Oud 13-11-2003, 20:57
Kill me Ce soir
Avatar van Kill me Ce soir
Kill me Ce soir is offline
onderste buikspieren trainen zonder rug teveel te belasten, hoe doe ja dat
ik krijg nl altijd last in mijn rug als ik zo'n dinge probeer
__________________
And I shall count thee amoung my favoured sheep. And you shall have the protection of all the angels in Heaven.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 20:59
Verwijderd
Sportschool gaan... daar hebben ze allerlij apparaten
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 11:25
Verwijderd
En dan hulp vragen aan iemand die er werkt of iemand die duidelijk ervaring heeft met trainen
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 13:23
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ik kreeg dat ook altijd, maar tegenwoordig niet meer.
je moet tijdens die buikspieroefeningen namelijk je billen heel erg aanspannen (dat die een stukje van de grond komen), waardoor je een bolle rug krijgt.
nu ik dat doe heb ik geen pijn meer in m'n rug.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 15:32
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
je mag je rug ook nooit krom trekken..bij situps niet je kin naar je borst trekken omdat je dan makkelijker naar boven komt....
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 16:37
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Marshall schreef op 14-11-2003 @ 16:32:
je mag je rug ook nooit krom trekken..bij situps niet je kin naar je borst trekken omdat je dan makkelijker naar boven komt....
maar je moet toch wel je rug bol maken?
als ik namelijk gewoon plat op de grond leg is m'n rug hol en doet het veel pijn. Ook als ik me buik inspan en m'n rug tegen de grond probeer te drukken. Het blijft pijn doen.
Maar als ik m'n rug een beetje bol maak niet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 07:41
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
dat is toch niet goed........ je moet eigenlijk gewoon even op je rug gaan liggen recht naar boven kijken en dat punt vasthouden... dan de situps doen maar met je hoofd naar dat punt blijven kijken, dan is je rughouding bijna automatisch goed..
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 17:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Marshall schreef op 15-11-2003 @ 08:41:
dat is toch niet goed........ je moet eigenlijk gewoon even op je rug gaan liggen recht naar boven kijken en dat punt vasthouden... dan de situps doen maar met je hoofd naar dat punt blijven kijken, dan is je rughouding bijna automatisch goed..
dan wijkt mijn rug misschien iets af, maar na 4x verga ik (serieus) al van de pijn. ik kan dan ook niet meer verder gaan met de oefening. Terwijl het op 'mijn manier' (die ik boven beschreef) wel goed gaat. Maar dat is dus slecht? Want ik wil niet m'n rug nog slechter maken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 18:44
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
ik zit sinds een tijdje bij mensendieck voor mijn rug *stijve rug* en dan moet ik ook een soort van situps doen. dan moet ik me kont aanspannen en m'n buikspierne ook en dan met mijn schouders *dus niet je kin* richting me knieen doen.
Wat me dus wel de goede manier lijkt, anders zegt ze dat toch niet?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 12:06
Chelle
Chelle is offline
Citaat:
Kill me Ce soir schreef op 13-11-2003 @ 22:57:
onderste buikspieren trainen zonder rug teveel te belasten, hoe doe ja dat
ik krijg nl altijd last in mijn rug als ik zo'n dinge probeer

Onderste buikspieren:

Ga lekker op je rug liggen (niet TE lekker, want dan komt er natuurlijk niks meer van) til je benen omhoog zodat ze een hoek van negentig graden vormen met de rest van je lichaam. Probeer nu met kleine bewegingen je tenen aan te raken met je handen, waarbij je er op let dat je je benen gestrekt houdt en je voeten 'gehoekt'.

Je moet vooral zelf aanvoelen wat goed voor jou is. Als je rug pijn doet verplaats dan een btje. Op een gegeven moment ga je ook (tenminste dat heb ik) voelen welke beweging/ oefening voor jou werkt. En dat hoeft niet een oefening uit een boekje te zijn.

succes ermee

Ow enne, dat van die tenen aanraken, das meer dat je naar je tenen toereikt zeg maar Het gaat er immers niet om of je dubbel kan klappen..
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 15:44
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
Citaat:
Blackdolfin schreef op 15-11-2003 @ 19:44:
ik zit sinds een tijdje bij mensendieck voor mijn rug *stijve rug* en dan moet ik ook een soort van situps doen. dan moet ik me kont aanspannen en m'n buikspierne ook en dan met mijn schouders *dus niet je kin* richting me knieen doen.
Wat me dus wel de goede manier lijkt, anders zegt ze dat toch niet?
ja idd... dus zoals ik al zei...je hoofd in dezelfde houding houden anders trek je je ruggewervel krom
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 15:49
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
plat op je rug op de grond liggen. dus je benen ook gestrekt op de grond. en dan gewone buikspieren doen, die je normaal dus ook doet als je benen gebogen zijn. hierdoor train je meer je onderbuikspieren.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 17:24
kleine wicca
kleine wicca is offline
op je rug gaan liggen, handen onder je rug doen. Je rug tegen je handen drukken. Nu je benen omhoog doen (been-buik=90 graden) en dan je knieen buigen (ook in hoek van 90 graden). En dan ga je je benen naar voren doen en weer terug. Hoe verder naar voren (je duwt dus je voeten van je weg), hoe zwaarder.
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 18:06
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
kleine wicca schreef op 16-11-2003 @ 18:24:
op je rug gaan liggen, handen onder je rug doen. Je rug tegen je handen drukken. Nu je benen omhoog doen (been-buik=90 graden) en dan je knieen buigen (ook in hoek van 90 graden). En dan ga je je benen naar voren doen en weer terug. Hoe verder naar voren (je duwt dus je voeten van je weg), hoe zwaarder.
Super slecht voor je rug, NOOIT doen dus.

Wat wel goed werkt zijn de crunches hierboven al ergens beschreven. Dat is die oefening met het optrekken van je knieen.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 16:45
kleine wicca
kleine wicca is offline
ow....die hebben wij geleerd van een professioneel mensje bij de fitness hiero
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid hoe een platte buik krijgen??
elephanth54
26 31-05-2012 07:12
Lichaam & Gezondheid Buikspieren
Sportlife1
11 07-05-2007 10:25
Lichaam & Gezondheid Onderste buikspieren trainen.
x-spekkie-x
25 06-03-2005 11:25
Lichaam & Gezondheid Vraagje (Fitness)
Cootje
17 31-10-2004 15:22
Lichaam & Gezondheid de onderste buikspieren.
twirley
7 19-09-2004 00:39
Lichaam & Gezondheid Howto: onderste buikspieren trainen?
ick
7 23-03-2002 20:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.