Oud 02-05-2005, 20:04
myrtjuh13
Avatar van myrtjuh13
myrtjuh13 is offline
Tsja...ik zit met een probleempje...

Ik heb anderhalf/2 jaar geleden een hele lieve jongen op een chatbox leren kennen. We hebben sinds die tijd msn en bel contact (msn ook met cam). We zijn (op msn) helemaal gek op elkaar en het voelt echt super goed aan! Nu willen we elkaar graag in het echt gaan ontmoeten om te kijk of dat ook zo goed gaat. Maarr... ik ben 13 hij ook en ik weet niet hoe ik dit mijn ouders moet gaan vertellen Ze hebben meerdere keren gezegd dat ze heel boos zouden worden als ik aan iemand op een chatbox mijn msn zou geven.....
Hoe moet ik dit mijn ouders gaan melden????
Ik hou heel veel van um en hij ook van mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2005, 20:16
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Kom met een goed voorstel, zoals dat hij eerst bij jou thuis komt om zich voor te stellen. En dat je daarna naar een plek gaat waar veel mensen zijn zodat er niks kan gebeuren; eventueel met een vriendin als extra zekerheid.
Verder dat jij je mobiel meeneemt en dat je op tijd thuis bent.
Dat soort dingen, zodat zij minder ongerust hoeven te zijn.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 20:17
OceanEye
Avatar van OceanEye
OceanEye is offline
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het raar dat je al zo van hem kan houden zonder dat je elkaar in het echt ooit hebt gezien. Maargoed, als het zo voelt dan voelt het zo.
Ik denk dat je het gewoon tegen je ouders moet zeggen. Stiekem afspreken heeft geen zin, als je jullie 'relatie' doorzet komen ze er toch wel achter. Gewoon eerlijk zijn.

Oh. En hoe oud is hij?

Edit: Hoe je het moet zeggen kan een probleem zijn. Ik zou je ouders gewoon duidelijk maken wat je voor hem voelt en dat je het echt heel graag wilt. Kom met een compromis en vraag niet teveel in een keer. Laat ze aan het idee wennen.

Succes
__________________
Ik ben pas dood als niemand meer aan mij denkt.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 20:26
myrtjuh13
Avatar van myrtjuh13
myrtjuh13 is offline
dank u
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 20:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
myrtjuh13 schreef op 02-05-2005 @ 21:04 :
Ik hou heel veel van um en hij ook van mij
wat dit zinnetje betreft ben ik het met OceanEye eens en ik zou het ook vooral niet zo naar je ouders brengen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 20:30
myrtjuh13
Avatar van myrtjuh13
myrtjuh13 is offline
Ja, daarom wil ik hem ook zo graag een keer in het echt ontmoeten. Omdat het zo goed voelt met lange telefoongesprekken en msngesprekken....
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 20:41
verwijderddeze
verwijderddeze is offline
woont hij ver weg ?

ik zou eerst gewoon vertellen dat je een jongen hebt ontmoet op internet, en niet meteen beginnen over afspreken. Op die manier kunnen ze er al aan wennen, vooral omdat je denkt dat ze erg boos worden.
Vertel gewoon wat over hem en vraag een paar dagen (of weken of maanden ) of je niet met m af zou kunnen spreken.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 20:49
darkpsycho_666
Avatar van darkpsycho_666
darkpsycho_666 is offline
Het klinkt allemaal erg leuk en aardig wat je verteld, maar ik wil je bij deze een waarschuwing meegeven.
Aangezien je die jongen nog nooit gezien hebt weet je ook niet hoe hij er in het echt uit ziet. je weet het alleen van de cam (gezicht/bovenlijf) en de rest van zijn lichaam van foto's. Maar in het echt weet je niet...
Ook kan hij over zijn leeftijd tegen jou liegen en jou willen verleiden en uiteindelijk alleen voor het verkeerde gebruiken.

Je zal dit vast wel allemaal niet willen horen en dit gezeur vinden, maar geloof me als ik zeg dat je op moet passen en neem iemand mee die ouder is dan jou en die jou kan verdedigen.
Geloof me... ik heb het meegemaakt.

Wees op je hoede en geloof niet meteen alles wat zo'n jongen tegen je zegt ook al ken je hem heel erg lang, wees voorzichtig.
__________________
.:The Perfection Of Religion Becoming Our Own Death:.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 23:16
Verwijderd
Zo heb ik mijn eerste vriendin ontmoet. Die was toen ook 13.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 00:32
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-05-2005 @ 00:16 :
Zo heb ik mijn eerste vriendin ontmoet. Die was toen ook 13.
en jij 19?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 00:34
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
gewoon stiekum doen yo, zulke momenten tellen dubbel aan je levenservaring
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 00:40
P&C
P&C is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 03-05-2005 @ 01:34 :
gewoon stiekum doen yo, zulke momenten tellen dubbel aan je levenservaring
en dan zeker op een donker rustig plekje afspreken ...

btw als mijn zusje (die is 14) zoiets zou doen, zou ik denk ik of 1 van mn andere broers wel mee gaan in de buurt blijven, gewoon oogje in het zeil houden... of dus inderdaad laat hem maar de eerste (paar) keer bij je thuis komen...
__________________
Rotterdam!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 00:42
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
P&C schreef op 03-05-2005 @ 01:40 :
en dan zeker op een donker rustig plekje afspreken ...

btw als mijn zusje (die is 14) zoiets zou doen, zou ik denk ik of 1 van mn andere broers wel mee gaan in de buurt blijven, gewoon oogje in het zeil houden... of dus inderdaad laat hem maar de eerste (paar) keer bij je thuis komen...
jah maar om opeens een vent van 24 bij je thuis te hebben
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 07:04
Verwijderd
Kom idd met een goed voorstel bij je ouders. Meteen thuis afspreken raad ik juist af, als hij niet is wie hij zegt dat hij is, weet hij meteen waar je woont ed. Spreek ergens af waar veel mensen zijn en ga idd samen met een vriendin of desnoods met één van je ouders. Als hij ook pas 13 is zullen zijn ouders hem misschien ook niet alleen laten gaan, kan hij misschien ook zijn ouders meenemen. (Misschien een beetje kinderachtig, maar goed, als dat de manier is waarop jouw ouders het wel goed vinden, dan zou ik dat toch doen: mag je de keer daarna misschien wel alleen.)

Je msn geven in een chatbox lijkt me niet zo'n ramp (tenzij je echte naam in je adres staat en je adres gekoppeld is aan je telefoonnummer en/of adresgegevens oid?)? Waarom willen je ouders niet dat je je msn in een chatbox geeft, hebben ze je dat uitgelegd?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 09:29
Verwijderd
Als je het je ouders vertelt verbieden ze het hoogstwaarschijnlijk en hopelijk, want meisjes van dertien horen niet af te spreken met veel oudere weirdo's. Aan de andere kant, als je het verzwijgt en je gaat op je eigen houtje, loop je de kans dat het inderdaad een oudere weirdo is die misbruik van je maakt.

Met andere woorden, wees tevreden met bellen en wacht tot je wat ouder bent.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 09:35
Verwijderd
Vraag of hij een keertje mag langskomen; grote kans dat dat niet mag, maar ja, 't kan geen kwaad het even te vragen. Mag het niet? Ga dan door met chatten samen en wacht een paar maandjes en vraag het dan nog eens.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 10:12
myrtjuh13
Avatar van myrtjuh13
myrtjuh13 is offline
Hij is niet veel ouder, hij is net als mij ook 13 dus...
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 17:05
darkpsycho_666
Avatar van darkpsycho_666
darkpsycho_666 is offline
Citaat:
myrtjuh13 schreef op 03-05-2005 @ 11:12 :
Hij is niet veel ouder, hij is net als mij ook 13 dus...
En hoe weet je dat hij 13 is...?? Precies, omdat hij je dat verteld heeft....
__________________
.:The Perfection Of Religion Becoming Our Own Death:.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-05-2005, 17:14
juno
Avatar van juno
juno is offline
Op de cam zie je toch wel dat het een jochie van 13 is en niet een weirdo van 24.

Vraag aan je ouders of hij een keer mag langskomen. Misschien is het geen gek idee om hem te bellen waar ze bij zitten, en de telefoon aan een van je ouders te geven, dan kunnen ze kennismaken.

Je ouders hebben ook heus wel meteen door of hij echt dertien is..
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 17:22
darkpsycho_666
Avatar van darkpsycho_666
darkpsycho_666 is offline
Citaat:
juno schreef op 03-05-2005 @ 18:14 :
Op de cam zie je toch wel dat het een jochie van 13 is en niet een weirdo van 24.

Vraag aan je ouders of hij een keer mag langskomen. Misschien is het geen gek idee om hem te bellen waar ze bij zitten, en de telefoon aan een van je ouders te geven, dan kunnen ze kennismaken.

Je ouders hebben ook heus wel meteen door of hij echt dertien is..
iemand van 16/17 kan er echt nog wel uitzien als iemand van 13.
Ookal zegt hij dat hij 13 is en ziet hij er mss ouder uit kan hij alsnog tegen haar liegen. Ze zal niet de eerste zijn die zoiets mee (kan) maakt/maken
__________________
.:The Perfection Of Religion Becoming Our Own Death:.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 17:28
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Zeg niet dat hij van internet is. Zeg dat hij van school is ofzo.

Internet wordt altijd gezien als iets slechts, ik ken het.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 19:08
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Little Phoebe schreef op 03-05-2005 @ 18:28 :
Zeg niet dat hij van internet is. Zeg dat hij van school is ofzo.
Precies, zo makkelijk is het.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 19:22
U*NiQ
Avatar van U*NiQ
U*NiQ is offline
Citaat:
OceanEye schreef op 02-05-2005 @ 21:17 :
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het raar dat je al zo van hem kan houden zonder dat je elkaar in het echt ooit hebt gezien.
Mensen, neem toch niet alles zo serieus

Maar idd, wat men hier al zegt: Heb het er toch eens met je ouders over, nodig hem een keer thuis uit of ga samen met hem en een vriendin wat doen
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 19:29
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Little Phoebe schreef op 03-05-2005 @ 18:28 :
Zeg niet dat hij van internet is. Zeg dat hij van school is ofzo.

Internet wordt altijd gezien als iets slechts, ik ken het.
Klopt, ouders en internet...

Je hebt het gemakkelijk dat hij van jouw leeftijd is, makkelijk om dus te zeggen dat hij van school of iets dergelijk is.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 11:21
myrtjuh13
Avatar van myrtjuh13
myrtjuh13 is offline
Ik kan moeilijk zeggen dattie van school is, ik woon vlak bij Utrecht en hij woont bij Rotterdam....dat werkt natuurlijk niet. Enne hij heeft nog niet de baard in de keel en zou er eerder jonger uitzien dan 13 dus....ik denk niet dattie ouder kan zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2005, 11:29
juno
Avatar van juno
juno is offline
Zeg het nou maar, als hij ook 13 is of voor mijn part 14, dan zullen zij er echt niet mee zitten as hij eens een keertje bij jullie thuis komt, zeker als zijn ouders hem komen brengen, want die zullen ook geen risico willen nemen.

Je hebt niets te verliezen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 12:18
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Inderdaad vragen of hij bij jou thuis komt. Niet alleen om je ouders blij te maken, maar ook voor je eigen veiligheid. Jongetjes van 13 kunnen ook heel goed meisjes van 13 verkrachten.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 12:27
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
darkpsycho_666 schreef op 03-05-2005 @ 18:22 :
iemand van 16/17 kan er echt nog wel uitzien als iemand van 13.
Ookal zegt hij dat hij 13 is en ziet hij er mss ouder uit kan hij alsnog tegen haar liegen. Ze zal niet de eerste zijn die zoiets mee (kan) maakt/maken
16/17 is nou ook niet echt om bang van te worden.


Ik ben het met Balance eens. Zorg ervoor dat je ouders toezicht en controle hebben.. zodat ze zich geen zorgen hoeven te maken. Ga niet bij hem thuis afspreken.. of ergens in een dorpje wat niemand kent. Niet zozeer omdat-ie waarschijnlijk iets aan zal doen, want dat denk ik niet.. maar wel voor de zekerheid en voor de gemoedsrust van je ouders.
Wat ik ook een keer heb gedaan in zo'n situatie, is m'n moeder naar de desbetreffende jongen en zijn moeder laten bellen. Toen was ze er helemaal gerust op. Dat is misschien nog een idee.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 12:27
The0
The0 is offline
Zoals hierboven al werd geroepen is thuis afspreken onder wat voor voorwaarden ook neit echt een succes natuurlijk. Hij weet idd meteen waar je woont mocht ie dat nog niet weten en als jullie allebei pas 13/14 zijn zal hij het ECHT wel begrijpen / voor lief nemen als 1 of meer van jullie beiden oudesr of broers / zussen oogje in zeil houden op eerste date.
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek mijn ouders... (heel erg triets verhaal)
fruitmand
7 18-07-2018 20:53
Liefde & Relatie ik mag mijn vriendin niet meer zien...
heelo
35 21-10-2015 14:06
Psychologie Hoe vertel ik het mijn ouders?
!anoniempje!
23 07-05-2014 15:36
Liefde & Relatie Mijn ouders mogen mijn vriendin niet!?
Kerel18
28 19-06-2005 11:10
Liefde & Relatie Hoe moet ik veranderden volgens jou?
Some
7 18-09-2003 07:08
Liefde & Relatie hoe moet ik het uitmaken
iamsad
17 07-03-2003 21:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.