Oud 06-11-2005, 21:38
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Op me 15 kreeg ik 50 eurp per week zakgeld.
En 250 per maand om kleding te kopen van me moeder.

Nu betaalt ze alleen nog de kapper, jassen en schoenen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2005, 22:18
Verwijderd
Ik kreeg 80 gulden zakgeld in de maand en 100 gulden kleedgeld toen ik zestien werd. Ik moet er wel bijzeggen dat ik enigskind ben. Doorgaans kunnen ouders meer geld besteden als ze een kind hebben dan wanneer ze er drie hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 09:57
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
puta_madre schreef op 06-11-2005 @ 22:38 :
Op me 15 kreeg ik 50 eurp per week zakgeld.
En 250 per maand om kleding te kopen van me moeder.

Nu betaalt ze alleen nog de kapper, jassen en schoenen.
Alleen nog?!
Ik ben 20, krijg 75 euro per maand in totaal en betaal er álles van..

Ontopic: Op mn 15e kreeg ik geloof ik 60 gulden per maand, waar ik ook alles van betaalde. Echt niet ruim, maar ik heb wél geleerd hoe ik met geld om moet gaan.. Als een winterjas of schoenen meer kosten dan wat je in een maand krijgt, leer je vanzelf sparen.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 12:41
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
3 euro per week meen ik, kleren kreeg ik van mijn ouders als ik ze nodig had (lees: af en toe sleurden mijn ouders me mee naar de stad )
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 13:08
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
ik heb nooit zakgeld gehad. altijd voor moeten werken. vanaf mn 10e tot mn 15e bij mn pa op kantoor schoongemaakt. tot mn 14e leverde dit mij 60 gulden op. 3x in de week snel schoonmaken tegen 5 gulden per keer. (ff stofzuigen/afstoffen en vaat doen)
daarna, omdat t kantoor ging verhuizen, nog maar 1 x in de week tegen 25 gulden per keer. (nu wel iets grotere schoonmaak) dus 100 gulden per maand. daar moest ik geen kleding van betalen, die kreeg ik wel van mn moeder. maar absoluut geen merkenkleding.

vanaf mn 16e tot juni 2003 bijbaan bij kruidvat gehad waar ik iedere maand 360 gulden mee had. kleding moest ik nu deels meebetalen. (telefoon altijd al zelf moeten betalen)

vanaf juni 2003 in vaste dienst... alles zelf betalen, behalve kost en woning. (thuiswonend, maar werken voor paps die goed aan mij verdiend )
__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 18:15
Sandersss
Sandersss is offline
Ik krijg sinds deze maand 100 euro pm.
Da's kleed- en zakgeld. Er zit ook een (klein) gedeelte van de alimentatie in, tenminste als dat wordt betaald.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 21:28
Verwijderd
Ik ben 16 en krijg 45,- kleedgeld. Geen zakgeld, maar m'n ouders betalen wel m'n abbonement, wat elkaar dus opheft.
En ik werk, dus zit goed genoeg in de slappe was
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 10:43
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Nu heb ik 80 euro kleedgeld en zakgeld in 1. Moet er dus wel alles van kopen..

En 200 Euro per jaar voor sportkleren nu.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 23:31
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Konijn schreef op 10-11-2005 @ 10:57 :
[B]Alleen nog?!
Ik ben 20, krijg 75 euro per maand in totaal en betaal er álles van..

B]
Kan me moeilijk inbeelden dat je met 75 EUR per maand: bezine, kledij, telefoonkaarten en dergelijke zelf moet betalen hoor . Als dat het geval is vraag ik me af waarom mensen met een minimumloon klagen en zagen! Want zelfs na aftrek huur en dergelijke voor hun sociale woning houden ze meer over dan 75 EUR per maand
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 23:48
PV
PV is offline
Citaat:
Apomes schreef op 13-11-2005 @ 00:31 :
Kan me moeilijk inbeelden dat je met 75 EUR per maand: bezine, kledij, telefoonkaarten en dergelijke zelf moet betalen hoor . Als dat het geval is vraag ik me af waarom mensen met een minimumloon klagen en zagen! Want zelfs na aftrek huur en dergelijke voor hun sociale woning houden ze meer over dan 75 EUR per maand
Niet iedereen heeft een auto, niet iedereen koopt dure merkkleertjes en niet iedereen belt 2 uur per dag. Als je nog lekker thuiswoont is 75 euro per maand prima. Tenzij je er schoolgeld van moet betalen natuurlijk, dan hou je idd niks over. Volgens mij vergeet je ook even dat mensen met een minimumloon ook eten moeten kopen. Dat moet je doorgaans niet als je thuiswoont.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 00:08
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
eh... te veel
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 01:06
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
ik krijg niks en ik verdien niks, en als ze me moeten uitbetalen op prestatie kan ik het helemaal shaken
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 15:38
Fieneke
Avatar van Fieneke
Fieneke is offline
Ik krijg 100 euro per maand, daar moet ik alles van doen, dus ook jassen/schoenen/buskaartjes/treinkaartjes/enz
__________________
And all I know is that it feels like forever,
but no one ever tells you that forever feels like home.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 21:24
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Apomes schreef op 13-11-2005 @ 00:31 :
Kan me moeilijk inbeelden dat je met 75 EUR per maand: bezine, kledij, telefoonkaarten en dergelijke zelf moet betalen hoor . Als dat het geval is vraag ik me af waarom mensen met een minimumloon klagen en zagen! Want zelfs na aftrek huur en dergelijke voor hun sociale woning houden ze meer over dan 75 EUR per maand
Ik woon niet thuis. Moet dus wel eten kopen, geen benzine, maar wel treinkosten. (Geen huur etc trouwens). Maar het is goed te doen. Mijn ouders hebben zelf een minimumloon en kunnen dus niet meer missen.
En ik betaal dus echt wel álles zelf . Leuk dat je me roloogt, maar niet iedereen heeft het nou eenmaal zo breed.
Je leert snel genoeg sparen op die manier hoor. Het kan echt wel, leven van 75 euro per maand. Ooit gehoord van aanbiedingen/koopjes? Tweedehands kleren? Niet te vaak uitgaan? Ergens voor sparen als je iets nodig hebt of wilt hebben?

Owja, mn studie betaal ik ook zelf (geen IB-Groep, want thuisstudie) en dat doe ik van mn spaarrekening.. en ja ik heb dus al die jaren ook nog genoeg gespaard om een studie van te kunnen betalen..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 09:09
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
Citaat:
Konijn schreef op 15-11-2005 @ 22:24 :
Ik woon niet thuis. Moet dus wel eten kopen, geen benzine, maar wel treinkosten. (Geen huur etc trouwens). Maar het is goed te doen. Mijn ouders hebben zelf een minimumloon en kunnen dus niet meer missen.
En ik betaal dus echt wel álles zelf . Leuk dat je me roloogt, maar niet iedereen heeft het nou eenmaal zo breed.
Je leert snel genoeg sparen op die manier hoor. Het kan echt wel, leven van 75 euro per maand. Ooit gehoord van aanbiedingen/koopjes? Tweedehands kleren? Niet te vaak uitgaan? Ergens voor sparen als je iets nodig hebt of wilt hebben?

Owja, mn studie betaal ik ook zelf (geen IB-Groep, want thuisstudie) en dat doe ik van mn spaarrekening.. en ja ik heb dus al die jaren ook nog genoeg gespaard om een studie van te kunnen betalen..
*respect* ik vind t echt goed als mensen hun koopgedrag goed in bedwang kunnen houden en er zeer goed van rond kunnen komen. veel beter dan je helemaal de sdhulden inlenen.
__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 09:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Apomes is een rijkeluiszoontje en snapt dat waarschijnlijk niet zo.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 09:38
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Fieneke schreef op 15-11-2005 @ 16:38 :
Ik krijg 100 euro per maand, daar moet ik alles van doen, dus ook jassen/schoenen/buskaartjes/treinkaartjes/enz
Ik ben 4 jaar ouder, krijg hetzelfde en moet er hetzelfde van betalen. Incl telefoon, en dat is balen als je kamers geen vaste telefoon hebt...

Ik snap niet dat al die mensen hier zoveel geld krijgen op zo'n jonge leeftijd. Zal wel door de euro zo zijn gegaan ofzo... Op m'n 16e kreeg ik 100 gulden kleding/zakgeld...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 10:23
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
op me 16e kreeg ik niks meer , verdiende wel 450 in de maand.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 18:24
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
op mn 15e kreeg ik.... 30 euro zakgeld per maand. Geen kleedgeld.

Nu krijg ik 45 euro zakgeld per maand, en 100 euro kleedgeld. Ik werk ook, dus de inkomsten zijn goed. Mn ouders wilden geen zakgeld meer geven als ik ging werken, maar ik was een jaar terug gestopt met werken en toen kreeg ik weer. Nu heb ik opnieuw een baan (een half jaar nu) en ze zijn het vergeten te stoppen En nu hebben ze zoiets van: ach.. laat ook
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 18:43
Project 50
Project 50 is offline
Ik kreeg op m'n 15e zo'n 25 euro per maand en geen kleed geld.

Nu (18) krijg ik 0,00 euro per maand, geen kleedgeld en heb zelf werk. Ik krijg soms gewoon de pinpas van m'n ma mee om kleren te halen, maar heb dan uiteraard wel een max bedrag. Ze is ook de beroerste niet om me soms op zaterdag wat geld te geven om uit te gaan en soms betaalt ze m'n boetes .
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 19:13
Verwijderd
Ik krijg van 'ns mam €5 per week aan zakgeld, geen kleedgeld. Maar krijg van m'n oma ook nog €2 de week, en heb een baantje.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 19:48
bob_vitesse
Avatar van bob_vitesse
bob_vitesse is offline
oke, me vader heeft zak en kleedgeld vast gestelt.
het is wel wat hoog maarjah... ik ben er uit gkome

110 euro per maand aan zak-kleed geld

dat is excl. schoenen, jassen en sportkleding.
__________________
"nulla tenaci invia est via"
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 14:51
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Mijn zakgeld is gewijzigd; krijg 4,50 [ kadootjes, bios etc zelf mee betalen, maar krijg et ook niet iedere week. ]. In de vakantie krijg ik geen zakgeld, omdat ik werk. En krijg meestal als ik iets nodig heb, of betaal hetzelf, omdat ik werk. Als ik nieuwe kleren nodig heb, krijg ik 150 euro en kan ik nieuwe kleren kopen [ meestal 1/2 x per jaar ]. Maar werk zelf ook heel veel. Ben heel tevreden.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 16:49
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
Ben nu 15:
25 euro per maand zakgeld
160 euro van werken
geen kleedgeld

Ik weet van andere dat ze 50-60 euro kleedgeld krijgen...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 13:08
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
bob_vitesse schreef op 22-11-2005 @ 20:48 :
oke, me vader heeft zak en kleedgeld vast gestelt.
het is wel wat hoog maarjah... ik ben er uit gkome

110 euro per maand aan zak-kleed geld

dat is excl. schoenen, jassen en sportkleding.
werkelijk belachelijk veel zeg... en niet eens schoenen en jassen ed. Betalen je ouders ook je school, telefoon, sportverenigingen ed?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 14:38
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
bob_vitesse schreef op 22-11-2005 @ 20:48 :
oke, me vader heeft zak en kleedgeld vast gestelt.
het is wel wat hoog maarjah... ik ben er uit gkome

110 euro per maand aan zak-kleed geld

dat is excl. schoenen, jassen en sportkleding.
christus.

en dat vind je zelf normaal, 250 gulden per maand, en dan nog exclusief schoenen en jassen ?

hoe voed je je kinderen op als verwenden mini-burgertjes zeg...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 15:46
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-11-2005 @ 15:38 :
christus.

en dat vind je zelf normaal, 250 gulden per maand, en dan nog exclusief schoenen en jassen ?

hoe voed je je kinderen op als verwenden mini-burgertjes zeg...
Als zijn ouders daar nou het geld voor hebben, waarom zouden ze dan geen klein deel aan hun zoon mogen geven.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 18:14
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Vice schreef op 25-11-2005 @ 16:46 :
Als zijn ouders daar nou het geld voor hebben, waarom zouden ze dan geen klein deel aan hun zoon mogen geven.
ik zeg toch niet dat 't niet mag ?

ik zeg alleen maar dat dit soort bedragen helemaal nergens op slaan.

.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 19:20
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Vice schreef op 25-11-2005 @ 16:46 :
Als zijn ouders daar nou het geld voor hebben, waarom zouden ze dan geen klein deel aan hun zoon mogen geven.
het lullige is dat hij het dan verdomd moeilijk krijgt later (als hij gewend is aan genoeg/veel geld hebben) in de grote mensen wereld, als hij 3 euro per uur verdient bij een of ander kutbaantje...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 19:26
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-11-2005 @ 20:20 :
het lullige is dat hij het dan verdomd moeilijk krijgt later (als hij gewend is aan genoeg/veel geld hebben) in de grote mensen wereld, als hij 3 euro per uur verdient bij een of ander kutbaantje...
afgezien dat je met je 18e vast wel niet gelijk over wordt gelaten aan het lot en dat er iets bestaat als het minimumloon heb je wel gelijk
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 22:12
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-11-2005 @ 20:20 :
het lullige is dat hij het dan verdomd moeilijk krijgt later (als hij gewend is aan genoeg/veel geld hebben) in de grote mensen wereld, als hij 3 euro per uur verdient bij een of ander kutbaantje...
Het gaat niet om hoeveel iemand per maand krijgt, maar hoe hij/zij met dat geld omgaat. Iemand die 100 Euro per maand krijgt en bijna alles op zijn/haar spaarrekening zet zal het toch echt minder moeilijk krijgen dan iemand die zijn/haar 20 Euro gelijk opmaakt.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 22:12
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 25-11-2005 @ 19:14 :
ik zeg alleen maar dat dit soort bedragen helemaal nergens op slaan.

.
Jij vindt dat nergens op slaan.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 22:37
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-11-2005 @ 20:20 :
het lullige is dat hij het dan verdomd moeilijk krijgt later (als hij gewend is aan genoeg/veel geld hebben) in de grote mensen wereld, als hij 3 euro per uur verdient bij een of ander kutbaantje...
Dat staat helemaal niet vast hoor.
En wie verdient er in de 'grote mensen wereld' nou 3 euro per uur.
Misschien is hij dan juist zo gewend aan wat meer geld, dat -ie zijn best doet om een beter baantje te krijgen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 11:56
Experiment
Experiment is offline
Wat zijn veel mensen hier jaloers zeg Als jouw ouders zeggen 'he we geven je 150 euro per maand', en ze hebben er het geld inderdaad voor, dan sla je dat toch niet af
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 20:27
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Pyromaniac schreef op 25-11-2005 @ 20:26 :
afgezien dat je met je 18e vast wel niet gelijk over wordt gelaten aan het lot en dat er iets bestaat als het minimumloon heb je wel gelijk
Toevallig is het minimumloon van een 18-jarige nog niet eens 3 euro hoor..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 21:55
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Experiment schreef op 26-11-2005 @ 12:56 :
Wat zijn veel mensen hier jaloers zeg Als jouw ouders zeggen 'he we geven je 150 euro per maand', en ze hebben er het geld inderdaad voor, dan sla je dat toch niet af
jaloezie speelt in mijn geval geen enkele rol. (ik heb ook geen enkele reden om jaloers te zijn op de bedragen die hier genoemd worden). Het lijkt me opvoedkundig alleen nogal onhandig.

en ja, dat vindt ik, voordat je me eraan herrinert dat zo ongeveer alles wat hier gezegd wordt een mening is. Ook jij 'vindt' dat dus wel ergens op slaan, das ook een mening.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 21:56
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Roos schreef op 25-11-2005 @ 23:37 :
Dat staat helemaal niet vast hoor.
En wie verdient er in de 'grote mensen wereld' nou 3 euro per uur.
Misschien is hij dan juist zo gewend aan wat meer geld, dat -ie zijn best doet om een beter baantje te krijgen.
want alle werklozen zitten uit eigen vrije keus thuis ? of moet hij, als hij 30 is en in de bijstand zit, ook bij zn ouders aankloppen ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 11:45
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 26-11-2005 @ 22:55 :
jaloezie speelt in mijn geval geen enkele rol. (ik heb ook geen enkele reden om jaloers te zijn op de bedragen die hier genoemd worden). Het lijkt me opvoedkundig alleen nogal onhandig.

en ja, dat vindt ik, voordat je me eraan herrinert dat zo ongeveer alles wat hier gezegd wordt een mening is. Ook jij 'vindt' dat dus wel ergens op slaan, das ook een mening.
Toch heel bijzonder dat jij kunt oordelen over opvoedkundige kwaliteiten aan de hand van het zakgeld
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 12:21
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-11-2005 @ 15:38 :
christus.

en dat vind je zelf normaal, 250 gulden per maand, en dan nog exclusief schoenen en jassen ?

hoe voed je je kinderen op als verwenden mini-burgertjes zeg...
ach waarom niet

maar hij zegt geloof ik zelf ook dat die het wel aan de hoge kant vind. Nou dan kan die er dus mooi wat van sparen. Ik zie het probleem dus absoluut niet

Citaat:
Gothic schreef op 25-11-2005 @ 20:20 :
het lullige is dat hij het dan verdomd moeilijk krijgt later (als hij gewend is aan genoeg/veel geld hebben) in de grote mensen wereld, als hij 3 euro per uur verdient bij een of ander kutbaantje...
veel werken dan maar he
En ach 110 euro per maand heb je al met 30 uur per maand werken op je 16de. Is dus 8 uur per week. Wat gelijk staat aan 2 avondjes in de supermarkt.

Citaat:
Konijn schreef op 26-11-2005 @ 21:27 :
Toevallig is het minimumloon van een 18-jarige nog niet eens 3 euro hoor..
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2005 voor 18-jarigen bedraagt € 3,32 bruto per uur.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 12:46
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Vice schreef op 25-11-2005 @ 23:12 :
Het gaat niet om hoeveel iemand per maand krijgt, maar hoe hij/zij met dat geld omgaat. Iemand die 100 Euro per maand krijgt en bijna alles op zijn/haar spaarrekening zet zal het toch echt minder moeilijk krijgen dan iemand die zijn/haar 20 Euro gelijk opmaakt.
Dat is waar, daar had ik nog niet aan gedacht .

En idd misschien gaat ie harder werken voor een beter baantje, maar uit mijn omgeving merk ik dat mensen die alles altijd gekregen hebben, nogal lui zijn en niet 'moeten' werken, omdat ze genoeg geld hebben en daardoor vaak lui blijven... Het is wel ff omschakelen als je dan opeens hard moet werken voor hetzelfde geld, want minimumloon is nou eenmaal niet veel. Grote mensen wereld bedoelde ik vanaf 18, of vanaf de leeftijd dat je geen zakgeld meer krijgt, op 18 is dat gewoon erg weinig... zeker als de kosten van studeren erbij komen, moet je behoorlijk werken naast je studie om die uitgaven die je gewend bent te doen, naast je studieuitgaven nog te doen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 17:43
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
het probleem is vaak dat die kids zich helemaal niet realiseren wat ze eigenlijk hebben en krijgen, en alles nemen zoals het is. jammer.

ik weet echt niet meer hoeveel kleedgeld ik kreeg toen ik 16 was.. volgens mij 100 gulden per maand, excl jas en schoenen (maar die kreeg ik 1x in de 2 jaar) ach al met al was/ben ik verwend.
nu werk ik en studeer ik, woon thuis en betaal mn studie zelf, stufi gaat naar mn ouders. krijg niks meer van ze, maar vind dat helemaal prima; kan best voor mezelf zorgen. oh ze betalen nog wel mn verzekering, gelukkig, dat scheelt een hoop
__________________
look back and laugh
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 18:45
Sandersss
Sandersss is offline
Ach ik krijg ook 100 per maand, ik moet dan wel me jassen enzo betalen. Met werken erbij zit ik minimaal op een totaal van 250 eurie per maand.
Hiervan koop ik dus me kleren, betaal ik mn hobbies en ga ik in het weekend van uit, de rest gaat gewoon naar mijn spaar rekening.

En ach, niks verwend. Vorig jaar heb ik uit mijn eigen zak een racefiets van €1700 betaald (toen had ik geen kleedgeld) en afgelopen zomervakantie heb ik 8 of 9 weken 40 uur in de week gewerkt voor het minimumloon.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 18:50
Verwijderd
ik krijg 15 euro zakgeld per week, 70 euro kleedgeld per maand en 80 tot 100 euro salaris per vier weken, afhankelijk van het aantal uren dat ik maak.

Mijn kleedgeld is in principe voor alles, maar mijn ouders nemen soms wel wat kleding voor me mee (wanneer ze op vakantie gaan bijvoorbeeld).
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 19:18
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 27-11-2005 @ 19:45 :


En ach, niks verwend.


95% van de mensen in Nederland is verwend.
__________________
look back and laugh
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Eleanor Rigby schreef op 27-11-2005 @ 20:18 :
[afbeelding]

95% van de mensen in Nederland is verwend.
He ja, waarom schaffen we al het kleedgeld niet gewoon af want "we zijn toch maar verwend".
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 15:59
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Ja, dat vind ik nou eens een heel goed idee .
__________________
look back and laugh
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 20:05
bob_vitesse
Avatar van bob_vitesse
bob_vitesse is offline
Citaat:
Gothic schreef op 24-11-2005 @ 14:08 :
werkelijk belachelijk veel zeg... en niet eens schoenen en jassen ed. Betalen je ouders ook je school, telefoon, sportverenigingen ed?
fijn dat je zo reageert, ja me ouders betalen ook school telefoon en sportvereniging.
kijk, ik leg natuurlijk ook wat opzij van wat ik krijg aan zakkleedgeld. Ik heb ook nog een baantje om wat opzij te leggen.
en ik heb ook gezegt dat het bedrag dat ik krijg mss wat aan de hoge kant is in vergelijking met julie. maar kan ik hier iets aan doen dan? moet ik tegen me pa gaan zeuren dat ik toch liever de helft heb ofzo?
__________________
"nulla tenaci invia est via"
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 20:09
bob_vitesse
Avatar van bob_vitesse
bob_vitesse is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-11-2005 @ 20:20 :
het lullige is dat hij het dan verdomd moeilijk krijgt later (als hij gewend is aan genoeg/veel geld hebben) in de grote mensen wereld, als hij 3 euro per uur verdient bij een of ander kutbaantje...

vast.... alleen weet ik ook heus wel hoe je met wat minder om moet gaan hoor.... ik ken ook wel iets van op je geld letten en het bijhouden.
en ik weet heus ook wel wanneer ik rustig aan moet doen...
__________________
"nulla tenaci invia est via"
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 20:15
bob_vitesse
Avatar van bob_vitesse
bob_vitesse is offline
maarjah, ieder zijn eigen mening
__________________
"nulla tenaci invia est via"
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 21:49
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
bob_vitesse schreef op 28-11-2005 @ 21:05 :
maar kan ik hier iets aan doen dan?
je zou er iets nuttigs voor de medemens mee kunnen doen
__________________
look back and laugh
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Kleedgeld & zakgeld
Annet.
85 01-11-2010 06:21
De Kantine Weerwolfspel #54 deel 2
TopDrop
372 04-01-2009 14:52
Liefde & Relatie Geld voorschieten aan je lover
Lunaaaaa
77 16-08-2006 17:23
Verhalen & Gedichten Columnwedstrijd: Geld
Ieke
0 02-02-2005 16:24
Werk, Geld & Recht maandelijks (zak)Geld voor op kamers
cedrikske
107 02-10-2004 09:08
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie [Enquete] Koopgedrag onder jongeren (12-16 jaar)
Love_Fulfilled
10 02-06-2004 16:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.