Oud 18-09-2005, 17:21
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
LB06 schreef op 18-09-2005 @ 16:55 :
Ik ben particulier meeverzekerd op de polis van mijn vader, maar ik heb wel zo'n formulier ontvangen. Ik denk dat ik miv 2006 maar gewoon een studentenpolis + zorgtoeslag neem. Ik neem aan dat dit goedkoper is dan op de polis van mijn ouders verzekerd te blijven.
iedereen vanaf 18 jaar moet zich volgend jaar verzekeren. het onderscheid tussen particulier en ziekenfonds verdwijnt, en daarmee ook de studentenpolis. je kan volgend jaar helemaal geen studentenpolis nemen, die bestaat immers niet meer. je kan ook al helemaal niet bij de verzekering van je ouders op blijven staan.

het is geen kwestie van 'wat is goedkoper', veel keus heb je namelijk niet. je kan hooguit het aanbod van je zorgverzekeraar weigeren en een andere zoeken, maar de basisverzekering wordt voor iedereen gelijk en de toeslag gaat aan de hand van je inkomen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Advertentie
Oud 21-09-2005, 21:50
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Ik had nog een vraagje over het geschatte inkomen.
Gaan ze bij studenten uit van hun studiefinanciering of
gewoon wat je daarnaast verdient?

Want ik ben geschat op 1100 euro, maar ik ben nu uitwonend dus ik krijg nu veel meer stufi en kom dus over een geheel jaar zeker over die 1100 euro heen. Of gaan ze alleen uit van je basisbeurs?
Want naast mijn stufi heb ik verder geen inkomen dus ik zit me een beetje af te vragen hoe ze nu aan die 1100 euro komen. Als het alleen basisbeurs is dan klopt het wel, maar als ze daar niet van uit gaan dan heb ik geen flauw idee hoe ze er aan komen...

Weet iemand dit? Waar kijken ze bij de belastingdienst naar?
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 21-09-2005, 23:35
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
studiefinanciering wordt niet gezien als inkomen. het is immers puur bedoelt voor je studie. (en ik weet 100% zeker dat ik dit ergens gelezen heb, maar zou zo niet weten waar. point being : stufi is geen inkomen.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 21-09-2005, 23:37
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 21-09-2005 @ 23:35 :
studiefinanciering wordt niet gezien als inkomen. het is immers puur bedoelt voor je studie. (en ik weet 100% zeker dat ik dit ergens gelezen heb, maar zou zo niet weten waar. point being : stufi is geen inkomen.)
Klopt idd dit word niet meegerekend staat ergens op de site www.toeslagen.nl
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 21-09-2005, 23:54
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ik heb em vandaag al gehad en op de post gedaan.

geschat inkomen is idd alleen van bijbaantje. in mijn geval 5500e dan,(per jaar) maar wat een beetje onduidelijk is; hoe zit het nou met een zogenaamd ''studentenpakket'' gaat dit nou door of niet? en wat worden nou in praktijk de kosten en bijdrag in ons(mijn) geval als student zijnde.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 22-09-2005, 10:30
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Tiño schreef op 21-09-2005 @ 23:54 :
ik heb em vandaag al gehad en op de post gedaan.

geschat inkomen is idd alleen van bijbaantje. in mijn geval 5500e dan,(per jaar) maar wat een beetje onduidelijk is; hoe zit het nou met een zogenaamd ''studentenpakket'' gaat dit nou door of niet? en wat worden nou in praktijk de kosten en bijdrag in ons(mijn) geval als student zijnde.
studentenpakketen bestaan niet meer, wacht op het voorstel van je huidige ziekenfonds.
btw. ik heb dus nog steeds niks

grtz
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 22-09-2005, 10:45
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Tiño schreef op 21-09-2005 @ 23:54 :
ik heb em vandaag al gehad en op de post gedaan.

geschat inkomen is idd alleen van bijbaantje. in mijn geval 5500e dan,(per jaar) maar wat een beetje onduidelijk is; hoe zit het nou met een zogenaamd ''studentenpakket'' gaat dit nou door of niet? en wat worden nou in praktijk de kosten en bijdrag in ons(mijn) geval als student zijnde.
er bestaan geen aparte verzekeringen meer (wel aanvullende). als t goed is ga je als compensatie meer stufi ontvangen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 22-09-2005, 12:56
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
justhanna schreef op 21-09-2005 @ 21:50 :
Want naast mijn stufi heb ik verder geen inkomen dus ik zit me een beetje af te vragen hoe ze nu aan die 1100 euro komen. Als het alleen basisbeurs is dan klopt het wel, maar als ze daar niet van uit gaan dan heb ik geen flauw idee hoe ze er aan komen...
Heb je de laatste jaren niet een zomerbaantje gehad?
__________________
Keep on rockin'
Oud 22-09-2005, 12:58
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 22-09-2005 @ 10:30 :
studentenpakketen bestaan niet meer, wacht op het voorstel van je huidige ziekenfonds.
btw. ik heb dus nog steeds niks

grtz
ivo
mja, heb ook nog niets gehad, maar verwacht het eigenlijk wel :x
Oud 22-09-2005, 15:09
Verwijderd
Krijg je ook zorgtoeslag als je een contract hebt bij je werkgever en student bent?
Oud 22-09-2005, 15:16
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 22-09-2005 @ 15:09 :
Krijg je ook zorgtoeslag als je een contract hebt bij je werkgever en student bent?
Je krijgt die toeslag volgens mij altijd, als je beneden een bepaald inkomen zit.
Oud 22-09-2005, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 22-09-2005 @ 12:58 :
mja, heb ook nog niets gehad, maar verwacht het eigenlijk wel :x
ik had m vandaag binnen...
Oud 22-09-2005, 18:34
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 22-09-2005 @ 15:09 :
Krijg je ook zorgtoeslag als je een contract hebt bij je werkgever en student bent?
Ja, ik heb dat ook en heb hem vandaag binnen gehad

Even een vraagje erover:
Ik heb géén toeslagpartner volgens dat schema {woon namelijk bij mijn moeder}. Ik moet dan na vraag 4a {want 3a is nee, heb geen toeslagpartner}, maar bij vraag 4a staat: "ondertekening aanvrager en toeslagpartner. Moet ik dat van de toeslagpartner dan open laten ofzo?

Mijn schattig was overigens 2.883. Qua werken klopt dit niet, maar ik krijg veel andere bedragen {wezengeld, maar dat wordt nu omgezet naar éxtra studiegeld en ik kreeg sowieso al studiegeld, dus ik denk/vrees dat dat er ook bij zit}. Ik heb maar ingevuld dat het klopt, omdat ik binnekort meer ga werken en dan haal ik dat bedrag sowieso wel

Laatst gewijzigd op 22-09-2005 om 18:40.
Oud 22-09-2005, 19:15
shanker
shanker is offline
pfoe ik snap er ook echt geen jota van...
ik woon nog thuis, ben ouder dan achttien maar ik heb nog geen formulier binnen... ik dacht dat ze nu zo ongeveer wel binnen moesten zijn aangezien ze rond 12 sept. verstuurd waren geloof ik. Nou dan probeer ik het maar met dat programmaatje van de website, maar dan moet ik weer een electronische handtekening hebben . Jeetje, ik zal blij zijn als ik het allemaal op tijd voor elkaar krijg... En die toeslag valt echt behoorlijk tegen eigenlijk (volgens de berekening dan) ik betaal toch merendeel zelf terwijl ik zelfs erg ruim onder het minumloon zit. Maargoed het zal allemaal wel loslopen, alleen ben ik toch nog ergens heel erg bang dat ik het echt niet kan ophoesten aan het eind van het jaar
__________________
Bloem!!!!!! Wardt I luv joeeee
Oud 22-09-2005, 21:19
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
gewoon ff dat formulier afwachten
Oud 22-09-2005, 22:39
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
shanker schreef op 22-09-2005 @ 19:15 :
pfoe ik snap er ook echt geen jota van...
ik woon nog thuis, ben ouder dan achttien maar ik heb nog geen formulier binnen... ik dacht dat ze nu zo ongeveer wel binnen moesten zijn aangezien ze rond 12 sept. verstuurd waren geloof ik. Nou dan probeer ik het maar met dat programmaatje van de website, maar dan moet ik weer een electronische handtekening hebben . Jeetje, ik zal blij zijn als ik het allemaal op tijd voor elkaar krijg... En die toeslag valt echt behoorlijk tegen eigenlijk (volgens de berekening dan) ik betaal toch merendeel zelf terwijl ik zelfs erg ruim onder het minumloon zit. Maargoed het zal allemaal wel loslopen, alleen ben ik toch nog ergens heel erg bang dat ik het echt niet kan ophoesten aan het eind van het jaar
de eerste formulieren zijn toen verstuurd. misschien gaat heb op alfabet en mijn s van schipper zit laat in het alfabet
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 22-09-2005, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 22-09-2005 @ 15:16 :
Je krijgt die toeslag volgens mij altijd, als je beneden een bepaald inkomen zit.
Oké, dat is wel fijn. Dat verwachtte ik al, maar je weet het niet he...
Oud 23-09-2005, 20:07
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Rachel schreef op 22-09-2005 @ 18:34 :
Ja, ik heb dat ook en heb hem vandaag binnen gehad

Even een vraagje erover:
Ik heb géén toeslagpartner volgens dat schema {woon namelijk bij mijn moeder}. Ik moet dan na vraag 4a {want 3a is nee, heb geen toeslagpartner}, maar bij vraag 4a staat: "ondertekening aanvrager en toeslagpartner. Moet ik dat van de toeslagpartner dan open laten ofzo?
Iemand?
Oud 23-09-2005, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 23-09-2005 @ 20:07 :
Iemand?
Ja dan moet je het openlaten
Oud 23-09-2005, 21:26
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 23-09-2005 @ 20:15 :
Ja dan moet je het openlaten
Oké dankje wel

Ik dacht dat al, maar je bent de Belastingen nooit zeker. Mijn moeder kreeg een keer een aanslag binnen, omdat ze iets had open gelaten. Ze moest namelijk een - erin zetten
Oud 24-09-2005, 15:48
Troopa
Avatar van Troopa
Troopa is offline
Citaat:
shanker schreef op 22-09-2005 @ 19:15 :
pfoe ik snap er ook echt geen jota van...
ik woon nog thuis, ben ouder dan achttien maar ik heb nog geen formulier binnen... ik dacht dat ze nu zo ongeveer wel binnen moesten zijn aangezien ze rond 12 sept. verstuurd waren geloof ik. Nou dan probeer ik het maar met dat programmaatje van de website, maar dan moet ik weer een electronische handtekening hebben . Jeetje, ik zal blij zijn als ik het allemaal op tijd voor elkaar krijg... En die toeslag valt echt behoorlijk tegen eigenlijk (volgens de berekening dan) ik betaal toch merendeel zelf terwijl ik zelfs erg ruim onder het minumloon zit. Maargoed het zal allemaal wel loslopen, alleen ben ik toch nog ergens heel erg bang dat ik het echt niet kan ophoesten aan het eind van het jaar
Formulieren worden nog tot 29 september verstuurd, en pas vanaf 1 oktober kan je het formulier telefonisch aanvragen (met 0800-0543). Je kan het ook via het internet aanvragen maar dan heb je idd een electronische handtekening nodig. Daarmee kan je wel ook je andere belasting papieren invullen.

De zorgtoeslag is idd geen vetpot, maar €420 maximaal over het jaar, maarja gaat om het idee he
__________________
Who laughs last, didn't get it
Oud 24-09-2005, 16:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Studiefinanciering zit toch niet bij dat bedrag in (dus bij de schatting van je jaarinkomen)? Je betaalt daar toch geen belasting over? Op het formulier staat nml je inkomen waar je belasting over betaalt. Ik denk dat het bij veel mensen komt door de vakantiebaantjes, waardoor dat bedrag hoger ligt.

Ik had iets van 1200 euro, terwijl ik bijna niet werk of gewerkt heb. Wel heb ik altijd vakantiewerk gedaan en dat kwam vaak wel op dit bedrag uit.
Oud 24-09-2005, 16:30
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer je dan recht hebt op 420 euro, ik heb een volledige WaJong uitkering, dat is dus 70% van het minimumloon, en kom volgens die berekening op 367 euro oid uit.
Oud 24-09-2005, 16:37
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Bloem schreef op 24-09-2005 @ 16:30 :
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer je dan recht hebt op 420 euro, ik heb een volledige WaJong uitkering, dat is dus 70% van het minimumloon, en kom volgens die berekening op 367 euro oid uit.
Daar kwam ik ook op uit.
Had het niet te maken met het feit dat je dan met zn 2'en heel weinig moet verdienen ofzo? Dat je dan pas hoger uit kan komen?
Oud 24-09-2005, 16:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb hem vandaag ook gehad. Nu zit ik ook met dat gedoe rond m'n inkomen. Ik heb de afgelopen jaren een baantje gehad en daar hebben ze nu dus mijn verwacht inkomen op gebaseerd. Momenteel zit ik alleen zonder baan: geen inkomsten. Maar ja, wat de toekomst brengt is me onbekend, dus om nou 0,00 in te vullen is ook overdreven; misschien vind ik binnenkort wel een baantje.
Nu vraag ik me dus af: maakt het uberhaupt uit welk bedrag ik daar invul en of ik er boven of beneden zit? Want hoe dan ook kom ik nooit aan het bedrag waarbij je zorgtoeslag omlaag gaat. Is het dan nog van belang dat je een goede schatting hebt?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 24-09-2005, 16:39
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Bloem schreef op 24-09-2005 @ 16:30 :
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer je dan recht hebt op 420 euro, ik heb een volledige WaJong uitkering, dat is dus 70% van het minimumloon, en kom volgens die berekening op 367 euro oid uit.
Ik krijg 403,- en dat is gebaseerd op +/- €3000,- per jaar.

of iig; dat is nu De bedragen zijn nog niet zeker natuurlijk
Oud 24-09-2005, 16:42
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Balance schreef op 24-09-2005 @ 16:39 :
Ik heb hem vandaag ook gehad. Nu zit ik ook met dat gedoe rond m'n inkomen. Ik heb de afgelopen jaren een baantje gehad en daar hebben ze nu dus mijn verwacht inkomen op gebaseerd. Momenteel zit ik alleen zonder baan: geen inkomsten. Maar ja, wat de toekomst brengt is me onbekend, dus om nou 0,00 in te vullen is ook overdreven; misschien vind ik binnenkort wel een baantje.
Nu vraag ik me dus af: maakt het uberhaupt uit welk bedrag ik daar invul en of ik er boven of beneden zit? Want hoe dan ook kom ik nooit aan het bedrag waarbij je zorgtoeslag omlaag gaat. Is het dan nog van belang dat je een goede schatting hebt?
Ik denk dat het vrij weinig uitmaakt eigenlijk, omdat je toch nooit (iig, waarschijnlijk nooit) de grens gaat halen

Mijn inkomen was aardig hoog ingeschat. Nadat ik het zelf had nagerekend kwam ik op 500-800 euro minder uit. Daarbij komt weer wél dat ik meer ga werken dit jaar. Ik heb gewoon het inkomen wat ze bij de Belastingen zeggen ingevuld bij die proefberekening en dan mijn eigen bedrag {wat ik had uitgerekend} en ik krijg toch hetzelfde bedrag aan toeslag. Heb daarom maar ingevult dat het bedrag van de belastingen klopt, al is dat nu bij jou anders dan
Oud 24-09-2005, 16:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Bloem schreef op 24-09-2005 @ 16:30 :
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer je dan recht hebt op 420 euro, ik heb een volledige WaJong uitkering, dat is dus 70% van het minimumloon, en kom volgens die berekening op 367 euro oid uit.
Als ik 0,00 bij verwacht inkomen invul dan krijg ik 403 euro. Maar als ik zoals Rachel al zei 3000 invul, dan krijg ik dat ook.
Het is dus wel mogelijk om meer te krijgen, maar ik vraag me ook af wie er dan die 420 krijgt..

@Rachel: ik denk dat ik dat dan ook maar gewoon doe. Gewoon het hokje 'ja' aanvinken en ik zie wel hoe het uitpakt. Voor m'n zorgtoeslag maakt het dus idd niets uit.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 24-09-2005, 16:49
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Balance schreef op 24-09-2005 @ 16:46 :
Als ik 0,00 bij verwacht inkomen invul dan krijg ik 403 euro. Maar als ik zoals Rachel al zei 3000 invul, dan krijg ik dat ook.
Het is dus wel mogelijk om meer te krijgen, maar ik vraag me ook af wie er dan die 420 krijgt..

@Rachel: ik denk dat ik dat dan ook maar gewoon doe. Gewoon het hokje 'ja' aanvinken en ik zie wel hoe het uitpakt. Voor m'n zorgtoeslag maakt het dus idd niets uit.
Aangezien ik me toch verveel, ging ik een aantal bedragen uitrekenen en €25.000 is de grens (dan heb je géén partner, én krijg je een inkomen uit loon, uitkering of pensioen én doe je ieder jaar aangifte inkomstenbelasting bij de Belastingdienst, weet niet of het bij die andere zaken hetzelfde is}

25.000; je zorgtoeslag is dan €27,-
20.000; je zorgtoeslag is dan €277,-
17.500; je zorgtoeslag is dan €402,-
15.000; je zorgtoeslag is dan €403,-

Met andere woorden, je kan onwijs veel verdienen vóórdat je zorgtoeslag pas omlaag gaat. Denk dat zo'n schatting dan niet nauw komt

Laatst gewijzigd op 24-09-2005 om 16:56.
Oud 24-09-2005, 17:15
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Wel raar dat ik dan op 367 (ofzo) euro uitkom, want mijn inkomen is echt beneden die 15000 euro, ik heb ook geen zorgtoeslagpartner en doe wel ieder jaar aangifte. Nou ja, ik zie het wel gebeuren, het is in elk geval opgestuurd
Oud 24-09-2005, 17:17
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
Bloem schreef op 24-09-2005 @ 17:15 :
Wel raar dat ik dan op 367 (ofzo) euro uitkom, want mijn inkomen is echt beneden die 15000 euro, ik heb ook geen zorgtoeslagpartner en doe wel ieder jaar aangifte. Nou ja, ik zie het wel gebeuren, het is in elk geval opgestuurd
Volgens mij krijg je denk ik wel iets meer dan dat
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Oud 24-09-2005, 18:43
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Bloem schreef op 24-09-2005 @ 17:15 :
Wel raar dat ik dan op 367 (ofzo) euro uitkom, want mijn inkomen is echt beneden die 15000 euro, ik heb ook geen zorgtoeslagpartner en doe wel ieder jaar aangifte. Nou ja, ik zie het wel gebeuren, het is in elk geval opgestuurd
Hmm dat is dan inderdaad wel raar
Oud 25-09-2005, 21:42
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 24-09-2005 @ 17:15 :
Wel raar dat ik dan op 367 (ofzo) euro uitkom, want mijn inkomen is echt beneden die 15000 euro, ik heb ook geen zorgtoeslagpartner en doe wel ieder jaar aangifte. Nou ja, ik zie het wel gebeuren, het is in elk geval opgestuurd
vul het nog eens opnieuw in ik kwam namelijk wel op 403 euro uit namelijk. Terwijl ik een paar weken terug op 367 ofzo uitkwam idd

grtz
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 25-09-2005, 21:44
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 25-09-2005 @ 21:42 :
vul het nog eens opnieuw in ik kwam namelijk wel op 403 euro uit namelijk. Terwijl ik een paar weken terug op 367 ofzo uitkwam idd

grtz
ivo
Oh dan zal het wel aangepast zijn, ik had 'm namelijk van internet gedownload en ook weer op die manier opgestuurd, kan best dat daar dan nog het oude bedrag inzat.

Thanx
Oud 25-09-2005, 22:03
Troopa
Avatar van Troopa
Troopa is offline
Citaat:
Balance schreef op 24-09-2005 @ 16:46 :
Als ik 0,00 bij verwacht inkomen invul dan krijg ik 403 euro. Maar als ik zoals Rachel al zei 3000 invul, dan krijg ik dat ook.
Het is dus wel mogelijk om meer te krijgen, maar ik vraag me ook af wie er dan die 420 krijgt..

@Rachel: ik denk dat ik dat dan ook maar gewoon doe. Gewoon het hokje 'ja' aanvinken en ik zie wel hoe het uitpakt. Voor m'n zorgtoeslag maakt het dus idd niets uit.
Ik had het al een tijdje terug uitgezocht, toen was het €420, het is dus waarschijnlijk verandert naar 403
__________________
Who laughs last, didn't get it
Oud 25-09-2005, 22:11
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ach, de bedragen worden toch pas over een tijdje officieël vastgezet, toch?
Oud 25-09-2005, 22:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb nog altijd niet zo'n formulier voor zorgtoeslag ontvangen terwijl mijn moeder er wel al een heeft gekregen en op hetzelfde adres woont als ik. Moet ik me nu zorgen gaan maken of zelf een formulier aanvragen of gewoon nog even geduld hebben en afwachten?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-09-2005, 22:38
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Daantje, mijn moeder had hem vorige week ofzo al, mijn zusje en ik kregen hem donderdag of vrijdag pas. Ik zou me dus geen zorgen maken, maar nog even wachten. Of je vult hem via internet in
Oud 25-09-2005, 22:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 25-09-2005 @ 22:38 :
Daantje, mijn moeder had hem vorige week ofzo al, mijn zusje en ik kregen hem donderdag of vrijdag pas. Ik zou me dus geen zorgen maken, maar nog even wachten. Of je vult hem via internet in
Okee, dan wacht ik het even af en als ik hem 1 oktober nog niet heb dan vraag ik er wel een aan en vul ik die in. Ik vul dit soort dingen liever niet op internet in.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-09-2005, 23:51
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-09-2005 @ 22:35 :
Ik heb nog altijd niet zo'n formulier voor zorgtoeslag ontvangen terwijl mijn moeder er wel al een heeft gekregen en op hetzelfde adres woont als ik. Moet ik me nu zorgen gaan maken of zelf een formulier aanvragen of gewoon nog even geduld hebben en afwachten?
dikke kans dat je de naam van je vader hebt?
ik vermoed dat het op achternaam gaat ik heb hem zaterdag gehad en me achternaam begint met een s
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 26-09-2005, 09:37
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
t gaat iig niet op alfabet (tenminste niet op landelijk niveau). dan zou je m al moeten hebben, ik had m woensdag al, en mijn achternaam begint ook met een 's'.

misschien gaat het per leeftijdsgroep of op sofinummer of zo.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 26-09-2005, 10:38
shanker
shanker is offline
mijn naam begint met een 'j' en ik heb m ook nog niet
het is maar een ingewikkelde regeling zeg, helemaal als je bekijkt dat wij er al moeilijk uitkomen, hoe zou het dan voor al die bejaarden zijn?
Wat ik eigenlijk nog steeds niet helemaal begrijp: al die bedragen blijven wisselen enzo, is het dan wel 100% zeker dat die hele regeling doorgaat? En, waarom moet je zo'n formulier invullen als de belastingdienst in feite al die gegevens van iedereen heeft, en dus zo kan zien wie wel of geen toeslag krijgt en hoeveel dat dan is? Dat scheelt toch een hoop gedoe, vooral als alles met pc's gedaan wordt? Of zit ik er nu heel erg naast?
__________________
Bloem!!!!!! Wardt I luv joeeee
Oud 26-09-2005, 10:44
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
shanker schreef op 26-09-2005 @ 10:38 :
hoe zou het dan voor al die bejaarden zijn?

is het dan wel 100% zeker dat die hele regeling doorgaat?

En, waarom moet je zo'n formulier invullen als de belastingdienst in feite al die gegevens van iedereen heeft, en dus zo kan zien wie wel of geen toeslag krijgt en hoeveel dat dan is? Dat scheelt toch een hoop gedoe, vooral als alles met pc's gedaan wordt? Of zit ik er nu heel erg naast?
1)die vragen dan dus meestal hun kinderen of zo denk ik

2)nee. en al helemaal niet of die regeling lang gehandhaaft gaat worden. leuk he...

3)omdat je zelf je inkomen voor komend jaar moet schatten. stel, jij hebt nu een baan maar hebt net een andere baan aangenomen die veel meer verdient. dan moet je dat dus doorgeven. en andersom, als je ontslag genomen hebt of zo. en de belastingdienst heeft niet van iedereen gegevens, zo doet een student meestal geen belastingaangifte (helemaal als je geen baan hebt) en die heeft wel recht op toeslag. zo zijn er meer groepen die gewoon geen belastingaangifte doen, en die hebben wel recht op de toeslag. daarnaast is het wat gedoe met toeslagpartners en zo.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 26-09-2005, 11:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 25-09-2005 @ 23:51 :
dikke kans dat je de naam van je vader hebt?
ik vermoed dat het op achternaam gaat ik heb hem zaterdag gehad en me achternaam begint met een s
Ja, ik heb idd de achternaam van mijn vader. Maar mijn achternaam (en die van mijn vader) begint met de K en die van mijn moeder met de R.........

Sofinummer zou wel kunnen want ik heb een belachelijk hoog nummer wat begint met een 1 ipv een 0.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-09-2005, 11:14
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-09-2005 @ 11:05 :
Ja, ik heb idd de achternaam van mijn vader. Maar mijn achternaam (en die van mijn vader) begint met de K en die van mijn moeder met de R.........

Sofinummer zou wel kunnen want ik heb een belachelijk hoog nummer wat begint met een 1 ipv een 0.
Ik dacht al dat ik de enige was die nog niks ontvangen heeft Mijn moeder heeft 'm al zeker anderhalve week geleden ontvangen. Mijn sofinummer begint ook met 19 Via hun site kan ik verschillende brochures vinden om te downloaden, maar het aanvraagformulier zelf niet. Misschien kijk ik er overheen?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 26-09-2005, 11:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 26-09-2005 @ 11:14 :
Ik dacht al dat ik de enige was die nog niks ontvangen heeft Mijn moeder heeft 'm al zeker anderhalve week geleden ontvangen. Mijn sofinummer begint ook met 19 Via hun site kan ik verschillende brochures vinden om te downloaden, maar het aanvraagformulier zelf niet. Misschien kijk ik er overheen?
Mja, mijn sofinummer begint met 18

Ik las ergens een paar reply's' terug in dit topic dat je het aanvraagformulier pas kan downloaden vanaf 1 oktober (zaterdag dus). Ik kies er zelf voor om te wachten tot die tijd of ik het nog krijg en anders download ik het. Je kan je nu geloof ik wel al op internet aanmelden maar dat wil ik niet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-09-2005, 11:56
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-09-2005 @ 11:27 :
Mja, mijn sofinummer begint met 18

Ik las ergens een paar reply's' terug in dit topic dat je het aanvraagformulier pas kan downloaden vanaf 1 oktober (zaterdag dus). Ik kies er zelf voor om te wachten tot die tijd of ik het nog krijg en anders download ik het. Je kan je nu geloof ik wel al op internet aanmelden maar dat wil ik niet.
Okay, thanks!! Dan is het dus logisch dat ik 'm niet kan vinden. Persoonlijk heb ik weinig vertrouwen in de belastingdienst, naar mijn idee kunnen ze het nooit allemaal op tijd rond krijgen. Vandaar wil ik zelf zo'n ding ergens vandaan plukken
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 26-09-2005, 12:10
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 26-09-2005 @ 11:56 :
Okay, thanks!! Dan is het dus logisch dat ik 'm niet kan vinden. Persoonlijk heb ik weinig vertrouwen in de belastingdienst, naar mijn idee kunnen ze het nooit allemaal op tijd rond krijgen. Vandaar wil ik zelf zo'n ding ergens vandaan plukken
voor deze hele operatie komen er 450 ambtenaren bij dus ze zullen het vast wel rond krijgen
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 26-09-2005, 12:18
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 26-09-2005 @ 12:10 :
voor deze hele operatie komen er 450 ambtenaren bij dus ze zullen het vast wel rond krijgen
Dat geeft de burger moed
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 26-09-2005, 14:12
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-09-2005 @ 11:05 :
Ja, ik heb idd de achternaam van mijn vader. Maar mijn achternaam (en die van mijn vader) begint met de K en die van mijn moeder met de R.........

Sofinummer zou wel kunnen want ik heb een belachelijk hoog nummer wat begint met een 1 ipv een 0.
sofi-nummers beginnen toch nooit met 0 ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.