Oud 02-12-2014, 19:03
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Mijn laptop-accu laat niet meer op. Wanneer de lader in de laptop zit functioneert de laptop prima, maar zodra de stekker er uit getrokken wordt gaat de laptop direct uit. Normale accuduur is 4 uur. Wanneer de stekker in de laptop zit geeft de laptop aan "0% beschikbaar (aan netstroom, accu wordt opgeladen)", maar hij blijft op 0% staan en ook zie ik het icoontje niet bewegen (wat normaal wel het geval is wanneer de laptop oplaat).

Hoe kan ik dit zelf fixen?
Liefst zonder de laptop op te schroeven want dat kost me waarschijnlijk de garantie.



Ps. Ik heb vanmiddag op de uni op mijn laptop aan een programmeeropdracht (In C++, Codeblocks) zitten werken en daarbij ging iets zodanig mis dat ik een Blue screen of death te zien kreeg. Daarna had mijn pc ook ineens problemen met het verbinden met het netwerk op school (andere Wi-Fi werkt nog wel prima). Zou dit enig verband met elkaar kunnen hebben? Systeem-herstel uitvoeren heb ik al gedaan en heeft niet geholpen voor het accu-probleem.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2014, 19:41
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Klinkt als een versleten accu eigenlijk. Hoe lang heb je de laptop al?
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2014, 19:53
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Iets meer dan een jaar. Ik vind het heel raar dat hij dan ineens versleten is, daarvoor heb ik nog ruim drie uur op de accu (zonder stekker in het stopcontact) gewerkt, en de accuduur was daarvoor ook niet merkbaar achteruit gegaan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-12-2014, 21:40
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik neem aan dat je de batterij er al eens uit hebt gehaald en er weer in hebt gedaan?

Lijkt erop dat er wel iets kapot is, maar of dat nou de accu is of bijvoorbeeld het laadcircuit in je laptop kun je zo niet zeggen. Je kent zeker niet heel toevallig iemand met dezelfde laptop zodat je een andere accu kunt proberen?

Een BSOD is meestal wel een teken dat er hardwarematig iets niet goed is. Je zou met WhoCrashed kunnen kijken of de oorzaak van de BSOD te achterhalen is.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2014, 22:36
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik neem aan dat je de batterij er al eens uit hebt gehaald en er weer in hebt gedaan?

Lijkt erop dat er wel iets kapot is, maar of dat nou de accu is of bijvoorbeeld het laadcircuit in je laptop kun je zo niet zeggen. Je kent zeker niet heel toevallig iemand met dezelfde laptop zodat je een andere accu kunt proberen?

Een BSOD is meestal wel een teken dat er hardwarematig iets niet goed is. Je zou met WhoCrashed kunnen kijken of de oorzaak van de BSOD te achterhalen is.
Om de accu er uit te halen moet ik de laptop aan de onderzijde openmaken, maar dan komt de garantie te vervallen. Gezien ik nog recht heb op ruim 11 maanden garantie wil ik dat liever niet riskeren.

WhoCrashed ziet de Blue Screen of Death van vandaag niet eens (misschien door systeemherstel?), alleen crashes van halverwege september. Dat gaat dus niet zo veel opleveren.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-12-2014, 23:55
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Maar valt de accu niet onder de garantie? In dat geval toch maar even terug naar de winkel.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 03-12-2014, 07:13
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Maar valt de accu niet onder de garantie? In dat geval toch maar even terug naar de winkel.
Heb al een mail naar Sony gestuurd. De laptop is online bij hen zelf gekocht dus ik kan helaas niet even makkelijk de fysieke winkel in lopen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-12-2014, 20:45
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Maar valt de accu niet onder de garantie? In dat geval toch maar even terug naar de winkel.
Garantie op accu's is meestal beperkt tot een maand of zes.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2014, 23:29
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Dat zou lullig zijn... Ik heb reactie van Sony, ze raden een volledig systeemherstel aan.
Dat ga ik sws uitstellen tot na alle deadlines en tentamens, kan mijn programma's/ tijd niet echt missen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-12-2014, 09:25
Casio
Avatar van Casio
Casio is offline
Citaat:
Dat zou lullig zijn... Ik heb reactie van Sony, ze raden een volledig systeemherstel aan.
Dat ga ik sws uitstellen tot na alle deadlines en tentamens, kan mijn programma's/ tijd niet echt missen

waajoow zijn al deze mensen 16 jaar ofzo
Met citaat reageren
Oud 05-12-2014, 09:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
waajoow zijn al deze mensen 16 jaar ofzo
?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-12-2014, 16:33
Casio
Avatar van Casio
Casio is offline
Citaat:
?
Ik neem aan dat je je eigen topic af kunt sluiten aangezien je geholpen wordt door het bedrijf zelf.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2014, 19:57
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik neem aan dat je je eigen topic af kunt sluiten aangezien je geholpen wordt door het bedrijf zelf.
Misschien hebben andere mensen in de toekomst hier wat aan bij een soortgelijk probleem, dus hij hoeft niet dicht. Topic worden vaak pas gesloten als het topic niet toegestaan is o.i.d.

Daarnaast weten we natuurlijk nog niet of Sony het ook daadwerkelijk gaat oplossen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-12-2014, 21:59
Casio
Avatar van Casio
Casio is offline
Citaat:
Misschien hebben andere mensen in de toekomst hier wat aan bij een soortgelijk probleem, dus hij hoeft niet dicht. Topic worden vaak pas gesloten als het topic niet toegestaan is o.i.d.

Daarnaast weten we natuurlijk nog niet of Sony het ook daadwerkelijk gaat oplossen
betere computer kopen eline. aanrader: Microsoft computers of Dell
Met citaat reageren
Oud 05-12-2014, 22:18
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
betere computer kopen eline. aanrader: Microsoft computers of Dell
Mijn pc is verder prima, veel werkgeheugen, SSD, goede videokaart. De accu van elke laptop kan stuk gaan, dat zegt niet zo veel over de laptop zelf. Ik was niet van plan voorlopig een nieuwe te kopen in elk geval
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 11:42
RobertG
Avatar van RobertG
RobertG is offline
Er wordt gewisseld tussen:
mijn laptop
en mijn pc.. Ga er gemakshalve even vanuit dat je een laptop hebt van Sony en misschien wel 1 uit de Vaio reeks?
Daar ik geen enkele laptop ken alwaar je de gehele tent moet losschroeven om een batterij te verwisselen want de
Batterij is meestal een los uit te halen component in de laptop.

even googlen naar: how to remove battery from my Sony .... laptop en je komt vast en zeker een aantal youtube hits tegen.
p.s, Laat je geen Dell of Microsoft rommel aabieden, beide merken zitten vastgeroest in het gebruik van eigen verplichte software.
Als je toch wilt wisselen, Sony niks mis mee, kies dan Asus of Lenovo..
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 11:46
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik heb inderdaad een Sony Vaio waar ik op dit (en nog een ander recent ontdekt probleem) erg tevreden over was.
Onderkant van de laptop is bij mij echt een plaat die er in zijn geheel af moet, i.v.m. verval van garantie wil ik dat niet proberen.

Sony heeft volledig systeemherstel aangeraden voor het accuprobleem maar dat heb ik nog niet gedaan/ kunnen doen. Door het andere probleem (rand van het scherm dat ineens lost lijkt te raken) moet het apparaat waarschijnlijk toch naar Sony voor reparatie.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."

Laatst gewijzigd op 10-12-2014 om 12:46.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 12:42
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Onderkant van de laptop is bij mij echt een plas die er in zijn geheel af moet, i.v.m. verval"
Ahum, ik zou hem maar niet meer op je schoot houden...
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-12-2014, 12:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ahum, ik zou hem maar niet meer op je schoot houden...
Een plaat
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 12:47
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Hoera voor de autocorrectie!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [laptop] accu laadt niet meer op
Drez
3 06-07-2005 15:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.