Oud 08-09-2011, 21:21
Benjamin030
Benjamin030 is offline
Een klasgenoot en ik willen binnenkort een eerste joint proberen, maar de weg ernaartoe lijkt nog al lang. We zijn allebei onervaren maar willen het wel eens proberen. Ik ben 18, maar nog niet naar een coffeeshop geweest. Als ik daar wat wil halen,

Wat is dan het best? We zaten zelf te denken aan hash aangezien dat wat lichter is, maar wiet lijkt ons ook wel leuk. Is puur roken verstandig?

Wat is het verschil in effect tussen die twee? Van de ene wordt je high, van de andere stoned . Welk effect is het leukst?

Hoe koop ik het Loop ik binnen; Ik wil graag hash, of nemen ze mij op in een klantenbestand? Moet ik nog een soort uitkiezen?

Hoeveel kan ik meekrijgen? Genoeg voor 2 personen? Ik heb dus geen idee van de wetten omtrent drugs in Nederland.

Wat heb ik allemaal nodig? Filters, vloeitjes, ander tabak om te mengen? Kan je daarvoor ook tabak uit sigaretten nemen?

Alcohol... Ervoor, erna of... liever niet?

Nu ik dit zo allemaal zie staan voel ik me echt een nerd, maar voor iedereen is er vast een eerste keer geweest

Alvast bedankt voor de antwoorden,

Benjamin
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2011, 21:52
Verwijderd
Wat is dan het best? We zaten zelf te denken aan hash aangezien dat wat lichter is, maar wiet lijkt ons ook wel leuk. Is puur roken verstandig?
Gezien je onervaren bent, Nee
Wat is het verschil in effect tussen die twee? Van de ene wordt je high, van de andere stoned . Welk effect is het leukst?
ik heb alleen wiet gerookt maar vond het effect leuk
Hoe koop ik het Loop ik binnen; Ik wil graag hash, of nemen ze mij op in een klantenbestand? Moet ik nog een soort uitkiezen?
ik vroeg om een tientje white widdow, ze vroegen alleen om mijn ID
Hoeveel kan ik meekrijgen? Genoeg voor 2 personen? Ik heb dus geen idee van de wetten omtrent drugs in Nederland.
voor een tientje heb je genoeg
Wat heb ik allemaal nodig? Filters, vloeitjes, ander tabak om te mengen? Kan je daarvoor ook tabak uit sigaretten nemen?
vergeet de tipjes niet en tabak, maakt volgens mij niet uit welke.
Alcohol... Ervoor, erna of... liever niet?
liever niet
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 10:11
Verwijderd
Laat een ervaren iemand alsjeblieft voor je draaien. Als je het zelf probeert gaat het fout en voorgedraaide joints zijn bijna altijd rommel.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 00:17
Heisenberg
Heisenberg is offline
Verschil van hasj en wiet zal je niet merken. Toen ik nog maar net blowde werd ik van allebei high. Haal dus maar gewoon wiet op, dat is makkelijker draaien. Ja, je kan prima tabak uit sigaretten gebruiken. Neem ongeveer een halve sigaret en verkruimel ook eenzelfde hoeveelheid wiet. Dan zit je wel goed.

Ze nemen je niet op in een klantenbestand. Je kan gewoon binnenlopen en een soortje uitkiezen (neem wel je ID mee). Je kan ook gewoon vragen wat een fatsoenlijk soortje is, de medewerkers zijn altijd super vriendelijk daar dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

Je kan genoeg meekrijgen voor 2 personen ja, zeker als jullie beiden voor het eerst gaan blowen. Wiet wordt 9 van de 10 keer verkocht per 5 euro. Gemiddeld draai je 2 jointjes uit een zakje van 5 euro (sommigen draaien er 4 uit, anderen draaien weer 1 dikke uit een heel vijfje),

Veel plezier.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 15:57
silentbob
silentbob is offline
als je niet rookt(tabak) raad ik wel aan om puur te blowen, je kunt altijd wat minder van roken en als niet-roker is de nicotinekick erg kut, en als je tabak niet gewend bent rookt puur veel zachter(niet die tabakskriebel/irritatie in je keel)
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 16:08
Tar Anárion
Avatar van Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
als je niet rookt(tabak) raad ik wel aan om puur te blowen, je kunt altijd wat minder van roken en als niet-roker is de nicotinekick erg kut, en als je tabak niet gewend bent rookt puur veel zachter(niet die tabakskriebel/irritatie in je keel)
Nee.

Pure wiet (in een joint) geeft juist stukken scherpere rook dan wanneer je het vermengt met tabak.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 16:19
silentbob
silentbob is offline
de meeste van mijn vrienden die roken of al langere tijd gewend zijn joints met tabak te roken vinden dat ook, maar iedereen die niet al tabak rookt of joints met tabak gewend is vind puur veel zachter(inclusief mezelf)
van een joint met tabak kan ik geen grote hijsen nemen en niet teveel achter elkaar of ik ga hoesten, puur maak ik veel grotere rookwolken zonder de neiging te hoesten
maar ik merk dat veel van m'n tabaksrokende vrienden, en dan vooral degenen die echt veel roken(in mijn ogen dan), vaak moeten hoesten van een pure joint

puur brand mischien iets meer in je keel, maar dat zakt veel sneller weg als dat geirriteerde gevoel bij tabak
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 21:59
Benjamin030
Benjamin030 is offline
Bedankt mam,

En de rest bedankt voor de adviezen. Inmiddels zijn de geïnteresseerden gegroeid tot 2 personen, gezellige boel dus! Het plan is vooralsnog om 2 gram white widow te halen, en daarbij een halve peuk per joint te mengen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 22:39
imosed
imosed is offline
Ok first of all:
030, dan MOET je wel uit utrecht komen Ik raad je aan naar "De Boot" of "De Culuture Boat" te gaan, dat is een coffeeshop in een boot, aan het water bij het griftpark (waar de singel afbuigt, tegenover de gevangenis), waar het personeel altijd erg aardig is, de mensen relaxed en de plek echt te-relaxed is! (zeker even de bio cola proberen). Als je daar komt met al je vragen zullen ze rustig de tijd nemen om uit te leggen hoe/wat. Wat je bij de "populairdere" shops in Utrecht niet altijd hebt (bordeaux rood, andersom e.d.), dat zijn meer afhaal shoppa's geworden.

White Widow is opzich een prima wietje om te roken voor de eerste keer, maar wat ook altijd lekker is is de Bio Shiva of eigenlijk gewoon een van de bio wietjes bij de boot, dan weet je ook zeker dat ze niet helemaal volgespoten zijn met chemicalien e.d.

Qua het draaien van de joints, voorgedraaide zou ik niet halen, misschien kan je een van de stamgasten vragen of hij tijd heeft even een jointje voor je te draaien / voor te doen

Pure wiet brand wel degelijk harder in je keel als een tabak-mix. Ik kan je eigenlijk aanraden (als je nog nooit hebt gerookt) om hasj te roken, en dan de joint lekker dun (dus weinig tabak). Dit is lekker smooth op de keel EN je kan ook nog eens genieten van de overheerlijke hasj smaak (super-pollem is zeker aan te raden)

Dat je van wiet stoned wordt en hasj high, is niet helemaal waar. Je hebt 2 soorten wietplanten, indica's en sativa's. Het is wel zo dat ik bij hasj altijd zin heb om nog dingen te ondernemen, terwijl bij indica je echt al moeite hebt om op te staan (wel een jointje of 5 verder dan). Terwijl de sativa's een veel "high-er" gevoel geven. Nogmaals, bij de coffeeshop nemen ze meestal wel de tijd om het een en ander uit te leggen, als je verteld dat het je eerste keer is!

Over alcohol gesproken, ik doe het zelf altijd wel. Een biertje met een jointje is geweldig. Maar ik kan je niet beloven dat je niet over je nek gaat, de een kan er beter tegen als de ander.

In ieder geval, veel plezier met de 1e keer blowen (als je dat nu al niet hebt gedaan) en hou er rekening mee dat niet iedereen stoned wordt bij de eerste of 2e keer blowen. Ik merkte het pas bij mijn 4e keer ofzo, heel apart.

Gr,
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 16:17
Tar Anárion
Avatar van Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
de meeste van mijn vrienden die roken of al langere tijd gewend zijn joints met tabak te roken vinden dat ook, maar iedereen die niet al tabak rookt of joints met tabak gewend is vind puur veel zachter(inclusief mezelf)
van een joint met tabak kan ik geen grote hijsen nemen en niet teveel achter elkaar of ik ga hoesten, puur maak ik veel grotere rookwolken zonder de neiging te hoesten
maar ik merk dat veel van m'n tabaksrokende vrienden, en dan vooral degenen die echt veel roken(in mijn ogen dan), vaak moeten hoesten van een pure joint

puur brand mischien iets meer in je keel, maar dat zakt veel sneller weg als dat geirriteerde gevoel bij tabak
Ik heb echt precies het tegenovergestelde, terwijl ik niet rook
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 16:35
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Ik zou er geen alcohol bij drinken, maar als je het dan toch doet doe het dan voor je joint.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 17:03
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Ik vind draaien met sigaretten zoo ranzig he, haal dan een pakje lichte shag of zo Brr. Maar goed, dat is ook een kwestie van smaak. Je kunt idd een pure joint draaien, maar heb je ook aan pijpje/waterpijp gedacht? Waterpijp is nog vrij duur maar een pijpje hoeft zo duur niet te zijn, geen tabak, lichtere rook.. Hoogstens een beetje voorzichtig zijn met hoeveel je rookt. En alcohol zou ik niet doen idd, ik ken te veel mensen die er kotsmisselijk van worden

Edit: En wat imosed zegt ook idd, hou er rekening mee dat je mss niets of weinig voelt! Bij mij kostte het ook een paar pogingen.
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 23:21
Benjamin030
Benjamin030 is offline
Inmiddels via een vriend gekomen aan een voorgedraaide joint met als inhoud whitewidow 25 %, powerplant 20%, en 55% hasj. Schijnt een leuk effect te kunnen geven

Inmiddels ook een locatie gevonden in de vorm van het huis van een klasgenoot waarvan de ouders een weekendje weg zijn.. Ideaal!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Ik vind draaien met sigaretten zoo ranzig he, haal dan een pakje lichte shag of zo Brr. .
Shag! Dat rookte ik vroeger altijd bij de joints toen ik nog geen idee had dat sigaretten veel lekkerder waren :')

Die getallen van die voorgedraaide joint zou ik trouwens niet al te serieus nemen.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 10:18
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Mja ieder zn smaak he! Doe mij maar gewoon American Spirit shag
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Met citaat reageren
Oud 15-09-2011, 14:14
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Mja ieder zn smaak he! Doe mij maar gewoon American Spirit shag
Goede shag, maar persoonlijk vind ik de sigaretten daarvan lekkerder.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 19:38
stony16
stony16 is offline
Als jullie voor de 1e keer gaan blowen zijn jullie naar 3 trekjes van een joint knetter stoned. dus ik raad jullie aan samen 1 klein jointje te roken.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2011, 07:47
steffaboy
Avatar van steffaboy
steffaboy is offline
Wat is dan het best?
Ik vind pp of amnesia de beste
Is puur roken verstandig?
Niet de eerste keer
Wat is het verschil in effect tussen die twee? Van de ene wordt je high, van de andere stoned . Welk effect is het leukst?
Stoned is leuker

Hoe koop ik het Loop ik binnen; Ik wil graag hash, of nemen ze mij op in een klantenbestand? Moet ik nog een soort uitkiezen?
Als je hash neemt, moet je super polm nemen, bij wiet raad ik je bubblegum of pp aan
Hoeveel kan ik meekrijgen? Genoeg voor 2 personen? Ik heb dus geen idee van de wetten omtrent drugs in
Voor 10 euro heb je genoeg

Wat heb ik allemaal nodig? Filters, vloeitjes, ander tabak om te mengen? Kan je daarvoor ook tabak uit sigaretten nemen?
Tip (kan je gratis krijgen in de shop) lange vloei(kan je ook gratis krijgen in de shop) en sigaretten of shag

Alcohol... Ervoor, erna of... liever niet?
eerste keer beter geen alcohol.

Als ik jou was en je uit rotterdam komt, ga dan naar skyhigh of reefer
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-10-2011, 11:58
EZBlade
Avatar van EZBlade
EZBlade is offline
Wie heeft bepaald dat stoned zijn leuker is?
Waarom moet je super polm, bubblegum of pp nemen?
Hoe weet jij hoeveel je voor 10 euro krijgt?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2011, 16:35
Verwijderd
Ik had het al eerder gezegd maar mensen die lopen te praten over dat powerplant of amnesia of superpolm 'de beste' is hebben geen idee waar de fuck ze het over hebben. Tip aan de TS om beter niet naar hen te luisteren.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2011, 18:11
420Weirdo
Avatar van 420Weirdo
420Weirdo is offline
i prefer kingsize
__________________
Enjoint...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 19:27
imosed
imosed is offline
Wiet is net als wijn, er zijn honderden soorten. Zo zou je bijvoorbeeld Sativa's kunnen zien als rode wijn, Inidica's als witte wijn en Hybids als Roze wijn Ieder zijn eigen smaak, de een draait strak, de andere losjes. De een draait graag een sterke blaze, de andere een lichtere. Ik kan je aanraden gewoon naar een shop gaan en daar echt te zeggen dat je dit nog nooit hebt gedaan en je graag wat wilt proberen. GreenHouse in Amsterdam is echt aan te raden! Een van de gastvrijste en "openste" shops die ik ken. Het personeel is aardig, duidelijk en behulpzaam.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 10:11
Verwijderd
En als je dan klaar bent in de greenhouse kan je naar de overkant gaan richting hill street blues om even goede wiet te halen. De northern lights die ze daar hebben zijn ongeëvenaard.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 22:58
steffaboy
Avatar van steffaboy
steffaboy is offline
Citaat:
Wie heeft bepaald dat stoned zijn leuker is?
Waarom moet je super polm, bubblegum of pp nemen?
Hoe weet jij hoeveel je voor 10 euro krijgt?

1. is mijn mening
2. omdat ik die de lekkerste vind
3. meestal heb je geen 10tjes maar 7 of 14 (tenminste in rotterdam)
Met citaat reageren
Oud 16-11-2011, 00:32
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
vergeten jullie niet dat hij waarsch niet eens de shop binnenkomt?

En verder wie adviseerd er nu weer amnesia super ja maar zeg meteen widwidow

Ze kunnen veel beter eerst een minder sterke soort kiezen, en de namen zijn ook overal anders.

Dus neem een wiet die een beetje bij de goedkopere zit, geen rotzooi maar gewoon middematig.

Word je stoned genoeg van de eerste paar keer.

Oja en neem iets te eten mee
__________________
.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Eerste keer meteen fout
Pancakelover
3 24-01-2016 17:21
Drugs & Alcohol Maanzaad
moison100
50 23-02-2011 22:16
Drugs & Alcohol voor de eerste keer blowen
Sandra.93
28 28-01-2010 21:20
Drugs & Alcohol join shotje geven ?
SilverBlue
39 21-02-2006 20:33
Drugs & Alcohol Eerste keer joint??
Maija
51 05-05-2004 11:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.