Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2006, 22:32
Dop_16
Avatar van Dop_16
Dop_16 is offline
Om te beginnen;ik heb 3 dagen geleden voor het eerst paddo's geconsumeerd; 3/4 portie hawaïaantjes.

paar vragen dus:

- Het gevaar dat ontstaat bij het frequent gebruik van paddo's, is dat lichamelijk of geestelijk gevaarlijk? Want ik kan me gewoon niet voorstellen dat het erg is; van cannabis kun je op zich nog wel down worden of een twisted mind krijgen, maar mijn paddo-ervaring was duidelijk alles behalve dat: ik heb me nog nooit zo vitaal, energiek en gezond gevoeld en mijn intellectuele capaciteiten kregen ook een aardige boost, ik heb me geen moment slecht gevoeld.
Ik heb nu ook de indruk gekregen dat wiet gewoon slechter voor je is en dat, als je emotioneel en lichamelijk stabiel bent best vaker paddo's zou kunnen nemen, en geen pauze van 4-5 maanden nodig hebt. Overigens wil ik het wel speciaal houden want het was echt een erváring, maar ik ben er aardig benieuwd naar.

- Werken paddo's net als wiet gemoedsversterkend?

- wat is het verschil van inhoud qua werkende stof tussen de caps en de steeltjes?

- Is er een groot verschil tussen de verschillende paddo's, of is het zo dat deze gewoon een naam krijgen, en in Utrecht anders zouden kunnen heten dan in Eindhoven terwijl het dezelfde paddo is, als met wiet?

- Hebben je zelf ook dat enlightened- achtig gevoel gehad of werd je er juist loom en down van, of kreeg je hallucinaties? (Persoonlijk heb ik één hallucinatie gehad, dat kwam voornamelijk omdat ik slechts één lens in had, waarbij mijn slechte oog de wereld vreemd maakt maar mijn scherpe oog stelde het weer bij, maar dat ging wel een stuk moeilijker met paddo. Aldoch kreeg ik totaal niets van migraine wat ik normaal wel krijg als ik met één lens rondloop)


Ik had er nog een paar maar laat ik het even houden bij deze voordat het nóg langdradiger wordt, hehe

Bij voorbaat dank,

- Dop
__________________
If it wasn't for bad luck, I wouldn't have any luck at all
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2006, 22:33
Dop_16
Avatar van Dop_16
Dop_16 is offline
Ohja, kan iemand die op dat gebied ervaring heeft even een ontzettende bad trip door paddo beschrijven?

Nogmaals bvbd.
__________________
If it wasn't for bad luck, I wouldn't have any luck at all
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 12:22
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik zal eens antwoord geven op de vragen waar ik genoeg vanaf weet.

Citaat:
Dop_16 schreef op 13-05-2006 @ 23:32 :
- Werken paddo's net als wiet gemoedsversterkend?
Ligt eraan wie je bent. Maar het is in ieder geval niet aan te raden op een regenachtige kutdag als je je klote voelt aan de paddo's te gaan. Zonnige, blije dagen zijn ideaal.

Citaat:
- Is er een groot verschil tussen de verschillende paddo's, of is het zo dat deze gewoon een naam krijgen, en in Utrecht anders zouden kunnen heten dan in Eindhoven terwijl het dezelfde paddo is, als met wiet?


Je hebt sterkere en minder sterke, sommige staan er bekend om dat je er flink melig van wordt, andere om de hallucinaties, weer andere om de filosofische gedachten die je ervan krijgt. Maar het is ook iets persoonlijks.

Citaat:
- Hebben je zelf ook dat enlightened- achtig gevoel gehad of werd je er juist loom en down van, of kreeg je hallucinaties?
Van Hawaïaantjes kreeg ik een licht en prettig gevoel en werd ik melig, en kreeg ik het gevoel dat ik alles opnieuw moest 'ontdekken' (Hee, dit is een pen. Jaja. Even voelen). Alleen aan het einde vond ik het vervelend dat alles zo raar was en ik de zaak niet helemaal onder controle had. Dat duurde gelukkig vrij kort. Echt loom en down heb ik me nooit gevoeld.
Ik heb op heel even gehallucineerd, maar niet sterk. Ken je die plaatjes waar je een minuut naar moet staren en dan naar een wit vlak kijken, en dat je dan Jezus ziet? Zoiets. Vage, zwevende hoofden. Op dat moment had ik de zaak nauwelijks onder controle en kon ik weinig meer doen dan giechelend liggen.
Ook had ik later even het idee dat de kasten dichterbij kwamen, dat was minder.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 16:55
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Ik kon op een gegeven moment ruimtes helemaal niet meer inschatten, als ik naar de tv keek, die toch minstens 4 meter van me afstond, had ik het gevoel alsof ik er met mijn gezicht tegenaan zat. En als ik dan weer naar de vloer keek besefte ik me pas weer dat ik zo ver weg zat.

Ook had ik het gevoel dat de andere mensen in de kamer heel erg ver weg van me zaten, maar als ik een gesprek met ze had kwamen ze weer dichterbij.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 17:53
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Dop_16 schreef op 13-05-2006 @ 23:32 :
- Hebben je zelf ook dat enlightened- achtig gevoel gehad of werd je er juist loom en down van, of kreeg je hallucinaties?
op hawaiiaanse heb ik dingen uit de muur zien komen; mn hele beeld heeft uit pixels bestaan en alles vervormde tot onwerkelijke dingen

en met 4 porties goeie hawaiiaanse heb ik mn hardste trip ooit meegemaakt tijdens de meet bij deadlock, dat ik gewoon alles echt helemaal kwijt was
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 10:29
Dop_16
Avatar van Dop_16
Dop_16 is offline
Heel erg bedankt allemaal, Aai appreciate it. Ik hoop dat iemand in staat is om die eerste vraag te beantwoorden en anders ben ik gewoon aangewezen op internet.

Ik merk dat het bij heel veel mensen wel zo is dat "dingen op hun afkomen" , en nee dat concludeer ik niet uit de 2 dingen hier maar ik heb meer van dat soort verhalen gehoord.. is dat niet een neiging naar paranoïa op het moment dan? van "aahrg de wereld komt op me af en ik word opgesloten"? verslecht dat de hele trip niet behoorlijk op zich? ik ben ook de hele tijd wezen lopen door een zonnig prachtig bos en heb dan dus nergens last van gehad, maar vrijwel van iedereen die ergens ging zitten, kwam het erop neer dat tegels/kasten/tvs/radio's/plafonds op hun afkwamen, hoe verklaar je dat en waarom worden die dingen niet gewoon vervormd of ontstaan er hallucinaties?
__________________
If it wasn't for bad luck, I wouldn't have any luck at all
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 13:45
K-pax
Avatar van K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Dop_16 schreef op 16-05-2006 @ 11:29 :
Heel erg bedankt allemaal, Aai appreciate it. Ik hoop dat iemand in staat is om die eerste vraag te beantwoorden en anders ben ik gewoon aangewezen op internet.

Ik merk dat het bij heel veel mensen wel zo is dat "dingen op hun afkomen" , en nee dat concludeer ik niet uit de 2 dingen hier maar ik heb meer van dat soort verhalen gehoord.. is dat niet een neiging naar paranoïa op het moment dan? van "aahrg de wereld komt op me af en ik word opgesloten"? verslecht dat de hele trip niet behoorlijk op zich? ik ben ook de hele tijd wezen lopen door een zonnig prachtig bos en heb dan dus nergens last van gehad, maar vrijwel van iedereen die ergens ging zitten, kwam het erop neer dat tegels/kasten/tvs/radio's/plafonds op hun afkwamen, hoe verklaar je dat en waarom worden die dingen niet gewoon vervormd of ontstaan er hallucinaties?
Als de suggestie is gewekt dat dingen op je af komen door iemand kan het zijn dat de rest erover nadenkt. Zodra je met paddo's ergens over gaat nadenken kan je het gevoel versterken. Um wat ik wil zeggen is dat wat je ziet en wat je denkt en wat je voelt sterk gelinked zijn als je paddo'ed.
__________________
A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 23:26
dreadmanneke
Avatar van dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Dop_16 schreef op 13-05-2006 @ 23:32 :
Om te beginnen;ik heb 3 dagen geleden voor het eerst paddo's geconsumeerd; 3/4 portie hawaïaantjes.

paar vragen dus:

- Het gevaar dat ontstaat bij het frequent gebruik van paddo's, is dat lichamelijk of geestelijk gevaarlijk?

Ja, psychedelica kan gevaarlijk zijn. Je loopt de kans op psychologisch trauma als je er niet met respect mee om gaat.

Citaat:
Want ik kan me gewoon niet voorstellen dat het erg is; van cannabis kun je op zich nog wel down worden of een twisted mind krijgen, maar mijn paddo-ervaring was duidelijk alles behalve dat: ik heb me nog nooit zo vitaal, energiek en gezond gevoeld en mijn intellectuele capaciteiten kregen ook een aardige boost, ik heb me geen moment slecht gevoeld.
Dat heb je de ene trip ja, de andere trip kan je in een diepe put van melancholie en wanhoop terrecht komen, waarin je alles behalve vitaliteit, gezondheid en intellectuele gedachtes ervaart. Maar dergelijke risico's loop je pas wanneer je voor de hogere doseringen gaat: 2 a 3 porties, of het combineren van de paddestoel met een monoamineoxidase-inhibitor. Maar vrees niet, als je niet wegloopt voor de gevoelens die je ervaart, komt alles meestal weer helemaal in orde aan het einde. Ik heb dikwijls even door de spreekwoordelijke woestijn moeten wandelen alvorens ik en de oase van de euforie terrecht kwam.

Citaat:
Ik heb nu ook de indruk gekregen dat wiet gewoon slechter voor je is en dat, als je emotioneel en lichamelijk stabiel bent best vaker paddo's zou kunnen nemen, en geen pauze van 4-5 maanden nodig hebt. Overigens wil ik het wel speciaal houden want het was echt een erváring, maar ik ben er aardig benieuwd naar.
Die pauze is dan ook wel erg overdreven. Maar een pauze van een maand is zeker nuttig, want tryptamines bouwen toch zeker wel een tollerantie op, dus het zou zonde zijn van de paddestoel om ze vaker dan dat te nemen! Maar ik heb ook wel eens een periode vaak achter elkaar op verschillende middellen getript, en ik moet zeggen, het was leuk, maar ik ervaarde toch wel enigzins een soort ontaarding een een vervreemding van de wereld. We moeten natuurlijk wel met twee benen op de grond blijven staan hèh?

Citaat:
- Werken paddo's net als wiet gemoedsversterkend?
Jazeker. En veel meer dan wiet. Ik denk altijd maar zo: het is alsof paddestoelen het verwerkings mechanisme van het brein verstoren. Wanneer je normaal informatie binnen krijgt, wordt het gerangschikt en geordend in alle 'hokjes' van begrip die jij op dat moment met je mee draagt. Maar, trippende op de paddestoel, wordt dit mechanisme omzijlt. Dingen raken je direct. Je ziet geen 'boom', maar gewoon een schitterend schouwspel van kleuren en vorm. In een lichte trip is dit nog niet zo sterk, maar als je goed ver heen bent wordt dit evident. Zo is het ook met gevoelens. Je neemt ze niet alleen waar, maar je doorleeft en voelt ze direct op een diep intense wijze.

[quote]- wat is het verschil van inhoud qua werkende stof tussen de caps en de steeltjes?[quote]
Wat maakt dat uit? Ze bevatten beide werkzame stof, dus zonde om enkel een deel op te eten, of niet?

[quote]- Is er een groot verschil tussen de verschillende paddo's, of is het zo dat deze gewoon een naam krijgen, en in Utrecht anders zouden kunnen heten dan in Eindhoven terwijl het dezelfde paddo is, als met wiet?[quote]
Ja er is verschil tussen de paddestoelen. Er is een breed scala aan psychedelische paddestoelen. Groot klein, geel, rood, groen, kort lang, dik dun enz. En nee, ze krijgen niet zomaar een naam (wat overigens bij wiet meestal ook zeker niet het geval is, mits je met kwaliteit te maken hebt). De Psilocybe cubensis (met nog vele substrains) worden doorgaans aangeduid als mexicaanse paddestoelen. Dan heb je de Psilocybe cyanescens, oftewel de hawaaïaanse, en zo heb je er nog veel meer. Maar of de verschillende stoeltjes nou een verschillende werking hebben zijn de meningen over verdeeld. Vele weiten het aan het placebo effect, weil andere de schuld geven aan de aanwezigheid van aanverwante stoffen naast de psilocybe/psilocine, namelijk Baeocystine.

Citaat:
- Hebben je zelf ook dat enlightened- achtig gevoel gehad of werd je er juist loom en down van, of kreeg je hallucinaties? (Persoonlijk heb ik één hallucinatie gehad, dat kwam voornamelijk omdat ik slechts één lens in had, waarbij mijn slechte oog de wereld vreemd maakt maar mijn scherpe oog stelde het weer bij, maar dat ging wel een stuk moeilijker met paddo. Aldoch kreeg ik totaal niets van migraine wat ik normaal wel krijg als ik met één lens rondloop)
NB: er is onderzoek verricht naar de mogelijk anti-migraine werking van tryptamine achtige stoffen, wat de verklaring kan zijn voor dat je geen last kreeg van migraine.

Maargoed, de gevoelens en ideeën en sensaties die ik heb ervaren op paddestoelen zijn uiteenlopend. Van totaal geen zin hebben om ook maar iets te bewegen tot als een razende staan te dansen. Van duizende woorden, gevoelsens en ideeën tegelijk in me kop te hebben, tot een serene stilte en rust in mijn hoofd. Van trips waarin ik helemaal geen visuals had, en alleen maar gedachtes, tot trips waar ik totaal geen noemenswaardige gedachtes had, maar dat de wereld bewoog als een gek.


Citaat:
Ik had er nog een paar maar laat ik het even houden bij deze voordat het nóg langdradiger wordt, hehe

Bij voorbaat dank,

- Dop
Ik beantwoord met alle plezier de vragen die je nog hebt.
__________________
As the pattern gets more intricate and subtle, being swept along is no longer enough.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 00:22
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Waarom zijn mensen nog steeds zo stom om zich dit soort dingen achteraf af te vragen?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 13:52
C r Y p S
Avatar van C r Y p S
C r Y p S is offline
Hey,

Ik heb zelf drie keer paddo's gedaan en ga binnenkort nog een keer aan de slag

Nog even over die één na laatste vraag: merk je nu ook daadwerkelijk verschil in je trip tussen de verschillende soorten paddo's? Het wordt wel aangeprezen als: "Deze geven een meer visuele trip, deze geven meer een denk-trip, etc." maar klopt dat ook?
Van wiet en hash vind ik namelijk altijd dat er niet echt een verschil in zit, behalve dat je van de ene soort meer moet roken dan van de andere om hetzelfde effect te krigen.
__________________
Waar een weg is wil ik heen.

Laatst gewijzigd op 16-01-2015 om 09:32.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 14:04
GoddessOfDesire
Avatar van GoddessOfDesire
GoddessOfDesire is offline
heb zelfs ooit dat alles 2d werd, ipv 3d

geen diepte at all, das best grappig haha!

waren mexicaantjes
__________________
Neuken? Dat is toch een soort vingeren maar dan met een penis?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 11:39
dreadmanneke
Avatar van dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
C r Y p S schreef op 21-05-2006 @ 14:52 :
Hey,

Ik heb zelf drie keer paddo's gedaan en ga binnenkort nog een keer aan de slag

Nog even over die één na laatste vraag: merk je nu ook daadwerkelijk verschil in je trip tussen de verschillende soorten paddo's? Het wordt wel aangeprezen als: "Deze geven een meer visuele trip, deze geven meer een denk-trip, etc." maar klopt dat ook?
Van wiet en hash vind ik namelijk altijd dat er niet echt een verschil in zit, behalve dat je van de ene soort meer moet roken dan van de andere om hetzelfde effect te krigen.
Nee, dat is heel erg lastig om te zeggen. Ik heb op alle soorten paddo's bijna alle soorten trips gehad. Het zit hem vooral in de set en setting. Thuis is het vaak een visueel en diep spektakel, terwijl ik in de bossen vaak alle dingen overdenk.

Dat wat je verwacht van de paddestoel die je gaat eten kan heel veel bepalen. Als je denkt: dit is een visuele paddestoel, dan ben je geneigt te letten op het visuele, en zal het daardoor versterkt naar boven treden. Als je verwacht een filosofische trip te krijgen, ga je op je gedachtes letten, en worden die belangerijker.
__________________
As the pattern gets more intricate and subtle, being swept along is no longer enough.

Laatst gewijzigd op 16-01-2015 om 09:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Het paddo verbod
wann
277 14-04-2009 20:32
Drugs & Alcohol eerste keer paddo's: saai -->graag advies
fib
22 16-10-2008 18:49
Drugs & Alcohol Eerste x Paddo's
Verwijderd
27 22-01-2008 16:22
Drugs & Alcohol Welke paddo's? advies gevraagd
Tuinkabouter9
29 17-08-2007 20:50
Drugs & Alcohol Vraag over paddo's
Xellent
4 07-10-2003 18:29
Drugs & Alcohol Enquete, invullien alsjeblieft. Over Paddo's
*Fallen_Tear*
32 12-09-2002 08:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.