Oud 11-07-2002, 23:04
Dr_KlawChi
Dr_KlawChi is offline
hey ik heb me bij de ib groep aangemeld voor studie financiering en ik wilde vragen wat ze hieronder verstaan????
Betalen ze je college geld ofzo?

thnx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2002, 23:32
PV
PV is offline
lol dat mocht je willen...

studiefinanciering is zo'n 450 gulden gratis per maand + een OV, je kan een lening daarbij aanvragen en/of een aanvullende beurs..

misschien kan je beter ff de papieren die je hebt gekregen goed doorlezen of op internet kijken?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 23:34
Verwijderd
volgens mij als je 18 bent schieten ze lesgeld voor maar je betaalt het per maand terug met je stu.financiering, dus dan krijg je minder want ze houden iets in.

ik was 17 toen ik naar een vervolgopleiding ging dus dan moet je alles zelf dokken (een jar lang ervoor moeten werken en dus niet naar school kunnen ), en krijg je niks terug van de IBG, alleen gewoon stu.finan dus als je 18 bent.

dit jaar hoef ik dus niks te betalen maar houden ze het in elke maand.
zo ging het bij mn broer tenminste, die was 18 toen die naar een vervolgopleiding ging en hoefde niks te dokken
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 23:36
Dr_KlawChi
Dr_KlawChi is offline
damn
kan je de lening gewoon bij elke bank krijgen?
en wat is een aanvullende beurs?
en wanneer krijg je 450 gulden per maand + OV kaart?
hangt de hoogte van het bedrag dat je maandelijks krijgt van je studie af ofzo?

thx
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 23:36
Verwijderd
maar ja ligt natuurlijk ook aan je ouders financiele situatie, sommigen krijgen maar 45 euro ofzo p.m en ik kreeg 240
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Dr_KlawChi schreef:
damn
kan je de lening gewoon bij elke bank krijgen?
en wat is een aanvullende beurs?
een lening kun je bij IB groep aanvragen maar mij lijkt het niet zo slim want dat moet natuurlijk ook terug betaald worden met rente dus dan betaal je nog wat jaartjes na je opleiding terug...niet echt relaxed...ik zit dan liever tijdens mn schooltijd wat krapper als dat ik nog jaren terug moet betalen na afstuderen.

en een aanvullende beurs is dus dat je ong. 240 eruo krijg ipv 45 ofzo. dat krijg je alleen als je ouders weinig verdienen ofzo en hoef je niet terug te betalen aan IBG

kijk op www.ib-groep.nl
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 09:05
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Iedereen krijgt een OV. Daarnaast krijg je als thuiswonende minstens €68,55 per maand. Dat kán nog meer worden, als je ouders minder dan een bepaald bedrag per maand verdienen. Maar dan moet je wel de zogenaamde "aanvullende beurs" hebben aangevraagd. Dat heb ik dus ook gedaan voor de zekerheid, maar die aanvullende beurs is bij mij dus €0,00
Enfin, als je níet thuis woont (dus op kamers bijv.), is het basisbedrag een stuk hoger dan die €68,55 per maand. En ook dat nieuwe basisbedrag wordt weer verhoogd als je ouders minder dan een bepaald bedrag per maand verdienen.

Oftewel: je krijgt iig een OV + €68,55 per maand, en dat kan ook meer zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 11:13
Miess
Miess is offline
Ik had ook geen recht op een aanvullende beurs. Je mag ook maar een bepaald bedrag per jaar bijverdienen wil je je recht op studifinanciering behalen. Kijk eens op ib-groep.nl voor de exacte bedragen, ik weet het niet precies uit m'n hoofd. Zelf heb ik een uitwonende beurs, die bedraagde in guldens ongeveer 450,00 gulden. Ik hoop dat ik net iets minder dan het maximaal toegestane bedrag wat je mag bijverdienen verdien.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 11:44
drummy
drummy is offline
ik krijg 52 € basisbeurs en zou een volledige aanvullende beurs van 170 € moeten krijgen doordat mijn moeder een minimum inkomen heeft en zij gescheiden is van mijn vader. Mijn vader hoort vanaf nu mij de alimentatie te betalen wat hij voorlopig dus nog niet doet en die alimentatie trekken ze af van die aanvullende beurs. Overal staat op het net dat alimentatie van een ouder niet gezien wordt als inkomen of draagkracht maar er bestaat dus een wet dat ze dat bedrag mogen zien als veronderstelde ouderlijke bijdage en dus het recht hebben om dat van die beurs af te trekken.
en weet je wat het mooie is van dit omwisselen van begrippen
dat mijn vader dus in het echt 56€ aan alimentatie betaalt omdat hij 102€ terug krijgt van de belasting. Mijn bezwaar is al ingediend. Ik vind het niet terecht dat ze het volledige bedrag korten (ik moet het eerst nog zien te krijgen ook) wel het feitelijk bedrag dat hij dus echt betaalt. Nu mag ik rondkomen van 7€ per maand en nog heel ff voor de duidelijkheid. Ik heb mn vader al in geen 12 jaar gezien. Maar dat geloven ze bij het ib gewoon niet omdat ik niet in therapie zit.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 14:36
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Je krijgt van de IB groep een ov en een maandelijkse bijdrage omdat je studeerd, deze bijdrage hangt af van het inkomen van je ouders als ik me niet vergis.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 22:41
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Je krijgt van de IB groep een ov en een maandelijkse bijdrage omdat je studeerd, deze bijdrage hangt af van het inkomen van je ouders als ik me niet vergis.
dat dacht ik ook..
en aan het feit of je op kamers woont of nog thuis..
dacht ik
hmm, ik krijg per maand 68 euro geloof ik en woon thuis
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 00:03
Verwijderd
Voor details moet je gewoon ff de website van de ib-groep checken.

Zelf krijg ik als thuiswonende gewoon de basisbeurs van €68,xx. Een vriend van mij, ook thuis wonend...ontvangt maarliefst €270...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 15:20
Verwijderd
Ik ontvang ook iedere maand € 68,55+ ov wat een gigantisch kapitaal is het toch beetje jammer ik kreeg ook een tegemoetkoming studiekosten 18+ omdat ik al 18 was toen ik nog op de middelbare zat... dat was iets van 86 euro ofzo.. (oke geen ov)

Van die 68 euro kan ik niet eens lunchen op school
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 15:53
drummy
drummy is offline
waar het mij om gaat is de onrechtvaardigheid dat er op het net staat dan alimentatie van een ouder niet meetelt als bijverdienen/inkomen.
er staat nergens bij dat zo een bedrag wordt vertaald in ouderlijke bijdrage. Ik vind dat je dan wordt misleid je maakt tenslotte toch een budget voor datgene dat je denkt te kunnen besteden. en ja wat is 7 € in godsnaam maar goed dat ze niet rookt of drinkt
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 15:56
drummy
drummy is offline
en deze is voor PIE

Ik heb al mijn informatie van het net (IB-groep) geplukt kijk maar bij bijverdienen en zoek maar eens op alimentatie.
helaas heb ik ook de wet gevonden die ze dat recht geven om te doen maar ik ga wel in bezwaar.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 21:21
Verwijderd
deze is voor drummy

ik en mijn broertje zitten in dezelfde situatie als jij,

alleen betaald onze pa geen allimentatie, hij vertikt ut gewoon....

de jouwe wel?
wij hebben trouwens wel een hardheids clausule getekend, jij ook meen ik, maar daar heb je geen reet aan.
krijg jij ook verdomd weinig dus....
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 00:36
drummy
drummy is offline
als rechtbank heeft uitgesproken tijdens de scheiding dat je pa limentatie moet betalen en hij doet dat niet kan je het LBIO inschakelen. doet mij ma al jaren en ik nu ook hij ontkomt niet aan die alimentatie tot je 21ste of tot je volledig jezelf kan onderhouden doordat je een fulltime job hebt. ik krijg het geld nog niet maar dat komt echt wel. zie www.lbio.nl daar kan je alle informatie vandaan halen en een aanvraagformulier bestellen. anders een brief (indien je een van jullie geen 18 is door je moeder) een brief schrijven naar LBIO postbus 800 2800AV gouda telefoon 0182537179. ook kan je daar de indexceringspercentage berekenen. helaas innen ze alleen de laatste 6 maanden maar je kan altijd een advocaat inschakelen als je 18 bent. succes
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 15:39
windsurfgirl
windsurfgirl is offline
ik krijg maar 45 euro echt onzin zeg
gelukkig betaal m'n moeder m'n school
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Studiefinanciering vraag
HotCold
4 17-06-2011 22:11
Studeren Studiefinanciering
Lotte
5 25-07-2010 15:16
Algemene schoolzaken Studiefinanciering: hoe lang nog?
Daantje_0705
13 15-12-2005 15:38
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Studiefinanciering
Godfather
1 08-10-2005 16:26
Werk, Geld & Recht Studiefinanciering en verdienen
Vaag mannetje
7 10-09-2003 20:12
Algemene schoolzaken Studiefinanciering + Bijstandsuitkering?
Dr_KlawChi
1 25-03-2003 14:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.