Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2013, 21:58
LizardKing
LizardKing is offline
Ik heb dit jaar een tussen jaar en ben opzoek naar een bijbaan om wat geld te verdienen en om wat te doen met de tijd die ik over heb. ik vraag me nu alleen af wat mensen als leuker en beter werk ervaren: afwassen of vakkenvullen. heb zelf al eerder als vakkenvuller gewerkt maar had eigenlijk gezworen om dit niet meer te doen vanwege het gezeik van de teamleiders de hoge vulnorm en het saaie en soms zware werk. nu heb ik toch maar weer gesolliciteerd maar vraag me af of dit de juiste beslissing is. ik weet een paar restaurants waar ik zo als afwasser zou kunnen beginnen maar ik vraag me af wat mensen beter vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2013, 22:03
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Die baantjes lijken me allebei even leuk (of kut...) dus ik zou maar eens gaan kijken wat het beste verdient. Deel je als afwasser ook in de fooien mee?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 14-11-2013, 22:06
Verwijderd
Wat je leuker vindt dat ligt aan ieder mens zelf.
En dat je het vakkenvullen bij die ene winkel niet zo goed beviel, wil niet zeggen dat vakkenvullen bij alle winkels stom is.

Zelf vond ik het vakkenvullen wel leuk, afwassen heb ik nog nooit gedaan.

Een ander kan niet voor jou kiezen wat leuker is. Allebei de baantjes (alle baantjes wsl) zullen je af en toe de neus uit komen en zullen ook allebei leuke kanten hebben neem ik aan.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2013, 18:58
Verwijderd
Voor beide baantjes geldt dat hie leuk het is vooral afhangt van of je leuke collega's hebt of niet
Met citaat reageren
Oud 15-11-2013, 22:51
Verwijderd
Ik vond het leuk om af te wassen, maar reken er wel op dat je echt heel nat en smerig wordt en 's avonds stink je enorm naar keuken, afwaswater, eten, sop, alles en ben je waarschijnlijk vettig van kop tot teen. Bedenk ook dat er waarschijnlijk meer bij komt kijken dan alleen afwassen, helpen opruimen, schoonmaken, misschien zelfs keukenkarweitjes, flesjes en afval sorteren, dozen plattrappen zodat ze in de container kunnen (ik roep hier wat dingen die ik ook heb moeten doen). Het is ook vaak best zwaar werk (gebogen staan werken, want het is meer dan gewoon wat borden in een bak zetten en in de afwasmachine schuiven. Vaak moeten die gespoeld en geschuurd worden, evenals het keukengerei en de pannen). Bestek weegt door, stapels borden ook en iemand moet ze terugzetten. Vaak moet je door je knieën of boven je hoofd iets wegzetten of pakken.
Bedenk ook dat je vaak op uren en dagen gaat werken dat anderen vrij zijn en op stap gaan. Feestdagen zijn geen sluitingsdagen voor restaurants. Dus ook Kerstmis, Koningsdag en Oud op Nieuw moet er gewerkt worden. Ik had daar geen problemen mee, niet met het zware, smerige werk en niet met op onmogelijke uren en dagen werken, want ik deed het gewoon graag. Ik had de bediening in gekund toen ik 16 werd, maar ik ben van mijn 13 tot en met mijn 18 in de keuken gebleven, wel deed ik steeds meer keukenhulpwerk naast het afwassen uiteindelijk.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2013, 12:36
Heer Wil
Heer Wil is offline
Afwassen doe je naar mijn mening geen relevante werkervaring mee op die later goed van pas kan komen. Echter zou je bij vakkenvullen ook moeten kijken of je nog ooit teamleider of iets zou kunnen worden aangezien je dat eigenlijk ook al gedaan hebt. Kun je niet gaan orderpicken, andere horecabaantjes of meer administratief werk doen?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2013, 14:11
Verwijderd
Geen relevante werkervaring? Ik heb hard leren werken, flexibel zijn, in mijn eentje werk voor twee doen als er iemand ziek valt, late uren maken, niet bang zijn om smerig te worden en keuzes maken in wat wil ik liever, op stap gaan/feestjes/kerst of werken en geld verdienen. Ik heb ook tussendoor en later ook dingen geleerd over schoonmaken, frituren, bediening, keukenvoorbereiding en koken.

Ik vraag me af wat jij relevante werkervaring vindt als je een tiener bent, iets dat mooi op je cv klinkt? Sommige mensen weten nog niet wat ze willen worden, hoe kun je dan kiezen voor iets dat later relevant zou moeten zijn.

Voor mij waren destijds twee zaken belangrijk: geld en leuk. Ik vond het leuk om daar te werken en de mensen waren tof. En het verdiende genoeg tot goed. Ik ben er overigens begonnen als mijn ouders er kwamen eten, dan verdween ik achteraf naar de keuken om te helpen. En daar kreeg ik niks voor ^^ Dus zo leuk vond ik het
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.