Oud 24-11-2005, 09:47
Falbala
Falbala is offline
Hoi forummers,

Wij zijn bezig een cursus schrijfvaardigheid voor te bereiden voor mensen die in 6VWO zitten.

Om die zo goed mogelijk te maken, zou ik heel graag van jullie het volgende willen weten:

1. Wat krijg je voor opdracht voor schrijfvaardigheid?
Is dat een brief of een opstel?
Welke onderwerpen? (b.v. sollicitatie-brief, brief aan vriend(in)

2. Als je 1 grammatica-onderwerp mocht uitkiezen om die dag te behandelen, waar wil je dan het liefst uitleg over? Dus: wat is jouw grootste probleem?
b.v. werkwoorden vervoegen, werkwoordstijden goed gebruiken, het gebruik van 'lui, leur, le la les' (zoals in Je le lui donne.) of wat dan ook waarvan jij denkt: Als ik dat kon, zou ik beter schrijven!

Heel hartelijk bedankt aan iedereen die wil reageren!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2005, 19:23
vidaaa
Avatar van vidaaa
vidaaa is offline
Toen ik vorig jaar in de 6e zat moest ik voor Frans2 twee brieven schrijven, een formele en een informele.

Ik had vorig jaar graag wat meer uitleg gehad over het gebruik van le, la, y & 'en' als verwijzing
__________________
ich seh dein herz, dein echolot, schlägt wellen in die see
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 12:11
Falbala
Falbala is offline
Goed om te weten!
Bedankt voor je reactie.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 16:40
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Citaat:
vidaaa schreef op 24-11-2005 @ 19:23 :
Toen ik vorig jaar in de 6e zat moest ik voor Frans2 twee brieven schrijven, een formele en een informele.

Ik had vorig jaar graag wat meer uitleg gehad over het gebruik van le, la, y & 'en' als verwijzing
Wat was het onderwerp dan?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 19:43
Liesjeuh
Avatar van Liesjeuh
Liesjeuh is offline
Citaat:
Falbala schreef op 24-11-2005 @ 09:47 :

1. Wat krijg je voor opdracht voor schrijfvaardigheid?
Is dat een brief of een opstel?
Welke onderwerpen? (b.v. sollicitatie-brief, brief aan vriend(in)

2. Als je 1 grammatica-onderwerp mocht uitkiezen om die dag te behandelen, waar wil je dan het liefst uitleg over? Dus: wat is jouw grootste probleem?
b.v. werkwoorden vervoegen, werkwoordstijden goed gebruiken, het gebruik van 'lui, leur, le la les' (zoals in Je le lui donne.) of wat dan ook waarvan jij denkt: Als ik dat kon, zou ik beter schrijven!
1) Een opstel; dit keer ging het over "l'argent ne fait pas le bonheur", maar je kon ook een ander onderwerp uit de lijst kennen, vb "quand on n'a que l'amour ..." De andere onderwerpen ben ik jammer genoeg vergeten. 4 jaar geleden moesten we een griezelverhaal schrijven, en ik herinner mij ook nog een opstel "Comment passerez-vous vos vacances de Noël?"
Een andere titel waarrond we moesten schrijven dat jaar was "J'aimerais avoir une maison..."

2) oei... als ik zoiets zou voorhebben, dan zou ik er waarschijnlijk al iets aan gedaan hebben... sorry
__________________
*Nee heb je, ja kun je krijgen*

Laatst gewijzigd op 25-11-2005 om 19:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.