Oud 23-01-2018, 22:15
NoLiver
NoLiver is offline
Hallo allemaal!
Ik zit al een tijdje te denken over een upgrade van mijn game/stream PC.

Dit zijn mijn gedeeltelijke specs op dit moment:
- Intel Core i5 6400k
- GeForce GTX 950 (2GB STRIX Edition)
- 8gb DDR 3 RAM
- Moederbord weet ik niet, eentje van MSI.
- Avermedia Live Gamer HD Lite (capeturecard PS4)
- Corsair CX430 Voeding
- 1tb HDD van Western Digital
- 250gb SSD Samsung Evo 850

De upgrades die ik graag wil uitvoeren:
- Grafische kaart: GTX 1060 6GB
- Processor: Intel Core i7 7700k
- van 8 naar 16gb RAM
en een nieuwe voeding van 600 wat ipv 450 omdat alles meer trekt.

Mijn vraag is, is dit een slimme keuze? Wat is budgetvriendelijker of juist niet. Zijn er betere elementen voor een lagere prijs. En eventueel meer upgrades mogelijk/nodig.
(Ben btw geen ADM fan ). Ik hoop dat jullie advies hebben!

- NoLiver
__________________
gkgkgkgkgk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2018, 08:43
Verwijderd
Wat voor spellen doe je?

Ik neem aan dat je AMD bedoelt. Je mag wel zeggen dat je geen fan bent maar volgens mij kun je daar juist budgetvriendelijke keuzes maken. Hoezo ben je geen fan? Er zijn soms fases dat Intel betere waar voor je geld biedt, en fases waarin dat absoluut niet zo is.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2018, 17:50
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
I5 zou ik gwn houden. Niks mis mee. Gtx 1060 is een mooie upgrade. Een betere voeding heb je ook niet perse nodig.
Bovendien zou je voor een 7700k waarschijnlijk een bios update moeten doen

Hoop dat dat helpt.
Ps. Een i5 6400k bestaat niet
Met citaat reageren
Oud 24-01-2018, 22:26
NoLiver
NoLiver is offline
Ohw lol, heb niet goede research gedaan. Wat ik wel weet over mijn processor is dat het sws 6e generatie is. Zal morgen eens kijken wat de precieze naam is.

En ja oeps, typefoutje.. AMD ja. Ben nog geen fan van AMD omdat ze mij in ieder geval nog niet hebben overtuigd. Ik zie erg goede recensies. Maar ook erg slechte, zoals: "Ryzen is meer voor editing". Natuurlijk edit ik ook, heb een deel van het Adobe Creative Cloud pakket. Maar op alle gebieden zie ik althans nog Intel als de beste, uiteraard laat ik me dit vertellen en weet niet 100% zeker of dit de waarheid is.

Mijn games:
- Counter Strike : Global Offensive (CS:GO)
- GTA 5
- Euro Truck Simulator 2
- Cities Skylines
- Fortnite
- F1 2017
- Minecraft (natuurlijk )
- ARK : Survival Evolved
- Farming Simulator 17

Editshit:
- Adobe Premiere Pro CC 2017
- Adobe Photoshop CC 2017
- Adobe Audition CC 2017
- Adobe After Effects CC 2017
- Adobe Lightroom CC 2017

Dit was het zo'n beetje.

- NoLiver
Met citaat reageren
Oud 25-01-2018, 08:31
Verwijderd
Wat een lulverhaal over AMD. Je moet het verder zelf weten hoor, maar het is gewoon niet zo simpel als dat Intel "op alle gebieden" de beste is.

Voor wat je doet en speelt lijkt me upgrade van grafische kaart en van RAM meer dan genoeg. En beiden zijn vrij duur; kunt je afvragen of je daar nu dit geld aan uit wilt geven of liever doorsparen om over een of twee jaar een grotere upgrade te doen. Waarom wil je een nieuwe processor?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2018, 09:54
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
Ik zou nu alleen je videokaart upgraden. En dan wachten totdat RAM prijzen dalen.
Probeer een videokaart te vinden die normaal geprijsd is. Misschien een 1060 3g
Met citaat reageren
Oud 25-01-2018, 10:31
Verwijderd
Volgens mensen die het beter weten dan ik (Carn, Deadlock) gaat RAM in de nabije toekomst helaas niet in prijs dalen. Simpel gezegd: RAM is nu niet heel duur, het was een tijdlang juist erg goedkoop door overproductie.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2018, 16:28
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
Oh. Als dat zo is is het misschien ook handig om je RAM te upgraden. (Van 8 naar 16 gb, dat is logisch hoop ik)
Met citaat reageren
Oud 26-01-2018, 23:38
Verwijderd
Ik ben wel fan van AMD maar dat is omdat ze goed presteren met minen Maar prijstechnisch is de kaart die je uitgezocht hebt goed waar voor je geld.
Check wel of je processor wel ondersteund wordt door je moederbord. Dus zowel socket als geheugentype als dat de UEFI het nieuwe ding ondersteunt. Dat is niet altijd het geval; zelfs in de 386 tijd gebeurde het al dat moederborden bepaalde processoren niet konden hebben omdat ze het voltage niet genoeg terug konden brengen bijvoorbeeld (nieuwere architecturen lopen op steeds lagere voltages omdat het ding anders net als een gloeilamp waar teveel spanning op staat .
Met citaat reageren
Oud 28-01-2018, 22:51
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
een i7 met 1060 ik ben bang dat er dan gebottlenecked gaat worden een 1070 moet lukken tho maar of dat in je budget past
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 28-01-2018, 22:59
Verwijderd
Je kan voor de meest populaire games beter bezuinigen op je processor dan op je grafische kaart. Als je veel FPS speelt dan sowieso. We hebben hier een i5-44nogwat met een GT of GTX970 staan en die kan echt nog achterlijk veel games aan (en in 1000fps x65 encoden).
Met citaat reageren
Oud 05-03-2018, 09:40
Verwijderd
Citaat:
een i7 met 1060 ik ben bang dat er dan gebottlenecked gaat worden een 1070 moet lukken tho maar of dat in je budget past
Nou Nou Nou

ik heb een i3 6100 en wilde een gtx 980 ti erbij dat is pas bottleneck niet i7 met 1060

EN GA NU NIET KOPEN
door miners die alle videokaarten opkopen zijn de pijzen met wel 100-200 euro verhoogd gtx 1060 6gb was eerst 250-300 nu zijn de meeste wel 400 euro ga kijken op de site van Nvidia die hebben de founders edition voor nog wel 300 maar out of stock en die beschermen de gamers door er maar 2 per klant te verkopen!!!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2018, 17:05
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Ohw lol, heb niet goede research gedaan. Wat ik wel weet over mijn processor is dat het sws 6e generatie is. Zal morgen eens kijken wat de precieze naam is.

En ja oeps, typefoutje.. AMD ja. Ben nog geen fan van AMD omdat ze mij in ieder geval nog niet hebben overtuigd. Ik zie erg goede recensies. Maar ook erg slechte, zoals: "Ryzen is meer voor editing". Natuurlijk edit ik ook, heb een deel van het Adobe Creative Cloud pakket. Maar op alle gebieden zie ik althans nog Intel als de beste, uiteraard laat ik me dit vertellen en weet niet 100% zeker of dit de waarheid is.

Mijn games:
- Counter Strike : Global Offensive (CS:GO)
- GTA 5
- Euro Truck Simulator 2
- Cities Skylines
- Fortnite
- F1 2017
- Minecraft (natuurlijk )
- ARK : Survival Evolved
- Farming Simulator 17

Editshit:
- Adobe Premiere Pro CC 2017
- Adobe Photoshop CC 2017
- Adobe Audition CC 2017
- Adobe After Effects CC 2017
- Adobe Lightroom CC 2017

Dit was het zo'n beetje.

- NoLiver
Dit behoeft wel wat nuanceringen. Geen trek om zelf een epistel op te stellen, maar de reacties lezen van de Tweakers.net Best Buy Guide levert een duidelijk verhaal dat het wat complexer ligt dan dat.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Welke DVD Brander + Grafische kaart? (PC Upgrade)
Muzzle
14 11-09-2006 09:22
Software & Hardware [Videokaart] Upgrade
Verwijderd
15 07-08-2005 23:40
Software & Hardware [PC upgrade] Advies nodig
Distorted
49 11-12-2004 20:41
Software & Hardware [pc upgrade] tips?
Chilli Dude
10 06-12-2004 18:24
Software & Hardware [Hardware] PC-upgrade set
Gimme more beer
22 24-12-2003 17:49
Software & Hardware [Pc - upgrade] klein 3d vraagje ...
Verwijderd
4 27-08-2002 00:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.