Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2004, 10:44
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Ik ben trouwens bang dat ik het niet met je eens ga worden.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2004, 11:26
Verwijderd
dat jaloerse gedoe houdt echt maar niet op he? bij elk onderwerp moet er weer bijgehaald worden dat Ajax voorgetrokken zou worden wat een BS. Toen Ajaxcieden het familievak bij twente bestormden werd er ook kwaad gereageerd want zoiets doe je niet.

Spreekkoren kunnen me weinig schelen kan er soms wel om lachen (zolang het niet racistisch is) maar het fysieke geweld vind ik totaal nergens op slaan en dat is waar die ADO-supporters zich schuldig aan hebben gemaakt. Ik was bij de bewuste wedstrijd aanwezig en heb persoonlijk gezien hoe men vanuit het uitvak een strijker naar een ajax vak eronder gooide die bij een gewone supporter op het hoofd kwam en waarna alle mensen in dat vak gewoon zijn gevlucht omdat er een stelletje idioten boven ze zitten dat is toch van de gekken?

Dat later de ME binnenkomt is gewoon stom maar dat vervolgens al die ADO gasten er bovenop duiken en met alles gooien (zoals stoeltjes) slaat natuurlijk ook weer helemaal nergens op.

Ik heb net zoveel hekel aan Ajax-gevallen die dit doen als aan 'supporters' van welke andere club dan ook die geweld moeten gebruiken, maar om weer te gaan beweren dat Ajax altijd positief benaderd wordt is pure onzin, dan heb je geen objectieve mening.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 11:31
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Waarom zeggen de Ajacieden toch steeds dat we jaloers zijn?
Zijn jullie nou echt zo arrogant door te denken dat wij jaloers op jullie zijn?
Jullie voelen je wel heel erg veel of niet.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 11:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 05-02-2004 @ 12:31:
Waarom zeggen de Ajacieden toch steeds dat we jaloers zijn?
Zijn jullie nou echt zo arrogant door te denken dat wij jaloers op jullie zijn?
Jullie voelen je wel heel erg veel of niet.


lees die reacties hier toch eens.

Komt steeds op hetzelfde neer:
'jamaar ze zeiken ook alleen als het Ajax aangaat"

Zegt toch al genoeg.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 11:36
Verwijderd
Citaat:
EmilioFCG schreef op 05-02-2004 @ 12:31:
Waarom zeggen de Ajacieden toch steeds dat we jaloers zijn?
Zijn jullie nou echt zo arrogant door te denken dat wij jaloers op jullie zijn?
Jullie voelen je wel heel erg veel of niet.
sjah hou zouden we er toch opkomen met al dit soort reacties in die topics hier...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 11:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 05-02-2004 @ 11:39:

Het hoort erbij, vroeger had je 'hondelul' dat is nu vervangen voor 'kanker'.
Vind jij dat trouwens ook dat als iemand op straat iemand anders uitscheld met een ziekte dat ie ook een boete moet krijgen? Of gaat het jou alleen om de voetbalstadions.
"Het hoort erbij" en dat geweld eromheen ook?
Dadelijk wordt dat ook nog gewoon geaccepteerd. Dat is het al bij sommigen

En ja, vind sowieso niet dat je iemand moet uitschelden op straat, maar het verschil tussen iemand die scheldt op straat en een heel koor in het stadion is dat die laatsten een hele groep mensen zijn en niet 1 malloot. Maar een kudde malloten bij elkaar

Voor mij verpest het in ieder geval de sfeer. Zoals ik al zei: je kunt ook je tegenstander bekritiseren zonder antisemitische uitspraken te doen of met ziektes te gaan smijten.

Vond t ook een topactie van die Feyenoordsupporter (ex-kankerpatientje) die geprobeerd heeft de supporters daar bewust van te maken. ALleen lijkt t me niet geholpen te hebben.
Triest.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 13:20
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2004 @ 11:00:
lees eerst t topic door aub.

Het GAAT er niet om over WELKE club t gaat, maar om de spreekkoren.

En als feyenoordsupporters op een ernstige manier uitgescholden worden - en dat bevalt je niet, dan stap je toch naar de pers? Of richt je je eigen sportkrantje op of wat dan ook, zodat mensen dat te weten komen.

Jee, wat een jaloezie
het gaat over de spreekkoren, maar valt het je niet op dat er wel over k*nkerjoden geklaagt word, maar niet over k*nkerboeren of homo's?
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 13:25
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Ik hou me hier verder wel buiten, sommige mensen denken alles te begrijpen maar willen het gewoon niet horen van mensen die wekelijks in een stadion komen.

Als Gatara echt tegen spreekkoren was had je al veel eerder een topic hier over kunnen openen.
En het ging je toch om de hakenkruisen, had je ook ergens in dit topic gezegt..
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 13:37
nickèsz
nickèsz is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 05-02-2004 @ 14:20:
het gaat over de spreekkoren, maar valt het je niet op dat er wel over k*nkerjoden geklaagt word, maar niet over k*nkerboeren of homo's?
dat is natuurlijk omdat iedereen voor ajax is
__________________
een echte vent word geen agent!:D
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 13:47
Trucker
Trucker is offline
Als die ado supporters wat spreekoren roepen haalt het het news , als die neuze wat doen niet , beetje raar
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 13:51
Trucker
Trucker is offline
Iedereen is joods behalve wij!!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 14:06
Kale
Avatar van Kale
Kale is offline
Wat een onzin allemaal,die ajax supporters mogen wel zingen Kanker den haag en kanker zus en zo,ze noemen zich zelf joden en dan mag je opeens als supporter van den haag geen kanker joden zingen
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 14:09
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
walter schreef op 04-02-2004 @ 13:02:
weetje die spreekkoren boeien geen fuck

maar dat ze hete koffie naar beneden gaan gooien is echt fucking asociaal, of pissen
jatcoh
Idd.. Dat anti-joden gedoe roep je wel een beetje over jezelf af met de jodenspreekkoren.. En als ze met een hakenkruis gaan lopen zwaaien en hamas hamas gaan zingen doet mij persoonlijk niet zoveel zeer.. Maar ik vind het gewoon zwaar a-sociaal voor de Joden die in de ArenA zitten.. Dat gedrag van Ado waait wel een keer over hoor.. Heb zo'n gevoel dat het een beetje de jonge garde is die zich nu proberen te bewijzen.. Die hebben alle grote verhalen gehoord over het illustere verleden van hun club op dat gebied, en die denken dat het vroeger altijd zo ging en daarom doen ze het nu.. Heb zo'n gevoel dat de KNVB ook een beetje met Ado in zn maag zit en dat ze ze graag zien terugkeren naar de Gouden Gids straks, en ze daar eventueel een beetje bij gaan helpen..
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 14:13
Kale
Avatar van Kale
Kale is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 05-02-2004 @ 15:09:
Idd.. Dat anti-joden gedoe roep je wel een beetje over jezelf af met de jodenspreekkoren.. En als ze met een hakenkruis gaan lopen zwaaien en hamas hamas gaan zingen doet mij persoonlijk niet zoveel zeer.. Maar ik vind het gewoon zwaar a-sociaal voor de Joden die in de ArenA zitten.. Dat gedrag van Ado waait wel een keer over hoor.. Heb zo'n gevoel dat het een beetje de jonge garde is die zich nu proberen te bewijzen.. Die hebben alle grote verhalen gehoord over het illustere verleden van hun club op dat gebied, en die denken dat het vroeger altijd zo ging en daarom doen ze het nu.. Heb zo'n gevoel dat de KNVB ook een beetje met Ado in zn maag zit en dat ze ze graag zien terugkeren naar de Gouden Gids straks, en ze daar eventueel een beetje bij gaan helpen..
Man zit toch niet zo te zeiken dit is gewoon humor dit gebeurd van 2 kanten,dit is gewoon leed vermaak
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 14:14
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
Kale schreef op 05-02-2004 @ 15:06:
Wat een onzin allemaal,die ajax supporters mogen wel zingen Kanker den haag en kanker zus en zo,ze noemen zich zelf joden en dan mag je opeens als supporter van den haag geen kanker joden zingen
Wat leuk dat iedereen zo anti-ajax is Wij zijn Ajax.. De BESTE!! Iedereen is altijd jaloers op iemand die beter is.. Dus vind het eigenlijk wel een compliment
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 14:15
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
Trucker schreef op 05-02-2004 @ 14:51:
Iedereen is joods behalve wij!!
Kijk nou.. een stoere man uit Leiden.. Wat een nerd ben jij zeg! Met je "stoere" plaatjes op je CU2
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 14:17
Kale
Avatar van Kale
Kale is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 05-02-2004 @ 15:14:
Wat leuk dat iedereen zo anti-ajax is Wij zijn Ajax.. De BESTE!! Iedereen is altijd jaloers op iemand die beter is.. Dus vind het eigenlijk wel een compliment
wat sta je onder WIJ WIJ voor de buis? WIJ kijken teletekst? WIJ heel af en toe naar een wedstrijdje? dat is het WIJ gevoel?

Maar jeloers dat nooit jongen ben trots dat ik Feyenoorder ben en ook na gister

Laatst gewijzigd op 05-02-2004 om 14:21.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 14:32
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Kale schreef op 05-02-2004 @ 15:17:
wat sta je onder WIJ WIJ voor de buis? WIJ kijken teletekst? WIJ heel af en toe naar een wedstrijdje? dat is het WIJ gevoel?

Maar jeloers dat nooit jongen ben trots dat ik Feyenoorder ben en ook na gister
verander Feyenoord in Vitesse en gister in afgelopen seizoen en je hebt mijn tekst
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 14:35
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
Kale schreef op 05-02-2004 @ 15:17:
wat sta je onder WIJ WIJ voor de buis? WIJ kijken teletekst? WIJ heel af en toe naar een wedstrijdje? dat is het WIJ gevoel?

Maar jeloers dat nooit jongen ben trots dat ik Feyenoorder ben en ook na gister
Wij die teletekst kijken en frequent Ajax.nl bezoeken
Onder wij versta ik de mensen die Ajax steunen of degene die dat in het verleden gedaan hebben.. Een daar kunnen inderdaad ook teletekstsupporters tussen zitten.. Bijv ouderen die niet meer in staat zijn om naar Ajax te gaan omdat het allemaal wat lastiger voor ze is geworden..
En doe nou niet of Ajax alleen maar uit teletekstsupporters bestaat en Feyenoord er geen heeft.. Want ik ken ook genoeg mensen die met SCF truien/petten/schoenlepels rondstekkeren die de Kuip 2 keer vanbinnen gezien hebben..

Niet jaloers? HAHA!! De grootste bek hadden ze naar de UEFA-cup hor (wat ik als Ajax hem niet wint, zeker aan een andere NL club gun) maar toen Ajax aan zn glorie periode bezig was hoorde je ze niet hor.. Tuurlijk ben je een klein beetje jaloers op goede prestaties.. Als je nou kon kiezen uit de nieuwe "ajaxjeugdspelerselftal-situatie" of naar het Feyenoordaankoopspelerselftal" dan kies je toch voor Ajax?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 14:36
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 05-02-2004 @ 15:32:
verander Feyenoord in Vitesse en gister in afgelopen seizoen en je hebt mijn tekst
No-one likes us we don't care.. Lopen o.a ook van die stoere Feyenoorders mee.. Maar volgens mi jgeld dat maar voor een club in Nl.. Ajax staat gewoon boven de rest
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 14:57
Kale
Avatar van Kale
Kale is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 05-02-2004 @ 15:35:
Wij die teletekst kijken en frequent Ajax.nl bezoeken
Onder wij versta ik de mensen die Ajax steunen of degene die dat in het verleden gedaan hebben.. Een daar kunnen inderdaad ook teletekstsupporters tussen zitten.. Bijv ouderen die niet meer in staat zijn om naar Ajax te gaan omdat het allemaal wat lastiger voor ze is geworden..
En doe nou niet of Ajax alleen maar uit teletekstsupporters bestaat en Feyenoord er geen heeft.. Want ik ken ook genoeg mensen die met SCF truien/petten/schoenlepels rondstekkeren die de Kuip 2 keer vanbinnen gezien hebben..

Niet jaloers? HAHA!! De grootste bek hadden ze naar de UEFA-cup hor (wat ik als Ajax hem niet wint, zeker aan een andere NL club gun) maar toen Ajax aan zn glorie periode bezig was hoorde je ze niet hor.. Tuurlijk ben je een klein beetje jaloers op goede prestaties.. Als je nou kon kiezen uit de nieuwe "ajaxjeugdspelerselftal-situatie" of naar het Feyenoordaankoopspelerselftal" dan kies je toch voor Ajax?
Als je,je club wilt steunen ga je naar het stadion en dat gelul van dat alleen bij ajax teletekst supporters zitten dat heb ik nog nooit gezegd
,en kwa petjes en mutsen enz van de scf je hebt genoeg mensen die niet weten wat het onhoud.


De grootste bek toen wij de uefa cup binnen haden gehaald ?het lijkt me dan wel heel normaal dat je dan laat zien hoe blij je bent met eindelijk weer een prijs,en Jeloers op jullie ik zeg het nog eens dat ben ik zeker niet en ik spreek voor meer Feyenoorders.

Maar ga jij wel eens naar het stadion en doe jij wel eens moeite om je club te volgen bij uitwedstrijden?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 17:14
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 14:13:
Vind ik ook niet kunnen - en er is wel wat over gezegd dat dit niet kan. En nee, er was niet tegen opgetreden.

Maar dit gaat te zeer off-topic. We hebben t hier over voetbalsupporters niet over tegenstanders van Israel.
Ik denk dat je daarmee een essentieel probleem hebt aangepakt van de eeuwendurende discussie over voetbalsupporters.
We hebben het niet over voetbalsupporters of over tegenstanders van de oorlog, we hebben het over mensen.
Laat de politiek eerst maar eens iedereen gelijk behandelen voordat iedereen direct weer de schuld in de voeten van de voetbalsupporters schuift.
Kennelijk is er een fundamenteel verschil tussen een voetbalsupporter of iemand die tijdens uitgaan roept dat hij een hekel heeft aan Turken.
Ik ben overigens blij voor alle teruggestuurde FC Utrecht supporters dat er ook iets is gezegd van die hakenkruizen.....

Dit is toch een land met gelijke rechten?
Laat iedereen met een bioscoopverbod dan ook direct een meldplicht krijgen, 450 euro boete, een strafblad, laat ze drie dagen vastzitten voordat je ze gaat verhoren, haal ze op van het werk zodat je hele werkvloer kan zien dat je een crimineel bent, laat ze je ook direct oppakken als je wild plast en je er nog een keer 900 euro boete bij geven, laat ze je permanent volgen, tap telefoons af, nagel ze publiekelijk aan de schandpaal.
Of gaat dat erg ver voor iemand die in een bioscoop met blikjes cola gooit?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 17:20
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2004 @ 12:43:
"Het hoort erbij" en dat geweld eromheen ook?
Dadelijk wordt dat ook nog gewoon geaccepteerd. Dat is het al bij sommigen
Is dat niet een maatschappelijk probleem wat zich overal voor doet?

Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2004 @ 12:43:
En ja, vind sowieso niet dat je iemand moet uitschelden op straat, maar het verschil tussen iemand die scheldt op straat en een heel koor in het stadion is dat die laatsten een hele groep mensen zijn en niet 1 malloot. Maar een kudde malloten bij elkaar
Wat is juridisch gezien het grote verschil?

Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2004 @ 12:43:
Voor mij verpest het in ieder geval de sfeer. Zoals ik al zei: je kunt ook je tegenstander bekritiseren zonder antisemitische uitspraken te doen of met ziektes te gaan smijten.
Tja, maar om nu weer sterk, onderbouwde kritiek te gaan uiten over de haarstijl van Galasek en of die al dan niet bij zijn schoenveters past, komt volgens mij niet zo over….
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 17:21
Kale
Avatar van Kale
Kale is offline
Citaat:
AGH schreef op 05-02-2004 @ 18:14:
Ik denk dat je daarmee een essentieel probleem hebt aangepakt van de eeuwendurende discussie over voetbalsupporters.
We hebben het niet over voetbalsupporters of over tegenstanders van de oorlog, we hebben het over mensen.
Laat de politiek eerst maar eens iedereen gelijk behandelen voordat iedereen direct weer de schuld in de voeten van de voetbalsupporters schuift.
Kennelijk is er een fundamenteel verschil tussen een voetbalsupporter of iemand die tijdens uitgaan roept dat hij een hekel heeft aan Turken.
Ik ben overigens blij voor alle teruggestuurde FC Utrecht supporters dat er ook iets is gezegd van die hakenkruizen.....

Dit is toch een land met gelijke rechten?
Laat iedereen met een bioscoopverbod dan ook direct een meldplicht krijgen, 450 euro boete, een strafblad, laat ze drie dagen vastzitten voordat je ze gaat verhoren, haal ze op van het werk zodat je hele werkvloer kan zien dat je een crimineel bent, laat ze je ook direct oppakken als je wild plast en je er nog een keer 900 euro boete bij geven, laat ze je permanent volgen, tap telefoons af, nagel ze publiekelijk aan de schandpaal.
Of gaat dat erg ver voor iemand die in een bioscoop met blikjes cola gooit?

Je bent weer terug van weg geweest
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 19:03
Verwijderd
Citaat:
AGH schreef op 05-02-2004 @ 18:14:
tekst
Amen
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 21:11
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
Kale schreef op 05-02-2004 @ 15:57:
Maar ga jij wel eens naar het stadion en doe jij wel eens moeite om je club te volgen bij uitwedstrijden?
Yup.. soms.. Ben keer Feyenoord-uit geweest, P$V-uit, AZ uit, Volendam uit, RKC uit.. En had de mogelijkheid om naar Inter/Arsenal uit te gaan... Maar 1e mochtik niet mee omdat me ouders dat niet zo zagen zitten, toen hadde ze beloofd dat als de wedstrijd in de buurt zou zijn ik wel zou moge (arsenal) maar toen deed me school kut Maar wat hebbe die uitwedstrijden zoveel met supporter-zijn te make?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 21:14
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
AGH schreef op 05-02-2004 @ 18:14:

Dit is toch een land met gelijke rechten?
Laat iedereen met een bioscoopverbod dan ook direct een meldplicht krijgen, 450 euro boete, een strafblad, laat ze drie dagen vastzitten voordat je ze gaat verhoren, haal ze op van het werk zodat je hele werkvloer kan zien dat je een crimineel bent, laat ze je ook direct oppakken als je wild plast en je er nog een keer 900 euro boete bij geven, laat ze je permanent volgen, tap telefoons af, nagel ze publiekelijk aan de schandpaal.
Of gaat dat erg ver voor iemand die in een bioscoop met blikjes cola gooit?
Moeten ze doen En dan bij Shouf Shouf vette camerabewaking plaatsen, en iedereen die loopt te gooien een rekening thuissturen.. Zweer het je dat de Marokaanse gemeenschap dan aardig wat spaarcentjes kwijtraakt..
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 23:37
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
AGH heeft gelijk. (zoals wel vaker )

Voetbalsupporters worden apart behandeld, terwijl andere risicogroepen er makkelijk mee wegkomen.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 12:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 05-02-2004 @ 14:25:
Ik hou me hier verder wel buiten, sommige mensen denken alles te begrijpen maar willen het gewoon niet horen van mensen die wekelijks in een stadion komen.

Als Gatara echt tegen spreekkoren was had je al veel eerder een topic hier over kunnen openen.
En het ging je toch om de hakenkruisen, had je ook ergens in dit topic gezegt..
Ja, sorry hoor dat ik dit toevallig las in het nieuws

ik viel inderdaad over de antisemitische uitlatingen van de ado-supporters. Maar zoals ik al tig keer gezegd heb: dit is slechts een voorbeeld. Smijten met ziektes is ook not-done.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 12:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Zaina schreef op 06-02-2004 @ 00:37:

Voetbalsupporters worden apart behandeld, terwijl andere risicogroepen er makkelijk mee wegkomen.
t lijkt er wel op

Jammer, maakt de sfeer r niet beter op, imo.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 12:37
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kale schreef op 05-02-2004 @ 15:13:
Man zit toch niet zo te zeiken dit is gewoon humor dit gebeurd van 2 kanten,dit is gewoon leed vermaak
Humor! Antisemitisme en smijten met ziektes

ik kom niet meer bij van het lachen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 12:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
AGH schreef op 05-02-2004 @ 18:20:
Is dat niet een maatschappelijk probleem wat zich overal voor doet?


Mwah. T verschil zit m erin dat er veel meer mensen in een stadion kunnen dan je ooit in een bioscoop bv kunt zien

Het is wel zo natuurlijk dat dit gedrag van sommigen niet vreemd is in deze maatschappij. Jammer genoeg

Citaat:

Wat is juridisch gezien het grote verschil?


Juridisch niks :rconfused:

Citaat:

Tja, maar om nu weer sterk, onderbouwde kritiek te gaan uiten over de haarstijl van Galasek en of die al dan niet bij zijn schoenveters past, komt volgens mij niet zo over….
Right. Zoals je denk ik ook wel kunt verzinnen had ik t over techniek bv. van het spel van de tegenstander en niet hoe die eruit ziet.

Nu lijkt t voornamelijk te gaan over wat ie is, of wat ze m noemen. Kinderachtig.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 12:44
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Wedstrijden worden maar voor een paar dingen stilgelegd.

Vuurwerk op het veld --> terecht natuurlijk.
Uitschelden scheidsrechter --> begrijpelijk misschien laf.
Anti semitische uitlatingen --> staaltje van klasse justitie.

Elke willekeurige speler/club die met een ziekte of homo's vergeleken wordt is het haasje, het heeft geen gevolgen.

Vreemd??
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 12:59
Verwijderd
Kanker-joden moet in ieder geval niet als anti-semitisch worden gezien, want het is precies hetzelfde als Kanker-boeren bijvoorbeeld. En uiteidenlijk wordt er gewoon kanker-"bepaalde club" bedoeld. Bij kanker-joden wordt er kanker-ajax bedoeld.

En tja, om er nou een probleem te maken dat er met 'kanker' gescheld wordt... Nou ja, dat krijg je er toch niet meer uit. En ik zie supporters ook niet snel zingen: "Feyenoord is stom ole ole!" of als Kezman een hattrick scoort "Kezman asjeblieft niet meer scoren hi ha ho!"
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 21:43
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 06-02-2004 @ 13:59:
Kanker-joden moet in ieder geval niet als anti-semitisch worden gezien, want het is precies hetzelfde als Kanker-boeren bijvoorbeeld. En uiteidenlijk wordt er gewoon kanker-"bepaalde club" bedoeld. Bij kanker-joden wordt er kanker-ajax bedoeld.

En tja, om er nou een probleem te maken dat er met 'kanker' gescheld wordt... Nou ja, dat krijg je er toch niet meer uit. En ik zie supporters ook niet snel zingen: "Feyenoord is stom ole ole!" of als Kezman een hattrick scoort "Kezman asjeblieft niet meer scoren hi ha ho!"
beetje krom verwoord maar ben het wel met je eens
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 11:25
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-02-2004 @ 13:35:
t lijkt er wel op

Jammer, maakt de sfeer r niet beter op, imo.


De sfeer in de stadions? Ik vind het meestal nog wel redelijk leuk. Behoorlijk vijandig, maar dat heeft wel wat. Alleen na/voor de wedstrijden als ze gaan rellen is niks. Idioten altijd en als de ME erbij is wordt het helemaal feest.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 11:27
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Ook dat laatste hoort erbij. Als men daar niet van houdt moet men maar een andere sport kiezen. Jammer is dat die geintjes wel een hoop centen kosten. Je moet er iets voor over hebben.

Ontopic, op Ajax-uit/Ajax-thuis na, gedragen de Ado supporters zich netjes hoor!
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 07:58
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 07-02-2004 @ 12:27:
Ook dat laatste hoort erbij. Als men daar niet van houdt moet men maar een andere sport kiezen. Jammer is dat die geintjes wel een hoop centen kosten. Je moet er iets voor over hebben.

Ontopic, op Ajax-uit/Ajax-thuis na, gedragen de Ado supporters zich netjes hoor!
Bij Feyenoord in de Kuip was je zeker niet bij? Daar waren ze ook zo gek als een deur.. en die Rotterdammers mogen van geluk spelen dat er toen geen gewonden gevallen zijn.. Dus dat netjes dat een beetje gelul..
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 11:58
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Netjes/ netjes/ netjes. Wat is netjes.

Oké ik beweer dat ze zich wel netjes gedragen.

Aan het begin van het jaar beeft men de Zeister- bossen want Ado komt eraan. De media smult want Ado komt eraan. Reportage na reportage over MiddenNoord, want Ado komt eraan.

Nou dasn kijk je eens naar de afgelopen maanden, wat is er nu precies aan het handje??

In de ArenA komt het tot een 'ontmoeting' met de ME. En er wordt wat nattigheid naar beneden gegooit.

Thuis tegen Ajax--> wordt jongens proberen door te breken, maar ook dit leidt eigenlijk niets, dankzij de ME.

Wat er in Rotterdam aan de hand was weet ik niet.
Op foto's die op het internet staan is weinig te zien over confrontaties tussen Ado supporters en Feyenoorders, maargoed.


Grote mond, bang gemaakt door de media, maar wat heeft Ado nu veroorzaakt? Weinig tot niets...... Netjes dus......
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 18:34
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-02-2004 @ 13:41:

Mwah. T verschil zit m erin dat er veel meer mensen in een stadion kunnen dan je ooit in een bioscoop bv kunt zien
Het is wel zo natuurlijk dat dit gedrag van sommigen niet vreemd is in deze maatschappij. Jammer genoeg
[/b] [/B]
Misschien is het verontrustend dat dit gedraag niet vreemd is, maar wel realistisch.
Geweld komt overal voor, in alle milieus.
Voor een tijdje terug vond ik het ook normaal, de laatste tijd begin ik me steeds meer af te vragen waarom ik niemand vertrouw als ik zaterdagnacht terugloop naar huis.
Misschien omdat ik heb gezien wat er allemaal kan gebeuren en ik ben mezelf ervan bewust dat dit ontzettend verrot is.
Kijk naar jezelf en concludeer dat de maatschappij niet altijd jezelf is.
Het is jammer dat het zo loopt, maar het lijkt me geen reden om voetbalgeweld apart te behandelen.
Overal veranderd de maatschappij, dus ook bij het voetbal.

Citaat:
Gatara schreef op 06-02-2004 @ 13:41:
Juridisch niks :rconfused:
Precies! Juridisch gezien zou het niets mogen uitmaken en ik vind het bijzonder bezwaarlijk dat dit wel gebeurd.

Citaat:
Gatara schreef op 06-02-2004 @ 13:41:
Right. Zoals je denk ik ook wel kunt verzinnen had ik t over techniek bv. van het spel van de tegenstander en niet hoe die eruit ziet.
Nu lijkt t voornamelijk te gaan over wat ie is, of wat ze m noemen. Kinderachtig.
Inderdaad, mierenneukerei ten top. Was ook niet zozeer tegen jou gericht, maar meer tegen de pedante klaagverhalen van krantlezend Nederland.
Want is het gezever over vermeende spreekkoren ook niet altijd gejeuk van de bovenste plank? Ik begrijp de ernst in verband met het ´joden´-gedoe, maar snap niet waar individuen zich druk over maken.
Zoals een Kezman die vind dat hij beschermd moet worden omdat hij een vedette is.
Ik vind mezelf ook een vedette, ik kus mijn spiegel regelmatig en draag t-shirts met mijn eigen foto erop.
Ik weet alleen niet of dit voor de politie een reden is om mij in bescherming te nemen tegen opgeschoten jeugd die mij voor alles en nog wat wil uitmaken. Mensen moeten begrijpen dat voetbalsupporters in symbolen denken en spelers, gebeurtenissen en ophef zijn natuurlijk iconen voor de verzinner van spreekkoren.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 18:35
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Als je niet van lezen houdt, doe dan geen moeite.
Ik heb geen Cliffhanger in petto, maar ik zie hier een leuke discussie tussen twee kampen.
De mensen die het niet begrijpen en de mensen die het wel begrijpen.
Beide kampen zijn erg gefrustreerd en dat is logisch, want niemand begrijpt elkaar in deze discussie.
Hoewel ik mezelf heb wijsgemaakt dat ik me er niet meer druk over wil maken, voel ik me toch geroepen een tweede pleidooi te geven. Kennelijk zit het toch dieper dan ik denk.
Excuus hiervoor, ik moet mijn frustratie eventjes kwijt.
En aangezien er pas vrijdag weer wordt gevoetbald spui ik hier alvast mijn rood/gele gal.
Wat ik echter heel erg eng vind is dat er mensen zijn die ervan overtuigd zijn dat de regering helemaal niets doet aan voetbalvandalisme, wat natuurlijk absoluut niet waar is.
Geloof me of geloof me niet, maar ik ken geen rechtspraak die zo weinig willekeurig is als de rechtspraak bij voetbal.
Wat krom is, wordt vanzelf wel rechtgesproken.
Alles en iedereen moet het ontzien.

Wil je als vrouw een straatverbod voor je stalker, dan ben je jaren bezig om dit te kunnen verwezenlijken.
Als voetbalsupporter kun je om het minste of geringste een omgevingsverbod van twee kilometer (wat vaak al de stadsgrenzen zijn) krijgen en daarbij dus niet de mogelijkheid krijgt om bij je schoonouders op bezoek te gaan als jouw favoriete voetbalclub moet spelen.
Verder kunnen de grootste moordenaars vrijuit gaan vanwege een vormfout, echter dit is totaal niet aan de orde als er een voetbalsupporter vervolgd moet worden. Ik heb ooit eens een rechtszaak bijgewoond waarin drie verschillende agenten drie verschillende verklaringen hadden afgelegd, waarbij zelfs elementaire bewijsstukken als kleur van de jas en verschil in delict totaal geen reden waren om te twijfelen aan de integriteit van deze agenten.
Ik heb ooit eens gezien hoe iemand werd veroordeeld omdat zijn kuitbeen op videobeelden te zien was.
Hoe herken je in godsnaam een kuitbeen op hele, vage videobeelden waarop iedereen een spijkerbroek draagt?
Brave burgers, geloof me maar. De voetbalsupporter gaat nooit vrijuit, ook al moet hij vrijuit gaan.

Over de sfeer kunnen we natuurlijk twisten, persoonlijk vind ik de vijandige sfeer wel lekker.
Ik zal niet ontkennen dat ik het niet fijn vond dat wij het hele stadion uitmaakten voor rotte vis als we ergens naar toe gingen en de gewone supporters deden gewoon mee. Zelf ben ik niet zo´n zanger, maar leuk vond ik het wel.
Gewoon het idee dat het hele stadion naar je kijkt, onder de indruk is en geshockeerd achterblijft.
Verder vind ik het ook verontrustend dat mensen denken dat je niet veilig naar het stadion kan of dat er rotzooi wordt getrapt in het stadion. Ik loop nu al een flink aantal jaren mee en heb slechts een aantal keer een rel meegemaakt in een stadion, waarbij alle keren alleen de twee betreffende groepen elkaar troffen.
Wat USPalermo aangeeft over het familievak is in mijn optiek deels onzin.
Het gaat om de actie die wordt gemaakt, het is natuurlijk onzin dat Ajacieden hier kleine kinderen hebben opgegeten, ze zwangere vrouwen glazen sperma hebben laten drinken en zijn gaan lummelen met bejaarden.
Welke kant had Ajax dan moeten uitbreken?
Vanaf het uitvak zijn aan weerzijden vakken die niet echt bekend staan als harde kern, dus van een doelgerichte aanval was volgens mij niet echt sprake.
Bovendien heb ik ook de nodige klappen gevangen van Twentenaren, ook niet altijd even ´fair´.
Kan me nog wel een bekogeling herinneren met bowlingballen, nog niet zo gek lang geleden.
Eerlijkheidshalve gebied mij wel te zeggen dat ik wel veel respect kan opbrengen voor onze grote rivaal, ben afgelopen zaterdag toevallig nog wezen kijken hoe jullie zwolle, een nog grotere rivaal, keurig de punten hebben afgepakt.

Terzake. Het is klinkklare onzin dat voetbalvandalen bewust onschuldige mensen de dupe laten worden van supportersrellen. De kans dat je als toeschouwer in een rel terecht komt is net zo groot als dat je per ongeluk slachtoffer wordt van een vechtpartij in een discotheek. Dat eerste is gewoon een positie waarin de media ons dringt.
Voor de rest heb ik waarschijnlijk tientallen rellen meegemaakt waar nooit een woord over is gerept en ik snap in principe de commotie ook niet helemaal.
De nette krantlezer vraagt ons of we onszelf willen elimineren op een verlaten industrieterrein, maar als we dit vervolgens willen doen is het ook weer niet goed.
Al moet ik zeggen dat ik hier ook geen voorstander van ben, want als er gevochten moet worden kan dat ook wel ergens anders of op een andere manier. We zijn voetbalsupporters, geen knokploeg.
Die tendens vind ik verkeerd en ik ben bang dat het alleen maar erger gaat worden door middel van mobiele telefonie en internet.

Van mij hoeft dat rellen niet meer, ook al zijn we er niemand mee tot last.
Publiekelijk is de meerderheid er ook op tegen, maar ik vind het schrikbarend dat deze zelfde meerderheid stiekem opkijkt tegen die kleine minderheid die de sfeer zogenaamd verpest.
Gewone supporters zijn niet zo gewoon als ze lijken, ze zijn alleen minder goed georganiseerd en gaan met een ander idee voetbal kijken. Zodra het voetbal begint zijn ze één van ons.
Misschien kan ik bij de slotconclusie weer terug komen waar het allemaal begonnen is, bij het normaal vinden van voetbalgeweld. Inderdaad, ik vind die rivaliteit normaal.
Ik kon me vroeger druk maken over de verschillen in Nederland, want als een etnische minderheid zich zo voelt dan is dat sociologisch verantwoord. Als ik, een gezonde, met hoog EQ gezegende, redelijk intelligente, niet echt mislukte Nederlandse jongen uit een normaal gezin waarin hij goed is opgevoed, mezelf als voetbalsupporter profileer is dat verkeerd.
Ik heb me erbij neergelegd, sterker nog ik ben mezelf ervan bewust dat het verkeerd was en is.
Maar ik hoop ook dat de oordelende mensen ervan bewust zijn dat je er niet voor kiest om voetbalvandaal te worden, zoiets gebeurd. Het is geen rationele keuze om zoiets normaal te vinden.
De man is te maken, het mietje!
Was ik opgegroeid in Wassenaar dan had ik het normaal gevonden om mensen af te kraken die glazenwasser zijn.
Het gaat fout op het moment dat je dingen normaal gaat vinden die niet normaal zijn, maar je kunt je ook afvragen wat normaal is. In principe ben ik een jongen die sociaal goed onderlegd is, sterker nog ik heb een hekel aan ruzie.
Mensen schijnen niet begrijpen dat je niet boos hoeft te zijn om te kunnen vechten.
Het is niet de bedoeling om mensen pijn te doen, het is gewoon het spel en de actie.
Je kunt nu eenmaal niet weglopen voor hetgeen je bent en wij zijn de club.

Gegroet,

Één der voetbalverziekers
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 19:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Agh, ik lees t nog wel, maar nu even niet (ben wat moe).

Wil alleen nog 1 ding zeggen:


Gisteren Ajax - PSV.
Ajax supporters roepen nare dingen naar Kezman.
Men (die mensen in de ArenA achter dat microfoontje ) roept de mensen op GEEN nare dingen meer naar Kezman te roepen en dat doet men verschillende keren.



Mooi. Kan dr eindelijk gevoetbald worden.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 20:21
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 12:52:
Wat vind jij? Ik vind het heel terecht. Dat gedrag van de ADO Den Haag supporters is totaal niet te accepteren! en dat de ME zich teruggetrokken had tijdens deze raddraaiers, snap ik al helemaal niet.
Ja, harder aanpakken. TV beelden gebruiken voor zware straffen te geven. Maar wat voor straffen. Gevangenissen zitten nu al overvol, en kost de staat ook veel te veel naar mijn mening. Doodstraf is overdreven . Maar zo'n alternatieve straf is meestal een lachertje.
Waarom de ME zich terug trok snap ik ook niet (ik heb het hele topic nog niet gelezen). Maar dat zijn ook maar mensen, en geen robots.

Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 12:52:

Daarnaast vind ik ook gewoon dat de scheidsrechter assertiever mag optreden. Kunnen de kindjes op de tribunes zich niet gedragen? Jammer dan, maar dan wordt de wedstrijd stil gelegd.
Even later hervat. Zelfde gezeik? Weer stil gelegd, de raddraaiers moeten het stadion verlaten en terug naar huis gebracht onder zware ME bewaking en het spel kan weer rustig verder gaan met de lieve supporters die werkelijk hart voor hun club hebben en respect voor de tegenstanders.
Bij mijn weten moet de scheidsrechter optreden, en de wedstrijd stop zetten wanneer hij vreest dat het voor hem, zijn lijnrechters of de spelers te gevaarlijk wordt. Net zoals bij onweer, hagel,... In BE gebeurt dat steeds vaker.
Eveneens als de hooligans verkeerde dingen roepen kan een scheidsrechter dit.
MAAR daar ben ik eigenlijk grote tegenstander van omdat voetbal zich niet moet laten domineren door enkele kindjes. De gewone man wordt daar weer het slachtoffer van, netzoals in zovele dingen moet die kleine groep aangepakt worden die de amok veroorzaken.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 23:24
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 09-02-2004 @ 21:21:

Eveneens als de hooligans verkeerde dingen roepen
Ik wil de spreekkoren en/of hooligans ect niet goedpraten maar dat alleen hooligans spreekkoren zingen is niet waar.
De groep die spreekkoren zingt is vele malen groter dan de groep mensen die fysiekgeweld gebruikt.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 09:11
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 10-02-2004 @ 00:24:
Ik wil de spreekkoren en/of hooligans ect niet goedpraten maar dat alleen hooligans spreekkoren zingen is niet waar.
De groep die spreekkoren zingt is vele malen groter dan de groep mensen die fysiekgeweld gebruikt.
Klopt.

Het is jammer dat de mensen die het voetbal geweld aanwillen pakken zelf helemaal niet van dit wereldje weten. Zij kijken louter naar cijfers.

Hoe denkt men een vak te ontruimen?
De f-side, vak-p, z-side, vak-s, vak-b, bunnikside, rijnfront?

Dat zijn dingen die niet zo makkelijk gaan.

Gewoon stilleggen lijkt mij de beste oplossing.
En de laatste jaren is het al veel veiliger geworden, ook door de combi.
Supporters 'hangen' voor een combi wedstrijd niet meer in de stad waar de wedstrijd gespeeld wordt, maar zitten netjes in een bus onder politie begeleiding.

Ik denk dat de spreekkoren etc ook door een andere groep veroorzaakt wordt dan de 'rellen' van vroeger. Als je naar Twente kijkt zie je dat er eigenlijk een aantal groepen zich vormen.
De oudegarde die een aantal jaren geleden voor vele problemen zorgde maar nu rustig is geworden en alleen nog maar naar de 'échte' uitwedstrijden meegaat en natuurlijk de thuiswedstrijden. Dan heb je een groep die voor veel problemen zorgt. Deze jongeren kern, doet een beetje aan vernielingen en het gooien van vuurwerk. Deze knapen willen zich graag bewijzen.

Als politiek moet je, je dus gaan richten op die jongeren.
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 11:31
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Leuke van die combi is dat die gekomen is om minder politie in te zetten, merk jij er wat van?
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 12:54
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Efficiënt politie inzetten moet je bij mevrouw Krikke wezen, die schijnt het helemaal te snappen!
Is het drinken van bier in een kroeg in Arnhem ook strafbaar? Eén ding is in ieder geval zeker in dit land, voetbalsupporters worden eerder uit de gemeentes verwijderd dan asielzoekers...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 14:28
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 10-02-2004 @ 13:54:
Efficiënt politie inzetten moet je bij mevrouw Krikke wezen, die schijnt het helemaal te snappen!
Is het drinken van bier in een kroeg in Arnhem ook strafbaar? Eén ding is in ieder geval zeker in dit land, voetbalsupporters worden eerder uit de gemeentes verwijderd dan asielzoekers...
kop op zeg, zo somber is het nu ook weer niet.

De politie kost i.d.d. een hoop centen.
En of er door de combi minder politie aanwezig is?
Het ziet nog steeds blauw aan de ogen bij risico-wedstrijden, parkeerbonnen uitschrijven is men ook heel goed in.
Maarja ik dwaal af.

Als twee groepen elkaar willen treffen lukt het toch wel, niet zoveel aandacht aan besteden, als het in en om het stadion maar 'rustig' is, vind ik het prima, wat men dan na en voor wedstrijden op andere plaatsen afspreekt, moet men lekker zelf weten. Op een willekeurige zondag middag in Arnhem is het toch lekker rustig, wat maken die 2 groepen supporters dan uit?
De charme van vroeger is het hooliganisme toch kwijt en die komt ook niet meer terug.
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 15:15
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 10-02-2004 @ 13:54:
Efficiënt politie inzetten moet je bij mevrouw Krikke wezen, die schijnt het helemaal te snappen!
Is het drinken van bier in een kroeg in Arnhem ook strafbaar? Eén ding is in ieder geval zeker in dit land, voetbalsupporters worden eerder uit de gemeentes verwijderd dan asielzoekers...
Beter dan van je bed gelicht worden
en jullie kwamen natuurlijk alleen bier drinken
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 15:47
Kale
Avatar van Kale
Kale is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 10-02-2004 @ 13:54:
Efficiënt politie inzetten moet je bij mevrouw Krikke wezen, die schijnt het helemaal te snappen!
Is het drinken van bier in een kroeg in Arnhem ook strafbaar? Eén ding is in ieder geval zeker in dit land, voetbalsupporters worden eerder uit de gemeentes verwijderd dan asielzoekers...
Ja dat heb ik zondag gemerkt,wel een beetje jammer zit je gezellig wat te drinken in een kroeg en te ouwe hoeren komt opeens de ME aanzetten,kon je niet eens normaal ANAAL+ kijken Neeh!! word je de stad uigezet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.