Oud 16-07-2002, 16:18
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
Bush vraagt meer macht aan Congres
Gepost door Johan (LWaS) - dinsdag 16 juli 2002 @ 14:25 - Bron: Volkskrant
Rorik had ons via de newssubmit het volgende te melden:

Dinsdag zal de Amerikaanse president Bush het Congres gaan vragen om hem meer volmachten te geven, zodat hij daadkrachtiger kan optreden in de strijd tegen het terrorisme.

Volgens het Witte Huis moeten de extra bevoegdheden de mogelijkheid verschaffen nieuwe aanvallen op de Verenigde Staten te voorkomen. De kwetsbaarheid van de natie moet worden verkleind.

,,Onze vijanden werken eraan om chemische, biologische, radiologische en nucleaire wapens te krijgen met het doel niet eerder vertoonde schade aan te richten in Amerika'', zo luidt de verklaring van het Witte Huis.

De president zal onder meer vragen om meer bewegingsvrijheid bij de reorganisatie van inlichtingen- en spionagediensten. Ook wil hij nieuwe wetten die de president meer macht geven om uitlevering van vermeende terroristen af te dwingen en wetten om informatie over chemische en nucleaire installaties in de VS geheim te houden. http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=20489
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2002, 16:52
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
hoop en denk dat het congres niet staat te springen om haar macht te verkleinen en die van Bush te vergroten.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 16:54
Verwijderd
Als dat gebeurd gaat het fout met de wereld.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 17:20
Verwijderd
Citaat:
,,Onze vijanden werken eraan om chemische, biologische, radiologische en nucleaire wapens te krijgen met het doel niet eerder vertoonde schade aan te richten in Amerika'', zo luidt de verklaring van het Witte Huis.
Wat ik me afvraag is waarom Amerika hier altijd zo kwaad om wordt, terwijl ze zelf ook allemaal nucleaire wapens enzo hebben, toch? Als zij de wereld kapot willen dat kunnen ze dat waarschijnlijk nog beter dan Iraq of Iran.
Dus kijk eerst eens naar jezelf zou ik zeggen en ga anders niet oorlog voeren omdat Iraq en Iran wapens hebben, waarmee ze Amerika kunnen aanvallen. Je doet dan eigenlijk datgene, wat je de andere landen wilt verbieden.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 18:01
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Wat ik me afvraag is waarom Amerika hier altijd zo kwaad om wordt, terwijl ze zelf ook allemaal nucleaire wapens enzo hebben, toch? Als zij de wereld kapot willen dat kunnen ze dat waarschijnlijk nog beter dan Iraq of Iran.
Dus kijk eerst eens naar jezelf zou ik zeggen en ga anders niet oorlog voeren omdat Iraq en Iran wapens hebben, waarmee ze Amerika kunnen aanvallen. Je doet dan eigenlijk datgene, wat je de andere landen wilt verbieden.
Iran en Irak horen bij de As Van Het Kwaad of hoe het ook heet.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Conan the Librarian schreef:


Iran en Irak horen bij de As Van Het Kwaad of hoe het ook heet.
De VS is zelf de kern van het kwaad
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 18:52
bam
Avatar van bam
bam is offline
Als we weer een discussie gaan houden over het "as van het kwaad"
kunnen jullie beter maar naarDIT topic gaan
scheelt crossposting en kans op slotje
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 19:11
arrebar
Avatar van arrebar
arrebar is offline
ik vraag me af of bush nog andere hobbies heeft dan het voeren van de oorlog tegen terrorisme.
__________________
ein volk, ein reich, ein lemmy
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 19:34
Verwijderd
Citaat:
arrebar schreef:
ik vraag me af of bush nog andere hobbies heeft dan het voeren van de oorlog tegen terrorisme.
kijk es naar de 'shoot the dog', zie je het vanzelf
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 20:59
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:

Als zij de wereld kapot willen dat kunnen ze dat waarschijnlijk nog beter dan Iraq of Iran.
Dus kijk eerst eens naar jezelf zou ik zeggen en ga anders niet oorlog voeren omdat Iraq en Iran wapens hebben, waarmee ze Amerika kunnen aanvallen. Je doet dan eigenlijk datgene, wat je de andere landen wilt verbieden.
Ja kijk het probleem is niet echt dat landen die wapens hebben maar de stabiliteit van die landen.
Een land als de VS is een stabiel land, deze zal niet zomaar deze wapens inzetten, een land als irak of iran zal veel eerder gebruik maken van deze wapens en vormen daardoor dus een bedreiging.

Want de VS valt bijvoorbeeld landen als china, rusland, frankrijk en groot-brittanie niet lastig met het feit dat ze nuclaire wapens hebben en china is niet bepaalt de beste vriend van de VS maar wel stabiel en daarom dus niet bepaalt een gevaar voor de rust in de internationale gemeenschap
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 21:16
Mujahideen
Mujahideen is offline
De honger naar macht en oorlog is bij Bush kennelijk niet te stillen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 21:26
Mujahideen
Mujahideen is offline
WASHINGTON - Meer dan 11 miljoen Amerikaanse burgers worden binnenkort als spion of informant ingeschakeld in de strijd tegen het terrorisme. Het grootschalige informatienetwerk Terrorism Information and Prevention System (Tips) is de laatste zet van de regering-Bush in de jacht op terroristen en stuit nu reeds op felle kritiek bij de activisten voor burgervrijheden.


Het Amerikaanse ministerie van Justitie lanceerde deze week via haar website een advertentie voor een Tips-pilootproject dat vanaf volgende maand in tien grote steden zal lopen, zo meldde het Britse persbureau Press Associated vandaag.

De overheid zoekt 1 miljoen burgers die ,,goed geplaatst zijn om ongewone zaken en verdachte activiteiten te herkennen''. Onder meer postbodes, treinconducteurs, chauffeurs en vaklui zijn gegeerde vrijwilligers, omdat zij beroepsmatig vaak met andere mensen in contact komen. Hun informatie zal bijgehouden worden in een gegevensbank op het ministerie.

Indien de recruteringscampagne succesvol verloopt, werkt vanaf volgende maand vijf procent van de arbeidsbevolking in die steden als spion voor de overheid. Op termijn wil het TIPS minstens vier procent van de Amerikaanse bevolking rekruteren.

Critici opperen dat er in ,,the land of the free'' binnenkort evenveel burgerlijke spionnen actief zullen zijn als de beruchte Oost-Duitse geheime dienst Stasi destijds ontplooide. ,,Het is 1984 van George Orwell, een gevaarlijk en verschrikkelijk idee'', reageert directeur John Whitehead van het Rutherford Institute. ,,Rapporten van informanten zijn onbetrouwbaar'', stelt Rachel King van de American Civil Liberties Union in de Britse krant The Times. ,,Sommigen zullen rapporten brouwen om persoonlijke rekeningen te vereffenen of om aandacht te krijgen''.

Het TIPS-programma is de laatste zet van de regering-Bush in de strijd tegen terrorisme die losbarstte na 11 september. De president verscheen dinsdag in het Amerikaanse Congres om zijn langverwachte anti-terreurstrategie voor te stellen aan de volksafgevaardigden. Zwaartepunt van dat plan is het inmiddels gekende voorstel om een nieuw ministerie in het leven te roepen, waar bijna 200.000 werknemers van verschillende diensten (douane, FBI,...) samengebracht zouden worden om de interne veiligheid van de VS te verzekeren.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Tox schreef:
Ja kijk het probleem is niet echt dat landen die wapens hebben maar de stabiliteit van die landen.
Een land als de VS is een stabiel land, deze zal niet zomaar deze wapens inzetten, een land als irak of iran zal veel eerder gebruik maken van deze wapens en vormen daardoor dus een bedreiging.

Want de VS valt bijvoorbeeld landen als china, rusland, frankrijk en groot-brittanie niet lastig met het feit dat ze nuclaire wapens hebben en china is niet bepaalt de beste vriend van de VS maar wel stabiel en daarom dus niet bepaalt een gevaar voor de rust in de internationale gemeenschap
Ik denk eigenlijk dat de VS ook niet stabiel is. Zij hebben juist altijd ruzie met de landen uit het Midden-Oosten. En zij hebben daar ook geregeld oorlog mee. Denk maar aan Afghanistan 2001. Of de golf-oorlog. En laatst las ik ergens dat de VS Iraq/n wilde aanvallen. Nou daaruit kan ik dus niet afleiden dat de VS zo stabiel zijn. Ik ben het wel met je eens dat ook het Midden-Oosten niet echt stabiel is hoor. Maar de VS zelf dus ook niet altijd.

Verder leidt het er natuurlijk ook nog toe, dat de landen die hun kernwapens e.d. moeten wegmieteren, dat zij eigenlijk ondergeschikt aan de VS zijn. Krijgen ze dan weer eens ruzie, dan moeten die landen toegeven aan de VS, omdat de VS een veel betere wapens heeft. De macht verschuift dan dus meer en meer naar de Vs en dan moet ook niet de bedoeling zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 22:15
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Als dat gebeurd gaat het fout met de wereld.
Nog fouter bedoelje?

ik zie ook niet graag terroristische aanslagen.... integendeel....

maar is het nou echt verstandig om een land dat hoogstwaarschijnlijk middelen heeft getroffen om de complete olieexport naar het westen stop te zetten (lees:irak) aan te vallen?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 22:25
Verwijderd
Citaat:
darkshooter schreef:

De VS is zelf de kern van het kwaad
ff verbeteren, amerikanen zijn over het algemeen ok:

Citaat:
darkshooter schreef:

Bush is zelf de kern van het kwaad
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 23:53
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Als dat gebeurd gaat het fout met de wereld.
Net of die eikel wat dat betreft nog wat uitmaakt, hoogstens een paar jaartjes.

Verder wel diep triest.... ik begin het werkelijk eng te vinden, die massahisterie in de VS. Heeft toch wel wat weg van Duitsland in de jaren '30.... of niet dan? En dan nu dit weer.... meer macht naar 1 (dom en populistisch) persoon...
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 01:22
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:

Ik denk eigenlijk dat de VS ook niet stabiel is. Zij hebben juist altijd ruzie met de landen uit het Midden-Oosten. En zij hebben daar ook geregeld oorlog mee. Denk maar aan Afghanistan 2001. Of de golf-oorlog. En laatst las ik ergens dat de VS Iraq/n wilde aanvallen. Nou daaruit kan ik dus niet afleiden dat de VS zo stabiel zijn. Ik ben het wel met je eens dat ook het Midden-Oosten niet echt stabiel is hoor. Maar de VS zelf dus ook niet altijd.

Verder leidt het er natuurlijk ook nog toe, dat de landen die hun kernwapens e.d. moeten wegmieteren, dat zij eigenlijk ondergeschikt aan de VS zijn. Krijgen ze dan weer eens ruzie, dan moeten die landen toegeven aan de VS, omdat de VS een veel betere wapens heeft. De macht verschuift dan dus meer en meer naar de Vs en dan moet ook niet de bedoeling zijn.
die landen worden aangevallen voor internationale veiligheid, en jij zult het wel zien als belangen verdediging voor de VS, maar het is in het belang van de gehele westerse wereld en israel, dat irak niet aan abc-wapens komt, want dan hebben we de shit in de regio helemaal hangen. En de koerden dan, die worden ook geterroriseerd door de irakezen en het eigen volk ook zeker. Deze mensen moeten ook bevrijd worden.

En de VS is gewoon het machtigste land ter wereld, en ik denk dat elk land dat zo machtig was zich zo zou gedragen. Het is evolutie, survival of the fittest.
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef:


ff verbeteren, amerikanen zijn over het algemeen ok:
Bush is zelf de kern van het kwaad
Haha ik had in eerste instantie dit willen neer zetten:
De VS (bush) is zelf de kern van het kwaad
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-07-2002, 09:59
Undeclinable
Avatar van Undeclinable
Undeclinable is offline
op dat stukje van Mujahideen

...

Echt te idioot voor woorden. Zeg maar dag tegen je vrijheid en privacy als amerikaan. Met dus ...zoals men wilt..11 miljoen mensen die alle verdachte dingen screenen, rapporteren en door geven...

Het gaat dr dus op neerkomen dat alles wat jij doet en ook maar een beetje verdacht kan zijn wordt bijgehouden ..

De paranoide angst tegen terrorisme is nu echt veel te ver aan het gaan. Dat daar nog "burgerrechtenorganisaties" voor nodig zijn om kritiek te leveren.. dit kun je als bevolking toch gewoon niet slikken?
__________________
Western civilization? That would be a good idea! | Don't confuse the major opinion with the truth..
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 18:51
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:

Denk maar aan Afghanistan 2001. Of de golf-oorlog. En laatst las ik ergens dat de VS Iraq/n wilde aanvallen. Nou daaruit kan ik dus niet afleiden dat de VS zo stabiel zijn. Ik ben het wel met je eens dat ook het Midden-Oosten niet echt stabiel is hoor. Maar de VS zelf dus ook niet altijd.
Nou kon me herinneren dat de afghanen blij waren met verdrijving van de Taliban.

En in de golfoorlog vielen de irakezen de kleine oliestaat koeweit binnen en werden ze verdreven door de coalitie.

Deze coalitie bestond niet alleen uit de Vs, maar ook alle andere navo lidstaten en israel, en meerdere islamitische staten zoals, egypte en saodie arabie
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 21:59
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Waarom zou je nou alle macht leggen bij zo'n incompetente president? De overheid kan ook via andere wegen iets tegen terreur doen.

REIE

PS, herinneren jullie nog die goeie ouwe tijd dat "Dubya" het had over raketschilden vanuit de ruimte tegen terrorisme?
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 23:18
Zwerfer
Zwerfer is offline
BUSH MOET VRAGEN OM EEN NIEUW HOOFD!!!!!!!!


MZZLs
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 23:47
Undeclinable
Avatar van Undeclinable
Undeclinable is offline
Citaat:
Zwerfer schreef:
BUSH MOET VRAGEN OM EEN NIEUW HOOFD!!!!!!!!


MZZLs
..en jij om een toestenbord waar de capslock niet standaard aan staat..
__________________
Western civilization? That would be a good idea! | Don't confuse the major opinion with the truth..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Midden-Oosten topic II
T_ID
500 14-10-2007 18:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap USA van plan om nucleare wapens te gaan gebruiken
Dark Angel
71 30-03-2002 09:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.