Oud 25-02-2007, 17:50
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Heeft iedereen al zijn/haar jaaropgaves al binnen? Ik moet namelijk nog steeds van 1 bedrijf mijn jaaropgave krijgen..
Advertentie
Oud 25-02-2007, 17:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb ze alle 4 binnen ja.

Ik had er alleen maar op 3 gerekend, dus ik had na m'n 3e m'n aangifte al opgestuurd. En toen kreeg ik die 4e binnen en heb ik hem nogmaals opgestuurd maar nu met correcte informatie (van de site kreeg ik het idee dat dat moet gebeuren als je het per ongeluk fout hebt gedaan). Ben dus benieuwd of het goed gaat
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 26-02-2007, 08:54
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ik moet er ook nog één hebben, maar ik heb even een andere vraag.
Ik loop nu stage, maar ik krijg geen stagevergoeding, maar wel reiskosten vergoeding en hier verdien ik op [vorige maand was dat ongeveer €200,-].
Mijn vraag is nu; betaal je hier al automatisch belasting over? Moet ik dit op geven of hoef ik niets te doen? Ik krijg hier namelijk geen loonstrook o.i.d. van en het wordt onder de noemer "reiskostenvergoeding" gestort op mijn rekening.
Oud 26-02-2007, 09:55
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
reiskosten zijn weer een aftrekpost, hier wordt een bedrag voor gehanteerd, maar reeds ontvangen vergoedingen van een werkgever worden hier weer van afgetrokken.
__________________
hoi
Oud 01-03-2007, 14:25
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Go schreef op 18-02-2007 @ 22:56 :
Weet iemand toevallig hoe lang het ongeveer duurt voordat ik bericht krijg over mijn aangifte bij de Belastingdienst? Ik heb begin januari nog maar eens aangifte gedaan van wat inkomsten van 2005 om zo het te veel betaalde terug te krijgen. Ik heb online aangifte gedaan en het programma wist mij te vertellen dat ik een leuk bedragje terug zou krijgen. Ik heb vervolgens wel een brief gekregen dat ze mijn rekeningnummer binnen hebben, maar daarna niks meer gehoord. Iemand enig idee?
Ik had ook mijn aangifte 2005 pas in december gedaan, en had het vorige week terug
Oud 01-03-2007, 17:17
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Enig idee waarom de belastingdienst zomaar een E-biljet op stuurt?
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Oud 01-03-2007, 17:49
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 01-03-2007 @ 18:17 :
Enig idee waarom de belastingdienst zomaar een E-biljet op stuurt?
Dan MOET je aangifte doen, is hierboven ook al gezegd, waarschijnlijk omdat je vorig jaar ook aangifte hebt gedaan of gewoon willeurig
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 01-03-2007, 17:50
PV
PV is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 01-03-2007 @ 18:17 :
Enig idee waarom de belastingdienst zomaar een E-biljet op stuurt?
ik geloof omdat je vorig jaar aangifte hebt gedaan. Ik kreeg er ook zomaar een.
Oud 02-03-2007, 16:04
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
op welke manier verwerkt de belastingdienst de ingezonden tj-biljetten? Ik las hier dat het "op sofinummer" gaat; is er dan een manier dat ze je kunnen vertellen wanneer je zo ongeveer je geld krijgt?

M'n vader vertelde mij dat wanneer je alles op tijd hebt opgestuurd (heb ik eind januari al gedaan), ze soms al in april uitbetalen. Is dat waar?
Oud 05-03-2007, 19:38
kadesh
Avatar van kadesh
kadesh is offline
Misschien is het al een keertje gezegd, maar ik wou jullie even wijzen op de zogenaamde 'verzilveringsregeling'. Deze regeling is van toepassing op diegenen die meer ziektekosten ed hebben dan belastbaar inkomen. De Belastingdienst vergoedt dan 30% van de ziektekosten die overblijft. Heb je bijvoorbeeld 300 euro aan ziektekosten, en 0 euro belastbaar inkomen (je stufi is dus GEEN belastbaar inkomen), dan krijg je 100 euro terug van de belastingdienst.
Dus: ook al berekent het programma dat je niks terugkrijgt, WEL aangifte doen, mocht je meer ziektekosten hebben dan inkomsten.
Kijk ook eens op www.ibstudent.nl . Deze site is echt handig .

En nog een klein tipje : je uitvaartverzekering is ook aftrekbaar. Mnouja, mocht je die hebben (ik niet namelijk...). En anders misschien je ouders etc wel.
__________________
amber is the color of your energy, shades of gold displayed naturally
Oud 10-03-2007, 14:58
squat
squat is offline
Even wat vraagjes want ik ben echt een noob op dit gebied.

Ik heb dit hele jaar gewerkt en ik ben niet naar school geweest. Hoe weet ik hoeveel ik ongeveer terug kan krijgen? Ik heb dit jaar meer verdient dan 10.000 euro en heb bij ibstudent wat dingetjes ingevuld en kwam uit op €19... En ik heb hier een jaaropgave van mijn werkgever voor me liggen waar leuk de loonheffingskorting en arbeidkorting, etc, op staan maar wat ik allemaal in mag vullen bij dat belastingaangifteprogramma van de belastingdienst snap ik de ballen van. Kan het niet allemaal wat makkelijker en duidelijker?

Dat TJ-biljet kan je trouwens niet gewoon downloaden he? Dat moet je bestellen?
Oud 10-03-2007, 16:45
PV
PV is offline
Citaat:
squat schreef op 10-03-2007 @ 15:58 :
Even wat vraagjes want ik ben echt een noob op dit gebied.

Ik heb dit hele jaar gewerkt en ik ben niet naar school geweest. Hoe weet ik hoeveel ik ongeveer terug kan krijgen? Ik heb dit jaar meer verdient dan 10.000 euro en heb bij ibstudent wat dingetjes ingevuld en kwam uit op €19... En ik heb hier een jaaropgave van mijn werkgever voor me liggen waar leuk de loonheffingskorting en arbeidkorting, etc, op staan maar wat ik allemaal in mag vullen bij dat belastingaangifteprogramma van de belastingdienst snap ik de ballen van. Kan het niet allemaal wat makkelijker en duidelijker?

Dat TJ-biljet kan je trouwens niet gewoon downloaden he? Dat moet je bestellen?
Had je heel 2006 studiefinanciering? Dan moet je alles wat je hebt verdiend boven +/- 10.500 terugbetalen namelijk.

Maar als je het hele jaar hebt gewerkt, krijg je volgens mij vrij weinig geld terug. Die 19 euro zou zomaar kunnen kloppen.

(maar ik ben ook vrij noob op dit gebied dus ik weet t uiteraard niet zeker )
Oud 10-03-2007, 17:10
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
wat betaal je dan terug precies? neem aan dat als je 20.000 euro hebt verdiend, je geen 10.000 terug hoeft te betalen? of betaal je alleen het ten onrechte ontvangen bedrag van IBG terug?
Oud 10-03-2007, 17:48
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 10-03-2007 @ 18:10 :
wat betaal je dan terug precies? neem aan dat als je 20.000 euro hebt verdiend, je geen 10.000 terug hoeft te betalen? of betaal je alleen het ten onrechte ontvangen bedrag van IBG terug?
je betaald de stufi terug vanaf de maand dat je over hun 10.000 grens heengaat.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 12-03-2007, 13:39
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
je mag 10.500 NETTO bijverdienen ..

ik schrok ook even toen ik mijn jaaropgaven liep op te tellen maar heb toen even uitgezocht en dat bedrag van de IBG was gelukkig een netto bedrag...
en als je zelf je studie betaald moet je even je studie (-vergoedingen), en bij behorende kosten, evenals reiskosten voor bij werk lekker allemaal als aftrekpost gebruiken. Dat geeft wat extra ademruimte.

anders keek ik nu heel zuur denk ik
__________________
hoi
Oud 20-03-2007, 10:02
Verwijderd
ik ben mn envelop kwijt, kan ik t gewoon zo in een normale envelop versturen? want er staat op de site alleen iets over diskettes
Oud 20-03-2007, 14:19
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
koekjes schreef op 20-03-2007 @ 11:02 :
ik ben mn envelop kwijt, kan ik t gewoon zo in een normale envelop versturen? want er staat op de site alleen iets over diskettes
Jup, zolang t maar naar t goede adres gaat
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 20-03-2007, 18:18
PV
PV is offline
Citaat:
Tiño schreef op 10-03-2007 @ 18:48 :
je betaald de stufi terug vanaf de maand dat je over hun 10.000 grens heengaat.
je moet toch het geld dat je teveel hebt verdiend, terug betalen? iig zo had ik het begrepen. anders leen je even 1 euro, krijg je wel een OV (=gratis reizen) en hoef je maar 5 euro ofzo terug te betalen, zo zal het toch niet werken lijkt me?
Oud 21-03-2007, 13:16
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
vanaf wanneer is het zinvol om te bellen of ze uberhaupt mijn ouderwets ingevulde briefje hebben ontvangen?
Oud 21-03-2007, 14:01
squat
squat is offline
Nou ik heb mijn TJ-biljet ontvangen en na uitrekenen kwam ik tot de fantastische ontdekking dat het bedrag op - €150 kwam. Waarom moet ik betalen terwijl collega's van mij honderden euro's terugkrijgen? Kan iemand mij vertellen waar al die bedragen op gebasseerd zijn? Of een linkje gooien.
Oud 22-03-2007, 08:45
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
squat schreef op 21-03-2007 @ 15:01 :
Nou ik heb mijn TJ-biljet ontvangen en na uitrekenen kwam ik tot de fantastische ontdekking dat het bedrag op - €150 kwam. Waarom moet ik betalen terwijl collega's van mij honderden euro's terugkrijgen? Kan iemand mij vertellen waar al die bedragen op gebasseerd zijn? Of een linkje gooien.
Omdat je teveel verdiend hebt? Omdat je te weinig betaald hebt? Omdat je een foutje gemaakt hebt?
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 22-03-2007, 08:47
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
squat schreef op 21-03-2007 @ 15:01 :
Nou ik heb mijn TJ-biljet ontvangen en na uitrekenen kwam ik tot de fantastische ontdekking dat het bedrag op - €150 kwam. Waarom moet ik betalen terwijl collega's van mij honderden euro's terugkrijgen? Kan iemand mij vertellen waar al die bedragen op gebasseerd zijn? Of een linkje gooien.
Hoeveel hyeb je betaald ?
Wat heb je ingevuld?
zo kunnen we je iig niet helpen!
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 23-03-2007, 00:37
squat
squat is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 22-03-2007 @ 09:45 :
Omdat je teveel verdiend hebt? Omdat je te weinig betaald hebt? Omdat je een foutje gemaakt hebt?
Wat is te veel? Hoe komt het dat ik te weinig betaal? Ik zou gewoon wat meer info willen hebben over wat nou precies bepaald hoeveel je moet betalen en hoeveel je terugkrijgt. Ik heb geen zin om hier mijn jaaropgave te plaatsen.
Oud 23-03-2007, 09:25
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
squat schreef op 23-03-2007 @ 01:37 :
Wat is te veel? Hoe komt het dat ik te weinig betaal? Ik zou gewoon wat meer info willen hebben over wat nou precies bepaald hoeveel je moet betalen en hoeveel je terugkrijgt. Ik heb geen zin om hier mijn jaaropgave te plaatsen.
Hant ervanaf hoeveel je hebt verdiend en hoeveel loonheffingskorting er al is toegepast (en dus ook hoeveel belasting er al geheven is). Daarnaast hangt t ook van eventuele aftrekposten af (o.a. reiskosten en mogelijk studiekosten).

En mogelijk heb je ergens iets fout ingevuld... Zonder bedragen is dat moeilijk vast te stellen

Edit: dingen als inkomen, loonheffing en arbeidskorting.
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn

Laatst gewijzigd op 23-03-2007 om 09:37.
Oud 23-03-2007, 11:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
squat schreef op 23-03-2007 @ 01:37 :
Wat is te veel? Hoe komt het dat ik te weinig betaal? Ik zou gewoon wat meer info willen hebben over wat nou precies bepaald hoeveel je moet betalen en hoeveel je terugkrijgt. Ik heb geen zin om hier mijn jaaropgave te plaatsen.
Kijk, normaal gesproken betaal je belasting over je loon: loonheffing. Dit bedraagt ongeveer een derde van je loon en dat ben je dan dus kwijt. Maar tot een bedrag van ongeveer 5500 euro hoef je helemaal geen belasting te betalen. In het voorjaar kun je daarom een belastingformulier invullen om het teveel betaalde bedrag aan loonheffing terug te krijgen.

Maar als je niet zoveel werkt, dan is het heel zonde als je van je 300 euro per maand, 100 euro af moet staan. Je krijgt het rond mei wel weer terug (want 12 x 300 = 3600 en dus onder die 5500 euro), maar waarschijnlijk wil je het veel liever direct krijgen ipv pas in mei! Daarom kan je loonheffingskorting toepassen. Dan betaal je geen belasting en krijg je alles direct bij je maandelijkse loon.
Maar als je loonheffingskorting toepast terwijl je wél meer dan 5500 euro verdient, dan heb je dus een probleem. Want je hebt ten onrechte al het geld gekregen, terwijl je belasting had moeten betalen over het geld boven die 5500 euro. Dan kom je in mei dus voor verrassingen te staan zoals jij nu.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 24-03-2007, 06:35
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Balance schreef op 23-03-2007 @ 12:22 :
*knip *

helder verhaal, maar waar komt "die" 5500 euro vandaan
Oud 30-03-2007, 19:53
Jones
Citaat:
Balance schreef op 23-03-2007 @ 12:22 :
Kijk, normaal gesproken betaal je belasting over je loon: loonheffing. Dit bedraagt ongeveer een derde van je loon en dat ben je dan dus kwijt. Maar tot een bedrag van ongeveer 5500 euro hoef je helemaal geen belasting te betalen. In het voorjaar kun je daarom een belastingformulier invullen om het teveel betaalde bedrag aan loonheffing terug te krijgen.

Maar als je niet zoveel werkt, dan is het heel zonde als je van je 300 euro per maand, 100 euro af moet staan. Je krijgt het rond mei wel weer terug (want 12 x 300 = 3600 en dus onder die 5500 euro), maar waarschijnlijk wil je het veel liever direct krijgen ipv pas in mei! Daarom kan je loonheffingskorting toepassen. Dan betaal je geen belasting en krijg je alles direct bij je maandelijkse loon.
Maar als je loonheffingskorting toepast terwijl je wél meer dan 5500 euro verdient, dan heb je dus een probleem. Want je hebt ten onrechte al het geld gekregen, terwijl je belasting had moeten betalen over het geld boven die 5500 euro. Dan kom je in mei dus voor verrassingen te staan zoals jij nu.
Lekker dan. Ik vroeg me inderdaad al af waarom mijn aangifte negatief uitkwam. Dacht dus dat ik ergens een vinkje vergeten was te zetten en heb er verder niet meer aan gedacht. Maar nu ik dit lees wordt me ineens veel duidelijk. Er wordt dus bij mij wel loonheffingskorting toegepast en ik zit inmiddels redelijk ver boven die 5500 euro. (jaarinkomen van ongeveer 6000 euro..) Dat wordt dus flink belasting betalen als ik het goed begrijp?

Nog een vraag: Ik ontvang per maand een bedrag van mijn vader zijn levensverzekering. Ik ontvang daar ook 1x per jaar een jaaropgave van. Moet ik dit bij de aangifte zien als een extra baan? Of moet ik dit ergens anders invullen?
Oud 30-03-2007, 20:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 24-03-2007 @ 07:35 :
helder verhaal, maar waar komt "die" 5500 euro vandaan
"tot een bedrag van ongeveer 5500 euro hoef je helemaal geen belasting te betalen"

Volgens mij ligt het bedrag rond de 5500.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 31-03-2007, 12:17
Jones
Is collegegeld aftrekbaar als studiekosten?
Oud 03-04-2007, 16:13
kadesh
Avatar van kadesh
kadesh is offline
Citaat:
Jones schreef op 31-03-2007 @ 13:17 :
Is collegegeld aftrekbaar als studiekosten?
Alleen als je er geen studiefinanciering (of kinderbijslag) voor krijgt... Er zitten vast wel wat meer voorwaarden aan, maar dit is wel de meest belangrijke
__________________
amber is the color of your energy, shades of gold displayed naturally
Oud 03-04-2007, 16:22
Jones
Citaat:
kadesh schreef op 03-04-2007 @ 17:13 :
Alleen als je er geen studiefinanciering (of kinderbijslag) voor krijgt... Er zitten vast wel wat meer voorwaarden aan, maar dit is wel de meest belangrijke
Met andere woorden: Zolang ik nog geld ontvang van de IB-groep (zowel beurs als lening?) kan ik collegegeld niet aftrekken. Das best jammer

Trouwens, hoe kom je achter dit soort info? Is dit te vinden in het aangifteprogramma zelf? Op de site? In een belastinggids? etc..

Laatst gewijzigd op 03-04-2007 om 17:47.
Oud 03-04-2007, 18:34
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
kadesh schreef op 03-04-2007 @ 17:13 :
Alleen als je er geen studiefinanciering (of kinderbijslag) voor krijgt... Er zitten vast wel wat meer voorwaarden aan, maar dit is wel de meest belangrijke
Je moet hetgeen je als compensatie krijgt er van af trekken na het norm bedrag van 500 euro blijft er niet heel veel over. De rest is volgens mij wel aftrekbaar hoor. Maar die discussie word al meer gevoerd. En daar zijn we het hier niet helemaal over eens.

Groet
Ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 03-04-2007, 18:46
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 03-04-2007 @ 19:34 :
Je moet hetgeen je als compensatie krijgt er van af trekken na het norm bedrag van 500 euro blijft er niet heel veel over. De rest is volgens mij wel aftrekbaar hoor. Maar die discussie word al meer gevoerd. En daar zijn we het hier niet helemaal over eens.

Groet
Ivo
Volgens mij steun ik jou hierin. Eerder heb ik in dit topic een linkje gepost geloof ik
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 04-04-2007, 00:14
kadesh
Avatar van kadesh
kadesh is offline
Citaat:
Jones schreef op 03-04-2007 @ 17:22 :
Met andere woorden: Zolang ik nog geld ontvang van de IB-groep (zowel beurs als lening?) kan ik collegegeld niet aftrekken. Das best jammer

Trouwens, hoe kom je achter dit soort info? Is dit te vinden in het aangifteprogramma zelf? Op de site? In een belastinggids? etc..
Uhm, heb belastingrecht Maar dat is zo heerlijk theoretisch. Het beste is om de belastingtelefoon te bellen. Vind ik. En/of op hun site kijken
__________________
amber is the color of your energy, shades of gold displayed naturally
Oud 11-04-2007, 06:02
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 02-03-2007 @ 17:04 is er dan een manier dat ze je kunnen vertellen wanneer je zo ongeveer je geld krijgt?

M'n vader vertelde mij dat wanneer je alles op tijd hebt opgestuurd (heb ik eind januari al gedaan), ze soms al in april uitbetalen. Is dat waar?
Ik heb het teruggezocht. Vorig jaar (met aangifte met een vrijwillig Tj-biljet via de post) kreeg ik pas begin juli mijn geld gestort
__________________
<):o)
Oud 11-04-2007, 23:40
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 11-04-2007 @ 07:02 :
Ik heb het teruggezocht. Vorig jaar (met aangifte met een vrijwillig Tj-biljet via de post) kreeg ik pas begin juli mijn geld gestort
same here
Oud 13-04-2007, 22:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
27 juni had ik het vorig jaar. Ik had mijn aangifte toen vrij laat ingeleverd volgens mij.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 19-04-2007, 14:48
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
hoe zit dat met spekkie en kadesh?

wil eigenlijk niet zo lang wachten

heeft het nut ze te bellen óf ze het ontvangen hebben en wat ze zelf schatten? Heb het eind januari zelf al opgestuurd...
Oud 20-04-2007, 13:05
Verwijderd
kheb het geld nu ook nodig, maar ja..

kan nog wel ff wachten
ik hoop ergens midden juni!!
Oud 24-04-2007, 17:36
Verwijderd
Als je huurtoeslag moet krijgen en na 4 maanden heb je het nog steeds niet het juiste bedrag, heb je dan recht op rente?
Oud 24-04-2007, 19:06
PV
PV is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 24-04-2007 @ 18:36 :
Als je huurtoeslag moet krijgen en na 4 maanden heb je het nog steeds niet het juiste bedrag, heb je dan recht op rente?
leuker kunnen ze het niet maken he

maar neem gewoon contact op met de Belastingdienst?
Oud 02-05-2007, 16:00
Verwijderd
Citaat:
dwight88 schreef op 19-04-2007 @ 15:48 :
heeft het nut ze te bellen óf ze het ontvangen hebben en wat ze zelf schatten? Heb het eind januari zelf al opgestuurd...
mn vriend had enorm vroeg zn jaaropgaaf, heeft 2 januari aangifte gedaan en had vandaag zn voorlopige teruggaaf, per brief dan, binnen. Dus wss staat het bij hem deze week op zn rekening.
Oud 03-05-2007, 06:55
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
dat klinkt gunstig; ik heb mijne ergens half januari opgestuurd
Oud 03-05-2007, 08:08
Verwijderd
Citaat:
dwight88 schreef op 03-05-2007 @ 07:55 :
dat klinkt gunstig; ik heb mijne ergens half januari opgestuurd
Mja, met de belastingdienst weet je het nooit Succes iig
Oud 03-05-2007, 09:00
Verwijderd
Ik heb wel bericht terug gehad over hoeveel ik terugkrijg.

Ik heb trouwens een vraag, hoop dat iemand het weet en ik post lekker gewoon bedragen want dat is makkelijk.

Ik heb 1725 loonheffing betaald over 2006. Ik heb 4000 euro bijverdiend met freelance werk. Daar gaan zakelijke kosten vanaf en dat was 2569. Hou je als winst over, 1431. (over je winst moet je nog belasting betalen)

Nu heb ik dat allemaal in dat programma ingevuld en dan rekent hij het zo uit:
Ik zou 1725 loonheffing terugkrijgen, maar ik heb 1431 bijverdiend, maar dat rekent hij als totale schuld aan de belastingdienst, dus dan trekt hij dat van de 1725 af en nu krijg ik nog maar 312 euro terug.
Het is toch zo dat je belasting OVER die 1431 moet betalen? Dus zeg maar een x% van 1431, niet het hele winstbedrag?

bij voorbaat dank. oh en wat kan ik het beste doen? Bellen naar belastingdienst, afspraak maken om met een belastingadviseur te praten?
Oud 03-05-2007, 10:28
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Danique schreef op 03-05-2007 @ 10:00 :
Ik heb wel bericht terug gehad over hoeveel ik terugkrijg.

Ik heb trouwens een vraag, hoop dat iemand het weet en ik post lekker gewoon bedragen want dat is makkelijk.

Ik heb 1725 loonheffing betaald over 2006. Ik heb 4000 euro bijverdiend met freelance werk. Daar gaan zakelijke kosten vanaf en dat was 2569. Hou je als winst over, 1431. (over je winst moet je nog belasting betalen)

Nu heb ik dat allemaal in dat programma ingevuld en dan rekent hij het zo uit:
Ik zou 1725 loonheffing terugkrijgen, maar ik heb 1431 bijverdiend, maar dat rekent hij als totale schuld aan de belastingdienst, dus dan trekt hij dat van de 1725 af en nu krijg ik nog maar 312 euro terug.
Het is toch zo dat je belasting OVER die 1431 moet betalen? Dus zeg maar een x% van 1431, niet het hele winstbedrag?

bij voorbaat dank. oh en wat kan ik het beste doen? Bellen naar belastingdienst, afspraak maken om met een belastingadviseur te praten?
Het zou inderdaad logisch zijn als je over die 1431 euro moet betalen en als ik het even zo invul voor het gemak in een belastingprogramma gebeurd dat ook.

Heb je het wel ingevoerd bij "andere inkomsten" en dan een vinkje gezet bij "inkomsten uit overige werkzaamheden" ???

Misschien gaat het daar anders wel fout.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 03-05-2007, 10:52
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 03-05-2007 @ 11:28 :
Het zou inderdaad logisch zijn als je over die 1431 euro moet betalen en als ik het even zo invul voor het gemak in een belastingprogramma gebeurd dat ook.

Heb je het wel ingevoerd bij "andere inkomsten" en dan een vinkje gezet bij "inkomsten uit overige werkzaamheden" ???

Misschien gaat het daar anders wel fout.
ja dat heb ik allemaal aangevinkt..
Oud 03-05-2007, 23:47
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Danique schreef op 03-05-2007 @ 11:52 :
ja dat heb ik allemaal aangevinkt..
Hmmm bizar dan, want nu sord je winst in zijn geheel ten laste van hetgeen je terug zou krijgen gebracht, weet je zeker dat je 1.700 euro ofzo zou terugkrijgen en heb je niet bij het verkeerde bedrag in eerste instantie gekeken?
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 04-05-2007, 19:17
Verwijderd
Nee nee ik weet echt zeker dat ik alles goed heb ingevuld. Ik ga wel een afspraak maken met een adviseur ofzo ik bel ff naar die belastingtelefoon.
Oud 05-05-2007, 09:46
Verwijderd
Ohhhh waarom gaat het zo sloom! Ik heb nog geen wijziging zorgtoeslag, huurtoeslag én geen teruggaaf gehad en de eerste twee zijn van eind januari
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht [Centraal] Het Belasting-topic
Verwijderd
500 28-01-2010 13:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Zijn die Belgen gek geworden??
sjaakiesjoffel
60 19-06-2007 22:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.