Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2003, 18:42
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Daar is nummer 9 dan! Nummer 8 is hier te vinden!
Oud 03-03-2003, 20:43
Ilona1
Ilona1 is offline
Even een tip (misschien ooit al gegeven) maar ga spinning doen op de sportschool! Je verbrand echt als een razende vet in een klein uurtje en het is zo effectief! Serieus!!! Je verliest 1 tot 1,5 liter vocht tijdens het sporten en de straaltjes zweet lopen gewoon over je lijf. En je voelt je toch goed daarna!!
Doet hier iemand btw aan spinning?
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Oud 03-03-2003, 21:21
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Ilona1 schreef:
Even een tip (misschien ooit al gegeven) maar ga spinning doen op de sportschool! Je verbrand echt als een razende vet in een klein uurtje en het is zo effectief! Serieus!!! Je verliest 1 tot 1,5 liter vocht tijdens het sporten en de straaltjes zweet lopen gewoon over je lijf. En je voelt je toch goed daarna!!
Doet hier iemand btw aan spinning?
wij fitnessen nu met school welles, en die gast had het erover.. wat is dat dan?
Oud 04-03-2003, 03:50
Missy_X
Missy_X is offline
Ik ben weer afgevallen!!!!!!!!! weeg nu lekker 64,5 en dat van 66,8 in 3 dagen tijd. Alleen door de carnaval
Oud 04-03-2003, 03:52
Missy_X
Missy_X is offline
ik ben nog zo laat op dat ik terug ben van carnaval..ik ga slapen
Oud 04-03-2003, 07:44
Black Bird
Black Bird is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
wij fitnessen nu met school welles, en die gast had het erover.. wat is dat dan?
Fietsen op zo'n apparaat met muziek erbij.
Oud 04-03-2003, 15:12
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
Missy_X schreef:
Ik ben weer afgevallen!!!!!!!!! weeg nu lekker 64,5 en dat van 66,8 in 3 dagen tijd. Alleen door de carnaval
Dan ben je waarschijnlijk gewoon uitgedroogd door het drinken van de alcohol? Als je daardoor minder weegt, zou ik er niet van op kijken als het er binnen 2 dagen weer aan zit. Ik hoop het niet voor je.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 04-03-2003, 15:14
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
Ilona1 schreef:
Even een tip (misschien ooit al gegeven) maar ga spinning doen op de sportschool! Je verbrand echt als een razende vet in een klein uurtje en het is zo effectief! Serieus!!! Je verliest 1 tot 1,5 liter vocht tijdens het sporten en de straaltjes zweet lopen gewoon over je lijf. En je voelt je toch goed daarna!!
Doet hier iemand btw aan spinning?
Ik heb voor school 5 lessen spinning moeten doen met gym. De eerste les vond ik verschrikkelijk, hoewel ik me daarna supergoed voelde. Maar het ging echt steeds beter en je merkt dat het supereffectief is, dus op een gegeven moment kreeg ik er echt lol in. Mijn instructrice vertelde me dat je er ongeveer 600 kc mee verbrandt in één uur. Nu is die periode afgelopen en moet ik tennisen voor gym (ook leuk). Ik zou het niet zo snel uit mezelf weer gaan doen (ben sowieso niet zo'n sportschooltypje) maar als je wil trainen en afvallen is het echt een aanrader!
Even doorbijten alleen
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 04-03-2003, 17:05
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
stout! schreef:
Ik heb voor school 5 lessen spinning moeten doen met gym. De eerste les vond ik verschrikkelijk, hoewel ik me daarna supergoed voelde. Maar het ging echt steeds beter en je merkt dat het supereffectief is, dus op een gegeven moment kreeg ik er echt lol in. Mijn instructrice vertelde me dat je er ongeveer 600 kc mee verbrandt in één uur. Nu is die periode afgelopen en moet ik tennisen voor gym (ook leuk). Ik zou het niet zo snel uit mezelf weer gaan doen (ben sowieso niet zo'n sportschooltypje) maar als je wil trainen en afvallen is het echt een aanrader!
Even doorbijten alleen
Ja je verbrand aan de lopende band calorieen mijn broek zit al te wijd!! En je hebt toch een energie!!

Citaat:
WishfulDreaming schreef: wij fitnessen nu met school welles, en die gast had het erover.. wat is dat dan?

Je moet op de maat van de muziek fietsen en hem ondertussen zwaarder (soms lichter) zetten. Eeeuh verder is het dus echt zwaar...maar het is zoooooooooooooooo goed
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Oud 04-03-2003, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Ilona1 schreef:
Even een tip (misschien ooit al gegeven) maar ga spinning doen op de sportschool! Je verbrand echt als een razende vet in een klein uurtje en het is zo effectief! Serieus!!! Je verliest 1 tot 1,5 liter vocht tijdens het sporten en de straaltjes zweet lopen gewoon over je lijf. En je voelt je toch goed daarna!!
Doet hier iemand btw aan spinning?
Aan vocht verliezen heb je volgens mij niet zoveel...aan calorieën en vet verbranden wel.

Ik doe niet aan spinning. Ik denk btw dat je je na alle sporten die je fanatiek beoefent je je wel goed voelt, omdat door het sporten in je hersenen een stofje (endorfine) vrij gemaakt wordt, waardoor je je goed voelt.
Oud 04-03-2003, 17:43
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Aan vocht verliezen heb je volgens mij niet zoveel...aan calorieën en vet verbranden wel.

Ik doe niet aan spinning. Ik denk btw dat je je na alle sporten die je fanatiek beoefent je je wel goed voelt, omdat door het sporten in je hersenen een stofje (endorfine) vrij gemaakt wordt, waardoor je je goed voelt.
Ja je bent verplicht te drinken tijdens de les, vocht verliezen is idd niet goed. Maar okee, je zal wel gelijk hebben met je stofje, maar dan komt er wel heeeel veel endorfine vrij
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Oud 04-03-2003, 20:34
Black Bird
Black Bird is offline
Vandaag heb ik gegeten en gedronken:

2 geperste sinaasappels
Magere yoghurt met muesli
3 mueslibolletjes

1 rijstewafel
Kommetje Brinta
Lychees (van die kleine, zoete vruchten)
2 sesam crackers met petrella (soort roomkaas)
2 Wortels
Stukje komkommer

Ravioli met kaas
Bruine boterham met ham

Wat vinden jullie hiervan? Ik eet nu niet te weinig, en hopelijk niet te veel. Voor mijn doen is dit al heel goed. Ik heb soms vreetbuien en daar schaam ik me heel erg voor. Dat ik nu geen koekjes en snoep e.d. eet vind ik heel goed van mezelf. (Ik ben echt een vreetzak.) Ik probeer nu zoveel mogelijk gevarieerd te eten. Volgens mij krijg ik nu genoeg vezels en zuivel binnen, maar ik denk dat ik wel wat meer fruit zou kunnen eten. En groenten. Ik hoop dat ik een paar kilo's kwijt kan raken.

(Sorry voor mijn nuttige posts, maar dit helpt mij. Sorry.)
Oud 04-03-2003, 21:32
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Black Bird schreef:
Vandaag heb ik gegeten en gedronken:

2 geperste sinaasappels
Magere yoghurt met muesli
3 mueslibolletjes

1 rijstewafel
Kommetje Brinta
Lychees (van die kleine, zoete vruchten)
2 sesam crackers met petrella (soort roomkaas)
2 Wortels
Stukje komkommer

Ravioli met kaas
Bruine boterham met ham

Wat vinden jullie hiervan? Ik eet nu niet te weinig, en hopelijk niet te veel. Voor mijn doen is dit al heel goed. Ik heb soms vreetbuien en daar schaam ik me heel erg voor. Dat ik nu geen koekjes en snoep e.d. eet vind ik heel goed van mezelf. (Ik ben echt een vreetzak.) Ik probeer nu zoveel mogelijk gevarieerd te eten. Volgens mij krijg ik nu genoeg vezels en zuivel binnen, maar ik denk dat ik wel wat meer fruit zou kunnen eten. En groenten. Ik hoop dat ik een paar kilo's kwijt kan raken.

(Sorry voor mijn nuttige posts, maar dit helpt mij. Sorry.)
Wat was je avondeten??
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Oud 05-03-2003, 08:40
Black Bird
Black Bird is offline
Citaat:
Ilona schreef:
Wat was je avondeten??
Die ravioli. Dat is pasta. Er zit kaas in. Maar ik had het gedeeld met mijn moeder, dus heb ik nog een bruine boterham gegeten.
Oud 05-03-2003, 13:07
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Black Bird schreef:
Die ravioli. Dat is pasta. Er zit kaas in. Maar ik had het gedeeld met mijn moeder, dus heb ik nog een bruine boterham gegeten.
Volgens mij heb je wel goed gegeten hoor. Genoeg in ieder geval. Alleen kon je beter ipv die roomkaas wat anders nemen
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Oud 05-03-2003, 14:56
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Volgens mij heb je best goed gegeten! Iig meer dan mij
Alleen idd wat meer groentes en fruit!

Ik ben weer aangekomen, wordt er echt helemaal gek van.
Haat het dat mijn gewicht zo'n grote rol speelt, dat het mijn
hele leven beinvloedt. Ik ben het zat, maar kan het niet
omzetten.. Ik was bij de huisarts geweest, aangekaart om
naar een dietiste te gaan, maar volgende week krijg ik de
uitslagen van 1ste lijnspsychologen en daarbij zit ook het
eten (en niet eten & braken etc..) inbegrepen, en daar gaan
we dan mee
aan de slag.. En er zijn natuurlijk wachttijden...
Tot die tijd... hoe verder??Ik weet het echt niet meer!

Liefs,
Dashja
__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Oud 05-03-2003, 16:58
Lidewij
Lidewij is offline
Ook ik wil graag weten wat jullie vinden van wat ik vandaag gegeten en gedronken heb:

2 boterhammen met jam
1 appel
1 glas water + 1 kopje thee

4 boterhammen met jam
3 kopjes thee

wat soepstengels
3 stroopwafels
druiven
(moet ongesteld worden = (vr)eetbuien )

roerei met champignons
4 glazen water
1 kop thee

sojayoghurt met cereal

(alles is btw suikervrij) 't lijkt zo veel ed...maar ook met dit heb ik echt nog 'honger' (okee, honger kennen we in Nederland niet, trek dus)...echt heel vervelend...). Is dit (te) veel (die stroopwafels natuurlijk wel...doe ik normaal ook niet, maar 'k heb nu zo'n behoefte aan zoetigheid ed )? Kom ik zo aan ed...?
Oud 05-03-2003, 17:57
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Jam suikervrij? Daar zitten toch veeeel te veel suikers in?

Voor de rest zou ik misschien toch wat minder proberen te snoepen, want het is allemaal wel prima, alleen het zou nog beter zijn als je niet 3 dingen ging snoepen
Oud 05-03-2003, 18:04
Lidewij
Lidewij is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
Daar zitten toch veeeel te veel suikers in?
Niet als het suikervrije jam is (wel natuurlijke vruchtensuikers natuurlijk, maar das weer heel iets anders)...logisch.

Citaat:
Voor de rest zou ik misschien toch wat minder proberen te snoepen, want het is allemaal wel prima, alleen het zou nog beter zijn als je niet 3 dingen ging snoepen
Hmm, weet ik...maar ja...als ik ongesteld wordt...dan heb ik vaak van die (vr)eetbuien...dus ja... 'k wou zelf ook dat het anders was.
Oud 05-03-2003, 18:28
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Lidewij schreef:

Hmm, weet ik...maar ja...als ik ongesteld wordt...dan heb ik vaak van die (vr)eetbuien...dus ja... 'k wou zelf ook dat het anders was.
Probeer dan als je weer een vreetbui hebt ofzo heel veel water te drinken.. of wat suikervrije kauwgum te nemen..
Oud 05-03-2003, 18:39
Lidewij
Lidewij is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
Probeer dan als je weer een vreetbui hebt ofzo heel veel water te drinken.. of wat suikervrije kauwgum te nemen..
Dat helpt toch niet als het een (vr)eetbui is...en zeker niet als het is omdat je ongesteld moet worden/bent...dan wil je zoetigheid, ik iig wel...en water en kauwgom is niet echt zoet of wat dan ook... Water drinken helpt sowieso bij mij niet echt ergens tegen en kauwgom mag ik niet... Maar tnx voor je reactie en het mee denken.
Oud 05-03-2003, 19:07
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ja,maar ik zou toch maar een oplossing zoeken, want als je elke keer vreetbuien hebt als je ongesteld moet worden.. dan gaat het niet echt goed aflopen denk ik
Oud 05-03-2003, 19:28
Hagel
Hagel is offline
vandaag wel weer lekker gelijnt, dit weekend wat gesteggelt, maar er wel 3 kilo vanaf. netjes dus...

suikervrije jam? hmm eens een kijke nemen in de winkel...zal vast wel duuuuur zijn
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 05-03-2003, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Narod schreef:
suikervrije jam? hmm eens een kijke nemen in de winkel...zal vast wel duuuuur zijn
Ik heb het altijd, ik weet niet hoe duur 'gewone' jam is...maar suikervrije jam is iets van €2,30 oid geloof ik...in de meeste gewone supermarkten hebben ze Zonnatura, in natuur-/biologische winkels hebben ze vaak ook een hele zooi andere merken.
Oud 06-03-2003, 06:42
Black Bird
Black Bird is offline
Ik ben een kg lichter.
Oud 06-03-2003, 10:01
[trm]
Avatar van [trm]
[trm] is offline
Bij de Albert heijn hebben ze allerlei smaken suikervrije jam van het huismerk. Ik vind die suikervrije jam sowieso lekkerder dan die mierzoete troep waarin je het fruit niet eens meer proeft.
__________________
to look and look to look and look and look to look and find nihil // lj: ro_b_in
Oud 06-03-2003, 13:23
shut*up
shut*up is offline
ik ga ook maar ns mee doen aan dit lijntopic, aangezien ik altijd loop te klagen dat ik dik ben... vandaag alweer slecht gegeten ( spare-ribs als lunch ) maar de rest van de dag ga ik weinig meer eten en water drinken en vanaf morgen ga ik dan echt proberen normaal te eten en weer wat te gaan sporten... kweeg nu 60 kg ( bij een lengte van 1.64m ) en daar mag van mij best zo'n 5 kilo vanaf.... khoop dat het deze keer wel lukt...
Oud 06-03-2003, 14:30
olympia
olympia is offline
tot nu toe nog redelijk gezond gegeten:
4 volkoren crackers met selleriesalade
21/2 mais pistoletje
schaaltje magere kwark

k hoop dat ik me de rest van de dag nog een beetje kan inhouden, want ik moet nu echt afvallen. Ik ben de laatste weken alleen maar zwaarder geworden. Ik kan de hele dag aan nix anders denken dan eten. Daardoor ben ik alleen maar meer gaan eten sinds ik af wil vallen. Maar vanaf nu eet ik gezond en als ik dan toch een vreetbui krijg, eet ik in elk geval gezonde dingen.
Oud 06-03-2003, 15:10
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
ik ben mijn hele behoefte om te eten kwijt nu, ik zit echt niet meer te smachten naar zoet ofzo
wel beter in ieder geval
Oud 06-03-2003, 15:49
Verwijderd
Citaat:
[trm] schreef:
Bij de Albert heijn hebben ze allerlei smaken suikervrije jam van het huismerk.
Die heb ik nog nooit gezien...
Oud 06-03-2003, 15:58
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
vandaag gegeten: (eten van vanavond alvast meegerekend)

-1 bakje magere yoghurt
-1 boterham met pindakaas en vlokken

-1 portie bami pangang (ok eigenlijk een halve maar je koopt 1 portie en dat is dan genoeg voor 2 dagen)
- 1 glas sinaasappelsap
- veel water gedronken
- vanavond waarschijnlijk nog een omelet
Oud 06-03-2003, 16:00
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef:
vandaag gegeten: (eten van vanavond alvast meegerekend)
Niet echt veel...
Oud 06-03-2003, 19:24
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
dyfusica schreef:
vandaag gegeten: (eten van vanavond alvast meegerekend)

-1 bakje magere yoghurt
-1 boterham met pindakaas en vlokken

-1 portie bami pangang (ok eigenlijk een halve maar je koopt 1 portie en dat is dan genoeg voor 2 dagen)
- 1 glas sinaasappelsap
- veel water gedronken
- vanavond waarschijnlijk nog een omelet
jeetje, wat weinig! doe je dat elke dag? lijkt me niet echt gezond

ik vandaag:
1 plakje ontbijtkoek
sinaasappel

3 boterhammen met kruidkaas (heeeel dun)
+droge kortboterhamstukje

patat met 2 kipcorn ach je mag weleens ongezond doen
bakje vla na

straks nog een sinaasappel
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 06-03-2003, 21:08
Verwijderd
Ik doe ook maar eens mee met dit lijntopic.
Ik weeg nu al één kg minder, 59kg dus. Ben maar een meter 67 groot, dus mag wel wat minder...
55 is mijn streefdoel, 52 of zo zou ook niet mis zijn...(but let's stay realistic ).

Is dit (nu nog 4 kg dus) doenbaar in 2 weken of zo?
Oud 06-03-2003, 22:17
Verwijderd
Ik weeg nu 53 kilo bij 1.70(of 1.68 ofzo, dunno). Vind het nu wel ongeveer goed. Er mag nog wel iets af, maar heb geen zin meer om nog te gaan lijnen oid. Als er maar nix bijkomt
Oud 06-03-2003, 23:16
shut*up
shut*up is offline
shit, ik voel me best wel dik vergeleken bij Freakjuh en Phensic.. ze zijn allebei groter en minder zwaar dan ik en zij vinden zichzelf ook te zwaar, nou ja, freakjuh dan niet echt, maar tis niet echt motiverend
Oud 07-03-2003, 07:41
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Narod schreef:
jeetje, wat weinig! doe je dat elke dag? lijkt me niet echt gezond

ik vandaag:
1 plakje ontbijtkoek
sinaasappel

3 boterhammen met kruidkaas (heeeel dun)
+droge kortboterhamstukje

patat met 2 kipcorn ach je mag weleens ongezond doen
bakje vla na

straks nog een sinaasappel
weinig??? ik vin t wel genoeg hoor.. ik ben maar 0.3 kilo afgevallen in 1 dag.. zo veel is het niet hoor...

maar asl je hte wil weten ik heb gister ook nog een oliebol gegeten ipv die omelet
Oud 07-03-2003, 09:30
Verwijderd
Citaat:
shut*up schreef:
shit, ik voel me best wel dik vergeleken bij Freakjuh en Phensic.. ze zijn allebei groter en minder zwaar dan ik en zij vinden zichzelf ook te zwaar, nou ja, freakjuh dan niet echt, maar tis niet echt motiverend
Iedereen moet voor zich bepalen wat zijn/haar streefgewicht is, en waar hij/zij tevreden mee is..het ligt ook aan je bouw en hoe je er altijd uit hebt gezien denk ik..

Dus niet zo vergelijken met anderen en daardoor gedemotiveerd raken, het is toch niet helemaal eerlijk te vergelijken.
Oud 07-03-2003, 10:13
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Dashja schreef:
Volgens mij heb je best goed gegeten! Iig meer dan mij
Alleen idd wat meer groentes en fruit!

Ik ben weer aangekomen, wordt er echt helemaal gek van.
Haat het dat mijn gewicht zo'n grote rol speelt, dat het mijn
hele leven beinvloedt. Ik ben het zat, maar kan het niet
omzetten.. Ik was bij de huisarts geweest, aangekaart om
naar een dietiste te gaan, maar volgende week krijg ik de
uitslagen van 1ste lijnspsychologen en daarbij zit ook het
eten (en niet eten & braken etc..) inbegrepen, en daar gaan
we dan mee
aan de slag.. En er zijn natuurlijk wachttijden...
Tot die tijd... hoe verder??Ik weet het echt niet meer!

Liefs,
Dashja
He Dasja!

Wat ontzettend goed dat je, je eetprobleem hebt besproken bij de huisarts, dat is al een hele grote stap in de goede richting!*geeft schouderklopje*
Vervelend die wachttijden, juist nu je die hulp zo hard nodig hebt!
Ik weet eerlijk gezegd niet goed hoe je tot die tijd er verder mee zou kunnen omgaan....Ik heb natuurlijk wel wat ideetjes, maar of dat werkt, is natuurlijk de grote vraag. Maar goed, ik zal ze toch eventjes hier voor je op een rijtje zetten; wie weet heb je er toch wat aan:

*Allereerst, het van je afpraten(of schrijven als praten niet goed mogelijk is).>Schrijf bijvoorbeeld per dag op, hoe het is gegaan die dag, hoe je, je voelde, wat er achter dat gevoel en die controle zit>(misschien weet je dat al?)>je zou het ook wat in dit topic kunnen neerplanten(wat je al wat doet).
*Probeer afleiding te zoeken door creatief bezig te gaan:
~schilderen
~tekenen
~knutselen, knippen & plakken
etc.
Maak een Ik-doos/schilderij, waarin je veel dingen van jezelf verwerkt; wie je bent, wie je wilt zijn, wat er in je zit(qua ervaringen, verdriet, maar ook zeker de leuke/ mooie/positieve dingen!.>zo krijg je bepaalde dingen misschien wat meer op een rijtje?

*Probeer negatieve gedachten ter discussie te stellen: probeer ze af te schieten door ze flink te bombarderen met reeële gedachten/ positieve dingen.(ik snap, dat dit erg moeilijk kan zijn).


Nou meis, 'k hoop dat je er wat mee kunt.
Veel sterkte en zet 'm op!
Liefs
Mariamne
__________________
~Tigerlily Deepdelver~,~Tári Calaelem~
Oud 07-03-2003, 13:00
Missy_X
Missy_X is offline
Ik ben ook nog steeds bezig, inmiddels is de carnaval wel al voorbij en weeg ik weer iets meer.
Ik weeg nu 65,5 en na carnaval 65,0
Maar ja, dat gaat er wel weer vanaf, vandaag start ik met fitnessen.

Wat ik vandaag gegeten heb is:

1 glas fruitontbijt en een liga milk break

2 koppen cup a soup
2 boterhammen met que vache que rit

1 flesje spa blauw

2 boterhammen met pindakaas
2 boterhammen met zilverkuipje
1 bakje vruchtenyoghurt
Oud 07-03-2003, 15:56
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef:
weinig??? ik vin t wel genoeg hoor.. ik ben maar 0.3 kilo afgevallen in 1 dag.. zo veel is het niet hoor...

maar asl je hte wil weten ik heb gister ook nog een oliebol gegeten ipv die omelet
0,3 kg in één dag is niet maar, 0,3 kg op een dag is veel en de kans op het jojo-effect is dan groot. En wat je eet is niet veel...of het genoeg is denk ik ook niet...tenminste niet wat de gemiddelde mens binnen moet krijgen iig.
Oud 07-03-2003, 17:12
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Missy_X schreef:
Ik ben ook nog steeds bezig, inmiddels is de carnaval wel al voorbij en weeg ik weer iets meer.
Ik weeg nu 65,5 en na carnaval 65,0
Maar ja, dat gaat er wel weer vanaf, vandaag start ik met fitnessen.

Wat ik vandaag gegeten heb is:

1 glas fruitontbijt en een liga milk break

2 koppen cup a soup
2 boterhammen met que vache que rit

1 flesje spa blauw

2 boterhammen met pindakaas
2 boterhammen met zilverkuipje
1 bakje vruchtenyoghurt
en het echte warme avondeten?
__________________
~Tigerlily Deepdelver~,~Tári Calaelem~
Oud 07-03-2003, 18:11
Missy_X
Missy_X is offline
als warm eten heb ik weer een halve zak dorito's en een reepje witte chocola gehad.

En ben net terug van fitness 1,5 uur getrained. Kvoel me nu heel erg fit.
Oud 07-03-2003, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef:
als warm eten heb ik weer een halve zak dorito's en een reepje witte chocola gehad.
Jij bent echt goed bezig...zoek ajb hulp, ga naar een dietiste, wat dan ook, maar stop iig met jezelf zo voor de gek te houden. (Een normaal bord avondeten (aardappelen, groente, stukje vlees) is btw 1. gezonder ivm voedingsstoffen, 2. bevat minder calorieën en 3. bevat minder vet.)
Oud 08-03-2003, 01:06
Verwijderd
Citaat:
shut*up schreef:
shit, ik voel me best wel dik vergeleken bij Freakjuh en Phensic.. ze zijn allebei groter en minder zwaar dan ik en zij vinden zichzelf ook te zwaar, nou ja, freakjuh dan niet echt, maar tis niet echt motiverend
Meen je dat nu echt? Bedoel, ik heb een vriendin en ze weegt zo maar 50kg en ze is toch wel 2 koppen groter dan me, als dat niet demotiverend is...
Ik zeg niet dat ik dik ben, dat nu ook weer niet, maar ik zou graag mager zijn. Nu zit ik tussen normaal, struis, zoiets.
Gewoon mijn billen/gat en onderbuikje moet verminderen.
Enneuh, de victorie is alweer gezonken. Ik heb me net gewogen en weeg maar weer 60-61kg. Ik wil echt die 55kg halen.
Mijn probleem is gewoon dat ik veel te veel eet. Niet alleen snoep, maar ook gewone maaltijden.

Vandaag heb ik heel weinig gegeten naar mijn normen:

twee frangipannekoeken (van bij de bakker)
2 (of waren het er nu 3??) yoghurtjes
snoepje
kauwgom
tomatensoep met kip erin
chinees gerecht: nl rijst met lekker veel kerrysaus, veel groentjes en noodles
stuk taart (met slagroom en zo...)
2 koffies met melk
en mja, enkele glazen spa

En dit is dus weinig .

Daarom wil ik dus vermageren, om het uitrekken van mijn maag te vermijden, want ze is al redelijk uitgerokken eigenlijk...
Oud 08-03-2003, 11:08
shut*up
shut*up is offline
jullie hebben gelijk, kmoet me niet met andere vergelijken... Ik ben trouwens wel goed bezig, nou ja, pas 2 dagen, dus dat zegt niet zoveel.. maar kheb gister niet veel gegeten ( wel patat als avondeten, das wat minder, maar we eten altijd patat op vrijdag... ) en ben 40 minuten wezen hardlopen/joggen... Vandaag een half uur gewandeld ( khad spierpijn, dus hardlopen stel ik maar een dagje uit ) en heb besloten me pas volgende week weer te gaan wegen want dan zie ik tenminste echt of het wat verschil maakt... gister 60 kg, dus ben benieuwd naar mn gewicht van volgende week
En Phensic, we zijn aan elkaar gewaagd geloof ik, ik heb ook zo'n hele lange vriendin die nix weegt, erg demotiverend idd....
Oud 08-03-2003, 11:10
Verwijderd
Citaat:
shut*up schreef:
En Phensic, we zijn aan elkaar gewaagd geloof ik, ik heb ook zo'n hele lange vriendin die nix weegt, erg demotiverend idd....
Ik heb bijna alleen maar vriendinnen die niks wegen...maar ja, ik ben hun niet...ik zal ook nooit zo slank worden als zij, want het is mijn bouw niet...dus ja, mee leren leven dan maar.
Oud 08-03-2003, 15:24
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Citaat:
iamre18 schreef:

He Dasja!

Wat ontzettend goed dat je, je eetprobleem hebt besproken bij de huisarts, dat is al een hele grote stap in de goede richting!*geeft schouderklopje*
Vervelend die wachttijden, juist nu je die hulp zo hard nodig hebt!
Ik weet eerlijk gezegd niet goed hoe je tot die tijd er verder mee zou kunnen omgaan....Ik heb natuurlijk wel wat ideetjes, maar of dat werkt, is natuurlijk de grote vraag. Maar goed, ik zal ze toch eventjes hier voor je op een rijtje zetten; wie weet heb je er toch wat aan:
Hey lieve Mariamne,
Dankjewel voor je reactie!
Ja die wachttijden zijn echt heel naar. Denk je dat je na 5 x 24 uur
wel gelijk door kan stromen naar iets, maar dat valt toch nog
zwaar tegen met de hulpverlening van tegenwoordig!
Ik red het op zich wel, maar ben wel heel erg bang, dat mijn lichaam
me in 1 x op geeft ofzo.. Klink misschien wat raar. Maar ik ben echt
zo fragiel.. Ik weet dat er een kans is op een hartaanval, door
al dat braken, maar zelfs dat weerhoud me er niet van.
Ik vind het heel erg, dat ik niet normaal met mezelf om kan gaan,
en dat ik mezelf kapot maak.. ik schaam me er dan ook dood voor.
Het is toch bizar, dat zelfs al die complicaties me niet tegen kunnen
houden?


Citaat:

*Allereerst, het van je afpraten(of schrijven als praten niet goed mogelijk is).>Schrijf bijvoorbeeld per dag op, hoe het is gegaan die dag, hoe je, je voelde, wat er achter dat gevoel en die controle zit>(misschien weet je dat al?)>je zou het ook wat in dit topic kunnen neerplanten(wat je al wat doet).
*Probeer afleiding te zoeken door creatief bezig te gaan:
~schilderen
~tekenen
~knutselen, knippen & plakken
etc.
Maak een Ik-doos/schilderij, waarin je veel dingen van jezelf verwerkt; wie je bent, wie je wilt zijn, wat er in je zit(qua ervaringen, verdriet, maar ook zeker de leuke/ mooie/positieve dingen!.>zo krijg je bepaalde dingen misschien wat meer op een rijtje?

*Probeer negatieve gedachten ter discussie te stellen: probeer ze af te schieten door ze flink te bombarderen met reeële gedachten/ positieve dingen.(ik snap, dat dit erg moeilijk kan zijn).


Nou meis, 'k hoop dat je er wat mee kunt.
Veel sterkte en zet 'm op!
Liefs
Mariamne
Ik kan hier zeker wel wat mee denk ik!
Opschrijven deed ik in het verleden veel en dat hielp me, maar
op een of andere manier is dat vervaagd, ik zal proberen dat
weer eens op te pakken!

Wat betreft dat creatief bezig zijn, dat gaat me ook wel lukken!
Misschien een collage ofzo? Of iets van speksteen, daar ben ik
ook wel crea mee!
Ik heb in t verleden creatieve therapie gehad en dat hielp me
idd goed, (mmz, ik zou eens wat meer dingen vast moeten houden!)

Negatieve gedachten ter discussie stellen is idd wel moeilijk,
maar zeker wel het proberen waard!
Ik kan het iig wel voor iets negatiefs..Als ik bijv iets wil eten en
dat mag niet van mezelf, dan zeg ik van alles tegen mezelf,
je bent al dik, etc etc etc
Dat moet ik wel omzetten naar het positieve, vind dat wel moeilijk, maar
ga het zeker proberen!

Heb je dit zelf ook wel eens gedaan?En heeft het je geholpen?
Zoja, hoe? (als ik vragen mag?)

Dankjewel!

Liefs,
Dashja





__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Oud 08-03-2003, 18:16
Missy_X
Missy_X is offline
Waaaaaaaaaaah ik haat mezelf
Ik heb altijd zin om te eten als ik thuis ben.
Vandaag superveel gehad.

4 boterhammen met nutella en glas fruitontbuit
1 liga
twee broodjes met kaas en vlees
1 kop kervelsoep met vermicelli
200 gram witte chocola
1/4 zak dorito's
1 bord spagethi met kaas
2 bakjes yoghurt
1 glas ice tea

En ik zit nu echt superrrrrrrrr vol ik heb een misselijk gevoel.
Vooral omdat ik nu weet dat ik weer aangekomen ben in plaats van afgevallen.
En dan komt ook nog es mn slanke zusje thuis met nieuwe zomertopjes en zo die ze voor mn neus gaat passen en showen.
Ik wil gewoon ook zo dun zijn maar het lukt me niet om vol te houden.
Kheb nu echt de neiging om pillen te gaan slikken of iets anders.
Of stoppen met de pil die ik nu slik, daarvan krijg ik denk ik die eetbuien.
Khaat mijn buik en mn vet overal echt..snik
Waarom kan ik niet gewoon doorzetten?
Oud 08-03-2003, 18:47
Verwijderd
Op de chocola en de Dorito's na heb je dan vandaag eindelijk eens redelijk gegeten. Das mijn mening iig.

En probeer jezelf niet met je zusje te vergelijken. Ik weet dat het moeilijk is, maar ja... Hoe oud is ze? Speelt ook mee, lijkt me. En misschien is ze wel gewoon anders gebouwd, wat ik denk. En misschien ben jij wel helemaal niet zo 'niet slank' als je denkt, kan ook nog.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48
Mara
500 30-04-2005 16:11
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #10
Snufje
390 08-05-2003 19:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.