Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2007, 17:28
jeas
jeas is offline
Succes is een mix van kwaliteit, ambitie en gedrevenheid.
Je moet goed zijn om succes te kunnen hebben maar dit is niet voldoende om ook daadwerkelijk succesvol te zijn. Succes is er namelijk enkel voor mensen die er keihard voor willen werken, een paar geluksvogels daargelaten. De bereidheid om keihard te werken om succesvol te kunnen zijn hangt samen met gedrevenheid en ambitie.

Succes staat gelijk aan winnen en winnen is iets voor winnaars. De top bereiken is voor zowel sporters als bijvoorbeeld ondernemers enkel weggelegd voor winnaars. Een raceautocoureur die laatste wordt in de F1 kan alleen meerijden in de F1 als hij heeft laten zien een winnaar te zijn in bijvoorbeeld een lagere klasse.

Succes is echter geen garantie op geluk. Denk aan het spreekwoord “Geld maakt niet gelukkig”, ook dit is verklaarbaar. Een van de belangrijkste eigenschappen van een winnaar is dat deze altijd de beste zal willen zijn. Er is echter een verschil tussen de beste zijn en succesvol zijn aangezien er maar 1 beste en meerdere succesvol kunnen zijn. De gedrevenheid en ambitie van een winnaar zorgen ervoor dat deze van nature niet tevreden is met verlies en dat deze zijn eigen prestatie zal willen verbeteren. Hierdoor blijven winnaars altijd hun doelen en ambities verleggen waardoor ze deze in veel gevallen uiteindelijk nooit zullen bereiken, dit voelt wederom als verliezen en maakt hen ondanks het succes dat ze hebben (gehad) ongelukkig.

Laatst gewijzigd op 21-02-2007 om 17:31.
Advertentie
Oud 21-02-2007, 20:21
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Dit kan allemaal wel kloppen maar wat mij altijd bezighoud is hoe mensen bepalen of iets succesvol is of niet. Bijvoorbeeld profvoetballers staan hoog in de lijst van de meest aanzienrijke beroepen naast de advocaten en hoogleraren. Nou kan je uren lang blijven praten over hoe geweldig voetbal is maar ik zie profvoetballers nog steeds gewoon als mensen die goed zijn in sport en daar veel geld mee hebben kunnen verdienen. Ik kijk niet echt tegen ze op ofzo. Buiten het veld hebben ze vaak niet echt iets bereikt wat groot respect bij mij oproept. Ik vind voetbal meer iets voor een bepaald slag mensen die daar van houd, ik snap dan ook niet waarom hoge atleten zo vaak succesvol worden genoemd. Ik bedoel, okee, je bent goed in een spelletje/sportonderdeel maar daarbuiten ben je gewoon een simpel mens die niet perse hoeft te weten hoe de wereld in elkaar zit. Ik kijk persoonlijk erg op tegen mensen met een hoog sociaal en maatschappelijk inzicht.

Ik denk daarnaast ook nog eens dat mensen in het algemeen allemaal zullen opkijken tegen een advocaat of een hoogleraar, maar tegen voetballers zullen alleen de mensen opkijken die een passie voor sport hebben.
Oud 22-02-2007, 06:54
Verwijderd
Wat is dit nu weer voor opendeurenintrapperij met een quasi-filosofisch sausje? Natuurlijk is een winnaar per definitie niet tevreden. De winnaar van een marathon zal volgend jaar het record van vorig jaar willen verbeteren. Maar je maakt een denkfout door te denken dat dat alleen voor de winnaar geldt. Ook degenen die niet hebben gewonnen doen vrijwillig mee aan de competitie en die moeten nóg harder werken, om volgend jaar wél de eerste plek te bereiken.

In feite doet iedereen mee aan die competitie. Degenen die vrijwillig geen enkele competitie aangaan noem je ook wel verliezers of slappelingen.
Oud 22-02-2007, 10:14
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-02-2007 @ 07:54 :
Wat is dit nu weer voor opendeurenintrapperij met een quasi-filosofisch sausje?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie E-cursus Vrouwen versieren
jjohan
3 09-01-2010 19:52
ARTistiek [vanalles] Chagrijnige Pinguďn, de mascotte van Catena
Rooster
182 21-08-2007 19:28
Levensbeschouwing & Filosofie Enquete - Acht korte vragen
Lord Dolphin
183 09-08-2007 17:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bush vraagt geld
zoef de haas
49 29-09-2003 08:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Noord-Korea meldt succes in eigen nucleaire 'beveiliging'
Gatara
74 30-04-2003 22:53
Levensbeschouwing & Filosofie Schepsels van god of..
PFP
28 12-04-2002 17:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.