Oud 02-10-2006, 10:48
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
ik heb een probleempje. ik ga het vrijdag ook in mijn therapiegroepje er nog over hebben, maar dat duurt me ondertussen nog echt te lang.

ik heb nu al een maand ofzo dat ik niet meer normaal kan slapen. ik heb nooit problemen met slapen gehad, ook niet toen ik opgenomen zat in een kliniek. ik kan ook niet echt bedenken wat er nu aan de hand zou zijn, maar op een of adnere manier kan ik niet alleen zijn ofzo. naja, het gevoel van alleen zijn komt zo boven als ik ga slapen, dus dan moet ik de tv aan en dan blijf ik kijken tot ik slaap. en dat is dan als me vader thuis is. als hij er niet is (hij slaapt ook regelmatig bij zijn vriendin) dan slaap ik op de bank want dan kan ik er niet eens tegen om in mijn kamer te zijn.

het is vreemd, want ik heb nog nooit zoveel sociale contacten gehad als nu. en nog nooit zo close. dat gaat juisst allemaal heel goed. het is wel nog niet zo lang uit met mijn vriend, maar ik had het daarvoor ook al. dus dat kan ik niet echt de schuld geven.

herkent iemand dit? hebben jullie tips? want ik wordt zo moe ondertussen . ik ben ook vet vroeg al weer wakker terwijl ik toch echt liever nog een tijdje bklijf liggen normaal, ik kan dat ook niet meer. word gewoon raar als ik in bed lig..

in ieder geval, ik hoop dat iemand me kan helpen..

kus, ilse
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2006, 14:50
madelief21
madelief21 is offline
Hallo Ilse,

Is het belangrijk voor jou om de oorzaak te zoeken van de situatie ? Athans dat schrijf je...
Maar goed als je die dan toch nodig hebt zou het kunnen dat die close contacten jou misschien juist hebben uitgeput of dat het voor jou is alsof je een grens hebt verlegd dat mensen zo dichtbij je zijn gekomen. En heel misschien is het indd zo dat het komt omdat het uit is met je vriend ? Het is natuurlijk altijd wennen een bepaalde gewoonte los te laten het kan je ritme / regelmaat gevoelsleven flink uit zijn normale functioneren halen zeg maar.
Ondanks dat je jezelf moe voelt hoop ik dat jejezelf wel prettig voelt overdag ? Of voel je jezelf overdag ook alleen.....
Probeer de situatie even te accepteren zoals die is en verzorg jezelf gewoon goed. Neem een warme douche, een lekker kopje thee en kijk een leuke film of een spannend boek. En ga vooral niet zeggen tegen jezelf "ik moet nu slapen" want dan lukt het al helemaal niet meer..... Doe gewon rustig aan en eis niet te veel van jezelf.

Doeg
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 18:00
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
wat madelief zegt

en misschien is wat meditatie of chi kung oefeningen doen Dan kom je ook meer in contact met je onderbewuste en weet je misschien wat het probleem is.
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 18:04
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Merk je ook dat je heel druk bent voordat je gaat slapen? Dat je veel nadenkt over van alles?

Als dat zo is kun je vlak voordat je gaat slapen even lekker ontspannen door een douche te nemen, beker warme melk of iig geen computer/tv waar je druk van kunt worden. Of je spreekt af om even te bellen met iemand vlak voordat je gaat slapen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 18:10
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
madelief21 schreef op 02-10-2006 @ 14:50 :
Hallo Ilse,

Is het belangrijk voor jou om de oorzaak te zoeken van de situatie ? Athans dat schrijf je...
Maar goed als je die dan toch nodig hebt zou het kunnen dat die close contacten jou misschien juist hebben uitgeput of dat het voor jou is alsof je een grens hebt verlegd dat mensen zo dichtbij je zijn gekomen. En heel misschien is het indd zo dat het komt omdat het uit is met je vriend ? Het is natuurlijk altijd wennen een bepaalde gewoonte los te laten het kan je ritme / regelmaat gevoelsleven flink uit zijn normale functioneren halen zeg maar.
Ondanks dat je jezelf moe voelt hoop ik dat jejezelf wel prettig voelt overdag ? Of voel je jezelf overdag ook alleen.....
Probeer de situatie even te accepteren zoals die is en verzorg jezelf gewoon goed. Neem een warme douche, een lekker kopje thee en kijk een leuke film of een spannend boek. En ga vooral niet zeggen tegen jezelf "ik moet nu slapen" want dan lukt het al helemaal niet meer..... Doe gewon rustig aan en eis niet te veel van jezelf.

Doeg
dank je wel, hier heb ik wat aan ik ga je tips wel opvolgen, van het bad enzo

ik was vandaag bij mijn psychologe, en daar had ik het er ook over gehad. zij zei ook dat ik in die anderhalf jaar klinike ook geleerd heb alles te analyseren, en dat dat in het echte leven niet reeel is. ze heeft ook gekeken met me waar het waarschijnlijk vandaan komt, redenen ongeveer het weggaan van de kliniek, het uit gaan van mijn relatie, en het missen van regelmaat, een combinatie daarvan. ook dat ik het overdag zo druk maak, en geen tijd neem om na te kunnen denken, zou ermee te maken kunnen hebben, ik ben dan bang voor het nadenken. maar overdag voel ik me gewoon ook heel goed, vandaar oook dat ik het niet uit kan staan dat ik niet kan slapen enzo. had gewoon niet het idee dat er wat was en toch was er dat van dat slapen, heel irritant.

maar nu weet ik niet echt wat ik meer kan doen dan af en toe nadenken overdag ofzo.. maar ik ben nog steeds bang om te gaan slapen nu. heeft iemand nog tips?
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 18:18
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 02-10-2006 @ 18:04 :
Merk je ook dat je heel druk bent voordat je gaat slapen? Dat je veel nadenkt over van alles?

Als dat zo is kun je vlak voordat je gaat slapen even lekker ontspannen door een douche te nemen, beker warme melk of iig geen computer/tv waar je druk van kunt worden. Of je spreekt af om even te bellen met iemand vlak voordat je gaat slapen.
ik ben de hele dag druk met de dingen bezig ja.. ik heb nie dat ik me speciaal druk voel voor het slapen, zie er alleen heel erg tegenop. en bellen helpt wel, op het moment dat ik aan het bellen ben, maar daarna heb ik iets van ja en nu ben ik weer alleen. maar waarschijnlijk is het ook dat ik juist zo druk bezig ben met overdag druk plannen enzo, en dan is t s avonds leeg, en dan ben ik weer bij mezelf. denk dat ik dat ook ontwijk, het nadenken is zo vaak negatief geweest. en omdat er gewoon zo veel veranderd is, met einde triversum en einde relatie enzo..

geen tv en computer is moeilijk omdat dat juist de beste afleiding is en ik op het moment allen kan slapen met tv.. geluiden en licht om me heen maakt het minder alleen ofzo
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 22:32
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Nog even een paar kleine tips:

- Zorg dat je kamer goed donker is
- Doe niets op bed dan slapen. Dus geen huiswerk op je bed, geen tv kijken en geen boek lezen, alleen slapen. De rest kan ergens anders.
- Slaap regelmatig. Iedere avond om dezelfde tijd slapen en iedere ochtend om dezelfde tijd weer op.
- Zit overdag niet te veel stil; sporten is vermoeiend en ook goed voor je. In gezonde mate natuurlijk, je hoeft niet de hele dag te rennen.
- Wat Stefanie al zegt: ontspan je voor het slapen gaan en maak je geest niet te veel wakker.
- Zorg dat je je taken overdag goed plant. Als je je geen zorgen hoeft te maken over je taken van morgen slaap je beter.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 23:18
Verwijderd
Citaat:
ilse schreef op 02-10-2006 @ 18:18 :
ik ben de hele dag druk met de dingen bezig ja.. ik heb nie dat ik me speciaal druk voel voor het slapen, zie er alleen heel erg tegenop. en bellen helpt wel, op het moment dat ik aan het bellen ben, maar daarna heb ik iets van ja en nu ben ik weer alleen. maar waarschijnlijk is het ook dat ik juist zo druk bezig ben met overdag druk plannen enzo, en dan is t s avonds leeg, en dan ben ik weer bij mezelf. denk dat ik dat ook ontwijk, het nadenken is zo vaak negatief geweest. en omdat er gewoon zo veel veranderd is, met einde triversum en einde relatie enzo..

geen tv en computer is moeilijk omdat dat juist de beste afleiding is en ik op het moment allen kan slapen met tv.. geluiden en licht om me heen maakt het minder alleen ofzo
Die dingen leiden je van de gedachte af dat je alleen bent. En dan val je inderdaad moeilijker in slaap, zoals anderen hier al zeiden, omdat je geest te actief is. En je hebt dan misschien ook constant de gedachte in je hoofd dat je snel moet slapen, wat ook averechts werkt.

Zeg gewoon tegen jezelf dat je het aankunt om alleen te zijn. Het is maar voor even dat je alleen bent. Probeer te genieten van het slapen. Als ik in bed lig, heb ik vaak even een tevreden gevoel. En inderdaad, wat zou het als je even niet in slaap kunt komen. Daar moet je je niet te druk over maken.

En als je in bed ligt, en je dommelt in slaap, dan voel je je ook niet die 8 uren dat je slaapt alleen. Het is zo voorbij, en er is in een mum van tijd weer een nieuwe dag, waarin je weer volop contact hebt met je vrienden/vriendinnen.

Misschien helpt het ook om te denken dat anderen ook slapen als jij slaapt. Een beetje het idee van 'samen alleen zijn is toch beter dan alleen alleen zijn'.

Laatst gewijzigd op 02-10-2006 om 23:21.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 00:17
madelief21
madelief21 is offline
Heb je iets om naar uit te kijken...?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 11:36
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
@kruimel
het is zo moeilijk om geen tv te kijken in me bed, want dan voel ik me niet zo alleen zeg maar.. kan de radio dan wel? en boek lezen mag ook niet.. uh oh..

ik ga wel proberen elke avond om een bepaalde tijd naar bed te gaan. vanavond moet ik in ieder geval paardrijden en dan ben ik altijd wel een beetje moe, dus kan dat sporten uitproberen.

dank je wel

@12Trix

ik heb inderdaad de gedachte in me hoofd dat ik snel moet slapen en dat ik anders teveel ga nadenken. ik had ook altijd gewoon een tevreden gevoel als ik in mijn bed lag, maar dat is nu weg. ik vond het heerlijk om te slapen, liefst de hele dag. en nu is dat zooo anders!! maar ik ga wel proberen me minder druk te maken en te bedenken dat ik niet alleen ben.. thnx

@madelief21

ik vier vrijdag mijn verjaardag, hoezo?
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 11:40
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
ilse schreef op 03-10-2006 @ 11:36 :
@kruimel
het is zo moeilijk om geen tv te kijken in me bed, want dan voel ik me niet zo alleen zeg maar.. kan de radio dan wel? en boek lezen mag ook niet.. uh oh..
Voor je naar bed gaat tv kijken kan natuurlijk wel, maar het uiteindelijke doel van naar bed gaan is binnen 10 minuten in slaap te vallen. Als je dan tv gaat kijken of een boek leest stelt je lichaam zich daar niet op in en is het logisch dat je niet meteen kunt slapen.
Wil je nog even lezen of tv kijken, ga dan in een gemakkelijke stoel zitten en bewaar je bed voor echt gaan slapen. Even anders, maar voor veel mensen kan het werken.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 11:42
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 03-10-2006 @ 11:40 :
Voor je naar bed gaat tv kijken kan natuurlijk wel, maar het uiteindelijke doel van naar bed gaan is binnen 10 minuten in slaap te vallen. Als je dan tv gaat kijken of een boek leest stelt je lichaam zich daar niet op in en is het logisch dat je niet meteen kunt slapen.
Wil je nog even lezen of tv kijken, ga dan in een gemakkelijke stoel zitten en bewaar je bed voor echt gaan slapen. Even anders, maar voor veel mensen kan het werken.
oke, ik ga dat dan wel proberen. ik snap het verhaal er achter wel. thnx
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 18:43
madelief21
madelief21 is offline
Nou wat ik bedoelde is als je ergens naar uit kan kijken wat je heel leuk vindt krijg je wat positieve energie en kan je de dingen beter aanpakken. Kan je niet een leuke workshop koken gaan doen ( even een voorbeeld genoemd ) of iets anders. Veel boeken lezen. ( athans dat vind ik dan weer leuk hè )
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 18:37
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Misschien heb je wat aan deze url: http://gezondheid.rubriek.nl/gezondheid/slapen.asp

Een artikel met slaapbevorderde tips

Sterkte!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 13:27
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 13-10-2006 @ 18:37 :
Misschien heb je wat aan deze url: http://gezondheid.rubriek.nl/gezondheid/slapen.asp

Een artikel met slaapbevorderde tips

Sterkte!
dank je wel, ik heb een aantal van die dingen wel toegepast en t werkt wel beter.

alleen ik smokkel nu ook een beetje, want het ging ook om het alleen voelen voor t slapen en nu sms ik de hele tijd met iemand voor ik ga slapen en dan is het grootste deel van dat alleen-gevoel ook weer weg...
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 13:28
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
madelief21 schreef op 12-10-2006 @ 18:43 :
Nou wat ik bedoelde is als je ergens naar uit kan kijken wat je heel leuk vindt krijg je wat positieve energie en kan je de dingen beter aanpakken. Kan je niet een leuke workshop koken gaan doen ( even een voorbeeld genoemd ) of iets anders. Veel boeken lezen. ( athans dat vind ik dan weer leuk hè )
ik lees al veel boeken, maar dan zit ik weer zo in een boek dat ik em uit wil hebben en dan slaap ik weer zo laat!
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 17:17
Verwijderd
Citaat:
ilse schreef op 02-10-2006 @ 10:48 :
ik heb een probleempje. ik ga het vrijdag ook in mijn therapiegroepje er nog over hebben, maar dat duurt me ondertussen nog echt te lang.

ik heb nu al een maand ofzo dat ik niet meer normaal kan slapen. ik heb nooit problemen met slapen gehad, ook niet toen ik opgenomen zat in een kliniek. ik kan ook niet echt bedenken wat er nu aan de hand zou zijn, maar op een of adnere manier kan ik niet alleen zijn ofzo. naja, het gevoel van alleen zijn komt zo boven als ik ga slapen, dus dan moet ik de tv aan en dan blijf ik kijken tot ik slaap. en dat is dan als me vader thuis is. als hij er niet is (hij slaapt ook regelmatig bij zijn vriendin) dan slaap ik op de bank want dan kan ik er niet eens tegen om in mijn kamer te zijn.

het is vreemd, want ik heb nog nooit zoveel sociale contacten gehad als nu. en nog nooit zo close. dat gaat juisst allemaal heel goed. het is wel nog niet zo lang uit met mijn vriend, maar ik had het daarvoor ook al. dus dat kan ik niet echt de schuld geven.

herkent iemand dit? hebben jullie tips? want ik wordt zo moe ondertussen . ik ben ook vet vroeg al weer wakker terwijl ik toch echt liever nog een tijdje bklijf liggen normaal, ik kan dat ook niet meer. word gewoon raar als ik in bed lig..

in ieder geval, ik hoop dat iemand me kan helpen..

kus, ilse
Je verhaal komt op mij over alsof je bang bent om te gaan slapen, in plaats van dat je niet kunt slapen.

Waar ben je bang voor? Als je 'raar' wordt wat voel je dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid serieus niet meer kunnen uitslapen...
Chloe Siere
12 27-02-2008 16:37
Lichaam & Gezondheid niet meer kunnen opstaan?
Dzjun
5 04-06-2007 13:43
Lichaam & Gezondheid (niet kunnen) slapen... iemand tips?
DreamyTheater
17 26-02-2005 14:41
Psychologie niet meer kunnen genieten
elledc
10 04-08-2004 22:58
Psychologie kweet het even niet meer:( (lang verhaal)
Oktober
7 05-11-2003 01:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14.