Oud 08-05-2004, 15:28
Ronella
Avatar van Ronella
Ronella is offline
Liefde op het tweede gezicht!?

Ik liep aarzelend het deftige restaurant binnen. Keek zenuwachtig op mijn horloge, dat vertelde dat het precies 8 uur was…mooi op tijd. Ik twijfelde voor de grote houten deur die me naar de eetzaal leidde. Was het wel zo’n goed idee? Toen ik het er met mijn vriendinnen over had, leek het zo spannend, zo leuk. Maar nu…
Zo’n blind date was niks voor mij, bovendien kende ik die mysterieuze tennisleraar aan wie mijn vriendinnen me zo graag wilde koppelen niet eens. Volgens de verhalen moest hij erg aardig zijn. Ik was benieuwd. Ik ging op zoek naar mijn tafeltje, waar mijn geheimzinnige date met een rode roos zat.

Zou dat haar zijn? Ik keek vertwijfeld op. Laten we hopen van niet, loop door, loop alsjeblieft door! Hè, gelukkig. We hadden toch wel om 8 uur afgesproken. Ik hoop wel dat ze er een beetje goed uitziet. Die giechelende meiden van de tennisvereniging hadden mij heel wat beloofd! Ik keek weer op en mijn oog viel op een lange slanke jongedame. Ze stond een beetje vertwijfeld om zich heen te kijken. Ze draaide zich naar mij om en ik keek in haar groene ogen. Zou dat haar zijn?

‘Zo, dus jij bent ehmm mijn date, de tennisleraar?’ Oh nee, wat had ik nu weer gezegd. Wat een verschrikkelijke foute opening! De jongeman lachte vriendelijk en gaf me een stevige hand. ‘Ja, ik ben je date… maar je mag me wel gewoon Tim noemen. Tennis les geven doe ik vandaag niet!’ hij lachte en liet mij plaats nemen op de stoel voor hem.
Ik gaf hem een hand en stelde me voor als Saskia.
Het was wel een macho zeg. Oké, ik moest toegeven dat hij er met zijn gebruinde huid en sprekende blauwe ogen niet verkeerd uit zag. Maar hij legde het er wel erg dik bovenop.
We praatten een tijdje en wisselden gegevens uit. Ik wist niet wat ik met deze opdringerige jongen aan moest, hij wilde duidelijk meer dan ik. ‘Zullen we anders wat te eten bestellen’ vroeg ik.

‘Ja, goed. Ik heb enorme honger’ We bestelden iets te eten en gingen daarna verder met ons gesprek.
Volgens mij ziet ze mij wel zitten. Ze blijft steeds naar me kijken.
Dit wordt wel wat. Ik ging gemakkelijk zitten in mijn stoel. ‘Maar eh dus wat vind je eigenlijk van mij. Je zit nu wel zo met mij opgescheept dankzij je vriendinnen. Vind je het wel een beetje gezellig?’ Ze keek verlegen naar de grond. Ze vindt me echt leuk. Saskia streek een pluk haar uit haar gezicht weg. ‘Dus je wilt weten wat ik van je vind. Nou ehm ja het is wel gezellig toch!’
Yeah right, Saskia. Wel gezellig, kom nou, je ziet me echt wel zitten. Dit zei ik niet hard op, maar ik wist precies wat Saskia echt dacht.

Pffff, ik had het toch maar mooi in het midden gehouden. Stel je voor dat hij zou denken dat ik hem ook zag zitten. Ik moest er niet aan denken! Ik kan niet wachten tot deze date is beëindigd Ik was blij toen een serveerster het eten kwam brengen. Ik zag hoe Tim de serveerster flirtend aankeek. Verbeeldde ik het me nou, of zat hij echt de blonde serveerster die net ons eten had gebracht na te staren. Tsss wat een vent zeg!
‘Zo,dat ziet er lekker uit.’ Tim bekeek de tafel die vol stond met overheerlijke groentes, aardappeltjes, en salades. Ik vroeg me af of hij het eten bedoelde of de serveerster. Ik keek hem geërgerd aan.

Wow, die blik. Wat wil ze wel niet allemaal van mij! Ik keek naar de serveerster die zojuist ons eten had gebracht. Niet verkeerd, zeg.
Volgens mij begon Saskia een beetje jaloers te worden. Ze wilde natuurlijk dat ik haar wat aandacht gaf. ‘Hier, wil je een stukje van mijn schnitzel proeven, het is echt heerlijk’ Ik hield haar een stukje vlees voor.
We aten en praatten tussendoor. Het was echt een geslaagde avond. Je kon de spanning tussen ons gewoon voelen. Ik had nu al zin in de rest van de avond.

Wat een verschrikking, hoe lang ging dit nog duren.
‘Zal ik nog wat te drinken bestellen’ Tim wees op mijn lege wijnglas, dat ik uit mijn zenuwen al leeg had gedronken. Voor ik antwoord kon geven had hij al handig de aandacht van de blonde serveerster getrokken…. Maar natuurlijk, hoe kon het ook anders!
Ik zag hoe hij vleierig vroeg om een fles van de beste wijn. ‘Tsss.. uitslover’ mompelde ik binnensmonds. ‘Huh, zei je wat’ vroeg Tim verbaasd. ‘Eh, nee ik. Lekker ik lust wel wat te drinken,’ antwoordde ik onhandig.

Wat een schat, ik maak haar helemaal verlegen. Tijd om actie te ondernemen en plannen te maken voor de rest van de avond. ‘Nou, ik denk dat jij hetzelfde over dit afspraakje denkt als ik.’ Saskia keek mij twijfelend aan. Oké, ik was dus diegene die de eerste stap moest nemen.
‘Jij ziet mij duidelijk wel zitten en ik dacht dat je misschien wel zin had om na ons etentje nog wat te komen drinken bij….’ Ik kon mijn zin niet afmaken. De hele avond zo rustig en charmante Saskia was kwaad opgestaan. ‘Wie denk je wel niet dat je voor je hebt..’ tierde ze kwaad.

Misschien ging ik wat te ver.. maar ik kon me echt niet langer inhouden. ‘Als je denkt dat ik jou leuk vind.. alleen de gedachte maakt me misselijk,’ zei ik kwaad. Het klonk blijkbaar heel grappig want Tim lachte me smakelijk uit. ‘Heej lieverd, ik zie toch hoe je naar me kijkt. Het is geen probleem hoor. Ik vind jou ook wel leuk’ Ik had die stomme tennisleraar het liefst een klap voor z’n verwaande kop gegeven. Hoe durfde hij!

‘Ik vind je trouwens wel leuk als je kwaad bent.’ Ik keek Saskia die nog steeds voor me stond strak aan. ‘Nou, ga maar rustig zitten, we zien wel wat we verder doen.’
Saskia bleef koppig staan en volgens mij meende ze het echt serieus. Voor ik wist wat er gebeurde zag ik hoe ze haar glas met water over mijn hoofd schudde. ‘Zo, ga jij maar eens lekker afkoelen, met die stoere praat en die arrogante houding van je.’ Saskia die mij zo terughouden leek, stond er nu zelfverzekerd bij. Wat een trut, mij een beetje voor schut zetten! Ik zag hoe vele ogen mijn kant op keken.

Misschien was het niet zo’n slimme actie van mij, maar ik was nu echt kwaad.
Ik zag dat Tim ook opstond en de kommetjes met sla in de aanslag hield, om vervolgens mijn richting op te gooien. ‘Eerst een beetje net doen of je me leuk vindt en daarna voor schut zetten, jij durft wel hè!’ Tim keek me kwaad aan.
Ik veegde de sla van mijn gezicht en zocht naar iets om tegen die verwaande kop van Tim aan te gooien. Ik zag op het dienblad van de blonde serveerster die langs kwam lopen een stuk taart liggen. Ik pakte de taart op en smeet hem in het gezicht van Tim. De andere mensen van het restaurant keken geïrriteerd onze richting op.

Ik pakte een servetje en veegde de slagroomresten van mijn gezicht, op zoek naar nieuw materiaal om te smijten. Het eerste wat ik zag was de tomatensaus die ik Saskia’s kant op smeet. Saskia bukte en de deftige mevrouw van het tafeltje achter ons werd het slachtoffer. Kwaad keek ze mijn kant op en als dank kreeg ik de kip, waar ze zojuist nog smakelijk van had zitten eten, mijn kant op gezwierd. Het werd een groot voedselgevecht. Langzaam ging iedereen zich er mee bemoeien. Groentes, tomaten, taarten alles vloog alle kanten op. Ik keek Saskia nog steeds enigszins kwaad aan. ‘Zo, ben je nu blij!’ vroeg ik.

Wat had ik nu weer gedaan. Ik had ervoor gezorgd dat het hele restaurant nu op z’n kop stond. Wat een zooi zeg! ‘Waarom is het nou allemaal mijn schuld, jij gedraagt je hier als een….’ Ik wist niet goed wat ik moest zeggen. ‘Als een…ja als een wat. Je zegt het maar hoor, mijn avond kan toch niet meer stuk’ onderbrak hij mij. ‘Als een… weet ik veel’ Ik kon mijn lachen niet meer inhouden. Ik gierde het nu echt uit. Overal waren deftige dames en heren druk met hun voedselgevecht. Serveersters en koks probeerden de boel te sussen. En dan tegenover mij Tim, de verwaande tennisleraar, helemaal onder de slagroom en salade resten.
Waarschijnlijk zag ik er ook nogal lachwekkend uit, want Tim lag nu ook dubbel.

Ik kon niet meer stoppen met lachen. Ik stak mijn hand uit naar Saskia om wat slagroom van haar gezicht te halen. ‘Je zou jezelf eens moeten zien…hahaa!’ lachte ik hard.
Ik keek Saskia even strak aan. ‘We moeten maar snel maken dat we weg komen’ zei ik. Saskia lag nog steeds helemaal krom van het lachen. ‘Nee, kom op. Ik meen het. Als we hier blijven en we krijgen de rekening.. dat gaat een duur grapje worden’
Saskia leek mij eindelijk te begrijpen. Ze keek mij glimlachend aan en gaf me een arm. We renden samen lachend het restaurant uit, een hysterische menigte achter ons latend.

Pas op de hoek twee straten verder, stopten we met rennen. Uitgeput gingen we langs elkaar op een bankje zitten. ‘Je vindt me wel leuk hè!?’ Tim keek mij aan.
‘He, oppassen jij ! Je wilt toch niet weer ruzie !? Je bent nu gewaarschuwd hè.’ Ik keek Tim glimlachend aan.
‘Geloof jij in liefde op het eerste gezicht?’ vroeg Tim toch weer terugkomend op het verboden onderwerp.

Ik zag dat Saskia nadacht. Ze zou wel denken, wat een irritante gozer, die weet echt niet van ophouden.
‘Ik denk dat ik meer iemand ben van liefde op het tweede gezicht, als je begrijpt wat ik bedoel’ Saskia keek me mysterieus aan. Hmmm, wat moest ik daar nou weer mee.
Ik besloot nog een poging te doen…
‘Dus dat betekent dat je nog even langs komt bij mij om koffie te drinken en deze onvergetelijke avond door te spreken?!’

Hij was eigenlijk best aardig en charmant.
Ik zweeg, maar ik wist dat ik met hem mee zou gaan………
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2004, 15:54
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Hahahaha, echt grappig. Leuk die perspectiefwisseling!!!

Dat voedselgevecht komt wel een beetje ongeloofwaarlijk over, vooral dat het hele restaurant met eten zit te gooien...

Maar mooi einde.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 16:03
Rareman2
Rareman2 is offline
Citaat:
Zo’n blind date was niks voor mij, bovendien kende ik die mysterieuze tennisleraar aan wie mijn vriendinnen me zo graag wilde koppelen niet eens.
Dat is toch altijd zo bij een blind date?

Verder wel een aardig stukje. De perspectiefwisseling heb je leuk gedaan en het verhaaltje opzich is ook wel leuk! Alleen vond ik het niet helemaal lekker lezen. Misschien dat dat komt door het steeds wisselen van perspectief, maar dan was het voor mij gewoon ff wennen aan de vertelwijze.

Ik denk ook dat je nog wat meer met de wisselende perspectieven had kunnen doen, maar dat is misschien meer een tip voor een volgend verhaaltje.
__________________
Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.