Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2012, 21:30
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Niet zo slim van me om hier nog op te reageren eigenlijk.

Citaat:
Wat een non-discussie. Volgens mij heeft M@rco al vrij duidelijk aangegeven dat leden verder geen inspraak hebben in wat er op Admin gezegd wordt en/of waar Admin voor is bedoeld cq wordt gebruikt. Case closed lijkt mij dan.
Hier sluit ik me eigenlijk ook bij aan. Er is nu wel genoeg over gezegd.
__________________
you're not my demographic

Laatst gewijzigd op 09-09-2012 om 21:55.
Advertentie
Oud 09-09-2012, 21:41
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
DP: ik vind je standpunten mbt roddelen e.d. zeer opmerkelijk. Ook vind ik ze behoorlijk hypocriet voor iemand die wel een tijd lang een actieve deelnemer op deslyxie.nl was.
Klopt. En ik heb daar geloof ik niet of nauwelijks geroddeld, en sowieso is dat wat, 5 jaar geleden? Ik hoop toch dat we in die tijd in ieder geval een stuk wijzer en volwassener zijn geworden. Ik in ieder geval wel.

Citaat:
En ga nu niet beweren dat daar niet wel eens geroddeld werd, want ik en anderen met mij op dit forum weten wel beter, en neem maar van mij aan dat het admin van nu heel braaf is in vergelijking met sommige dingen op d.nl toen. En je toont nu ook zelf al aan dat je zelf aan het roddelen bent met ons "lek", nou, dat lijk je dan opeens niet zo bezwaarlijk te vinden. Dus hou op met doen alsof je moreel superieur bent aan de rest van iedereen op dit forum (want niet alleen op admin wordt er wel eens geroddeld).
Ik geloof dat roddelen in het algemeen niet betekent "in het openbaar neergooien". Iedereen kan lezen wat ik post, inclusief leden, forumbazen en mensen die eventueel zouden lekken volgens jou. Ik voel me niet moreel superieur, ik vraag of bepaalde zaken alsjeblieft anders zouden kunnen. Als vervolgens gedaan wordt alsof dat doodnormaal is, of ontkend wordt dat het plaatsvindt dan wordt dat wat vervelend.

Citaat:
Roddelen is menselijk en vindt onvermijdelijk plaats in besloten gezelschappen.
Seriously, dit gebruik je als argument?

Citaat:
Op admin, in kantoren en koffiekamers, op msn, via whatsapp, op feestjes en meets en in privéberichten. Daar is ook niks mee mis, zo lang het niet uit de hand loopt. En ik kan je echt verzekeren dat hoewel er natuurlijk af en toe iets gezegd wordt (soms ook om gewoon even stoom af te kunnen blazen), er echt geen sprake is van structurele afzeikpraktijken, het delen van privézaken (?) of het opzettelijk benadelen en dwarszitten van forumers (tenminste: zoiets wordt op admin in ieder geval niet besproken, wat forumbazen denken is natuurlijk een tweede zaak). Misschien dat dit vroeger wel het geval was, maar nu niet.
Martin, wat is het toch met dat als ik dingen aankaart, jij het glashard ontkent, zelfs als je je beseft dat ik ervan op de hoogte ben? Het valt me een beetje tegen van je. Bovendien, als alles wat ik zou beweren onzin zou zijn, dan zou er niet zo melo-dramatisch naar een lek worden gezocht.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 10-09-2012, 08:45
Verwijderd
Even uit interesse: wat is nu het probleem?

Roddelen in het algemeen, roddelen door FB's, roddelen door FB's op een manier dat leden het niet kunnen zien, het beinvloeden van de gedachten over leden door dit roddelen, het vrijkomen van informatie naar leden vanuit een besloten subforum?

Aan roddelen ga je niets doen, aan roddelen door FB's dus ook niet. Als het niet op admin gebeurt, dan wel via PM. Het hele beinvloedingsonderdeel kan ik me voorstellen, maar goed -> Bemiddelaar. Het lekken vanuit Admin: ook een probleem, maar evenmin iets aan te doen.

Je schermt zelf met bronnen die je niet vrijgeeft, waarmee je dus een verdenking op iedere FB legt. Lijkt me evenmin zinvol, als je gericht bent op oplossingen.
Oud 10-09-2012, 09:35
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
1) Forumbazen roddelen op Admin over leden die daar niet kunnen komen.

2) Eén (of meer) forumbaas/forumbazen spelen dit door naar deze of andere leden, waardoor het uiteindelijk bij dat lid terecht komt.

Wat wij naar mijn mening als forumbazen hieraan kunnen/moeten doen is:

1) Ook op Admin waken dat er geen kwetsende dingen over leden gezegd worden en wanneer dit toch gebeurt hieraan sancties verbinden voor de forumbazen die dit toch doen

2) Het lek of de lekken opsporen en de forumbazen die deze informatie doorspelen erop aanspreken/actie ondernemen én dit goed naar alle partijen communiceren.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 10-09-2012, 11:01
Verwijderd
Ach, laat die nichten lekker roddelen imo? Wat maakt dat nou weer uit :')
Oud 09-10-2012, 14:12
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Update

Kennisgeving van langere afwezigheid van forumbazen zal voortaan hier plaatsvinden: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1867586
Oud 10-10-2012, 10:14
Verwijderd
Ik had het gezien! Denk dat er inderdaad e.e.a. veranderd is, ook met gerapporteerde posts enzo.
Oud 12-10-2012, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Update

Kennisgeving van langere afwezigheid van forumbazen zal voortaan hier plaatsvinden: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1867586
Tofke_h en Boogie ontbreken in die lijst
Oud 25-10-2012, 11:01
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Up, aangezien hier nog niks over gezegd is; de activiteit van Missy:

Gepost in maart 2011:
Citaat:
Dat is precies wat ik mede door dit topic ook onder ogen heb gezien: ik moet weer actiever worden. Simpel zat. Als ik over een paar maanden nog steeds een stuk minder actiever ben, zal ik bij mezelf ten rade moeten gaan of ik er niet mee moet stoppen.
Gepost in juli 2012:
Citaat:
Ik ben inderdaad minder actief zichtbaar geweest en heb minder gepost. Echter ben ik nog steeds iedere dag op het forum te vinden. Ik weet dat inactiviteit gewoon bagger is. En zelf vind ik ook dat een forumbaas actief moet zijn, maar het is niet zo dat ik nooit postte. Vandaar dat ik niet de keuze hebt gemaakt om te stoppen met plussen.
Nu:



Is dit nog steeds in behandeling? Want zelfs na talloze keren beterschap beloven van haar (dat doet ze nu al een paar jaar) lijkt dat er niet te komen en zelfs nadat het hier is aangekaart en ze beterschap belooft, gaat ze rustig een week met 1 post. Ze lijkt in het algemeen eens per paar dagen online te komen, een paar verplichte posts te maken en dan snel weer weg te wezen. Dit gaat nu al jaren zo en hoewel het vast weer "tijdelijk" is, lijkt het me een mooi moment om er eens wat mee te doen.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 25-10-2012, 11:22
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
In principe is het zo dat wij "gewone" fb's niks te zeggen hebben over of een andere fb actief genoeg is om fb te mogen blijven. Dat is aan de plusjes om met elkaar en de fb in kwestie te overleggen. Voor ons geldt, net als voor de rest van de leden, dat als we iemand niet actief genoeg vinden we dit aangeven bij een plusje of bij Marco.
Dat betekent ook dat ik helaas geen zicht heb op hoe het verder gaat met deze kwestie, het enige dat ik je kan vertellen is dat ik weet dat Marco op de hoogte is van de zorgen. De rest staat denk ik op plusoverleg. Als je op korte termijn een antwoord wil zul je dus Marco of een ander plusje even moeten pm'en, en ik plaats hier voor je even een M@rco Marco plusjes naamzoek in de hoop dat dat je kans op een snel antwoord wat vergroot.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 25-10-2012, 11:32
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Dankje.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 25-10-2012, 12:16
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Missy is gestopt als FB op DK omdat ze daarvoor er te weinig kwam, dat gaf ze zelf ook toe, maar er zijn zat andere FBs met die activiteit (gekeken over de activiteit van de laatste 3 maanden). Het verschil tussen de hoge postcount-FBs en lage postcount-FBs is toch met name afhankelijk van of ze wel of niet op Onzin/DK - en dan met name de reeksen - posten of niet en dat kunnen we moeilijk gaan verplichten Overigens wordt activiteit in Admin/Plusoverleg niet meegenomen in jouw zoektocht.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 25-10-2012, 12:16
Verwijderd
Zijn we dan inmiddels overal doorheen? Net nu we bijna bij de 500 posts zijn...
Oud 25-10-2012, 12:25
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Missy is gestopt als FB op DK omdat ze daarvoor er te weinig kwam, dat gaf ze zelf ook toe, maar er zijn zat andere FBs met die activiteit (gekeken over de activiteit van de laatste 3 maanden). Het verschil tussen de hoge postcount-FBs en lage postcount-FBs is toch met name afhankelijk van of ze wel of niet op Onzin/DK - en dan met name de reeksen - posten of niet en dat kunnen we moeilijk gaan verplichten Overigens wordt activiteit in Admin/Plusoverleg niet meegenomen in jouw zoektocht.
Het probleem met Missy is niet dat ze 3 maanden niet zoveel post, maar meer zo'n 3 jaar. (en ik zou willen dat ik overdreef.) Ze is niet "slechts" een forumbaas op <insert random rustig forum> maar een forumbaas+ van Ontspanning, het drukste gedeelte van het hele forum, waaronder DK en Onzin. Dat ze op Admin wel post is leuk, maar dat ze dat op de rest van het forum niet of nauwelijks doet betekent of a) dat ze het merendeel van de content niet leest en dus niks toevoegt als forumbaas, of b) dat ze geen enkele binding heeft met die fora / het forum en je je dus kunt afvragen waarom ze er forumbaas(+) is. En laten we wel wezen, als je consequent te druk bent om meer dan eens per week een post te maken, kun je dan nog wel goed fb'en?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 25-10-2012, 12:27
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Zijn we dan inmiddels overal doorheen? Net nu we bijna bij de 500 posts zijn...
Er komt nog een besluit over inzage in de Banman / opgeslagen posts en over de functie/rol van de Bemiddelaar.
Oud 25-10-2012, 12:31
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Het probleem met Missy is niet dat ze 3 maanden niet zoveel post, maar meer zo'n 3 jaar. (en ik zou willen dat ik overdreef.) Ze is niet "slechts" een forumbaas op <insert random rustig forum> maar een forumbaas+ van Ontspanning, het drukste gedeelte van het hele forum, waaronder DK en Onzin. Dat ze op Admin wel post is leuk, maar dat ze dat op de rest van het forum niet of nauwelijks doet betekent of a) dat ze het merendeel van de content niet leest en dus niks toevoegt als forumbaas, of b) dat ze geen enkele binding heeft met die fora / het forum en je je dus kunt afvragen waarom ze er forumbaas(+) is. En laten we wel wezen, als je consequent te druk bent om meer dan eens per week een post te maken, kun je dan nog wel goed fb'en?
De toewijzing van een plus is meer symbolisch dan dat een toevoegende waarde heeft. Er zitten minstens 3 plussen op deelfora die daar nergens FBen De voornaamste rol die specifiek is toegewezen over zo'n deelforum is het aansturen van de FBs aldaar, wat Missy gewoon doet, en ook dat kunnen de Plussen onderling nog van elkaar overnemen. Voor de rest zijn de Plussen gelijk en kan je ook een andere Plus (zoals Little Phoebe) benaderen als je problemen hebt met het één of ander op DK of Onzin. Kortom, het antwoord op je laatste vraag is eenvoudigweg 'ja' wat ons betreft en voor de rest gaan we er vooralsnog niets aan doen.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 25-10-2012, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Er komt nog een besluit over inzage in de Banman / opgeslagen posts en over de functie/rol van de Bemiddelaar.
Dan komt hij wel vol Gaat het goed met besluiten?

Gefeliciteerd overigens!

Laatst gewijzigd op 25-10-2012 om 12:53.
Oud 15-01-2013, 14:15
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Lieve, allerliefste Simon,

Met veel vermaak heb ik je laatste post gelezen, waarbij je een slotje neerzette zoals voorspeld was door Ertur, wederom zonder in te gaan op de genoemde zaken, waarschijnlijk omdat je jezelf ook wel besefte dat wat algemene opmerkingen zonder verdere toevoeging niet gingen helpen. Eveneens heb ik glimlachend (welliswaar een droevige glimlach omdat je het echt totáál niet lijkt te snappen, maar toch) gelezen hoe je vindt dat onder andere ik niet constructief bezig ben geweest in alle discussies. Eerlijk is eerlijk, na een half jaar proberen iets voor elkaar te krijgen in een collectie van 4 verschillende topics ben ik iets minder geduldig dan ik in het begin was, maar je doet me hier toch echt tekort. Eigenlijk wilde ik het opgeven nog op BZ te posten, maar ik heb vanuit het forumbazenteam het verzoek gehad vooral door te gaan, ondanks jouw slotje.

Zie daarom hier, mijn constructieve posts gevolgd door nog veel meer constructieve zaken:

Samenvatting van alle genoemde kritiek / feedback. For the record, gepost op 23 juli 2012!

Citaat:
Nee, Pluis wordt een aantal keer genoemd, en het is vrij chaotisch topic, dat zeker. Maar tot zover zie ik de volgende punten terug komen:

- Het functioneren en reageren van Pluis, zowel als forumbaas als binnen reacties op het forum. Tot zover niks mee gedaan, afgedaan als "namens het forumbaasteam vinden wij haar een prima forumbaas." Toen hier massaal kritiek op kwam vanuit de leden en de forumbazen is deze statement teruggedraaid maar verder niks mee gedaan.

- Op welke manier forumbazen met leden omgaan, of roddelen / leden bashen op Admin, op een onprettige manier discussies voeren, etc. invloed heeft op de geschiktheid van iemand als forumbaas, en de manier dat leden aankijken tegen iemand die zich op een dergelijke manier uit. Afgedaan als "dit valt voor ons niet op te lossen / wij mogen dat / wij gaan hier niks aan veranderen."

- De activiteit van bepaalde forumbazen (zoals Missy) en de manier waarop daar mee omgegaan wordt. (moeten mensen eerder als forumbaas(+) stoppen / gestopt worden, of op bepaalde fora stoppen als ze daar niet echt veel meer komen) Missy is maanden na deze post gestopt als forumbaas+, maar is nog steeds forumbaas. Ze heeft in de afgelopen week 1 post geplaats, sinds januari totaal 3 berichten, in de hele maand december niet 1 post en in november een totaal van 8 posts. Sinds 1 november 2012 tot en met nu heeft ze dus 11 posts geplaatst. Is na jaren van kritiek op haar inactiviteit nog steeds forumbaas.

- Het beleid in het algemeen, de openheid van een aantal zaken, zoals wanneer waarschuwingen worden gegeven, en of er iets moet veranderen aan wanneer forumbazen wel of niet forumbaas blijven. Zoals Simon meermalen bewezen heeft is openheid ondanks vele mooie beloftes niet-bestaand, qua openheid m.b.t. waarschuwen / bans is er hooguit negatief iets veranderd (verdwijnen Bemiddelaar)

- De functie van de bemiddelaar, of diegene ook forumbaas moet zien of niet, welke mate van openheid er bij die functie moet komen en hoe de communicatie rondom de bemiddelaar verbeterd kan worden. Compleet tegen elke wens van de leden in is de bemiddelaar geschrapt, toen hier kritiek op kwam vanuit de leden is dit afgedaan met "er is geen discussie over mogelijk, we doen dit gewoon, topic gesloten."

Later toegevoegd: De manier van handelen / de manier van omgaan met mensen van Martiño. Afgedaan als "te weinig draging voor." ondanks dat hij rustig doorgaat met laten zien hoe serieus hij het allemaal neemt.

Misschien vergeet ik nog wat dingen, maar volgens mij zijn dit de "grote punten" van het verhaal tot zover.
Tevens heb ik zelf een aantal oplossingen aangedragen voor deze problemen. Deze werden veelal positief ontvangen door mensen. Zoals te zien is er echter helaas weinig mee gebeurd. Hoezo, ik ben niet constructief bezig geweest? Dat had je overigens kunnen weten, want ik heb je op 13 november 2012, verteld deze posts eens door te lezen omdat er een hoop klachten in geuit werden. Ook dit topic is gestopt met een slotje door jou.

Vervolgens heb je op 14-12 nogmaals een lijst samengesteld met nog openstaande issues. Dit is min of meer dezelfde lijst die ik heb gegeven, bijna 5 maanden eerder. Opmerkelijk.

De uiteindelijke oplossingen die daar uit voort komen zijn min of meer dezelfde als uit mijn lijstje: namelijk vrijwel geen.

Dus om samen te vatten, wat zijn de totale veranderingen die onder het "beleid" van Simon in de afgelopen 2,5 maanden zijn veranderd:

- Missy is geen forumbaas+ meer, maar ze is nog steeds forumbaas. En nog steeds volledig inactief. En nog steeds geen heggenschaar.
- De bemiddelaar is tegen de wensen van de leden in afgeschaft.
- M@rco is geen beheerder meer, Simon nu wel. Ik durf niet voor alle leden te spreken, maar dat was in ieder geval wat mij betreft een flinke verslechtering.
- Nieuwe smileys. Yay.

En dat was het wel. We zijn ondertussen wel ruim een half jaar, 3 nieuwe topics, 3 slotjes en een zooi persoonlijke aanvallen van Simon verder, maar de lijst die nog openstaat is vrijwel hetzelfde als degene die ik 5 maanden geleden maakte. En jij wilt beweren dat feedback serieus genomen wordt, er daadkrachtig en hard opgetreden wordt en dat je tot zover veel hebt veranderd n.a.v. onze klachten? Haha.

Ik wil n.a.v. de recente gebeurtenissen nog 1 punt aan de openstaande lijst met issues toevoegen:

- Het gedrag van Simon jegens leden, zijn incapabaliteit om feedback / kritiek / verbetervoorstellen te accepteren als ze niet met mondjesmaat gegeven worden met vooral veel ruggenklopjes voor hoe goed hij zijn best doet, het smijten met slotjes zoals hier op het moment dat hij een discussie niet kan winnen, zijn complete radiostilte in de beleidsdiscussies tenzij hij een kutopmerking richting leden kan maken, alswel het opwekken van bijzonder veel frustraties bij zowel een groot aantal leden als een flink aantal forumbazen. Hoewel die dat vast niet allemaal in je gezicht durven te zeggen.

Laat ik maar constructief blijven en ook meteen een voorstel voor een oplossing opgeven:

- Het per onmiddelijk (nouja, na 4 maanden discussie erover, 5 loze beloftes, 2 slotjes en een handvol aanvallende opmerkingen van Simon over hoe iedereen zo enorm negatief en totaal niet constructief bezig is hoewel hij zo enorm zijn best doet voor ons) opstappen van Simon als beheerder, forumbaas+, forumbaas, bemiddelaar, forumgod en wat voor functie hij zichzelf dan ook nog verder heeft toegedicht, zodat hij zich weer kan gaan richten op waar hij goed in is: het begeleiden van scholieren op de scholieren.com website, zodat het beheergedeelte van het forum kan gaan naar iemand die daadwerkelijk binding heeft met het forum en niet alleen maar denkt dat hij alle frustraties die spelen en wijzigingen die hij beter acht kan doorvoeren in een weekendje.

En nee, ik heb geen enkele hoop dat dit daadwerkelijk gaat gebeuren, maar wellicht dringt het dan tot hem door hoe ontzettend nutteloos en negatief hij daadwerkelijk bezig is, ondanks dat de meeste mensen, inclusief forumbazen, hem dit niet durven te vertellen, of als ze het hem wel vertellen hij het gewoon negeert en doorgaat met hoe hij al bezig was.

Ik zie het slotje met een onterechte persoonlijke aanval op mij met veel plezier tegemoet.

Liefs,
DP
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 15-01-2013, 15:55
Verwijderd
Oh, jongens toch...
Oud 15-01-2013, 16:19
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
DP, zoals eerder aangegeven: dit gesprek leidt nergens toe. Van voren af aan beginnen heeft niet zoveel zin. Daar doe ik niet aan mee en ja, ik kan slotjes plaatsen. Ik stel voor dat we op een later moment en op een andere manier kijken of we elkaar kunnen leren begrijpen. Ik stuur je op een later moment een PM.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Inventarisatietopic issues die aandacht verdienen
Simon
34 07-12-2012 11:34
Beleidszaken Het verplaatsen van de saai-topicreeks naar Onzin
Verwijderd
500 03-05-2010 09:54
Beleidszaken Bemiddelaar [afgesplitst van 'Chat']
Dark Phoenix
78 03-02-2009 17:08
Beleidszaken beleidswijzingen?
cartman666
243 09-08-2003 00:29
Beleidszaken Nuttigheidsmeter als oplossing voor 'ondemocratisch' modereren
michieldewit
86 05-08-2003 00:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.