Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2002, 14:45
Verwijderd
Ze is nu 3,5 maanden en is echt ontzettend druk. Ze is in haar eentje drukker dan de andere 2 bij elkaar op haar leeftijd.. Maar vandaag is ze heel rustig, ze speelt met niks, ze vliegt niet voortdurend de moeder om dr nek zoals normaal, ze probeert niet eens te drinken bij d'r moeder. Ze ligt te slapen, heeft al overgeven en daarna een paar keer slijm overgegeven.. En de laatste keer dat ze heeft gegeten was 8 uur vanmorgen..

Ik heb de dierenarts al gebeld maar die was alleen bereikbaar voor spoedgevallen en dat is het toch niet..

Moet ik me zorgen maken?

en ik zou toch ook graag willen dat onze goedzakkige kater naar binnen kwam want ik vertrouw die vuurwerkafstekende jongetjes voor geen meter!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2002, 14:50
Verwijderd
Ik zou heel goed op haar letten en als het echt te erg wordt, toch dat voor noodgevallen bellen. En anders morgen gelijk ff langs gaan als het niet veranderd.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik zou heel goed op haar letten en als het echt te erg wordt, toch dat voor noodgevallen bellen. En anders morgen gelijk ff langs gaan als het niet veranderd.
Op Nieuwjaarsdag zijn ze ook niet open maar kun je geloof ik wel naar de spoedkliniek voor dieren.

Ze is al weer ietwat levendiger, of nou, ze loopt weer een beetje door het huis.. maar voor haar nog op een heeeeel rustige manier. Ze heeft iig geen diarree nog, dus das dan weer een goed teken, maar ja.. zou ze maar iets eten, pfz.

Iig bedankt!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 15:15
Verwijderd
oh, ze heeft nu wel wat gedronken bij dr moeder, dus das iig positief..

dat daar nog steeds melk uitkomt na 3,5 maand

We hebben besloten om als ze vanavond na achten nog steeds niks heeft gegeten (dan is het 12 uur rond dat ze geen voer heeft gegeten, dus wel van dr moeder gedronken) we dan toch maar die spoedlijn bellen
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 22:25
Verwijderd
Heb je al geprobeerd om wat lekkers te voeren? Soms willen ze dan wel eten. Je kunt een stukje vlees oid proberen, wil weleens helpen. Als dat lukt heeft ze iig iets gegeten, ook als is het niet haar normale voer.
Als het echt niet lukt, kun je idd het beste de dierenarts bellen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 22:28
Verwijderd
Ze heeft ergens nog een keer overgeven op mijn kamer, maar wanneer weten we niet, dat kan vannacht al geweest zijn.

Ze is nu in ieder geval weer een stuk actiever en loopt weer rond en speelt weer een beetje. Ze is ook op de bak geweest dus wie weet heeft ze wat haar dwars zat eruit gepoept. Echt eten heeft ze nog niet gedaan, maar wel gedronken.

Dus even aankijken hoe het morgen gaat, of ze dan weer haar oude zelf is en of ze het voer van vanavond (dan krijgen ze blikvoer) wel eet.. Anders bellen we morgen inderdaad de dierenarts.

[edit]Ik heb ook geprobeerd haar een snoepje te geven, maar dat wou ze ook niet. Iets anders wat ze kan eten doe ik maar niet want dat is ze helemaal niet gewend en dan wordt ze ms juist nog misselijker[/edit]
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 01:40
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:

[edit]Ik heb ook geprobeerd haar een snoepje te geven, maar dat wou ze ook niet. Iets anders wat ze kan eten doe ik maar niet want dat is ze helemaal niet gewend en dan wordt ze ms juist nog misselijker[/edit]
Je zult wel geen kipfilé in huis hebben...maar dat mogen kleine katjes wel (onze was 3 maanden oid, toen wou ze ook niks eten ed, toen zei de dierenarts dat we haar dat moesten geven), dat is lichtverteerbaar en ze vinden het vaak lekker. Gewoon koken, zonder iets er bij te doen (dus ook geen zout oid (is slecht voor hun nieren ed)).
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Je zult wel geen kipfilé in huis hebben...maar dat mogen kleine katjes wel (onze was 3 maanden oid, toen wou ze ook niks eten ed, toen zei de dierenarts dat we haar dat moesten geven), dat is lichtverteerbaar en ze vinden het vaak lekker. Gewoon koken, zonder iets er bij te doen (dus ook geen zout oid (is slecht voor hun nieren ed)).
Kipfilet hebben we niet..

Het lijkt beter te gaan met d'r, ze heeft gisteravond wel wat gegeten maar ook toen dat weer overgegeven. Vanmorgen heeft ze weer gegeten maar ook weer overgegeven, maar toen alleen slijm. Verder waren we er vandaag de hele dag niet dus weet ik niet of ze gegeten heeft, maar ze is in ieder geval weer een beetje speels en een beetje levendig.

Ik denk dus dat het vanzelf wel weer goed komt..
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 15:36
Verwijderd
Mja, het is dus nog steeds niet goed.

Mn moeder is gister met haar naar de dierenarts geweest omdat ze bleef overgeven. Ze heeft nu medicijnen die dat zouden moeten tegengaan en ze eet op zich wel weer een klein beetje nu. Ze had alleen vanmorgen een heel klein beetje overgegeven en diarree, maar toen ik thuiskwam vandaag lag er nergens iets gelukkig.

Het zou nu goed moeten komen, we moeten over een week bellen en als ze dan nog steeds niet de oude is moet ze opgenomen worden bij de dierenarts ter observatie Dat moet dan op mijn kosten want mn moeder heeft geen geld meer, maar dat heb ik wel voor haar over.. Maar geld of geen geld, ik hoop natuurlijk dat het zover niet zal komen

zucht
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 15:43
Verwijderd
*hoopt heeeeeel erg met Dusjcrib mee*
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 16:03
Kip187
Avatar van Kip187
Kip187 is offline
aaaaaaaaaaaaaah neee een zieke poes!!!!!!!!!!!
kut voor je zeg!!! Onze brammie (kater van 16) heeft regelmatig hoestaanvallen maar niks ernstigs. Zou niet weten wat ik zonder dat beest zou moeten. (zit nu bij me op schoot maakt pc'en een stuk gezelliger )


Khoop echt voor je dat ze beter wordt!!
sterkte
__________________
Een appel is geen peer.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 17:28
DarkCat
DarkCat is offline
Arme katje
Ik hoop dat het weer goed komt. Kan het zijn dat ze aan een kamerplant heeft gekloven ofzo? Daar kunnen katten behoorlijk ziek van worden..
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:59
Bast
Bast is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Arme katje
Ik hoop dat het weer goed komt. Kan het zijn dat ze aan een kamerplant heeft gekloven ofzo? Daar kunnen katten behoorlijk ziek van worden..
ja inderdaad..vooral als het een plant is die in principe giftig is voor katten. (en dat zijn er heel wat hoor, klimop, kerstster..best veel normale kamerplanten).

ik hoop dat de medicijnen aanslaan voor je!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 00:06
Shibby
Avatar van Shibby
Shibby is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

dat daar nog steeds melk uitkomt na 3,5 maand

Ja wel wow ja eigenlijk
__________________
"Whoever said a horse was dumb, was dumb." "There's nothin' in life that's worth doin' if it can't be done from a horse"
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 19:10
Verwijderd
Aw, wat een lieve reacties allemaal!

Nou ja, ze kan heel veel gegeten hebben, dat beest doet alles, eet alles, weet ik het. Maar veel bereikbare planten hebben we neit staan, is kerstboom ook giftig

Maar wat ik eigenlijk wou melden...

de medicijnen helpen!
Ze heeft al een paar dagen niet overgegeven en ze eet wel, ze heeft alleen nog een beetje diarree maar is wel al een stuk levendiger.

Mja, ze is bij mn moeder en ik bij mn vader maar ik was gister nog even bij mn moeder en toen kwam ze heel lief op mn schoot liggen meteen.. Morgen zie ik dr weer

Maar hoogstwaarschijnlijk komt het dus gewoon helemaal goed met dr.. *opgelucht*

We moeten gewoon heel goed opletten met dingen op de grond enzo, geen kleine dingen laten liggen of wat dan ook
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 08:21
Bast
Bast is offline
dennenaalden zijn giftig voor dieren ja. Misschien dat ze die wel op heeft..

Ben in ieder geval blij dat de medicijnen aanslaan!!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 13:14
DarkCat
DarkCat is offline
Nu we het toch over giftige planten hebben; er is een kamerplant, die heet divenbaghia ofzo (je spreekt in ieder geval uit 'dievenbaggia') en daar had onze oude kat van gegeten. Schijnt veel voor te komen en is levensgevaarlijk. Mocht je als katteneigenaar zo'n plant hebben, gooi m dan je huis uit (de plant dus)!
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 15:02
Bast
Bast is offline
en anders voor de zekerheid even een langere lijst:

Abrikoos
Akelei
Akkerpaardestaart
Allamanda
Aloe Vera
Amaryllis
Anturium
Azalea
Japanse Azalea
Belladonna
Beuk (nootjes)
Bilzekruid
Bitterzoet
Bolderik
Bos Anemoon
Braaknoot
Brem
Buksboom
Christoffelkruid
Clerodendrum
Clivia
Cristusdoorn
Chrysanten
Croton
Cyclamen
Dieffenbachia
Dolik
Doornappel
Dotterbloem
Fijnspar
Gatenplant
Gebroken hart
Gevlekte Aronskelk
Gevlekte Scheerling
Gloriosa
Goudenregen
Grove den
Herfsttijloos
Hyacint
Jeneverbes
Kamerbrem
Kamperfolie
Kegelsleutelbloem
Kerstroos
Kerstster
Klimop
Koolzaadschroot
Kroonkruid
Lariks
Laurierkers
Leli v. Dalen
Liguster
Lupine
Maretak
Moederkoren
Moeraspaardestaart
Monnikskap
Mosterd
Nachtschade
Narcis
Oleander
Oranjeboompje
Paardekastanje
Peperboompje
Philondendron
Pioenroos
Raapzaadschroot
Ricinuszaden
Ridderspoor
Salomonszegel
Sneeuwklokje
Stinkende Gouwe
Tabak
Taxus
Vaste Lupine
Venijnboom
Vincia
Vingerhoedskruid
Vuurwerkplant
Waterscheerling
Wijnruit
Wilde kastanje
Wild Kruiskruit
Wilde Kardinaalsmuts
Wolfsmelk
Zevenboom
Zilverspar
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-01-2003, 15:05
Verwijderd
Hmz, volgens mij hebben we daarvan niks binnen staan, wel in de tuin maar ja, daar kunnen we ze moeilijk vandaag houden. Nou die kleine blijft nog binnen tot de Zomer, maar de andere twee gaan naar buiten, maar zijn nog nooit ziek geweest dus..

Het zal de kerstboom wel zijn geweest, aangezien ze niet wou leren dat dat niet mocht, zat ze daar de hele tijd in
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Jongens: boxer of onderbroek
miekmuis
170 19-05-2016 22:01
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Psychologie (song)teksten die je raken..
~~dolce~~
454 07-01-2004 14:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.