Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2014
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2014, 18:31
vialish
vialish is offline
Hoe leer ik voor dit examen!?, ik kan namelijk alleen de examens op de computers op school oefenen. En stof stampen met dit vak is niet de oplossing...

Advertentie
Oud 03-05-2014, 21:35
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Kun je niet op examenblad.nl een examen oefenen? Vaak is een examen maken een.goede manier om te kijken of je de stof beheerst.

In de link staan oude examens en antwoorden.
https://www.examenblad.nl/examen/kun...t=vg41h1h4i9qd
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Oud 06-05-2014, 14:00
Kevindemen
Kevindemen is offline
Persoonlijk heb ik nog nooit geleerd voor Kunst Algemeen. Alles bleef wel hangen tijdens de lessen, en sowieso ben ik in mijn vrije tijd ook al vrij geïnteresseerd naar kunst. Voor mij is het in ieder geval een kwestie van even kunnen 'toetsen' of ik niet een deel over heb geslagen.

Mij lijkt het handig als je sowieso alle stijlen kent, en alle bijbehorende kenmerken. En natuurlijk de globale lijn. Niet dat je straks op je examen zit en niet eens weet wat bassadanza inhoud, of straks een kunstwerk krijgt en niet weet bij welke stroming deze hoort. En misschien dat je mensen zoekt die ook dit vak volgen, en elkaar overhoren? Ik heb ondertussen de hofcultuur vluchtig doorgenomen en merkte op toch al veel al te weten. Die gaten in de kaas die er tussenin zit lees ik binnenkort nog wel even door.

Citaat:
Kun je niet op examenblad.nl een examen oefenen? Vaak is een examen maken een.goede manier om te kijken of je de stof beheerst.

In de link staan oude examens en antwoorden.
https://www.examenblad.nl/examen/kun...t=vg41h1h4i9qd
Echt leren aan de hand van oude examens kan niet, daar de onderwerpen veranderen. Zo komt KUA nu o.a. met het onderdeel De Hofcultuur in de 16e en 17e eeuw. Vorig jaar ging het over iets anders. Tevens staan er op examenblad geen vragen, alleen de teksten die bij de vragen horen. De vragen maak je namelijk op de computer.

Laatst gewijzigd op 06-05-2014 om 14:13.
Oud 06-05-2014, 14:56
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Weer wat geleerd. Ik heb geen KUA dus ik paste een algemene regel toe.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Oud 06-05-2014, 15:21
Kevindemen
Kevindemen is offline
Citaat:
Weer wat geleerd. Ik heb geen KUA dus ik paste een algemene regel toe.
Zo leer ik in ieder geval wel mijn andere examens, inderdaad. Is wel erg handig om de vraagstellingen wat makkelijker te begrijpen.
Oud 06-05-2014, 19:12
Verwijderd
Kua kan over alles gaan. Zelfs personen buiten het boek. Wat vorig jaar is gevraagd krijg je natuurlijk niet dit jaar.
De helft van het examen kan je met zelfkennis beantwoorden. Bij een VWO examen was een vraag bijvoorbeeld over 4 logo's die werden verbonden met het leven (dood). Je hebt het boek ervoor niet nodig om te weten dat hier kritiek wordt gegeven op die bedrijven. Er zijn ook vragen waarvan het antwoord letterlijk in het boek staan. Vorig jaar havo was de eerste vraag wat een bezigheid was van rederijkers, te zien op de afbeelding. Niet het boek geleerd, dan kon je of zingen of gedichten voorlezen noemen. 1 was goed.

Het is belangrijk dat je dus een beetje kennis van jezelf hebt over de stof. Dat helpt je bij de vragen. Ook moet je beeld en geluid analyseren. Kan je dat niet, dan wordt het lastig.

Als je de hoofdstukken gewoon doorleest en daarna alle belangrijke punten noteert en herhaald. Moet het gewoon lukken.

Laatst gewijzigd op 07-05-2014 om 16:54.
Oud 07-05-2014, 16:53
Smaug
Avatar van Smaug
Smaug is offline
Ik heb geen Kunst Algemeen maar gewoon 'tekenen' dit is ook kunstgeschiedenis, maar inderdaad : letterlijk stampen heeft geen zin!
__________________
"A wizard is never late, Frodo Baggins. Nor is he early, he arrives precisely when he means to"
Oud 07-05-2014, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen Kunst Algemeen maar gewoon 'tekenen' dit is ook kunstgeschiedenis, maar inderdaad : letterlijk stampen heeft geen zin!
Tekenen . Gewoon opdrachten enzo?
Oud 07-05-2014, 16:55
Smaug
Avatar van Smaug
Smaug is offline
Citaat:
Tekenen . Gewoon opdrachten enzo?
Ik zeg toch : 'dit is ook kunstgeschiedenis'?
__________________
"A wizard is never late, Frodo Baggins. Nor is he early, he arrives precisely when he means to"
Oud 07-05-2014, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg toch : 'dit is ook kunstgeschiedenis'?
Ik plaagde je maar. Je zou het namelijk niet denken.
Oud 11-05-2014, 14:40
Maylena
Avatar van Maylena
Maylena is offline
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Ik heb van mijn lerares wel een oefenexamen op CD meegekregen, daar zitten de filmpjes en fragmenten wel bij.
Mijn lerares zei dat je de hofcultuur wel moet leren, dat zijn vooral kennisvragen, gewoon wat er letterlijk in het boek staat dus.
En natuurlijk moet je weten wat de stromingen inhouden. Heb je de syllabus doorgenomen?
http://www.examenblad.nl/examen/kuns...t=vg41h1h4i9qd
Bladzijde 8 volgens mij.
Daarnaast heb ik ook nog wel handige stencils, maar die staan op itslearning, dus ik weet niet hoe ik die met jou kan delen.

Maar ik weet ook niet hoe en wat ik precies moet leren, ugh.
__________________
Doei!
Oud 11-05-2014, 18:25
Raar jong
Raar jong is offline
Misschien kan deze site jullie helpen: http://www.kunst-stof.nl/ . De site is nog niet helemaal af, maar ik denk als ik de tabjes Hofcultuur, moderne en massa even goed doorlees iig een kans heb op een voldoende morgen
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2013 [HAVO] Examen kunstalgemeen, hoe vaak telt het mee?
Lotte9595
0 15-05-2013 16:14
Algemene schoolzaken Telt een overgang van V4 naar V5 nou als VMBO-t diploma?
Verwijderd
19 19-07-2005 16:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.