Oud 19-09-2006, 20:02
iLaySha_007
iLaySha_007 is offline
Ik zit ruim een tijdje na te denken over een lening van 1000 EURO bij de bank voor me rijbewijs. ( om te lessen)
Wat raden jullie me aan, doen of niet doen?

Ik ben een student, 19 jaar, terugbetaling pas na afronding van opleiding( dus over 4 jaar)
__________________
life is what u make of it
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2006, 20:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je al geld wilt lenen zou ik het niet bij de bank doen maar bij de IB-Groep.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 20:11
iLaySha_007
iLaySha_007 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 19-09-2006 @ 21:10 :
Als je al geld wilt lenen zou ik het niet bij de bank doen maar bij de IB-Groep.
Waarom?
__________________
life is what u make of it
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 20:19
Verwijderd
Omdat je daar een lagere rente krijgt dan bij je bank.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 20:20
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
iLaySha_007 schreef op 19-09-2006 @ 21:11 :
Waarom?
Omdat het rente percentage daar veel lager is, en het makkelijker is om er geld te lenen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 20:41
Ndimension
Ndimension is offline
Bij ibg kun je maximaal 260 euro p/m lenen ofzo. Dat schiet niet op. Gewoon bij de bank doen dus. Je kunt als het goed is rentevrij vervroegd aflossen, dus de schuld die je hebt na je opleiding kun je beperken. Daarnaast is 1000 euro natuurlijk een klein bedrag om te lenen.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 20:49
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
weet je wat het is,
rijbewijs halen is duur dus ik betwijfel of je er bent met €1000

dus stel dat het tegenzit en je zakt (als je nog een paar lessen nodig hebt + examen opnieuw kost het snel weer 300/400euro)

dan zit je dadelijk en met een schuld van 1000euro en je hebt nog geen rijbewijs omdat je geen geld hebt om door te gaan met lessen dus eigenlijk weggegooid geld

ik zou als ik jouw was even wachten met rijbewijs en proberen er wat voor te sparen

want als je je rijbewijs hebt,
dan moet je ook nog een auto aanschaffen en denk niet dat je daar wel geld voor hebt!

dus je zult niet dagelijks gaan rijden want je hebt zelf geen auto dus je bent nog afhankelijk van ov??
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke

Laatst gewijzigd op 19-09-2006 om 21:19.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 21:16
June bug
June bug is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 19-09-2006 @ 21:41 :
Bij ibg kun je maximaal 260 euro p/m lenen ofzo. Dat schiet niet op.
Als je iedere week lest, 4 lessen per maand, zit je aan 160 euro per maand. (40 euro per les klopt wel denk ik?) Kan toch prima? Zeker met die gunstige rente enzo van de IBgroep zou ik dat echt wel overwegen.

Citaat:
~LiefEngeltje~ schreef op 19-09-2006 @ 21:49 :
(een examen alleen kost snel €300/400)
Toen ik m'n rijbewijs haalde (vorig jaar oktober) kostte een examen 185 euro, dus 300/400 euro lijkt me nogal overdreven. Oplichterij zelfs.
__________________
Shake your body like the dance//
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 21:18
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
Citaat:
June bug schreef op 19-09-2006 @ 22:16 :
Als je iedere week lest, 4 lessen per maand, zit je aan 160 euro per maand. (40 euro per les klopt wel denk ik?) Kan toch prima?



Toen ik m'n rijbewijs haalde (vorig jaar oktober) kostte een examen 185 euro, dus 300/400 euro lijkt me nogal overdreven. Oplichterij zelfs.
ik bedoelde het eigenlijk zo,
als je zakt voor je examen heb je weer nieuwe lessen nodig en die lessen +nieuw examen kunnen snel weer 300 a 400euro kosten
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 21:33
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Lenen lijkt mij sowieso geen geweldige oplossing.

1000 euro lijkt zo gauw niet zo veel, maar je hebt kans dat het niet bij dat ene bedrag blijft. Wat dus ook al is gezegd: wat als je zakt, uiteindelijk ben je dan nog meer kwijt en wordt het krap met de lening. Daarbij kan je pas terugbetalen na je studie: een studie is ook niet bepaald goedkoop. Een jaartje tegenslag en je mag een extra jaar collegegeld zelf gaan klaarspelen.

Denk dus niet te gemakkelijk over een lening, het liefst ook niet bij een bank. Als je echt lenen wil, ga dan inderdaad naar de IB-Groep. Lagere rente, vriendelijkere procedures voor terugbetaling, al met al beter.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 21:33
PV
PV is offline
Zoals gezegd, bij IB-groep lenen. Veel voordeliger, het rentepercentage is bijna zo laag als het rentepercentage op een gewone spaarrekening. Bij een bank betaal je altijd meer.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 21:36
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 19-09-2006 @ 21:41 :
Bij ibg kun je maximaal 260 euro p/m lenen ofzo. Dat schiet niet op. Gewoon bij de bank doen dus. Je kunt als het goed is rentevrij vervroegd aflossen, dus de schuld die je hebt na je opleiding kun je beperken. Daarnaast is 1000 euro natuurlijk een klein bedrag om te lenen.
Bij de IB-groep kan je afhankelijk van je situatie best meer lenen dan 260 euro.
Wanneer je geen recht op aanvullende beurs hebt kan je dat bedrag bij je lening op tellen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 21:55
Verwijderd
Als je het niet kan betalen doe het dan niet. Ik vind het een beetje overdreven om te lenen voor iets dat helemaal niet nodig is. Ik weet verder niet hoe je financiele situatie is maar ik stel voor om te gaan sparen voor je rijbewijs. Dat scheelt je weer schulden.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 21:57
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Waarom uberhaupt lenen?
Ik heb mijn rijbewijs ook pas nu gehaald, omdat ik nu geld had om het te betalen!

Ik was trouwens 1800 euro kwijt in totaal.
Reken buiten je lessen om (a 40 euro per uur, ik had er 38 nodig) ook een examen a 185 euro, een rijbewijs van 45 euro (het roze papiertje), theorie+oefenboeken van 40 euro, theorie examen 30 euro.
Kortom, met 1000 euro redden echt maar heel weinig mensen het
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 22:01
Verwijderd
Voor mij geeft het veel meer 'voldoening' als ik het zelf bij elkaar leg.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 03:42
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 19-09-2006 @ 22:57 :

Kortom, met 1000 euro redden echt maar heel weinig mensen het
Ik heb al meer dan 3000 € neergeteld voor rijlessen en examens (5 keer opgeweest, en gezakt ) en heb het nog steeds niet.

Het is eerder geluk dan wijsheid als het lukt om met 1000 € in een keer het rijbewijs te halen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 06:06
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Cornel schreef op 20-09-2006 @ 04:42 :
Ik heb al meer dan 3000 € neergeteld voor rijlessen en examens (5 keer opgeweest, en gezakt ) en heb het nog steeds niet.

Het is eerder geluk dan wijsheid als het lukt om met 1000 € in een keer het rijbewijs te halen.
Wow, vijf keer gezakt. Ben je inmiddels wel van instructeur veranderd?
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 08:49
Verwijderd
Lenen bij de ib-groep. Je kan volgens mij iets van 500 per maand lenen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-09-2006, 09:03
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 20-09-2006 @ 07:06 :
Wow, vijf keer gezakt. Ben je inmiddels wel van instructeur veranderd?
jezus christus. (sorry).

de ene leerling is gewoon sneller dan de andere. sommige mensen menen dat dat per se aan de instructeur moet liggen, nemen na 4x een andere instructeur, slagen daarbij na 2x of zo, en jaja, dan hebben ze het rijden natuuuuuurlijk van instructeur twee geleerd; terwijl de eerste instructeur al ontzettend veel tijd in de leerling gestoken heeft.

zelfs al rijdt iemand bij een instructeur waarbij vrijwel iedereen na 1 of 2x slaagt, als ze zelf t gewoon niet snappen, dan moet het wel aan de instructeur liggen.

net zoiets als mensen die de mavo er de schuld van geven dat ze blijven zitten.

OT : voor 1000 euro kun je geen rijbewijs halen.

@luciano : dat hangt af van de hoogte van je aanvullende beurs en het opleidingsniveau. Totaal wat je thuiswonend bij de ibg kan krijgen is 564 euro, uitwonend 740 euro. (als je aanvullende beurs minder is, kun je dus meer lenen).
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 09:09
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Het lijkt me een beetje optimistisch om te denken dat je voor 1000 euro een rijbewijs kan halen. Ikzelf was niet zo'n goede leerling en ben ruim 3000 euro kwijt geweest, wel in een keer geslaagd. Maar als ik om me heen kijk naar mensen die het wel snel hebben gehaald, dan zijn alsnog 1500 euro kwijt. Dus ik zou daar niet voor gaan lenen, ook omdat je je rijbewijs nu toch niet echt nodig hebt. En zeker niet bij een bank, zou gewoon naar de IB-groep gaan.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 09:24
Verwijderd
Wat dacht je van een paar maandjes wachten met rijden, in die tijd flink sparen. Desnoods van een deel ibgroep lening, en dan weer beginnen. heb je iig genoeg geld.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 10:13
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-09-2006 @ 10:03 :
jezus christus. (sorry).

de ene leerling is gewoon sneller dan de andere. sommige mensen menen dat dat per se aan de instructeur moet liggen, nemen na 4x een andere instructeur, slagen daarbij na 2x of zo, en jaja, dan hebben ze het rijden natuuuuuurlijk van instructeur twee geleerd; terwijl de eerste instructeur al ontzettend veel tijd in de leerling gestoken heeft.

zelfs al rijdt iemand bij een instructeur waarbij vrijwel iedereen na 1 of 2x slaagt, als ze zelf t gewoon niet snappen, dan moet het wel aan de instructeur liggen.

Ik zeg ook helemaal niet dat het per definitie aan de rijinstructeur ligt; maar als de kans aanwezig is (EN DIE IS ER), kan het gewoon geen enkel kwaad om van instructeur te veranderen.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 11:22
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
als ik jou was zou ik helemaal niks lenen. Je gaat toch geen geld lenen omdat je je rijbewijs wilt halen. Wacht gewoon nog een paar jaar en als je werkt betaal je dat rijbewijs zo. Nu werk je je alleen maar in de schulden, terwijl je ov(?) hebt
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 11:58
juno
Avatar van juno
juno is offline
Je hebt nu geen rijbewijs echt NODIG. Je hebt een ov. Je hebt ook weinig aan dat rijbewijs, want je hebt al geen geld om je rijlessen te betalen, laat staan om een auto aan te schaffen en rijdende te houden.

Leen geen geld voor iets wat je niet echt nodig hebt zolang je nog in een penibele financiele situatie verkeert. Studeren is al duur genoeg.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 12:01
Mori
Avatar van Mori
Mori is offline
Wacht tot de zomervakantie, werk dan de hele tijd en je hebt genoeg om het te kunnen betalen zonder lenen
__________________
♪ VNV Nation ♪
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2006, 13:20
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-09-2006 @ 10:03 :
OT : voor 1000 euro kun je geen rijbewijs halen.
Ik vind idd dat je er niet van uit moet gaan dat je voor 1000 euro klaar bent, maar ik ben alles bij elkaar zo'n 950 euro kwijt geweest. Voor de tijd wat oefenen met je ouders op een afgelegen industrieterrein doet wonderen
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 13:34
Anika
Citaat:
gerwin schreef op 20-09-2006 @ 14:20 :
Voor de tijd wat oefenen met je ouders op een afgelegen industrieterrein doet wonderen
Ja en als je gepakt wordt krijg je een jaar een rijverbod --> geen lessen of examen, en een dikke boete. Daarnaast ben je niet verzekerd als er wat gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 13:41
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Anika schreef op 20-09-2006 @ 14:34 :
Ja en als je gepakt wordt krijg je een jaar een rijverbod --> geen lessen of examen, en een dikke boete. Daarnaast ben je niet verzekerd als er wat gebeurt.
Tsja, ik loop liever dat hele kleine risico dan dat ik honderden euro's meer aan rijlessen besteed. Als er al wat zou gebeuren, zal het eenzijdig zijn. Gewisseld van plaats ben je zo.

Maar jullie zullen wel allemaal aan industrieterreinen bij grote steden ofzo denken. Ik zou eerder gaan voor een industrieterrein bij een dorp, waar je 's avonds gewoon geen kip tegenkomt.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 13:46
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
~LiefEngeltje~ schreef op 19-09-2006 @ 21:49 :
want als je je rijbewijs hebt,
dan moet je ook nog een auto aanschaffen en denk niet dat je daar wel geld voor hebt!
Waarom moet dat?
Gewoon alleen het papiertje hebben kan al enorm handig zijn...
Ik ga binnekort ook beginnen en ga dan echt nog geen auto kopen, vanwege de hoge kosten...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 13:55
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-09-2006 @ 10:03 :


@luciano : dat hangt af van de hoogte van je aanvullende beurs en het opleidingsniveau. Totaal wat je thuiswonend bij de ibg kan krijgen is 564 euro, uitwonend 740 euro. (als je aanvullende beurs minder is, kun je dus meer lenen).
Huh ik ben uitwonend zonder aanvullende beurs en kan maxiaal iets van 500 lenen
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 20-09-2006 @ 14:55 :
Huh ik ben uitwonend zonder aanvullende beurs en kan maxiaal iets van 500 lenen
500 + 240 (beurs) = 740

je beurs is in principe ook een lening, maar als je je opleiding afrondt binnen 10 jaar wordt die lening kwijtgescholden en hoef je alleen nog maar het daadwerkelijke geleende geld terug te betalen
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 14:27
Anika
Citaat:
gerwin schreef op 20-09-2006 @ 14:41 :
Tsja, ik loop liever dat hele kleine risico dan dat ik honderden euro's meer aan rijlessen besteed. Als er al wat zou gebeuren, zal het eenzijdig zijn. Gewisseld van plaats ben je zo.

Maar jullie zullen wel allemaal aan industrieterreinen bij grote steden ofzo denken. Ik zou eerder gaan voor een industrieterrein bij een dorp, waar je 's avonds gewoon geen kip tegenkomt.
Maar wat heb je eraan als er verder niemand rijdt, het gaat toch voornamelijk om hoe je je in het verkeer gedraagt? De auto bedienen heb je op één of twee lessen (=80 euro) geleerd (ik dan tenminste, denk niet dat het voor anderen heel anders is).

Nouja blijkbaar heb jij er toch wat aan gehad, voor minder dan 1000 euro je rijbewijs is echt weinig!!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 14:50
HereIAm
Avatar van HereIAm
HereIAm is offline
De auto in 1 of 2 lessen leren bedienen??? Dan doe ik toch echt iets fout
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 14:53
HereIAm
Avatar van HereIAm
HereIAm is offline
Maar nee, ik zou geen geld bij de bank lenen voor je rijbewijs, dan eerder bij IBG en wat geld sparen...

Misschien mag je ook een gedeelte van je ouders lenen?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 15:00
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-09-2006 @ 10:03 :
jezus christus. (sorry).

de ene leerling is gewoon sneller dan de andere. sommige mensen menen dat dat per se aan de instructeur moet liggen, nemen na 4x een andere instructeur, slagen daarbij na 2x of zo, en jaja, dan hebben ze het rijden natuuuuuurlijk van instructeur twee geleerd; terwijl de eerste instructeur al ontzettend veel tijd in de leerling gestoken heeft.

zelfs al rijdt iemand bij een instructeur waarbij vrijwel iedereen na 1 of 2x slaagt, als ze zelf t gewoon niet snappen, dan moet het wel aan de instructeur liggen.

klopt, er zijn geen slechte rij instructeurs.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 15:17
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
gerwin schreef op 20-09-2006 @ 14:41 :
Tsja, ik loop liever dat hele kleine risico dan dat ik honderden euro's meer aan rijlessen besteed. Als er al wat zou gebeuren, zal het eenzijdig zijn. Gewisseld van plaats ben je zo.

Maar jullie zullen wel allemaal aan industrieterreinen bij grote steden ofzo denken. Ik zou eerder gaan voor een industrieterrein bij een dorp, waar je 's avonds gewoon geen kip tegenkomt.
Daar leer je dus geen ruk van, scheelt je misschien een halve rijles. Zeker geen honderden euro's.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-09-2006, 15:26
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
ik heb roodstaan voor studenten aangevraagd bij postbank om mn rijlessen te betalen. kun je tot 1000 roodstaan met 7,2 % rente per jaar.. is dus maar een paar euro rente per maand.

OT. voor 1000€ kun je WEL je rijbewijs halen. Mijn instructeur heeft pakket voor 960€ 25 lessen en 1 examen.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 16:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Waarom moet je je rijbewijs halen? Zoiets kan toch ook wel even wachten? Het is wel makkelijk, maar zeker geen noodzaak.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 17:11
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
Citaat:
MTpower schreef op 20-09-2006 @ 14:46 :
Waarom moet dat?
Gewoon alleen het papiertje hebben kan al enorm handig zijn...
Ik ga binnekort ook beginnen en ga dan echt nog geen auto kopen, vanwege de hoge kosten...
dan zul jij een auto lenen maar ook dat kan niet iedereen

als je niet regelmatig rijd, dan leer je het ook niet,
alsje geslaagd bent leer je pas rijden want dan zit er niemand meer langs je

in geval van de topicstarter,
geen geld om uberhaupt te lessen,
geen geld voor een auto

waarom niet gewoon wachten totdat je het geld wel bij elkaar hebt als je het rijbewijs toch niet nodig hebt??
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 17:19
Anika
Citaat:
Hulk schreef op 20-09-2006 @ 16:26 :
OT. voor 1000€ kun je WEL je rijbewijs halen. Mijn instructeur heeft pakket voor 960€ 25 lessen en 1 examen.
Ja dan ga je er dus vanuit dat je het in één keer haalt, en met maar 25 lessen lijkt me dat niet zo heel waarschijnlijk. Als je inderdaad zakt kun je het al niet meer betalen, dan komt er 150-200 euro voor een examen bij, en nog wat extra lessen...
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 18:53
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 20-09-2006 @ 16:00 :
klopt, er zijn geen slechte rij instructeurs.



Natuurlijk zijn die er wel. Net zoals je slechte leerlingen hebt. maar oe - dat mag je natuurlijk niet zeggen, dat sommige mensen gewoon te stom voor woorden zijn.

ik ken serieus mensen die het de instructeur kwalijk namen dat ze een staatsexamen moesten doen - terwijl de bewuste instructeur een slagingspercentage van 75% bij de 1e examens heeft.

dan ligt dat vast aan de instructeur.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 18:57
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Hulk schreef op 20-09-2006 @ 16:26 :
ik heb roodstaan voor studenten aangevraagd bij postbank om mn rijlessen te betalen. kun je tot 1000 roodstaan met 7,2 % rente per jaar.. is dus maar een paar euro rente per maand.

OT. voor 1000€ kun je WEL je rijbewijs halen. Mijn instructeur heeft pakket voor 960€ 25 lessen en 1 examen.
heb jij je rijbewijs al ?

ja, je kan ook de lotto winnen. onwaarschijnlijk, though...

overigens vraag ik me wel af hoe jouw instructeur dat doet. 25 lessen is ver onder het landelijk gemiddelde. Knap, als t 'm lukt. Economisch niet heel erg verstandig, maar dat is zijn eigen keuze.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 19:13
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Ik wil toch weer eens een nieuwe poging wagen om het rijbewijs opnieuw te halen. helaas heb ik al jaren niet meer gereden, en moet ik zeker 25 tot 30 lessen nemen om weer op examen nivo te komen, maar sommige dingen leer ik nooit, of ben ik te bang voor. Met name rijden op snelwegen en reactievermogen laat mij telkens in de steek tijdens lessen en examens, waardoor ik zo erg nerveus wordt dat ik de ene fout maak na de andere.

Trouwens een staatsexamen is eigenlijk een examen in hoger beroep, dwz als je het niet eens bent met de uitslag van de CDR. Maar heb zelf zo'n staatsexamen gehad, en dat nooit meer. Want zo'n examen duurt een kwartier langer en wordt op de zelfde manier afgenomen als een CDR examen, het enigste pluspunt is dat je een gesprek krijgt waarin je op je gerust gesteld wordt en dat de examinator rekening houdt met je rijangst, maar dat wil niet zeggen dat je fouten kunt kunt maken.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 19:14
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Femic schreef op 20-09-2006 @ 16:17 :
Daar leer je dus geen ruk van, scheelt je misschien een halve rijles. Zeker geen honderden euro's.
Basishandelingen, bijzondere verrichtingen en simpelweg rijervaring opdoen (beperkt natuurlijk). Wel eenzijdig natuurlijk, maar als je met die ervaring lessen neemt, scheelt dat je behoorlijk wat lessen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 19:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
gerwin schreef op 20-09-2006 @ 20:14 :
Basishandelingen, bijzondere verrichtingen en simpelweg rijervaring opdoen (beperkt natuurlijk). Wel eenzijdig natuurlijk, maar als je met die ervaring lessen neemt, scheelt dat je behoorlijk wat lessen.
Ach, ik heb dat allemaal in 1 dag geleerd.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 20:06
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Stoomcursusje zeker van 6 dagen
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 20:09
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-09-2006 @ 19:57 :


overigens vraag ik me wel af hoe jouw instructeur dat doet. 25 lessen is ver onder het landelijk gemiddelde. Knap, als t 'm lukt. Economisch niet heel erg verstandig, maar dat is zijn eigen keuze.
het is heel slecht om mensen maar af te laten rijden omdat hun pakket er op zit.. hierdoor heb je mensen die op mazzel hun examen halen en daardoor niet kunnen rijden

anyway, bij mijn rijschool ligt het gemiddelde wel onder de 25 lessen, en dit zijn geen pakketen. ik hoop het volgende week na 23 te halen, en dan doe ik er lang over in vergelijking met mijn vrienden. die waren in 14-18 klaar.

er zijn dus wel goede rijscholen, en goede rijinstructeurs
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 23:33
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
Citaat:
jet schreef op 20-09-2006 @ 21:09 :
het is heel slecht om mensen maar af te laten rijden omdat hun pakket er op zit.. hierdoor heb je mensen die op mazzel hun examen halen en daardoor niet kunnen rijden

anyway, bij mijn rijschool ligt het gemiddelde wel onder de 25 lessen, en dit zijn geen pakketen. ik hoop het volgende week na 23 te halen, en dan doe ik er lang over in vergelijking met mijn vrienden. die waren in 14-18 klaar.

er zijn dus wel goede rijscholen, en goede rijinstructeurs
Zijn dat lessen van 2 uur ofzo

En net of dat het aan de rijinstructeur ligt en rijschool ligt hoe weinig lessen je nodig hebt. Uiteindelijk ben jij zelf degene die moet rijden. Kijk, als je zijn/haar manier van lesgeven niet prettig vindt, dat kan, maar wat voor de een niet werkt, kan voor de ander juist wel werken.

Maar ff ontopic: ik zou dus echt nooit geld lenen voor mijn rijbewijs
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 07:45
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
gerwin schreef op 20-09-2006 @ 20:14 :
Basishandelingen, bijzondere verrichtingen en simpelweg rijervaring opdoen (beperkt natuurlijk). Wel eenzijdig natuurlijk, maar als je met die ervaring lessen neemt, scheelt dat je behoorlijk wat lessen.
Rijervaring op een industrieterrein zonder ander verkeer, zonder verkeersborden en -tekens, waar je alleen rondjes kan rijden? En verder dan de 3e versnelling kom je ook niet. En van de ene naar de volgende versnelling kan iedereen wel, het gaat er meer om: wanneer schakel ik? En dat leer je echt niet op een industrieterrein hoor. Same goes for sturen/remmen/gasgeven/koppelen.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 08:48
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Femic schreef op 21-09-2006 @ 08:45 :
Rijervaring op een industrieterrein zonder ander verkeer, zonder verkeersborden en -tekens, waar je alleen rondjes kan rijden? En verder dan de 3e versnelling kom je ook niet. En van de ene naar de volgende versnelling kan iedereen wel, het gaat er meer om: wanneer schakel ik? En dat leer je echt niet op een industrieterrein hoor. Same goes for sturen/remmen/gasgeven/koppelen.
Mijn ervaring is simpelweg dat ik bij de rijlessen veel dingen al kon en daarom lessen kon besparen. Idem dito voor de bijzondere verrichtingen. Met m'n ouders gewoon gigantisch vaak achteruit inpakeren, filesparkeren, draaien op de weg, bochtje achteruit rijden en noem maar op. Er zijn er die daar heel wat lessen voor nodig hebben, dat scheelt dus echt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Avondopleiding?
GraigVain
1 11-06-2012 01:00
Verkeer & Vervoer Rijles- en Rijbewijstopic #16!
KIET
313 13-01-2012 19:31
Werk, Geld & Recht geld lenen
mar7
24 18-01-2007 18:34
Verkeer & Vervoer Rijbewijs halen en brommer kopen?
Verwijderd
5 08-03-2006 17:28
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 07:44
De Kantine Beginnen met autorij lessen!
Vinzz
25 24-02-2003 12:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:40.