Oud 29-01-2005, 18:47
Arashi
Arashi is offline
Betere titel kon ik even niet vinden, maar goed, wat ik bedoel; op mijn school heeft vorig jaar zo'n 90% van de derdeklassers voor de N-stroom (NG + NT) gekozen. Vantevoren werd al gezegd dat een groot deel zou 'afzakken' naar CM/EM, en wat blijkt; er zitten nu ontzettend veel vierdeklassers in de stress, er staan behoorlijk veel mensen op zittenblijven (of iig vrij zwak wat de profielvakken betreft), in tegenstelling tot de mensen met een maatschappij profiel. Zo'n 60% van de N-stroom stapt over naar CM of EM, en dat is toch wel (erg) veel imho..

Hoe zit dat op jullie scholen, komt dat ook veel voor, of valt dat juist ontzettend mee?

En als ik dan toch al een topic maak hier, nog een vraag; in hoeverre moet je er rekening meehouden dat je een profiel niet aankan? Ik wil volgend jaar sowieso de N-stroom doen (heb ook een positief advies mbt de profielvakken, dus dat is opzich wel ), maar twijfel wel of ik er niet CKV3 bij moet nemen zodat ik (mocht het écht niet gaan) altijd nog kan overstappen op C&M... Maar om nou een vak alleen te nemen daarvoor is ook weer zoiets.

Is een natuurprofiel (de profielvakken) echt zo zwaar vergeleken de derde klas, of?

Laatst gewijzigd op 29-01-2005 om 18:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2005, 18:51
Go
Avatar van Go
Go is offline
Bij ons kozen vrij weinig mensen de natuurprofielen. Voor zover bekend is er bij ons één overstapper naar de maatschappijprofielen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 18:52
-(L)-
Dat er veel leerlingen op zittenblijven staan in het begin van de 2e fase is bij mij op school ook. Van profiel wisselen komt niet vaak voor (dan blijf je gewoon zitten), waarschijnlijk omdat we in de 3e klas goed zijn voorgelicht. Verder moest je een bepaald gemiddelde staan voor NA, SK, WI als je een N-profiel wilde gaan doen. Ik denk dat het hiermee mee te maken heeft dat de meeste het toch wel halen. Zo waren er dus ook leerlingen die wel een N-profiel wilden doen, maar het gewoon niet 'mochten'.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 18:54
-(L)-
Heb je 't trouwens over HAVO of VWO? Op vwo doet (op mijn school) tweederde een N-profiel. Op havo is dat maar eenvierde deel.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 18:55
Arashi
Arashi is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 29-01-2005 @ 19:54 :
Heb je 't trouwens over HAVO of VWO? Op vwo doet (op mijn school) tweederde een N-profiel. Op havo is dat maar eenvierde deel.
VWO.

Bij ons worden er ook wel adviezen gegeven voor na, sk en wi, maar het is volgens mij niet zo dat je het niet mág doen omdat je onder een bepaald gemiddelde zit oid.. (weet ik niet zeker overigens, zal eens kijken)
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 18:57
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Bij mij op school was het bij vwo wel ongeveer evenredig verdeeld, al denk ik dat er iets meer M'ers waren. Er is niemand overgestapt, wel een paar mensen blijven zitten maar dat waren alleen M'ers.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 18:59
-(L)-
Citaat:
Arashi schreef op 29-01-2005 @ 19:55 :
VWO.

Bij ons worden er ook wel adviezen gegeven voor na, sk en wi, maar het is volgens mij niet zo dat je het niet mág doen omdat je onder een bepaald gemiddelde zit oid.. (weet ik niet zeker overigens, zal eens kijken)
Bij ons zit 't zo:
Voor NG gemiddeld 6,5 op de vakken NA, SK, WI
Voor NT gemiddeld 7,0 op de vakken NA, SK, WI

Sta je dat niet en wil je toch het desbetreffende profiel doen (en is je rapport 'voldoende', dan sta je in bespreking. Dan wordt er dus op de docentenvergadering door je docenten gestemd of je toch wordt toegelaten tot dat profiel, of niet.
Stemt de meerderheid 'ja', dan heb je geluk. Stemt de meerderheid 'nee', dan moet je een ander profiel kiezen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 19:20
Verwijderd
Bij ons was ongeveer de helft N en de helft M. Er zijn maar een paar van N naar M gegaan.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 19:50
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Bij ons heb je gelijk profielen maar als je NT en NG samen neemt zijn dat 4 klassen en er zijn an 3 M stroom klassen. In mijn Nt klas staan maar iets van 3 of 4 op zitten blijven. Overstappen van profiel is naar de kerstvakantie niet meer mogelijk.

Bij ons waren de eisen voor zowel NT als NG
voor natuurkunde en wiskunde beide een 6 over hoger staan en voor na en wi samen ten minste 13 punten (6,5 gemiddeld)
en voor EM moest je minstens een 6 voor wiskunde staan.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 19:56
Maty
Avatar van Maty
Maty is offline
Ik zit nu op een N-profiel, overweeg om er gs2 bij te nemen zodat ik als ik wil overstappen naar E&M, dat nog kan.

Als je echt nog twijfelt dan zou ik gewoon dat vak erbij nemen. bij mij heeft trouwens de helft een N profiel in 4vwo, maar dat komt omdat er maar 1 klas is, van 18 mensen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 19:57
Verwijderd
Bij ons (5V) is de M-klas iets groter dan de N-klas. Zowel in de 4e als in de 5e is er geen onderlinge overstap geweest.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 20:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons waren er (altijd al) relatief veel mensen met een N-profiel en die scoorden daar dan ook altijd hoger op dan het landelijk gemiddelde. Er waren bij ons dan ook niet veel mensen die overstapten naar een M-profiel, misschien zelfs wel geen want ik weet niet eens of het kon. Er bleven wel vrij veel mensen zitten in 4V en nog meer in 4H maar dat kan net zo goed komen door wennen aan de tweede fase dan aan het profiel.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 20:14
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Minder dan de helft heeft voor een N profiel gekozen en volgens mij is niemand ermee gestopt, wel blijven zitten.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 20:21
Verwijderd
bij mij in de klas (ik heb een EM/NT/NG klas) wilde er aan het einde van de eerste periode 2 mensen overstappen van NT naar EM, maar omdat er nog maar 1 overstap plaats was (aardrijkskunde zát al vol) mocht de gene met de beter werkhouding
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 20:26
Morgan le Fay
Avatar van Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
ik heb twee mensen gekend die overstapten van natuur naar Maatschappij, misschien waren er meer, maar niet veel.
Ik als overtuigd C&M-er ben blij met mn keuze.
__________________
Bavi-Jezus en Paddo-Jezus heerschen!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 22:32
Verwijderd
Wij kozen alleen nog maar stromen, natuur had natuurkunde extra. Economie werd daar sterk aangeraden. Maatschappijkant werd minder gekozen, maar moesten verplicht eco doen.
Zelf ben ik ook overgestapt van natuur naar EM, gewoon omdat natuurkunde te moeilijk was. Ik ben blij dati k het gedaan heb, maar ook blij dat ik kon overstappen.
Ik geloof dat er van de 50 natuur mensen toen, mss 5 zijn overgestapt, viel dus mee.
Ik hoor van vrienden dat NG best pittig is als je al moeite hebt met wiskunde en natuurkunde. En zelfs als het makkelijk gaat moet je ern og wat voor doen.
Zelf heb ik EM met mo en bio1. Ik moet zeggen, zelf dat vind ik nog lastig. Wis is goed te doen, maar eco12 is best lastig.
Toch blij dat ikdeze keuze kon maken, heeft mij een jaar zitten blljiven gekost.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 22:56
Scharfenberg
Avatar van Scharfenberg
Scharfenberg is offline
De N profielen zijn bij ons niet populair, voor het N&T profiel zijn er misschien zestien mensen, bij N&G ongeveer een stuk of 25. C&M (70) is met 80% het populairst gevolgd door E&M (30). De overstap van een N naar een M profiel heeft nog niemand gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 16:50
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
bij mij op school koos bijna de helft een N-profiel. Na een paar weken is 1 iemand van een M-profiel naar een N-profiel overgestapt, verder is alles zo'n beetje hetzelfde gebleven. Het aantal zittenblijvers in ongeveer hetzelfde bij N en M, en ook de cijfers verschillen niet al te veel volgens mij.

Ik vind het trouwens ook gek dat je zomaar kan overstappen van een N naar een M-profiel. Dan lijkt het net alsof een M-profiel er voor mensen is die N niet aankunnen, en dat de achterstand daar makkelijk is weg te werken
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-01-2005, 17:01
EXBO
Avatar van EXBO
EXBO is offline
Ik zit nu ook in de derde en wil ook een N-profiel gaan kiezen. Zelf denk ik wel dat ik dat aankan, ik sta voor die vakken aardig goed. Maar bij mij in de klas zit een meisje dat NT gekozen heeft(of gaat kiezen) maar ze is hel slacht in wiskund en natuurkunde. Ik snap niet dat ze dat doet want ik denk niet dat het erg verstandig is. Ze heeft het overigens niet gekozen omdat ze goed in die vakken is maar omdat ze graag een technische opleiding wil gaan doen. Ik heb voorzichtig tegen haar gezegd dat het misschien niet zo'n goed idee is maar ze luisterd niet echt. Moet ik dit voorbij laten gaan of moet ik het haar zelf laten ontdenken dat het haar niet gaat lukken?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:04
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
EXBO schreef op 30-01-2005 @ 18:01 :
Ik zit nu ook in de derde en wil ook een N-profiel gaan kiezen. Zelf denk ik wel dat ik dat aankan, ik sta voor die vakken aardig goed. Maar bij mij in de klas zit een meisje dat NT gekozen heeft(of gaat kiezen) maar ze is hel slacht in wiskund en natuurkunde. Ik snap niet dat ze dat doet want ik denk niet dat het erg verstandig is. Ze heeft het overigens niet gekozen omdat ze goed in die vakken is maar omdat ze graag een technische opleiding wil gaan doen. Ik heb voorzichtig tegen haar gezegd dat het misschien niet zo'n goed idee is maar ze luisterd niet echt. Moet ik dit voorbij laten gaan of moet ik het haar zelf laten ontdenken dat het haar niet gaat lukken?
Zeg tegen haar dat ze dan erg hard zou moeten gaan werken en dat er een kans is dat ze zal blijven zitten. En ze moet bij NT zeker biologie 12 nemen zodat ze nog naar NG kan. Echt verstandig is het niet , maar meestal is er waar een wil is, is een weg. En je kan haar er beter zelf laten achter komen want, als ze het niet doet zal ze mischien haar hele leven er spijt van hebben en nu haalt ze het of ze haalt het niet. Als ze het niet haalt verspilt ze mischien een jaar, maar ze weet dat ze het niet aankan en beter een M profiel kan doen en zal ze daar minder mee zitten dan dat ze zomaar een M profiel neemt.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:05
-(L)-
Citaat:
EXBO schreef op 30-01-2005 @ 18:01 :
Ik zit nu ook in de derde en wil ook een N-profiel gaan kiezen. Zelf denk ik wel dat ik dat aankan, ik sta voor die vakken aardig goed. Maar bij mij in de klas zit een meisje dat NT gekozen heeft(of gaat kiezen) maar ze is hel slacht in wiskund en natuurkunde. Ik snap niet dat ze dat doet want ik denk niet dat het erg verstandig is. Ze heeft het overigens niet gekozen omdat ze goed in die vakken is maar omdat ze graag een technische opleiding wil gaan doen. Ik heb voorzichtig tegen haar gezegd dat het misschien niet zo'n goed idee is maar ze luisterd niet echt. Moet ik dit voorbij laten gaan of moet ik het haar zelf laten ontdenken dat het haar niet gaat lukken?
Zelf laten ontdekken. Je hebt al aangegeven dat je 't niet verstandig vindt, als zij er dan toch voor kiest dan is dat haar eigen keuze. En als ze er echt slecht in is zal haar mentor tegen de tijd dat de keuze gemaakt moet worden ook wel adviseren iets anders te kiezen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:06
-(L)-
Doe je trouwens havo of vwo? Als een N-profiel echt een probleem is, en ze wil toch graag NT gaan doen, kan ze dat misschien op HAVO gaan doen, ipv op VWO. Alleen kan ze dan niet rechtstreeks naar de universiteit.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:08
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Bij ons zijn er ook behoorlijk veel die van NG/NT zijn overgestapt naar CM/EM in de 4de klas. En degene die nog steeds op NG/NT zitten hebben het geloof ik best moeilijk, veel stress enz.
Volgens mij blijven er daarom ook best veel NG/NT'ers zitten, het ligt gewoon aan de groep denk ik. Het ene jaar zijn er betere N-klassen, het andere jaar niet. Of zoiets.
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:21
-(L)-
Citaat:
Goede Fee schreef op 30-01-2005 @ 18:08 :
het ligt gewoon aan de groep denk ik. Het ene jaar zijn er betere N-klassen, het andere jaar niet. Of zoiets.
Het hangt er gewoon van af of de NG'ers en NT'ers achter hun keuze staan en inzet tonen (als 't tegenzit), en of ze 't pakket aankunnen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:43
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
EXBO schreef op 30-01-2005 @ 18:01 :
Ik zit nu ook in de derde en wil ook een N-profiel gaan kiezen. Zelf denk ik wel dat ik dat aankan, ik sta voor die vakken aardig goed. Maar bij mij in de klas zit een meisje dat NT gekozen heeft(of gaat kiezen) maar ze is hel slacht in wiskund en natuurkunde. Ik snap niet dat ze dat doet want ik denk niet dat het erg verstandig is. Ze heeft het overigens niet gekozen omdat ze goed in die vakken is maar omdat ze graag een technische opleiding wil gaan doen. Ik heb voorzichtig tegen haar gezegd dat het misschien niet zo'n goed idee is maar ze luisterd niet echt. Moet ik dit voorbij laten gaan of moet ik het haar zelf laten ontdenken dat het haar niet gaat lukken?
je grote mond houden
hoe kun jij nou oordelen of zij het aankan?

Kijk en of een profiel moeilijk is, ligt een beetje aan jou zelf.
De een heeft nou eenmaal meer gevoel voor talen, de ander een wiskundeknobbel bla bla
Overigens kun je op de middelbare school heel hoge cijfers halen door gewoon te stampen. Voor een technisch vak geldt dit iets minder dan voor een vak uit de maatschappijprofielen (uitzonderingen daargelaten). Wellicht heeft het daar ook iets mee te maken.
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2005, 17:45
Nyawa
Bij ons koos 2/3 een N-profiel, 1/3 een M-profiel. Zo extreem als jij het beschrijft is er bij ons niet geweest, ik geloof dat er één meisje is geweest die E&M in plaats van N&G is gaan doen.

Over de vraag of je M-vakken erbij zou moeten nemen, je kunt als je meerdere vakken in je vrije deel hebt er altijd nog eentje laten vallen. Als jij CKV3 een leuk vak vindt, zou ik het dus gewoon doen. Mocht later blijken dat het met je natuurvakken heel goed gaat en je die extra SLU van CKV3 vervelend vindt, dan laat je het vak gewoon vallen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:50
-(L)-
Citaat:
Nyawa schreef op 30-01-2005 @ 18:45 :
Bij ons koos 2/3 een N-profiel, 1/3 een M-profiel. Zo extreem als jij het beschrijft is er bij ons niet geweest, ik geloof dat er één meisje is geweest die E&M in plaats van N&G is gaan doen.

Over de vraag of je M-vakken erbij zou moeten nemen, je kunt als je meerdere vakken in je vrije deel hebt er altijd nog eentje laten vallen. Als jij CKV3 een leuk vak vindt, zou ik het dus gewoon doen. Mocht later blijken dat het met je natuurvakken heel goed gaat en je die extra SLU van CKV3 vervelend vindt, dan laat je het vak gewoon vallen.
Bij ons is niet eens mogelijk om bij een N-profiel een vak als ckv3 te kiezen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 19:22
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 29-01-2005 @ 21:21 :
bij mij in de klas (ik heb een EM/NT/NG klas) wilde er aan het einde van de eerste periode 2 mensen overstappen van NT naar EM, maar omdat er nog maar 1 overstap plaats was (aardrijkskunde zát al vol) mocht de gene met de beter werkhouding
Ik zit ook in de 4e, ben vorig jaar blijven zitten, en heb er dit jaar dan nog AK bij gekozen, zodat ik aan 't eind van dit jaar -eventueel- nog kan overstappen naar EM. De AK-klas zat propvol, dus nu doe ik 't zelfstandig, echt beter! ('t pastte sowieso niet in m'n rooster..)

Mja, wel stom dat er dan maar ééntje kon overstappen.

Is trouwens bij ons ook zo, d'r waren vrij veel die toch naar de HAVO wilden, maar dat zit nu dus ook overvol, dus dat kan niet. Nu zijn d'r dus mensen die op de HAVO zitten maar sommige lessen op 't VWO moeten volgen omdat die op de HAVO vol zitten..
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 19:50
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ongeveer de helft van de klas (de hele 5vwo laag) doet EM of CM en de andere helft NG... en maar 3 mensen van de 35 ofzo waaronder ik doen NT... very moeilijk maar ja NG is een makkie hoor dat heb ik er ook bij.

De vierde is trouwens nix... de vijfde wordt pas moeilijk. Maar als je een goede student bent zal het geen probleem zijn. Als je lui bent wel... tenzij je heel slim bent. Maar het is goed te doen.

Laatst gewijzigd op 30-01-2005 om 19:54.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 19:53
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Maty schreef op 29-01-2005 @ 20:56 :
Ik zit nu op een N-profiel, overweeg om er gs2 bij te nemen zodat ik als ik wil overstappen naar E&M, dat nog kan.
Aardrijkskunde?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 19:57
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Breg schreef op 30-01-2005 @ 17:50 :
Dan lijkt het net alsof een M-profiel er voor mensen is die N niet aankunnen, en dat de achterstand daar makkelijk is weg te werken
Dat is ook zo.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 19:58
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
EXBO schreef op 30-01-2005 @ 18:01 :
Ik zit nu ook in de derde en wil ook een N-profiel gaan kiezen. Zelf denk ik wel dat ik dat aankan, ik sta voor die vakken aardig goed. Maar bij mij in de klas zit een meisje dat NT gekozen heeft(of gaat kiezen) maar ze is hel slacht in wiskund en natuurkunde. Ik snap niet dat ze dat doet want ik denk niet dat het erg verstandig is. Ze heeft het overigens niet gekozen omdat ze goed in die vakken is maar omdat ze graag een technische opleiding wil gaan doen. Ik heb voorzichtig tegen haar gezegd dat het misschien niet zo'n goed idee is maar ze luisterd niet echt. Moet ik dit voorbij laten gaan of moet ik het haar zelf laten ontdenken dat het haar niet gaat lukken?
Als ze een harde werker is kan het... iemand die ik ken was ook altijd de slechtste in wiskunde etc. maar ze studeerde dag en nacht en werd de beste.

De CKV-vakken zijn trouwens heel tijdrovend en nutteloos...dus als je er vakken bij wil nemen kun je beter economie (en m&o maybe) erbij nemen. Die zorgen nog voor openingen naar economische opleidingen. En je hoeft er amper wat voor te doen...Vooral M&O is een joke. 20 paginas in een periode... poeh. Ik had heel de periode mijn lesbrief niet geopend en de dag voor mijn proefwerk een half uurtje geleerd. Ik verwacht een cijfer tussen de 9 en de 10.

Ik weet niet of je latijn of grieks hebt? Als je dat hebt zou ik gymnasium gaan doen... en dan KCV ipv. CKV nemen. Dan na een weekje grieks of latijn laten vallen en je hebt geen CKV meer. Dat hebben meerderen in mijn klas gedaan. Ik had helaas in de onderbouw geen klassieke talen alleen spaans.

Laatst gewijzigd op 30-01-2005 om 20:03.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 20:04
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-01-2005 @ 20:58 :
Ik weet niet of je latijn of grieks hebt? Als je dat hebt zou ik gymnasium gaan doen... en dan KCV ipv. CKV nemen. Dan na een weekje grieks of latijn laten vallen en je hebt geen CKV meer. Dat hebben meerderen in mijn klas gedaan. Ik had helaas in de onderbouw geen klassieke talen alleen spaans.
Geniaal.

Tsja, als ik geweten zou hebben dat ik CKV zou krijgen als ik tweetalig atheneum zou kiezen in plaats van tweetalig gymnasium had ik natuurlijk gymnasium gekozen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 20:08
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-01-2005 @ 21:04 :
Geniaal.

Tsja, als ik geweten zou hebben dat ik CKV zou krijgen als ik tweetalig atheneum zou kiezen in plaats van tweetalig gymnasium had ik natuurlijk gymnasium gekozen.
Of niet... ik zit helaas wel met CKV opgescheept.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 20:27
snookdogg85
snookdogg85 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-01-2005 @ 21:08 :
Of niet... ik zit helaas wel met CKV opgescheept.
Ach, zo kom je nog ergens Alleen die verslagen zijn minder..
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 21:01
Verwijderd
Citaat:
snookdogg85 schreef op 30-01-2005 @ 21:27 :
Ach, zo kom je nog ergens Alleen die verslagen zijn minder..
Och, ik heb een aantal van die opdrachten gewoon helemaal niet gemaakt. Eigenlijk had ik mijn diploma nooit moeten krijgen (profielwerkstuk was ook maanden te laat), maar die halfzachte lui bij ons op school vonden dat waarschijnlijk slecht staan vanwege de slagingspercentages.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-01-2005, 07:22
Verwijderd
Ik vind ckv wel leuk, ik ben vast de enige maar wij mogen zelf weten waar we aan werken en wat de doen in de les n.a.v een culturele activiteit dus ik fotografeer bijvoorbeeld sokken
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 07:45
Verwijderd
Hihi, ik heb CKV1,2,3 en het is echt niet grappig.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 13:38
Verwijderd
Bij ons hadden 8 leerlingen N&T, 17 leerlingen N&G, ongeveer 20 leerlingen E&M en zo'n 15 leerlingen C&M. Niemand is overgestapt.

Het punt is denk ik een beetje, dat als je slecht in exacte vakken bent, het meer moeite kost om tóch goede cijfers ervoor te halen, dan het is om goede cijfers te halen voor talen als je daar slecht in bent. Talen kun je er altijd nog gewoon in stampen. Misschien dat er daarom mensen eerder van een N-profiel naar een M-profiel gaan, dan andersom.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 14:21
Arashi
Arashi is offline
Citaat:
Breg schreef op 30-01-2005 @ 17:50 :
Ik vind het trouwens ook gek dat je zomaar kan overstappen van een N naar een M-profiel. Dan lijkt het net alsof een M-profiel er voor mensen is die N niet aankunnen, en dat de achterstand daar makkelijk is weg te werken
Mja - bij ons wordt sowieso aangeraden om in de vierde twee (of drie) profielen (stroom) te doen, zodat je bij je definitieve keuze nog altijd een ander kan kiezen zeg maar. Als je N-stroom + economie doet kan je altijd nog voor E&M kiezen, als je N-stroom + CKV3 doet, kan je altijd nog C&M kiezen. Andersom kan dat weer niet..

Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-01-2005 @ 20:58 :
De CKV-vakken zijn trouwens heel tijdrovend en nutteloos...dus als je er vakken bij wil nemen kun je beter economie (en m&o maybe) erbij nemen. Die zorgen nog voor openingen naar economische opleidingen. En je hoeft er amper wat voor te doen...Vooral M&O is een joke. 20 paginas in een periode... poeh. Ik had heel de periode mijn lesbrief niet geopend en de dag voor mijn proefwerk een half uurtje geleerd. Ik verwacht een cijfer tussen de 9 en de 10.

Ik weet niet of je latijn of grieks hebt? Als je dat hebt zou ik gymnasium gaan doen... en dan KCV ipv. CKV nemen. Dan na een weekje grieks of latijn laten vallen en je hebt geen CKV meer. Dat hebben meerderen in mijn klas gedaan. Ik had helaas in de onderbouw geen klassieke talen alleen spaans.
Ik weet niet zeker of je het tegen mij had, maar goed, zoja: ik wil geen eco(nomische vervgolgopleiding) doen - het is echt níet mijn ding. Mijn mentor is er btw niet eens zeker van of M&O wel gegeven wordt op mijn school, ze zou het iig navragen, maar goed, ik gok dat dat dus ook geen optie is, als ze al niet zeker weet of het überhaupt wel gegeven wordt..

Ik doe gymnasium - KCV zit sowieso al in het gemeenschappelijk deel.

Het is ook niet zo dat ik CKV3 wil kiezen omdat ik zomaar een vak erbij wil hebben (ik kies liever een tweede klassieke taal en/of filosofie erbij bijv), maar ik hou door CKV3 te kiezen wel de optie C&M over, daarom twijfel ik.. Want als de N-stroom idd zo zwaar is als hier blijkt, lijkt het me niet echt slim om het zo te kiezen dat ik niet anders kan dan de N-stroom zeg maar. Hoewel het best wel meevalt, aan de reacties hier te lezen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 14:58
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
was bij ons op school precies hetzelfde liedje.
Dus tjah dan kun je wel weer de discussie gaan voeren dat N&G/N&T moeilijker is dan C&M/E&M.
Maar laten we dat maar niet gaan doen.
de C&M'er/E&M'er ontkent dat toch wel en tja je moet gewoon doen waar je goed in bent.
Het is wel zo dat AK, GS enzo meer leervakken zijn dan NA, SK
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 15:39
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Bij ons op school hadden we iets van 75 vwo'ers, verdeeld over 3 klassen. Eén klas was compleet N&G, een andere klas compleet E&M, en de derde klas was N&T en C&M samen. In die verhouding werd bij ons dus gekozen. En er is bij mijn weten niemand van een N-profiel naar een M-profiel gegaan, wel van N&T naar N&G, en van C&M naar E&M.

Ik vind het trouwens stom dat het woord 'afzakken' wordt gebruikt als het gaat over van N naar M stromen.. Maar wil niet weer een discussie opstarten over makkelijk/moeilijk profiel.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 15:43
-(L)-
Citaat:
annetjuh schreef op 31-01-2005 @ 15:58 :
Dus tjah dan kun je wel weer de discussie gaan voeren dat N&G/N&T moeilijker is dan C&M/E&M.
Maar laten we dat maar niet gaan doen.
Laten we dat nou wel eens doen. Er zijn genoeg dingen die erop wijzen dat 't gezoon zo is;
-Bij de meeste scholen is 't wel mogelijk over te stappen van N-profiel naar M-profiel, maar niet andersom.
-Voor een N-profiel heb je een bepaald aantal punten nodig in de 3e (althans bij mij op school), bij M-profielen word je zonder bepaalde eisen toegelaten.
-Met NG/NT kun je vrijwel alle vervolgopleidingen doen (met 't juiste extra vak erbij), met CM/EM kan dat niet.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 15:43
Arashi
Arashi is offline
Citaat:
Konijn schreef op 31-01-2005 @ 16:39 :
Ik vind het trouwens stom dat het woord 'afzakken' wordt gebruikt als het gaat over van N naar M stromen.. Maar wil niet weer een discussie opstarten over makkelijk/moeilijk profiel.
Het staat niet voor niets tussen ' ' .. Overstappen was een beter woord geweest ws (kom ik ook nu pas op), maar goed, aanpassen kan ik nu toch niet meer iig.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 15:55
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 16:43 :
Laten we dat nou wel eens doen. Er zijn genoeg dingen die erop wijzen dat 't gezoon zo is;
-Bij de meeste scholen is 't wel mogelijk over te stappen van N-profiel naar M-profiel, maar niet andersom.
-Voor een N-profiel heb je een bepaald aantal punten nodig in de 3e (althans bij mij op school), bij M-profielen word je zonder bepaalde eisen toegelaten.
-Met NG/NT kun je vrijwel alle vervolgopleidingen doen (met 't juiste extra vak erbij), met CM/EM kan dat niet.
Als je daar discussies over wil lezen: gebruik de zoekfunctie en je vindt genoeg gezeik. Daar is al zo vaak discussie over gevoerd, en daar ging het hier ook niet om.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 16:12
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Op mijn school is het eerlijk verdeeld tussen de M en N-profielen. Er zijn geen toelatingseisen.
Er is 1 C&M klas, 1 E&M klas en 2 N&G/N&T klassen
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 17:03
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
bij ons worden die profielen juist het minst gekozen!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 18:47
Maty
Avatar van Maty
Maty is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-01-2005 @ 20:53 :
Aardrijkskunde?
Hebben wij niet in de vierde.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 20:47
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
op mijn oude middelbare school kozen 20 leerlingen voor een N profiel, tegen iets van 280 M profiel kiezers. Toch netjes .
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 20:49
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 31-01-2005 @ 21:47 :
op mijn oude middelbare school kozen 20 leerlingen voor een N profiel, tegen iets van 280 M profiel kiezers. Toch netjes .
Haha, lekker waardeloze school dan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.