Oud 29-03-2012, 20:23
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
De decentrale selecties voor geneeskunde zijn op de meeste/alle universiteiten al op volle gang. Aan welke universiteit doe jij de decentrale selectie? En wat houdt het dan in? Wat moet je doen? Een brief schrijven? Een toelatingstoets doen? En hoe ga je je voorbereiden?

Een centraal topic om over de decentrale selectie geneeskunde te praten.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2012, 20:26
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ikzelf heb me ingeschreven in Nijmegen. Daar is er op 1 mei in de ochtend een meerkeuzevragenexamen over een bepaald onderwerp. Over dat onderwerp krijgen de aangemelde mensen op 2 april toegang tot digitale leerstof en en op 1 mei is dan de toets. Op die dag, in de middag, moeten de kandidaten ook een essay schrijven over een bepaald onderwerp.

Ik ben op zich best benieuwd naar hoe moeilijk die toets zal zijn. Ik hoor dat die best pittig is. En ik vraag me ook af of je echt 80 uur moet besteden aan die leerstof. Iemand al ervaring hiermee?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 21:21
Verwijderd
Ik heb me ook ingeschreven voor Nijmegen.
Sinds vandaag is inderdaad de lesstof geopend em met het onderwerp 'Alzheimer en dementie' zullen we 80 uur moeten gaan volmaken.
Waarom koos jij voor Nijmegen Geel? Puur vanwege de decentrale selectie of was de universiteit sowieso al je eerste keuze?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 19:41
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Eigenlijk koos ik voor Nijmegen omdat ik daar bij familie kan wonen. Maar ik de universiteit en hun manier van leren vond ik ook heel fijn.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2012, 14:58
Verwijderd
Ik ben trouwens ook benieuwd hoeveel mensen er zullen meedoen.
Hopelijk niet al te veel, maar ik gok dat het er wel eens 400-600 kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 11:25
Verwijderd
521 deelnemers zijn er.
1 op 3 valt dus sowieso af, maar er is nog een redelijk percentage wat uiteindelijk nog doorkan.
Hoe verloopt het bij jou Geel?
Ik zelf loopt best veel uur achter, maar haal vooral in de weekenden tijd bij.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 12:56
Epicurus
Epicurus is offline
Ik heb me ingeschreven voor de decentrale selectie in Rotterdam, omdat deze 80% van de studenten selecteren via de decentrale selectie. Verder vind ik Rotterdam een fantastische stad mede omdat mijn broer en zus er ook studeren. Ik heb een soort van digitaal curriculum vitae moeten invullen en wat dat betreft zit ik wel goed hoop ik. Na de eindexamens begint woensdag de toetsingsfase, dus ben benieuwd!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 17:56
Verwijderd
Wat zou ik kunnen doen om een uitmuntend cv te hebben waarbij de decentrale commisie bij de EUR versteld van zal staan? Ik doe mee over 2 jaar (I hope), dus genoeg tijd. Ik dacht zelf aan:

- Vrijwilligerswerk bij een bejaardentehuis/ziekenhuisafdeling
- EHBO cursus

Zou het ook verstandig kunnen zijn om me aan te melden voor allerlei medische magazines/tijdschriften?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 18:23
Epicurus
Epicurus is offline
Ik weet dat ze in Rotterdam naar je cv kijken, meer weet ik niet overigens onderscheid een maatschappelijke stage, ehbo-cursus, uitzonderlijk goede profielwerkstukken of vakkenvullen je niet van de andere en die mag en kan je bij de decentrale selectie niet opgeven! Vrijwillegers werk in het bejaarcehuis uiteraard wel mits je er gedurende een periode van 1 maand? Meer dan 5 uur per week? Ik zou de brochure eens doorlezen

Aanmelden wetenschappelijke tijdschriften kan handig zijn voor je medische kennis, maar ze gaan niet de abonee-namen opvragen om te controleren of je dat wel hebt gedaan. Let wel, je moet van ALLES bewijzen meezenden!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2012, 20:13
Epicurus
Epicurus is offline
Iemand al nieuws?

~
Met citaat reageren
Oud 23-05-2012, 11:38
Verwijderd
Ik ben niet door
Moest 64 van de 100 vragen goed hebben om bij de beste 200 te zitten (en daarvan mochten er 165), maar had er maar 57 goed. Jammer maar helaas dus.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 00:11
Epicurus
Epicurus is offline
Vandaag de brief gehad, ik ben door :$
jammer Jasper, ik zal voor je duimen tijdens de centrale loting.

~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.