Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Wat dacht jij na de moord?
Het zijn altijd toch wel Marokkanen 13 20.63%
Het stond in de krant, bovendien: wie zouden het anders gedaan moeten hebben? 3 4.76%
Ik geloofde gewoon wat in de krant stond. 15 23.81%
Ik had twijfels bij de snelle conclusies van de media. 12 19.05%
Ik trek geen conclusies uit aannames maar wacht totdat alles bewezen is. 20 31.75%
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2006, 23:36
Foresight
Foresight is offline
bron: nu.nl

Racisme na mp3-moord Brussel voer voor psychologen

LEUVEN - Wekenlang twijfelde niemand in België eraan: de daders van de „mp3-moord” waren Noord-Afrikanen. De beelden van de bewakingscamera's spraken toch duidelijke taal? Nee dus. Het waren blanke Polen. Psychologen doen al jaren onderzoek naar latent racisme, dat onuitroeibaar lijkt.

Prof. dr. Vera Hoorens, hoogleraar Psychologie aan de universiteit van Leuven, bewaart de krantenknipsels over de moordzaak goed. „Die ga ik binnenkort gebruiken in colleges over stereotype denkbeelden.”

De moordzaak die België bijna twee weken in de ban houdt, is dan ook een schoolvoorbeeld van onderhuids racisme. De blanke tiener Joe Van Holsbeeck werd in de volle hal van het centraal station in Brussel vermoord om zijn mp3-speler. Getuigen hadden gezegd dat de daders jonge Noord-Afrikanen waren.

Daarop ging de bal aan het rollen. Een politicus van Marokkaanse afkomst nam het initiatief tot een stille tocht. De tamelijk linkse ouders van het slachtoffer riepen op tot verdraagzaamheid - maar twijfelden intussen niet aan de getuigenissen. Toen de politie tv-beelden van de roofmoord openbaar maakte, herkende heel België twee Noord-Afrikanen. Pas maandagavond drong de werkelijkheid door: het waren Polen met donker haar.

Professor Hoorens trapte zelf ook in de val, erkent ze. „Nu denk ik: hoe heb ik die mensen op de tv-beelden voor Noord-Afrikanen kunnen houden?“

Racisme en andere vormen van stereotype denkbeelden zitten heel erg diep, legt ze uit. „We weten inmiddels dat als we van een bepaalde bevolkingsgroep denken dat die agressief is, en we nemen dan leden van die groep waar, dat we dan sneller denken dat ze gevaarlijk zijn. Bij deze moordzaak is het tegenovergestelde gebeurd. Er was een duidelijk teken van gevaar: er is met een mes gestoken. De vraag rijst wie dat gedaan heeft. De invulling gebeurt dan met stereotype beelden.”

Er is bijna niets tegen te doen. „Het is verschrikkelijk moeilijk te veranderen”, zegt Hoorens. Zelfs verdraagzame, niet-discriminerende mensen zoals de familie van het slachtoffer, blijken bij psychologische proefjes vatbaar te zijn voor racisme. „Wie niet wil discrimineren probeert de denkbeelden te negeren, maar het is niet mogelijk de denkbeelden helemaal uit te wissen. Daar is onderzoek naar gedaan. Mensen die in vragenlijsten helemaal geen racist waren, waren toch vatbaar voor subtiele discriminatie. Ze moesten dan heel snel foto's beoordelen met mensen die wel of niet een wapen in de hand hebben. Bij allochtonen oordeelden ze veel sneller dat die een wapen hadden dan bij autochtonen.”

In andere situaties, zoals discriminatie tussen man en vrouw, bestaan dezelfde verschijnselen. „Het lijkt een algemeen kenmerk te zijn. Zeggen dat we het niet meer mogen doen, zal niet helpen.” Recent onderzoek suggereert zelfs een terugslageffect: als iemand tijdelijk zijn gevoelens van discriminatie onderdrukt, komen ze na een tijdje des te heviger terug, weet Hoorens.

De hoogleraar pleit voor trucjes om te kunnen werken met latent racisme. Zo moeten docenten op sommige Franse universiteiten de examens nakijken zonder de naam van de student erop. Anders zouden ze bij het zien van een exotische naam beïnvloed kunnen worden. „Het is niet zo dat je als maatschappij helemaal machteloos staat tegenover stereotypen. Je moet het zo organiseren dat de impact zo klein mogelijk is. Je moet technieken vinden om er mee te werken. Uitroeien van stereotype beelden is voorlopig niet mogelijk.”
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2006, 23:50
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Het woord "racist" is inmiddels vergelijkbaar met het woord "hoer".

Verder lijkt dit me een sterk staaltje paranoia. Getuige:


Citaat:
De hoogleraar pleit voor trucjes om te kunnen werken met latent racisme. Zo moeten docenten op sommige Franse universiteiten de examens nakijken zonder de naam van de student erop. Anders zouden ze bij het zien van een exotische naam beïnvloed kunnen worden
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 23:53
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Ik mis de optie 'Ik zag de foto van de stille tocht in Belgie groot op de voorpagina van de krant en toen heb ik het artikel niet gelezen en doorgebladerd naar de Sigmund'.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 02:01
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-04-2006 @ 23:50 :
Het woord "racist" is inmiddels vergelijkbaar met het woord "hoer".

Verder lijkt dit me een sterk staaltje paranoia. Getuige:
Dat is anders hier ook al heel gewoon. Doorgaans kijkt men papers en dergelijke subjectief beoordeelbare dingen na met alleen een studentennummer erop, en geen naam of wat ook.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 08:22
Verwijderd
het slachtoffer was trompettist.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 11:49
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Wauw, plannen om de menselijke psyche te veranderen. Gewaagd.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 11:59
Verwijderd
Hihi, waar blijft Filip de Winter om zijn excuses aan te bieden? Ik hoorde hem toch zeer gedurfde uitspraken doen op het Belgische journaal toen men dacht dat het om Marokkanen ging. Hij had zo'n attitude van: " Zie je wel!!!11!". *kuch*kuch*
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 12:42
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
McCaine schreef op 26-04-2006 @ 02:01 :
Dat is anders hier ook al heel gewoon. Doorgaans kijkt men papers en dergelijke subjectief beoordeelbare dingen na met alleen een studentennummer erop, en geen naam of wat ook.
Jawel, maar het lijkt me heel erg sterk dat dat iets te maken heeft met etniciteit in het bijzonder.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 14:56
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 25-04-2006 @ 23:53 :
Ik mis de optie 'Ik zag de foto van de stille tocht in Belgie groot op de voorpagina van de krant en toen heb ik het artikel niet gelezen en doorgebladerd naar de Sigmund'.
Ik heb helemaal niet gelezen dat ze dachten dat het Noord-Afrikanen waren. Wel dat ze later achterkwamen dat de daders Polen waren.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 15:44
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Omg altijd die kutpolen weer.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 26-04-2006 @ 15:44 :
Omg altijd die kutpolen weer.
Terug naar hun eigen land!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 16:34
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-04-2006 @ 16:04 :
Terug naar hun eigen land!
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 16:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Juice schreef op 26-04-2006 @ 15:44 :
Omg altijd die kutpolen weer.
Ja, en daar zit uiteindelijk dan weer de paus achter he... [/Filip de Winter mode]
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 16:49
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 26-04-2006 @ 16:46 :
Ja, en daar zit uiteindelijk dan weer de paus achter he... [/Filip de Winter mode]
En de Walen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 17:19
EvilConduct
EvilConduct is offline
Dat gezeik over racisme altijd. Wanneer alle stoere Noord-Afrikaantje zich nou eens zouden gedragen, zou (bijna) niemand er over klagen. Ik vind het niet gek dat door al die negatieve berichtgeving (wees eerlijk: er is nogal wat te doen omtrend misdragingen van de eerder genoemde bevolkingsgroep) mensen een bepaald beeld van een groep krijgen.
Net zo min als het beeld wat mensen bijvoorbeeld over 'hardcore-liefhebbers' hebben.

Verder wordt het tijd dat we eens naar AL het racisme gaan kijken. Elke keer lopen die lui te springen en te doen als er een verkeerde opmerking gemaakt wordt, maar andersom? Je hoort zelden iets over discriminatie tegen autochtonen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 17:26
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
EvilConduct schreef op 26-04-2006 @ 17:19 :
Dat gezeik over racisme altijd. Wanneer alle stoere Noord-Afrikaantje zich nou eens zouden gedragen, zou (bijna) niemand er over klagen. Ik vind het niet gek dat door al die negatieve berichtgeving (wees eerlijk: er is nogal wat te doen omtrend misdragingen van de eerder genoemde bevolkingsgroep) mensen een bepaald beeld van een groep krijgen.
Net zo min als het beeld wat mensen bijvoorbeeld over 'hardcore-liefhebbers' hebben.

Verder wordt het tijd dat we eens naar AL het racisme gaan kijken. Elke keer lopen die lui te springen en te doen als er een verkeerde opmerking gemaakt wordt, maar andersom? Je hoort zelden iets over discriminatie tegen autochtonen.
discriminatie tegen autochtonen
__________________
http://www.khalifaat.tk

Laatst gewijzigd op 26-04-2006 om 17:56.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 17:38
EvilConduct
EvilConduct is offline
Nou, ik ben eigenlijk best moe.

En ja: discriminatie tegen autochtonen. Benieuwd hoe het jou bevalt, als een groep van die lui om je heen staan en beginnen te zeiken wat voor kaaskop je wel niet bent.
En dan noemen ze dat 'omgekeerd racisme'... zucht...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 17:43
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
EvilConduct schreef op 26-04-2006 @ 17:38 :
Nou, ik ben eigenlijk best moe.

En ja: discriminatie tegen autochtonen. Benieuwd hoe het jou bevalt, als een groep van die lui om je heen staan en beginnen te zeiken wat voor kaaskop je wel niet bent.
En dan noemen ze dat 'omgekeerd racisme'... zucht...
dis·cri·mi·na·tie (de ~ (v.))
1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstelling
2 onderscheiding

Ik zie het probleem niet. Het enige wat de jongens doen is jou de waarheid vertellen.
__________________
http://www.khalifaat.tk

Laatst gewijzigd op 26-04-2006 om 17:51.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-04-2006, 17:54
EvilConduct
EvilConduct is offline
Op zich hoeft het ook niet erg te zijn, was het niet dat die lui van die ongelofelijk lange en gevoelige tenen hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 17:55
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
EvilConduct schreef op 26-04-2006 @ 17:54 :
Op zich hoeft het ook niet erg te zijn, was het niet dat die lui van die ongelofelijk lange en gevoelige tenen hebben.
Welke lui? Die jou lastigvielen of heb je het over Marokkanen in het algemeen?
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 18:25
Verwijderd
Citaat:
EvilConduct schreef op 26-04-2006 @ 17:54 :
Op zich hoeft het ook niet erg te zijn, was het niet dat die lui van die ongelofelijk lange en gevoelige tenen hebben.
als iemand kaaskop naar jou roept en jij hou je bek teringmarokkaan terug roept wat de meeste mensen dan doen vind ik het niet gek dat ze pissig reageren
al vind ik de opmerking "kaaskop" nou niet echt racistisch ofzo, maar dat kan aan mij liggen
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 18:29
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
koekjes schreef op 26-04-2006 @ 18:25 :
als iemand kaaskop naar jou roept en jij hou je bek teringmarokkaan terug roept wat de meeste mensen dan doen vind ik het niet gek dat ze pissig reageren
al vind ik de opmerking "kaaskop" nou niet echt racistisch ofzo, maar dat kan aan mij liggen
De meeste mensen reageren dan helemaal niet.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 26-04-2006 @ 18:29 :
De meeste mensen reageren dan helemaal niet.
of barsten in lachen uit, zoals ik altijd doe
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 18:50
EvilConduct
EvilConduct is offline
'Kaaskop' is natuurlijk een voorbeeld.
'Kankernederlander' een beter voorbeeld? Heb ik ook wel eens gehoord namelijk.

Citaat:
Hydrogen schreef op 26-04-2006 @ 17:55 :
Welke lui? Die jou lastigvielen of heb je het over Marokkanen in het algemeen?
Ik refereerde weer aan de door mij eerder genoemde bevolkingsgroep.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 19:07
Verwijderd
Citaat:
EvilConduct schreef op 26-04-2006 @ 18:50 :
'Kaaskop' is natuurlijk een voorbeeld.
'Kankernederlander' een beter voorbeeld? Heb ik ook wel eens gehoord namelijk.



Ik refereerde weer aan de door mij eerder genoemde bevolkingsgroep.
dan moet je ze gewoon op hun muil meppen of negeren
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2006, 19:14
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Bij dat soort mensen neem ik niet eens te moeite om te reageren.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 19:49
EvilConduct
EvilConduct is offline
Daarom dus mijn vraag: waarom moeten 'zij' dan wel zo reageren?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 20:48
Verwijderd
Citaat:
EvilConduct schreef op 26-04-2006 @ 19:49 :
Daarom dus mijn vraag: waarom moeten 'zij' dan wel zo reageren?
misschien staat je kop "ze" niet aan? ik word ook zovaak zonder reden uitgescholden maar ik kan er tbh niet van wakker liggen...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 21:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
koekjes schreef op 26-04-2006 @ 18:25 :
al vind ik de opmerking "kaaskop" nou niet echt racistisch ofzo, maar dat kan aan mij liggen
Probeer twee Marrokanen die een half uur lang 'kankerskater' roepen terwijl ze achter je aan hobbelen. Of een vaag type in een djellaba die zonder aanwijsbare reden in Amersfoort opeens een winkelcentrum uit duikt en je moeder voor 'christenhoer' begint uit te maken.

Maar ja, dan verbouw je gewoon het smoelwerk van degene die staat te schelden als ze weigeren te stoppen, dunkt me dat dat niet meteen betekent dat alle Marrokanen zo zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 21:19
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 26-04-2006 @ 21:03 :
Probeer twee Marrokanen die een half uur lang 'kankerskater' roepen terwijl ze achter je aan hobbelen. Of een vaag type in een djellaba die zonder aanwijsbare reden in Amersfoort opeens een winkelcentrum uit duikt en je moeder voor 'christenhoer' begint uit te maken.

Maar ja, dan verbouw je gewoon het smoelwerk van degene die staat te schelden als ze weigeren te stoppen, dunkt me dat dat niet meteen betekent dat alle Marrokanen zo zijn.
ik word door iedereen uitgescholden voor kankerskater dus ik kan er echt niet meer wakker om liggen, als mensen zo dom zijn om zulke dingen te roepen ga ik me niet verlagen tot hun niveau om te gaan slaan cq. terug te schelden, ik weet wel beter
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 22:00
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Och, ik zie het liever als het uitleven van diepe verlangens dan verlaging, ik kan het ook aanraden als manier om stress kwijt te raken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 22:03
Verwijderd
Ik dacht 'gezien de statistieken is de kans groot dat het nu ook weer een jongere van noordafrikaanse afkomst is'. Je kunt het immers wenden of keren wat je wilt, noordafrikaanse jongeren hebben een verhoudingsgewijs groot aandeel in dat soort delicten.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 22:04
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 26-04-2006 @ 22:00 :
Och, ik zie het liever als het uitleven van diepe verlangens dan verlaging, ik kan het ook aanraden als manier om stress kwijt te raken.
je kan ook gewoon een hobby zoeken
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 22:18
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 26-04-2006 @ 22:03 :
Ik dacht 'gezien de statistieken is de kans groot dat het nu ook weer een jongere van noordafrikaanse afkomst is'. Je kunt het immers wenden of keren wat je wilt, noordafrikaanse jongeren hebben een verhoudingsgewijs groot aandeel in dat soort delicten.
Hoeft niet, want:

Stel dat er 10 keer zo veel niet-noordafrikanen zijn dan noordafrikanen, en dat verhoudingsgewijs noordafrikanen 5x zo vaak dit soort overvallen plegen. Dan is de kans dat een niet-noordafrikaan een willekeurige overval heeft gepleegd alsnog 2 keer zo groot als dat een noordafrikaan het heeft gedaan.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 22:21
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
koekjes schreef op 26-04-2006 @ 20:48 :
misschien staat je kop "ze" niet aan? ik word ook zovaak zonder reden uitgescholden maar ik kan er tbh niet van wakker liggen...
Ik kan er ook niet van wakker liggen als ik bonje heb met een van 'hen'. Sterker nog: meestal maak ik een mooi dansje waardoor ze nog bozer worden (serieus).

Waar ik WEL wakker van kan liggen is dat aanstellerige gedrag van 'ze'. Waarom werkt het tolerant moeten zijn maar 1 kant op?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 22:25
Verwijderd
Citaat:
EvilConduct schreef op 26-04-2006 @ 22:21 :
Ik kan er ook niet van wakker liggen als ik bonje heb met een van 'hen'. Sterker nog: meestal maak ik een mooi dansje waardoor ze nog bozer worden (serieus).

Waar ik WEL wakker van kan liggen is dat aanstellerige gedrag van 'ze'. Waarom werkt het tolerant moeten zijn maar 1 kant op?
Ach, als het autochtone vmbo-lonsdalemongolen zouden zijn geweest zou het hele tolerantie-verhaal niet eens ter sprake zijn gekomen. Blank of niet, de meerderheid van de mensen blijft idioten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-04-2006, 22:38
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-04-2006 @ 22:25 :
autochtone vmbo-lonsdalemongolen
Breek me er de bek niet over open.
Je beschrijving klopt als een bus.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 22:42
Verwijderd
Het is geen moord voor een mp3, maar voor een mp3speler die hoogstwaarschijnlijk mp3's bevatte.
De naam Mp3-moord is dan ook onjuist
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-04-2006 @ 22:25 :
Ach, als het autochtone vmbo-lonsdalemongolen zouden zijn geweest zou het hele tolerantie-verhaal niet eens ter sprake zijn gekomen. Blank of niet, de meerderheid van de mensen blijft idioten.
tru.dat
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 23:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
koekjes schreef op 26-04-2006 @ 22:04 :
je kan ook gewoon een hobby zoeken
Ah, dat boeit niet want als forumnerd had ik toch al geen leven.

Dit verklaard overigens al een groot deel van de aannames over de daders:
Citaat:
nare man schreef op 26-04-2006 @ 22:03 :
Ik dacht 'gezien de statistieken is de kans groot dat het nu ook weer een jongere van noordafrikaanse afkomst is'. Je kunt het immers wenden of keren wat je wilt, noordafrikaanse jongeren hebben een verhoudingsgewijs groot aandeel in dat soort delicten.
Laten we tevens niet vergeten dat getuigen spraken van 'Noord-Afrikaans uitziende jongens' en dat dit op basis daarvan als voldongen feit in de media is gekomen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 09:27
Verwijderd
Ik geloof wat er in de krant staat. Die mensen verdiepen zich er verder in dan ik, bovendien zullen ze als ze het fout hebben, later met een ander bericht komen
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 09:50
juno
Avatar van juno
juno is offline
Inplaats van terugslaan kun je ook een kruisteken slaan.

Inplaats van terugschelden kun je ook een schietgebedje prevelen.

Bij de religieuze types werkt het, als je weer eens laatdunkend bekeken wordt omdat je een vrouw bent.

Ontopic: het verbaasde mij niets, dat de daders noordafrikanen waren. De gevangenissen zitten propvol noordafrikanen, en die zitten daar niet omdat ze zo graag wasknijpers in elkaar zetten.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 10:50
Foresight
Foresight is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-04-2006 @ 22:18 :
Hoeft niet, want:

Stel dat er 10 keer zo veel niet-noordafrikanen zijn dan noordafrikanen, en dat verhoudingsgewijs noordafrikanen 5x zo vaak dit soort overvallen plegen. Dan is de kans dat een niet-noordafrikaan een willekeurige overval heeft gepleegd alsnog 2 keer zo groot als dat een noordafrikaan het heeft gedaan.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 10:52
Foresight
Foresight is offline
Misschien stonden er op die mp3-speler wel heel wat Poolse bands.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 11:18
Delama
Avatar van Delama
Delama is offline
Waar gaat de wereld toch heen als t tegenwoordig de Polen de Finnen al aan t overtreffen zijn. Ik ben geschokt..
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 12:12
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-04-2006 @ 22:25 :
Ach, als het autochtone vmbo-lonsdalemongolen zouden zijn geweest zou het hele tolerantie-verhaal niet eens ter sprake zijn gekomen. Blank of niet, de meerderheid van de mensen blijft idioten.
ik ken anders genoeg (ex)vmbo gangers die ook autochtoon zijn en wel iets van lonsdale in hun kast hebben hangen die gewoon geen racist zijn. blijkbaar houd jij er dus ook wel van om mensen over 1 kam te scheren....

verder heb ik er zelf niet al te veel aandacht aan geschonken, wel voorbij zien komen op t journaal en in de krant, maar had niks vernomen over dat het noord-afrikanen waren, had alleen een rectificatie gezien dat het om polen bleek te gaan...

Laatst gewijzigd op 27-04-2006 om 12:17.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 12:54
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 27-04-2006 @ 12:12 :
ik ken anders genoeg (ex)vmbo gangers die ook autochtoon zijn en wel iets van lonsdale in hun kast hebben hangen die gewoon geen racist zijn. blijkbaar houd jij er dus ook wel van om mensen over 1 kam te scheren....
Als je een beetje na zou denken, zou je begrijpen dat hij niet ELKE Lonsdaler bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 14:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Foresight schreef op 27-04-2006 @ 10:52 :
Misschien stonden er op die mp3-speler wel heel wat Poolse bands.
Polen heeft een cultuur? Wat?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 14:39
Foresight
Foresight is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 27-04-2006 @ 12:12 :
ik ken anders genoeg (ex)vmbo gangers die ook autochtoon zijn en wel iets van lonsdale in hun kast hebben hangen die gewoon geen racist zijn. blijkbaar houd jij er dus ook wel van om mensen over 1 kam te scheren....
Lekker consequent, wel Maroccans over een kam scheren, maar geen Lonsdalers. Bovendien hebben de Lonsdalers (laat ik dan ook maar lekker mee doen met het over de kam scheren) er zelf ook een handje van om alle allochtonen over een kam te scheren.

Citaat:
J-roenn schreef op 27-04-2006 @ 12:12 :
ik ken anders genoeg (ex)vmbo gangers die ook autochtoon zijn en wel iets van lonsdale in hun kast hebben hangen die gewoon geen racist zijn. blijkbaar houd jij er dus ook wel van om mensen
Ja daar ligt dus het hele probleem, maarja zolang de fataal stupide massa in Nederland regeert blijven dit soort achterlijkheden bestaan. Zelfs bij die sukkels in de politiek.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 17:33
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-04-2006 @ 14:17 :
Polen heeft een cultuur? Wat?
Wodka uit aardappelschillen is een UNESCO-beschermd goed hoor
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.