Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2003, 13:09
Xabzof
Avatar van Xabzof
Xabzof is offline
Hello,

Ik heb een discussie gehad met iemand die Judo beoefende. Die beweerde namelijk dat hij bv: wanneer hij aangevallen zou worden op straat, dat hij met zijn kennis over Judo onmiddellijk zijn aanvaller(s) zou kunnen uitschakelen m.b.v. een of andere speciale greep.
Ik denkt dat dit niet zo vlug het geval zou zijn ( ik denk dat bij judo, alles teveel afhangt van toevalligheden )
Ik ben ervan overtuigt dat als je bv: karakte, boxen ofzo...beoefent je aanvaller sneller gaan kunnen counteren. Ben ik volgens jullie juist??
Of vergis ik met zo in Judo?

Notice: ervan uitgaande dat degene die de gevechtssport beoefend goed is in zijn sport.

Cheerzzz...
Fabi
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2003, 21:28
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Ik denk dat judo best wel wordt onderschat... Als je normaal gesproken mensen ziet vechten (als ze geen vechtsport doen) dan liggen ze al snel 'stoeiend' over de grond te rollen. Als je dan judo doet is dat natuurlijk een enorm voordeel. Maar aan de andere kant: bij judo leer je volgens mij niet echt 'uitschakel'-technieken, maar dat zal ik wel fout hebben dan.
Ik denk dat boksen ook zeer effectief is, omdat boksers over het algemeen harder slaan dan mensen van andere vechtsporten. Bovendien leer je bij boksen incasseren en dat is bij veel andere vechtsporten ook minder.

Maar weet je wat het is? Als je goed bent in een vechtsport (welke dan ook), dan heeft een ongetrainde aanvaller gewoon bar weinig kans.

Ik denk dat judo iets minder snel is, omdat je niet meteen een knal geeft en iemand uitschakelt, maar wat maakt het uit? Uiteindelijk schakel je hem toch uit.
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 21:32
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
k1 lijkt me ook wel handig
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 21:37
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
k1 is toch gewoon elkaar in-elkaar meppen ? daar mag toch alles ?

overigens word judo idd wel vaak onderschat. je leert bij judo wel degelijk praktische technieken.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 01:55
Verwijderd
K1 is een commerciële vorm van kickboxen.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 10:40
Xabzof
Avatar van Xabzof
Xabzof is offline
Ik denk niet dat in veel gevallen de aanvaller, ongetraint is , miss wel een junk die vlug wat geld nodig heeft. Nou ja, anyway ik denk wel dat je op zulke moment het beste af bent met boxen! Snel en efficiënt !
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 10:53
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Judo is echt gericht op verdediging. Dat is goed natuurlijk maar als je tegen een man van 1,90 m en 120 kilo moet vechten denk ik dat je toch beter af bent met een sport als boksen, karate, kung-fu etc. Als je iemand met judo in een houdgreep hebt is heel leuk maar je kan niet heel de nacht zo blijven liggen daar. Ik kan het fout hebben natuurlijk. Maar zoals al werd gezegd als je goed bent in een vechtsport heb je sowiso al een goede voorsprong, maakt niet uit welke
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 11:01
Verwijderd
Ik heb vroeger op Judo gezeten tot de groene band. Het gooien van iemand lijkt niet zo heel pijnlijk op een Judomat, maar op stenen raak jij met je hoofd de grond-->Aaagh. Als je na een worp jezelf op diegenen laat vallen om hem in een houdgreep te nemen, kan je hem behoorlijk pijndoen (ik heb wel eens (per ongelijk welleenswaar) iemand ribben hiermee gekneusd). Daarnaast zijn er een aantal houdgrepen gebaseerd op het breken van armen (onder andere de elleboog) en wurgen.

Als iemand een geoefende Judo'er aanvalt (en de aanvaller is zelf geen expert op het gebied van vechtsporten) dan zal het niet zo heel moeilijk zijn om hem uit te schakelen
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 11:31
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
i'll-be-ok schreef op 23-12-2003 @ 11:53:
Judo is echt gericht op verdediging. Dat is goed natuurlijk maar als je tegen een man van 1,90 m en 120 kilo moet vechten denk ik dat je toch beter af bent met een sport als boksen, karate, kung-fu etc. Als je iemand met judo in een houdgreep hebt is heel leuk maar je kan niet heel de nacht zo blijven liggen daar. Ik kan het fout hebben natuurlijk. Maar zoals al werd gezegd als je goed bent in een vechtsport heb je sowiso al een goede voorsprong, maakt niet uit welke
Als je dan zo'n andere vechtsport doet hoeft dat ook nog niet per se te werken hoor. Als die aanvaller echt zo groot, zwaar en sterk is, kan hij misschien ook wel een paar klappen opvangen, dus dan ben je gewoon de lul.

Citaat:
Da_fRise schreef op 23-12-2003 @ 11:40:
Ik denk niet dat in veel gevallen de aanvaller, ongetraint is , miss wel een junk die vlug wat geld nodig heeft. Nou ja, anyway ik denk wel dat je op zulke moment het beste af bent met boxen! Snel en efficiënt !
En als je nou gewoon ruzie krijgt op school ofzo en die persoon besluit jou te willen gaan slaan? Vrij grote kans dat hij geen vechtsport doet. Of gewoon iemand die denkt dat hij sterk is, kan je misschien ook best aanvallen.
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 12:17
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
k1 natuurlijk.. Das pas echt batsen!
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 15:22
Upke
Upke is offline
Citaat:
i'll-be-ok schreef op 23-12-2003 @ 11:53:
Judo is echt gericht op verdediging. Dat is goed natuurlijk maar als je tegen een man van 1,90 m en 120 kilo moet vechten denk ik dat je toch beter af bent met een sport als boksen, karate, kung-fu etc. Als je iemand met judo in een houdgreep hebt is heel leuk maar je kan niet heel de nacht zo blijven liggen daar. Ik kan het fout hebben natuurlijk. Maar zoals al werd gezegd als je goed bent in een vechtsport heb je sowiso al een goede voorsprong, maakt niet uit welke
Niet de hele nacht liggen? Ik heb vroeger onder Judo gezeten in Keldonk en een man die eronder zat ik merkte s'nachts een inbraak op, toen heeft hij die kamper mooi in een armklem gezet (ja hij kon ook die arm breken maar dan zat hij in de problemen), nou zijn vrouw belt de politie en die nam de rest over. En ik zelf ben maar 1.68 en weeg 62 kilogram. Vrienden uit mijn groep zijn soms zelf 1.90 en eentje weegt al bekant 95 kilogram. En als wij gaan worstelen met elkaar ben ik toch degene die het wint van ze, en dat is puur gewoon omdat ik 11 jaar Judo heb gedaan. En nee daar leer je geen slaan en schoppen. Maar als ik lastig word gevallen op straat en kan ik nog wel slaan en schoppen hoor (als je iets niet geleert hetbt betekend niet dat je het niet kan), en dan kan ik op de grond zeker goed vechten.

Bij judo leer je echt geen lieve dingetjes hoor, we hebben zelf geleerd hoe je iemand permanent zijn nekwervels kunt pijn doen, wurgen, armklemmen, polsklemmen noem maar op!

Laatst gewijzigd op 23-12-2003 om 15:25.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 16:18
Xabzof
Avatar van Xabzof
Xabzof is offline
Ok, ik zal mijn mening over Judo maar herzien
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 15:21
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Upke schreef op 23-12-2003 @ 16:22:
verhaal
Het was niet verkeerd bedoeld tegenover judo. En ik zei dat ik het dout kon hebben ey
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 16:14
Verwijderd
Judo is een sport.
judo wordt pas effectief n de blauwe band, dan begin je leuke technieken te kennen.

als je effectief wil gaan doen moet je Krav Maga, Jiu-Jitsu, een effectieve kungfu school of iets dergelijks zoeken.

ligt beetje aan wat voor postuur je hebt.
ben jij 1 meter 90 en weeg je 100 kilo, dan moet je geen kungfu gaan doen.
ben jij 1 meter 75 en niet zo zwaar, (a-la mijzelf) dan kan je beter op kickboksen/kungfu/karate oude stijl (niet de sissy nieuwe plastic stijl) of een andere "agility/speed sport/kunst uitkiezen"

en anders kan je nog altijd op hardlopen gaan.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 12:05
Upke
Upke is offline
Citaat:
Havock schreef op 24-12-2003 @ 17:14:
Judo is een sport.
judo wordt pas effectief n de blauwe band, dan begin je leuke technieken te kennen.

als je effectief wil gaan doen moet je Krav Maga, Jiu-Jitsu, een effectieve kungfu school of iets dergelijks zoeken.

ligt beetje aan wat voor postuur je hebt.
ben jij 1 meter 90 en weeg je 100 kilo, dan moet je geen kungfu gaan doen.
ben jij 1 meter 75 en niet zo zwaar, (a-la mijzelf) dan kan je beter op kickboksen/kungfu/karate oude stijl (niet de sissy nieuwe plastic stijl) of een andere "agility/speed sport/kunst uitkiezen"

en anders kan je nog altijd op hardlopen gaan.
Judo is een sport, net als Krav Maga, en Jiu-Jitsu. Dus wat wil je daarmee zeggen? Kung Fu is geen sport, dat is een kunst.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 15:56
UnrealMarc
UnrealMarc is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 22-12-2003 @ 22:32:
k1 lijkt me ook wel handig
k1 is een toernooi toch, geen echte vechtsport...

of heb ik dat nou mis??
__________________
''I'm cold as hell, too bad hell isn't cold''
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 19:57
barbara.inc
Avatar van barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
UnrealMarc schreef op 25-12-2003 @ 16:56:
k1 is een toernooi toch, geen echte vechtsport...

of heb ik dat nou mis??
Nee, klopt aardig, alleen zijn de regels iets anders dan bij gewoon kickboksen.

Denk dat Muay Thai kickboksen effectiever is dan k1 en judo. Bij judo moet je toch eerst dichtbij komen om iemand vast te kunnen pakken, terwijl je bij MT kickboksen iemand met een mooie schop al kan uitschakelen
__________________
*Work like you don't need the money, love like you've never been hurt, dance like nobody's watching and fuck like you're beiing filmed* A.K.A Barbelle
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 13:27
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik heb ook een aantal jaartjes judo gedaan, daarna jui-jitsu.

Judo is niet zo handig. Als je naar iemand toe loopt om hem vast te pakken, heb je waarschijnlijk al een paar slagen moeten incasseren voordat je hem beet hebt. Als die ander echt goed is, wordt je wel op afstand gehouden en krijg je niet eens de kans om hem beet te pakken. Bij judo heb je geen stoot- en traptechnieken en dat is een groot nadeel. Judo is een softe rip-off van jui-jitsu. Bij jui-jitsu heb je stoot- en traptechnieken en grepen, klemmen, verwurgingen en verdedigingen tegen wapens. Jui-jitsu heeft alles wat judo heeft en nog meer. En verder kan een judoka weinig tegen iemand die veel groter en zwaarder is dan hemzelf, zoals i'll be ok al zei. Bij jui-jitsu leer je wel zwakke plekken te raken.

Conclusie: judo heeft nut, maar andere vechtsporten hebben nog meer nut.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-12-2003, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Upke schreef op 25-12-2003 @ 13:05:
Judo is een sport, net als Krav Maga, en Jiu-Jitsu. Dus wat wil je daarmee zeggen? Kung Fu is geen sport, dat is een kunst.
laten we het ff voor het gemak onder de sporten gooien, je doet het in je vrije tijd, het is fysiek inspannend dus is het sport

Ik zit op taijutsu dat is een "krijgskunst" maar als ik dat zeg kijken mensen me vreemd aan, dus ik noem het gewoon een vechtsport.

Judo is een pure sport, als ik een zwarte bander judo, en een zwarte bander jiu jitsu van gelijke capaciteiten tegenover elkaar zet op straat zet ik mijn geld op de JJ-er, niet op de judoka.
Judo is veel te eerlijk (tenzij je freestyle judo gaat doen) om echt effectief op straat te zijn.

ik heb het het liefst lekker effectief, zodat het ook praktische toepassingsmogelijkheden heeft.
bovendien geven extreem effectieve technieken meer mentale stimulans tijdens trainingen.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 15:05
Verwijderd
Maar als je een echte karatemeester bent, zoals ik zal je geen moeite hebben om de jonglerende judokas uit het veld te trappen met hun puny grijp skills
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 26-12-2003 @ 16:05:
Maar als je een echte karatemeester bent, zoals ik zal je geen moeite hebben om de jonglerende judokas uit het veld te trappen met hun puny grijp skills
juistem.
wat voor karate doe je?
modern of "the way it should be" (wat erg weinig gegeven wordt, jammer want het is een stuk beter dan veel van dat softe moderne gedoe*)

*ik zeg veel, niet alle
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 18:13
Verwijderd
Ik ben gestopt toen ik de zwarte band kreeg, 4 jaar terug. Ik zou niet meer weten welke stijl het was
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 18:17
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Reverend schreef op 26-12-2003 @ 19:13:
Ik ben gestopt toen ik de zwarte band kreeg, 4 jaar terug. Ik zou niet meer weten welke stijl het was
Zwarte band op je 13de?
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 18:59
Verwijderd
Vroeg begonnen. Veel getrained. Flink veel schoppen gehad.

Was niet altijd even makkelijk. Ik was de jongste, maar wel qua rang de aanvoerder van de groep, die hoofdzakelijk bestond uit 16+. En helaas wil rang niet alles zeggen over je vechtkunsten
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 20:10
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
barbelle schreef op 25-12-2003 @ 20:57:
Denk dat Muay Thai kickboksen effectiever is dan k1
??

Beetje extra clinchen en ellebogen...

Citaat:
bij MT kickboksen iemand met een mooie schop al kan uitschakelen
dat kan ook met k-1 (regels)

En in het algemeen:

a) niet weer deze discussie
b) nou vooruit ik zal meedoen:

Er moeten sowieso meerdere situaties geschetst worden.

a) Waar gebeurt het voorval? drukke kroeg, of met zijn 2 op straat, zonder iemand in de buurt?
b) Hoe staat het met de spierkracht van de ander, houtgreep van judo is leuk, maar daar houd je geen bodybuilder mee vast.
c) hoe staat het met de vechtsportstatus van de ander? De meeste boksers hebben niet veel in te brengen tegen een kickbockser (wie het niet gelooft, zie k1 )

Daaruit zou ik concluderen, dat een allroundsport het beste is. (Brazilian) Jiu Jiutsu of, de 'sport' die ervoor gemaakt is door het israelische leger, krav maga.

Op de tweede plaats kickbocksen/muay thai/thaibocksen(/k-1), daar leer je incasseren en op afstand houden. Het is ook gemaakt om de ander uit te schakelen en geen puntensysteem.

derde plaats: karate, tae kwon do, etc. Te beperkt door gebrek aan slagtechnieken en te weinig gericht op de ander uitschakelen. Soms zelfs een puntensysteem.

Vierde plaats: judo. Ondanks dat het soms effectief is (als je eenmaal over de grond aan het rollen bent misschien), maar verder is de kans vrij klein dat er niet geslagen wordt, en dan ben je met judo gewoon nergens.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2003, 20:17
Falkh
Avatar van Falkh
Falkh is offline
Men neme een dubbelloops jachtgeweer, je gaat op 2 meter afstand van je tegenstander staan, en schiet dan twee hulzen hagel op zijn kop.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 20:53
Verwijderd
@ fade of light:
je vergeet de ninjutsu-takken, kungfu etc.
die horen (ook) op 1


Citaat:
Falkh schreef op 26-12-2003 @ 21:17:
Men neme een dubbelloops jachtgeweer, je gaat op 2 meter afstand van je tegenstander staan, en schiet dan twee hulzen hagel op zijn kop.
als je op 2 meter gaat staan kan je beter een handgun nemen, op 2 meter krijg jij dat ding niet op mij gericht, of mijn handen moeten gebonden zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 20:59
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Falkh schreef op 26-12-2003 @ 21:17:
Men neme een dubbelloops jachtgeweer, je gaat op 2 meter afstand van je tegenstander staan, en schiet dan twee hulzen hagel op zijn kop.
Denk je dat we dom zijn? Natuurlijk zijn geweren effectiever, maar het gaat hier over vechtsporten. Als je niks nuttigs te posten hebt, post dan niks.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 21:10
Falkh
Avatar van Falkh
Falkh is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 26-12-2003 @ 21:59:
Denk je dat we dom zijn? Natuurlijk zijn geweren effectiever, maar het gaat hier over vechtsporten. Als je niks nuttigs te posten hebt, post dan niks.
Snap je nou niet dat dit als een grapje bedoeld is! Ken je het woord sarcasme??
Wind je toch niet zo op knul.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 21:23
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Havock schreef op 26-12-2003 @ 21:53:
@ fade of light:
je vergeet de ninjutsu-takken, kungfu etc.
die horen (ook) op 1
ik vergat wel meer, maar alles opnoemEn is onDOENlijk EN voor mij is het ook deels onbekend, dus daar kan ik neit echt over oordelen. Echter kung fu op 1...eerder op 2, althans sommige stijlen.

edit: wat een typfouten

Laatst gewijzigd op 26-12-2003 om 21:59.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 21:25
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Bij geschreven tekst is het soms moeilijk om te bepalen of iets grappig bedoelt was of niet, je gebruikte geen smilies. Bij gesproken taal is dat makkelijker.

Ik heb dat "grapje" trouwens al in meer vechtsport-gerelateerde topics gezien.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-12-2003 @ 22:23:
ik vergat wel meer, maar alles opnoemEn is onDOENlijk EN voor mij is het ook deels onbekend, dus daar kan ik neit echt over oordelen. Echter kung fu op 1...eerder op 2, althans sommige stijlen.

edit: wat een typfouten
ja, sommige kungfu stijlen zijn meer "ballet".
maar win chun/jeet kune do zijn toch vrij effectief
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 02:12
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Volgens mij ging het in dit topic oorspronkelijk niet over welke vechtsport het zou winnen tegen een andere, maar goed.

Als dat wel het geval is, dan is judo denk ik wel in het nadeel, omdat je dan minder goed kunt trappen en stoten dan je tegenstander die een andere vechtsport doet. En als die tegenstander dan een beetje goed is, dan laat hij een judoka niet dichtbij genoeg komen om effectief te worden.
Alleen de meeste mensen doen geen vechtsport, dus kun je je met judo in principe net zo goed verdedigen als met een andere vechtsport. Zolang je tegenstander er maar geen doet. Is dat wel het geval: dan kan een judoka nogsteeds winnen. Namelijk door van de fouten van de ander te profiteren. Maakt hij die fouten niet, dan heb je een probleem, maar dan is hij blijkbaar ook erg goed en dan heb je met welke vechtsport dan ook een probleem...
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 10:59
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
AragornElessar schreef op 27-12-2003 @ 03:12:
Volgens mij ging het in dit topic oorspronkelijk niet over welke vechtsport het zou winnen tegen een andere, maar goed.
Daar hebben we het dus ook niet over totdat jij ermee begon
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 11:03
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
handboogschieten
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 11:08
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Zeg dan niks jongen, ga voetbaltopics verneuken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-12-2003, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 27-12-2003 @ 11:59:
Daar hebben we het dus ook niet over totdat jij ermee begon
hehe, en we hebben het over hoe effectief het op straat is.


judo kan wel effectief zijn, ik kan uit ervaring vertellen dat ik met toch redelijk wat ervaring mijn handen vol had aa iemand die aan kickboksen en judo deed.
maar dat was gewoon hard sparren, was wel lachen.

overiges geld het helemaal niet dat snelheid alles is, net zomin als kracht.
nouja, als je zo traag bent (of de ander zo snel) dat je hem niet eens aan kan raken is het een ander verhaal.
Vecht met je kop, dat werkt een stuk beter dan instinctief vechten met wat je geleerd hebt.

over eht algemeen is een goede regel om gewoon op zijn benen/knieën te mikken.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 15:33
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Havock schreef op 27-12-2003 @ 12:49:
over eht algemeen is een goede regel om gewoon op zijn benen/knieën te mikken.
dat bespaart je ook een hoop tandarts en doktersrekeningen achteraf.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 27-12-2003 @ 16:33:
dat bespaart je ook een hoop tandarts en doktersrekeningen achteraf.
knieoperaties zijn ook duur.
maar dan is het heel geloofwaardig om te zeggen "hij schopte mij, en toen viel hij zomaar!"
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 16:36
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Havock schreef op 27-12-2003 @ 17:00:
knieoperaties zijn ook duur.
maar dan is het heel geloofwaardig om te zeggen "hij schopte mij, en toen viel hij zomaar!"
knie mwa, dat kan op veel manieren, zoals jij al zei, of dat hij zich gewoon verspate tijdens het gevecht en door zijn knie ging...

ik denk niet dat ze een kapot gebit vergoeden onder het mom van "hij viel toevallig met zijn mond op een baksteen"
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 27-12-2003 @ 17:36:
knie mwa, dat kan op veel manieren, zoals jij al zei, of dat hij zich gewoon verspate tijdens het gevecht en door zijn knie ging...

ik denk niet dat ze een kapot gebit vergoeden onder het mom van "hij viel toevallig met zijn mond op een baksteen"
tegenstander helemaal bebloed en gekneveld op straat.
jij helemaal onder het bloed.
agent "wat zijn we hier aan het doen meneer?"
"nou, het zit zo... deze meneer was gevallen en toen ik hem overeind wilde helpen....."
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 12:30
migyur
Avatar van migyur
migyur is offline
Wat dachten jullie van de hele MMA concept, en als jullie dat niet weten moeten jullie dat maar effe opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 13:01
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 22-12-2003 @ 22:32:
k1 lijkt me ook wel handig
K1
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 13:18
migyur
Avatar van migyur
migyur is offline
K1 is helemaal geen vechtsport man, het is een toernooi.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 13:23
Verwijderd
Citaat:
migyur schreef op 28-12-2003 @ 13:30:
Wat dachten jullie van de hele MMA concept, en als jullie dat niet weten moeten jullie dat maar effe opzoeken.
MMA?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 13:40
migyur
Avatar van migyur
migyur is offline
MMA = Mixed Martial Arts, freefight,kooigevechten etc...
Maar aangezien we het over zelfverdediging hebben en niet competitieverband gaat ik er niet verder over door.

Maar het concept is eigenlijk :Gebruik alles wa je gebruiken kunt.
Elk vechtsport heeft zijn voordelen specialisaties, maar ook zwak heden dus waarom niet combineren.
Conclusie: crosstrainen ook voor alleen zelfverdediging.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 13:53
Verwijderd
Bij Judo maak je ook gebruik van het gewicht van je aanvaller.
Onze gymleraar heeft jaren op judo gezeten en is niet al te groot.. ik ben aan de grotere kant (1.90 80+ kilo)
Ik loop op hem af, probeer iets, huplakee, lig ik 3 meter verder, je moet er echter wel goed in zijn want een poos later gingen we het zelf dus doen er een gozer die ook niet al te groot is wou mij dus ook neerhalen maar aangezien ik nogal lomp gebouwd ben kreeg hij me maar niet omver.
Dus ja als je er goed in bent kan je er iedereen mee neerhalen, judo is ook een verdedigingsport. Bij al dat K1 leer je alleen maar hoe je iemand zo snel mogelijk zn kop eraf kan schoppen, en dat mag volgens mij niet
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 03:00
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
Ik geloof heilig in crosstraining.
Ik doe het zelf heel veel en heb er veel aan gehad.

Welke sport het beste is hangt ook van jezelf af. Als jezelf typisch een figuur bent dat klemt, gooit en weet ik veel, dan moet je niet op boksen gaan. Dan moet je dus lekker gaan judoén.

Ik geloof dat judo wel effectief is maar niet compleet.
Je kunt iemand verschrikkelijk hard op de stoeptegels gooien , maar het blijft toch handig om ook wat stoten en schoppen hier en daar af te kunnen weren. Ook hoef je je op de grond niet te beperken tot judo cq worsteltechnieken. Slaan wil prima, schoppen vaak ook.

Ik geloof dat je veel leert van hard sparren en ook wedstrijdvechten. bijvoorbeeld boksen, kickboksen, freefight.

Ook denk ik dat je specifiek moet trainen voor wat je wilt leren.
dus geen freefight als je je ook tegen messen wil verdedigen of meerdere personen.
Dus ook een sport gericht alleen op zelfverdediging.
denk aan jiu jitsu, krav maga etc.

zelf boks ik vanaf mijn 14e en heb er altijd dingen naast gedaan gericht op zelfverdediging. nu is dat jiu jitsu en freefight.

Het jammere van deze discussie is alleen dat het allemaal niet zoveel van de sport afhangt als van de aard van de persoon zelf.
je bent een vechter of je bent het niet.
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 12:59
Verwijderd
sommige sporten zijn al uitgebalanceerd genoeg om niet te hoerven crosstrainen.

jiu-jitsu is vrij allround (is misschien verschillend per school)
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 13:21
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Iaido
(maarja, dan moet je wel net je katana bij je hebben)

en anders lijkt me sumo ook wel handig
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.