Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2004, 12:57
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Nu vroeg ik me af wat ik moest regelen.

Ik ben 20 jaar (itt de leeftijd bij mijn naam ), heb de afgelopen twee jaar gestudeerd, dat was allemaal vrij simpel. Ik kreeg stufi van de IB-groep en ik had een particuliere studentenverzekering.

Ik vraag me af wat ik nu allemaal moet regelen.

Wat betreft school heb ik me gewoon niet heringeschreven. Ik vraag me af of ik dan ook meteen uitgeschreven ben bij de IB-groep of moet ik dat opzeggen ofzo?

Ok, dan denk ik eraan dichter te proberen te worden, dus dan wil ik eerst een uitkering aanvragen, en dan wil ik wat gedichten opsturen naar een uitgever.

Wat moet ik dan allemaal regelen?

Ik denk zelf naar de sociale dienst, en dan uitkering aanvragen? En wat nog meer? Moet ik me nog in laten schrijven bij een arbeidsbureau/CWI ofzo?

Enne wat betreft verzekeringen, moet ik die dan opzeggen, of eerst veranderen totdat ik een ziekenfondsverzekering kan krijgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2004, 15:24
Angeles
Angeles is offline
Ik denk niet dat het zo makkelijk gaat.

Een bijstandsuitkering is niet iets wat je zomaar even aan kan vragen, om vervolgens te kunnen doen en laten wat je wil. Als je een uitkering hebt zit je aan een sollicitatieplicht vast. Je kunt dus niet zeggen: ik wil thuis gaan zitten en gedichten schrijven. Je moet heel regelmatig op gesprek komen op het CWI, heel actief solliciteren. Zij geven je vacatures mee en dat zijn bepaald geen topbanen. Zij gaan er gewoon vanuit dat je ieder werk moet aannemen dat je kunt krijgen.

Bovendien gaan er soms sowieso al maanden overheen voor je überhaupt een uitkering ontvangt.

Dichter 'word' je over het algemeen ook niet een, twee, drie, ook als je een uitgever vindt die bereid is om je gedichten te publiceren duurt het nog vrij lang voor je gedichtenbundel in de winkel ligt. Bovendien zijn er niet erg veel beginnende dichters die kunnen rondkomen van het schrijven.

Maar goed, een bijstandsuitkering aanvragen doe je door je aan te melden op het CWI, dan krijg je een intake gesprek en je moet ontzettend veel papieren inleveren en formulieren invullen. Zij zorgen er vervolgens voor dat je aanvraag bij Sociale Zaken terecht komt.

Als je in de bijstand zit kun je gebruik maken van een speciaal ziekenfonds, maar dat kun je op het CWI het beste aanvragen.

(Ik zou er nog maar heel goed over nadenken, ik heb het idee dat je er nogal makkelijk over denkt.)
__________________
Susan
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 15:37
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Wel, het zit gewoon zo, ik wil neit meer studeren en ik wil daarover eerlijk tegen mezelf zijn
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 15:52
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Moet je niet geld aan de ib-groep terug betalen als je geen studie afrondt?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 16:15
tandenborstel
Avatar van tandenborstel
tandenborstel is offline
Wat betreft stufi;
Als je het eerste jaar voldoende studiepunten (de helft ofso) hebt behaald, wordt dat jaat Stufi een gift.
Maar de jaren daarop wordt je stufi alleen een gift als je binnen 10 jaar je studie afrondt. En omdat je van plan bent dat dus niet te doen lijkt me dat je 1 jaar stufi+ov moet terug betalen ?

(Ik weet het niet helemaal zeker)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 16:31
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Je kan net zo goed een straatje staatsloten kopen en hopen dat je genoeg wint om daar van te leven.

ff 2 jaar doorbijten, desnoods met een andere studie. Vervolgens pas gedichten schrijven en nu in je vrije tijd. Als je eenmaal bent gestopt met school, begin je niet zo snel meer omdat je dan vaak een stap terug moet doen financiel gezien.

Als je eerlijk tegen jezelf bent, besef je dat dit zo niet werkt.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 16:52
Verwijderd
Dat wordt op een houtje bijten de komende tijd. Je hebt geen arbeidsverleden, dus in aanmerking voor een WW-uitkering kom je niet. Je bent ook niet arbeidsongeschikt dus enige andere uitkering kun je ook wel vergeten, rest de bijstandsuitkering, maar ook die krijg je niet zomaar omdat je niet wilt studeren. Als je vrijwillig werkloos blijft en niet studeert word je gewoon heel erg arm.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 17:07
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Moet ik meteen die IB-groep shit terugbetalen of kan dat ook over 8 jaar? (Ik heb immers 2 jaar gestudeerd)


nare man, krijg ik geen iets van een kunstenaarsuitkering als ik zeg dat ik dichter ben?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 17:34
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Tip, ga bij een uitgeverij werken en dicht in je vrije tijd , kom je een beetje in het wereldje.

Mocht je dit toch doorzetten, zorg dan voor regelmaat en discipline in je leven, anders word je doodongelukkig.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 17:45
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
iamcj schreef op 23-08-2004 @ 18:34 :
Tip, ga bij een uitgeverij werken en dicht in je vrije tijd , kom je een beetje in het wereldje.

Mocht je dit toch doorzetten, zorg dan voor regelmaat en discipline in je leven, anders word je doodongelukkig.
Ik ben nu al doodongelukkig.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 18:08
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 23-08-2004 @ 18:45 :
Ik ben nu al doodongelukkig.
Ik ben vergeten welke bekende schrijver/dichter het een keer bij ons op de middelbare school zei, maar hij zei iig dat hij nog maar net kon rondkomen (of zelfs niet) van puur schrijven.

Dude, schrijven en zeker gedichten, daar verdien je gewoon geen kloot mee. Dat moet je doen als hobby, of als je 65+ bent of als je je eigen voedsel zoals nootjes en besjes op en onbewoond tropiscvh eiland, waar je gedumpt bent met pen en papier...

hint: zoek iets anders
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 18:09
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 23-08-2004 @ 19:08 :
Ik ben vergeten welke bekende schrijver/dichter het een keer bij ons op de middelbare school zei, maar hij zei iig dat hij nog maar net kon rondkomen (of zelfs niet) van puur schrijven.

Dude, schrijven en zeker gedichten, daar verdien je gewoon geen kloot mee. Dat moet je doen als hobby, of als je 65+ bent of als je je eigen voedsel zoals nootjes en besjes op en onbewoond tropiscvh eiland, waar je gedumpt bent met pen en papier...

hint: zoek iets anders
Ik wil niets anders
het is het enige wat ik misschien nog kan verdragen
ik wil absoluut niet werken eigenlijk
een kunst-achtige vorm van werken is dan voor mij het beste denk ik
qua kunst kan ik alleen dichten
schrijven ook wel maar daar ben ik te lui voor
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 18:16
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 23-08-2004 @ 19:09 :
Ik wil niets anders
het is het enige wat ik misschien nog kan verdragen
ik wil absoluut niet werken eigenlijk
een kunst-achtige vorm van werken is dan voor mij het beste denk ik
qua kunst kan ik alleen dichten
schrijven ook wel maar daar ben ik te lui voor
1) ik zou maar eens iets aan die luiheid gaan doen.
2) Je kan het proberen, grote kans dat je in financiele problemen komt, maar dan moet je genoegen nemen met een brak kamertje waar zelfs asielzoekers je om uitlachen (maargoed, dat vinden sommigen niet erg).

Wil je 2 niet, doe dan iets aan je instelling in het algemeen of ga echt een afrikanenleven leiden (zelf je voedsel zoeken in 1 of ander onbekend land)...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 18:22
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 23-08-2004 @ 19:16 :
1) ik zou maar eens iets aan die luiheid gaan doen.
2) Je kan het proberen, grote kans dat je in financiele problemen komt, maar dan moet je genoegen nemen met een brak kamertje waar zelfs asielzoekers je om uitlachen (maargoed, dat vinden sommigen niet erg).

Wil je 2 niet, doe dan iets aan je instelling in het algemeen of ga echt een afrikanenleven leiden (zelf je voedsel zoeken in 1 of ander onbekend land)...
waar hebje het over? brak kamertje? zijn er kamers waar ik zo in kan dan? graag zelfsnamelijk
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 18:32
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Ik denk niet dat dit zo gaat werken.
Ik raad je heel erg aan om niet te stoppen met je studie.
Ik weet niet wat voor studie je doet, maar wat voor man ben je als je het niet nog een paar jaar kan volhouden of een andere studie (iets wat je wel leuk vindt?) kan doen.

Dit zijn mijn ex-scheikunde leraar ooit:
Er zijn maar héél weinig mensen die hun studie leuk vinden. Bijna iedereen vindt het erg. Het is gewoon een kwestie van door de zure appel heen bijten. Want je moet niet vergeten dat je studie maar voor een paar jaar is en je werk is voor de rest van je leven (iig tot je 65e).


Studie is ook niet alles, dat weet ik ook wel. Als je nou een leuke baantje had gevonden of iets dergelijks dan zou ik zeggen 'jongen, doe wat je gelukkig maakt', maar ik heb het gevoel dat dat bij jou niet zo is.
Ik ken je helemaal niet, misschien wordt je later wel een grote dichter en verdien je genoeg met alleen schrijven, maar realistisch gezien lijkt die kans me even groot als de kans dat je de jackpot wint.

Of zoals een amerikaan het zou zeggen:
'you bum, get your act together before i smack you like a bitch'

Gewoon nog een paar jaar volhouden, je zegt zelf dat je studie simpel is. Kan je niet gewoon studie én gedichten doen?
Als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor mij
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 18:35
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 23-08-2004 @ 19:22 :
waar hebje het over? brak kamertje? zijn er kamers waar ik zo in kan dan? graag zelfsnamelijk
Als je direct een kamertje wil, kan je lege dozen halen bij de edah...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 18:36
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Ik bedoelde dat de situatie toen vrij simpel was.


Maar de studie ook.

Luister ik vind deze studie leuk,maar mijn studie biedt ook geen uitzicht op eenbaan die ik leuk vind. Om eerlijk te zijn, ik ken geen baan die ik leukvind.Nergens. dus het is hopeloos, het is allemaal fuckinggoeploos
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 18:38
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 23-08-2004 @ 19:36 :
Ik bedoelde dat de situatie toen vrij simpel was.


Maar de studie ook.

Luister ik vind deze studie leuk,maar mijn studie biedt ook geen uitzicht op eenbaan die ik leuk vind. Om eerlijk te zijn, ik ken geen baan die ik leukvind.Nergens. dus het is hopeloos, het is allemaal fuckinggoeploos
En je denkt dat de rest van de mensheid intens geniet van baantjes die zij hebben?
Jij bent niet de enige jongen.

Wat zijn je interesses? wat vind je leuk om te doen naast schrijven?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-08-2004, 18:40
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
aniki schreef op 23-08-2004 @ 19:38 :
En je denkt dat de rest van de mensheid intens geniet van baantjes die zij hebben?
Jij bent niet de enige jongen.

Wat zijn je interesses? wat vind je leuk om te doen naast schrijven?
wat de fok heb ik te maken met de rest van de mensheid
de rest van de mensheid is niet eerlijk tegenover zichzelf
ja het wordt godverdomme eenstijd dat mensen in opstand komen

ik vind helemaal NIETS leuk
schrijven ook niet
maar gedichten schrijf ik gewoon heel makkelijk zonder moeite
verder vind ik geen ene fuck leuk om te doen

het is allemaal onboeiend
saai
vervelend
GAAP
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 18:48
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 23-08-2004 @ 19:40 :
(...)
Hoewel ik het gevoel krijg dat je iedereen een beetje in de maling neemt... test

En voortaan niet meer zo vaak naar fight club kijken!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 18:52
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik maak me hier een klein beetje boos over want..

Ik ken dus mensen die mochten willen dat ze kunnen werken.. maar door ziekte/lichamelijke handicap zijn ze daar niet tot toe in staat. Zij mochten willen da ze ook maar iets konden doen voor de samenleving dan de hele dag naar zo'n dooi plafond te zitten staren.

En jij zegt dat je geen ZIN hebt om te werken? Fucking hell..
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 18:57
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 23-08-2004 @ 19:52 :
Ik maak me hier een klein beetje boos over want..

Ik ken dus mensen die mochten willen dat ze kunnen werken.. maar door ziekte/lichamelijke handicap zijn ze daar niet tot toe in staat. Zij mochten willen da ze ook maar iets konden doen voor de samenleving dan de hele dag naar zo'n dooi plafond te zitten staren.

En jij zegt dat je geen ZIN hebt om te werken? Fucking hell..
Wat heb ik daarmee te maken dan?
Moet ik vanwege gehandicapte mensen mijn hele leven boeten voor mijn intelligentie, voor mijn lichamelijke fitheid?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 18:59
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
aniki schreef op 23-08-2004 @ 19:48 :
Hoewel ik het gevoel krijg dat je iedereen een beetje in de maling neemt... test

En voortaan niet meer zo vaak naar fight club kijken!
bedankt ik neem niemand in de maling enne fightclub heb ik nooit gezien
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 19:07
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 23-08-2004 @ 19:52 :
Ik maak me hier een klein beetje boos over want..

Ik ken dus mensen die mochten willen dat ze kunnen werken.. maar door ziekte/lichamelijke handicap zijn ze daar niet tot toe in staat. Zij mochten willen da ze ook maar iets konden doen voor de samenleving dan de hele dag naar zo'n dooi plafond te zitten staren.

En jij zegt dat je geen ZIN hebt om te werken? Fucking hell..
Bleh, ik word toch altijd zo moe van dit soort reacties. Omdat anderen het slechter hebben, moeten wij daar maar voor opdraaien.

Jij hebt ook wel eens een restje eten weggegooid. Nu moet je jezelf martelen, want Afrikanen zouden een moord doen om dat stukje eten.

Zo zijn er nog honderden voorbeelden te verzinnen.

(btw: hoi )

edit: fight club gaat over de anti-consumentenmaatschappij (oa).
Maar de reden erachter is heel wat anders dan dat jij aanwijst (bij hun gaat het er absoluut niet om dat ze niks kunnen vinden dat ze leuk vinden)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 19:08
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Gutogut wat een drama zeg.
Er rest je inderdaad niets anders dan een kartonnen doos met jouw instelling.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2004, 19:19
Verwijderd
Mensen zoals jij zijn het probleem van deze maatschappij. Een beetje parasiteren op gemeenschapsgeld. Bah tis gewoon zielig, wat zegt je omgeving hier van?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 19:19
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 23-08-2004 @ 19:40 :
wat de fok heb ik te maken met de rest van de mensheid
de rest van de mensheid is niet eerlijk tegenover zichzelf
ja het wordt godverdomme eenstijd dat mensen in opstand komen

ik vind helemaal NIETS leuk
schrijven ook niet
maar gedichten schrijf ik gewoon heel makkelijk zonder moeite
verder vind ik geen ene fuck leuk om te doen

het is allemaal onboeiend
saai
vervelend
GAAP
Ga in de reclame, dan kan je rijmende slogans bedenken *is slim*

Als hij toch nog niet doorheeft dat je geld nodig hebt om te overleven tegenwoordig dan leert hij dat zelf wel. Ik zie hem wel terugkruipen naar zijn leven nu en smeken om elke studie die hem ook maar aan een baan kan helpen. Heeft mijn broer ook zo moeten leren, maar die had andere problemen toen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 19:23
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
Alex schreef op 23-08-2004 @ 20:19 :
Mensen zoals jij zijn het probleem van deze maatschappij. Een beetje parasiteren op gemeenschapsgeld. Bah tis gewoon zielig, wat zegt je omgeving hier van?
Ik ga niet vloeken nuwant dan krijg ik een ban, gegroet.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 19:23
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
Lotte schreef op 23-08-2004 @ 20:19 :
Als hij toch nog niet doorheeft dat je geld nodig hebt om te overleven tegenwoordig dan leert hij dat zelf wel.
Maar het zou toch leuker zijn als we hem dat kunnen leren en dat hij het niet op de harde manier hoeft te ontdekken.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 19:26
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
aniki schreef op 23-08-2004 @ 20:23 :
Maar het zou toch leuker zijn als we hem dat kunnen leren en dat hij het niet op de harde manier hoeft te ontdekken.
Waaromgeven wij in deze maatschappij niet geld aan elkaar dan?
Van: hier heb jij ook wat, want je weet nog niet wat je wilt met je leven.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 19:28
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
En wanneer denk je dat te weten dan?
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 19:30
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 23-08-2004 @ 20:28 :
En wanneer denk je dat te weten dan?
dat is nou de druk die ikbedoel
hier kan ikgewoon niet tegen
die maatschappelijked ruk
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 19:33
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 23-08-2004 @ 20:26 :
Waaromgeven wij in deze maatschappij niet geld aan elkaar dan?
Van: hier heb jij ook wat, want je weet nog niet wat je wilt met je leven.
Dat werkt niet want dan kunnen luie mensen ook gewoon hetzelfde leven als mensen die keihard werken voor hun bestaan. Hardwerkende mensen zijn echt niet zo dom. Van armoede ga je vanzelf wel hard werken en dan kan je dus weer je eigen leven bekostigen. Als de werkende mensen geld zouden geven aan de luie mensen zouden de werkende mensen niks meer over houden om van te leven, waarom zouden ze dan nog werken? Wees blij dat je de mogelijkheid hebt om te studeren, ook al vind je werken niet zo leuk. Met het geld dat je verdient kan je altijd nog je dromen laten uitkomen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 19:36
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
Lotte schreef op 23-08-2004 @ 20:33 :
Dat werkt niet want dan kunnen luie mensen ook gewoon hetzelfde leven als mensen die keihard werken voor hun bestaan. Hardwerkende mensen zijn echt niet zo dom. Van armoede ga je vanzelf wel hard werken en dan kan je dus weer je eigen leven bekostigen. Als de werkende mensen geld zouden geven aan de luie mensen zouden de werkende mensen niks meer over houden om van te leven, waarom zouden ze dan nog werken? Wees blij dat je de mogelijkheid hebt om te studeren, ook al vind je werken niet zo leuk. Met het geld dat je verdient kan je altijd nog je dromen laten uitkomen.
Dromen? Huh?
Waar?

Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 19:40
light fighter
light fighter is offline
tip zoek psych.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 19:41
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
light fighter schreef op 23-08-2004 @ 20:40 :
tip zoek psych.
ook lekker makkelijk

paul je hebt hulp nodig
paul zoek een psych
paul ga eens met iemand praten

lekker makkelijk als je geen antwoord weet op mijn realistische vragen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-08-2004, 19:45
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 23-08-2004 @ 20:30 :
dat is nou de druk die ikbedoel
hier kan ikgewoon niet tegen
die maatschappelijked ruk
Jammer voor jou maar 'deal with it'. Helaas leven we niet in een maatschappij die zich aanpast aan jou. Je zult je dus aan de maatschappij moeten aanpassen.

Overigens, hoe eerlijk vind jij het dat mensen die wel weten wat ze willen of mensen die het niet precies weten maar toch maar iets doen om een steentje in de maatschappij bij te dragen, jou zouden moeten onderhouden (want daar zou het volgens jouw methode op neerkomen) omdat jij wispelturig en egocentrisch bent?
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 19:46
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 23-08-2004 @ 20:41 :
ook lekker makkelijk

paul je hebt hulp nodig
paul zoek een psych
paul ga eens met iemand praten

lekker makkelijk als je geen antwoord weet op mijn realistische vragen
tis gewoon zo.

als mensen van mij al roepen dat ik depressief ben, nou in vergelijking tot njou heb ik een puik leventje en ben ik de grootste optimist die er is
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 19:48
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 23-08-2004 @ 20:45 :
Jammer voor jou maar 'deal with it'. Helaas leven we niet in een maatschappij die zich aanpast aan jou. Je zult je dus aan de maatschappij moeten aanpassen.

Overigens, hoe eerlijk vind jij het dat mensen die wel weten wat ze willen of mensen die het niet precies weten maar toch maar iets doen om een steentje in de maatschappij bij te dragen, jou zouden moeten onderhouden (want daar zou het volgens jouw methode op neerkomen) omdat jij wispelturig en egocentrisch bent?
ik ben niet egocentrisch
ik durf egwoon WEL vragen te stellen en de wereld een halt toe te roepen

ik vind dat heel eerlijk
ik vind dat mensen elkaar moeten onderhouden
als ik een leuk beroep had, en er veel geld mee verdiende,zou ik ook alles weggeven
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 19:48
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
light fighter schreef op 23-08-2004 @ 20:46 :
tis gewoon zo.

als mensen van mij al roepen dat ik depressief ben, nou in vergelijking tot njou heb ik een puik leventje en ben ik de grootste optimist die er is
good for you word jij ook weer blij vanmaar je moet geen mensengaanvergelijken
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 19:49
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 23-08-2004 @ 20:48 :

als ik een leuk beroep had, en er veel geld mee verdiende,zou ik ook alles weggeven
sure
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 19:53
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 23-08-2004 @ 20:48 :
ik ben niet egocentrisch
ik durf egwoon WEL vragen te stellen en de wereld een halt toe te roepen

ik vind dat heel eerlijk
ik vind dat mensen elkaar moeten onderhouden
als ik een leuk beroep had, en er veel geld mee verdiende,zou ik ook alles weggeven
Maar je vind niets leuk, daar begint het al mee.

Het leven bestaat uit geven en nemen, voorzover ik kan zien wil jij alleen maar nemen. Hoe lang denk je dat mensen dat willen doen (als je die al zou vinden)?
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 19:57
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Als ik het zo lees, gaat het niet om plezier in het studeren en werk, maar zit het veel dieper.

"Niets zo ongelukkig als een mens zonder doel"

Probeer eerst maar is uit te zoeken waar je zo "verdomde" bang voor bent.

Ik weet dat het niet voelt als angst, maar er is ergens een oorzaak waarom je je zo voelt (beschermd).

Ik weet dat ik je helemaal niet ken, maar sommige dingen gelden voor iedereen...
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 19:58
Paul Ryan
Avatar van Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 23-08-2004 @ 20:53 :
Maar je vind niets leuk, daar begint het al mee.

Het leven bestaat uit geven en nemen, voorzover ik kan zien wil jij alleen maar nemen. Hoe lang denk je dat mensen dat willen doen (als je die al zou vinden)?
nouja dan is dat mijn natuur
kan ik ook niets aan doen
als andere mensen willen werken is dat prima
als alles gratis werd, dan zouden we eeneerlijke wereld hebben
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 20:07
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 23-08-2004 @ 20:58 :
nouja dan is dat mijn natuur
kan ik ook niets aan doen
als andere mensen willen werken is dat prima
als alles gratis werd, dan zouden we eeneerlijke wereld hebben
Maar dat is nu eenmaal niet zo. Het is ooit eens begonnen met ruilen van goederen, nu werkt men in ruil voor geld.

Wil je hier niet aan meedoen dan kun je 2 dingen doen: je hand ophouden bij de sociale dienst (wat ik dus egocentrisch zou vinden want je zegt dat je een zekere intelligentie en lichamelijke fitheid beschikt waar je makkelijk iets mee zou kunnen doen om niet alleen je handje op te hoeven houden), of ergens de wildernis induiken en geheel in je eigen levensonderhoud voorzien.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 20:15
Angeles
Angeles is offline
Een kunstenaarsuitkering krijg je ook niet zomaar. Ik geloof dat er wel een subsidie bestaat voor schrijvers, maar daar moet je volgens mij al iets voor gepubliceerd hebben. Je kunt niet zomaar zeggen: ik schrijf gedichten, dus doe mij even zo'n uitkering.
__________________
Susan
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 22:23
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Deze draad kan niet serieus zijn, toch?

Ik wens je enorm veel plezier toe met het werken in de plantsoendienst of wat voor ander vervelend baantje dan ook, wat je zal moeten opknappen om je uitkering te behouden.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 23:05
Verwijderd
Nu ik erover nadenk weet ik ook nog niet precies wat ik wil met mijn leven. Ik denk dat ik ook maar een beetje ga dichten. Eigenlijk is er helemaal niets wat me leuk lijkt... maar vooruit dit doe ik dan nog wel
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 23:07
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 23-08-2004 @ 13:57 :
blablabla
ik zou eerst maar eens ervoor zorgen dat je niet veroordeeld wordt voor de moord op brandy
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 23:22
jazzmuzikant
jazzmuzikant is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 23-08-2004 @ 13:57 :
Nu vroeg ik me af wat ik moest regelen.

Ik ben 20 jaar (itt de leeftijd bij mijn naam ), heb de afgelopen twee jaar gestudeerd, dat was allemaal vrij simpel. Ik kreeg stufi van de IB-groep en ik had een particuliere studentenverzekering.

Ik vraag me af wat ik nu allemaal moet regelen.

Wat betreft school heb ik me gewoon niet heringeschreven. Ik vraag me af of ik dan ook meteen uitgeschreven ben bij de IB-groep of moet ik dat opzeggen ofzo?

Ok, dan denk ik eraan dichter te proberen te worden, dus dan wil ik eerst een uitkering aanvragen, en dan wil ik wat gedichten opsturen naar een uitgever.

Wat moet ik dan allemaal regelen?

Ik denk zelf naar de sociale dienst, en dan uitkering aanvragen? En wat nog meer? Moet ik me nog in laten schrijven bij een arbeidsbureau/CWI ofzo?

Enne wat betreft verzekeringen, moet ik die dan opzeggen, of eerst veranderen totdat ik een ziekenfondsverzekering kan krijgen?
Daar zijn uitkeringen niet voor bedoeld!!! Neem een kleinbaantje en ga daarnaast gedichten schrijven , waarom moet de samenleving opdraaien voor het feit dat jij dichter wilt worden????
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Pol Pot was niet saai, maar ik krijg nog wel geld van hem #1288
Verwijderd
500 23-01-2011 20:20
Studeren Gestopt met studie/jaar er tussenuit of wat nieuws...
Joopiedegekste
29 18-09-2007 13:44
Lichaam & Gezondheid onderzoek naar posttraumatische dystrofie.
boe-1986
7 20-03-2005 13:10
Algemene schoolzaken herkenbaar?
Bianca16*
9 13-03-2005 23:38
Algemene schoolzaken In het 4e jaar stoppen/ veranderen van studie
Tulpje6
5 08-12-2003 21:04
Psychologie probleem (werken of sporten)?
*carmen*
8 31-10-2003 18:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.