wat ik met die zin aan moet...
__________________
Ik loop geen risico, ik ren het.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 11:39
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Roosje schreef op 25-03-2006 @ 11:15 :
Jahé, doe het dan wel goed, kussen kan natuurlijk nooit dubbel T krijgen.


sorry

__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 11:41
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 25-03-2006 @ 11:39 :


sorry

Is al goed.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Wedstrijd] Vliegen in Mei stemtopic
Dingaantouwtje
16 31-05-2010 19:31
De Kantine Het Niet Grappig Topic
maxwell
59 02-07-2008 17:48
Verhalen & Gedichten oorlogsverhaal
Crystal.Tears
7 13-03-2004 20:13
Verhalen & Gedichten 2 van Crystal.Tears' verhaaltjes
Crystal.Tears
4 28-02-2004 14:02
Verhalen & Gedichten [fragment] D-day verhaal
Merrow
11 03-07-2003 22:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.