Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2002, 18:06
INeedSomeone
INeedSomeone is offline
Hoi,

Ik ben net verhuist en ben nu bezig aan mijn tweede week op een volledig nieuwe school. Voor zover geen probleem, ik heb zo'n beetje alle jongens uit de klas te vriend gekregen.

Tis alleen, er zit 1 meisje in mijn klas en die is wat mij betreft echt achterlijk mooi. Niet het stereotype lang, blond en blauwe ogen, maar precies mijn smaak. Tot hier nog steeds geen probleem.

Echter, ik ben sinds een paar dagen echt hopeloos verliefd op haar maar kan me logischerwijs nog niet zoveel veroorloven in deze klas. Feit is ook dat ik niet bepaald de DiCaprio van de klas ben. Niet dat ik lelijk ben, maar er lopen knappere jongens rond in mijn klas. Ik heb overigens een paar maanden terug een relatie beiindigd van ca. 3 maanden. Niets speciaals gebeurd daarin, enkel zoenen. Doet er verder ook niet zoveel toe.

Dit hopeloos verliefd zijn en toch-weten-dat-ik-bijzonder-weinig-kans-heb heb ik al eerder gehad, met een vrij dramatische afloop (wat 'dramatisch' in groep 8 dan ook moge zijn). Resultaat daarvan: zij ongelukkig, ik ongelukkig en de klas de grootste lol. Dat wil ik dus voorkomen.

Ik heb me ook nog niet echt aan haar voorgesteld, maar dat is niet erg raar als je bedenkt dat de jongens niet erg veel met de meisjes omgaan, zoals dat vrijwel overal het geval is. Wat ik wil doen is het volgende:

- Haar apart nemen en vervolgens:
Mijzelf netjes voorstellen
Haar uitleggen dat ik hopeloos verliefd ben op haar en
maar dat ik toch geen kans maak; dat ik dat gewoon even
kwijt wil.
Ik vraag haar of ze dit stil wil houden en of ze gewoon
vrienden wil worden.

Voor zover mijn vrij optimistische plannen, maarja, ze is ook zooooo mooi....

Hellup please!!!!

PS. Ik ben 16 en zit in 4VWO
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2002, 18:14
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
INeedSomeone schreef:
Haar apart nemen en vervolgens:
Mijzelf netjes voorstellen
Haar uitleggen dat ik hopeloos verliefd ben op haar en maar dat ik toch geen kans maak; dat ik dat gewoon even
kwijt wil.
Ik vraag haar of ze dit stil wil houden en of ze gewoon vrienden wil worden.
Niet gelijk van het ergste uitgaan

Lijkt me trouwens ook niet echt een strak plan om haar gelijk te overvallen met het feit dat je haar leuk vindt... denk dat je je beter gewoon eerst voor kan stellen enzo en gewoon normaal tegen haar doen...
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 18:17
Verwijderd
Hee kerel, echt leuk voor je vooral als het wederzijds is.

Je moet jezelf gewoon voorstellen en dan niks, gewoon niks doen, misschien vind ze jou ook leuk, je weet het niet he.

Als er niks gebeurd kan je beter even goed letten op haar, hoe ze met je omgaat. Is het positief dan zou je een stap verder kunnen doen.

Maar echt nog niet zeggen dat je verliefd ben, je moet hethaar nooit meteen zo makkelijk maken, er moet een spanning zijn en zie het als een spel, veel succes.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 18:18
Angeles
Angeles is offline
Ik zou haar eerst maar gewoon een beetje leren kennen als ik jou was. Als je haar nu meteen vertelt dat je verliefd op haar bent is de kans groot dat je haar ontzettend overdondert en nogal afschrikt, het gaat niet bij iedereen zo snel. Ze heeft je net anderhalve week meegemaakt. Ik kan me zo voorstellen dat ze zich wezenloos schrikt als jij nu al met zo'n bekentenis aan komt zetten.

Overigens is het over het algemeen wel zo dat mensen van 16 op dat gebied wat volwassener reageren dan mensen die nog in groep 8 zitten. Laat je in je benaderingswijze ook weer niet te veel afschrikken door wat er toen is gebeurd.

Als je net verliefd bent hoef je niet al meteen met een bekentenis te komen. Gewoon even leren kennen, de kat uit de boom kijken, beetje aftasten, kijken hoe ze op je reageert. Niet meteen te hard van stapel lopen, dat heeft geen zin. En ook vooral niet de boodschap uitstralen dat je denkt dat je geen kans maakt.

Waarom zou je geen kans maken? Je zegt zelf dat zij geen standaard schoonheid is, waarom denk je dan dat jij dat wel moet zijn om kans bij haar te maken? Okee, dan ben je geen Leonardo di Caprio, so what? Zij is toch ook geen Claudia Schiffer? Ik denk dat slechts 1% van de wereldbevolking uitgesproken supermooi is en 1% uitgesproken superlelijk. De rest hangt ergens in het midden en daar horen jij en zij ook bij. Je moet niet te snel denken dat iemand 'out of your league' is, zeker niet op basis van wat er gebeurde toen je in groep 8 zat, toen was je nog een kind!

Gewoon even alles over je heen laten komen, genieten van de verliefdheid en wie weet wat er nog van komt.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 18:19
INeedSomeone
INeedSomeone is offline
Dat snap ik ook wel, maar ik weet gewoon dat het niets kan worden, en mocht zij wel wat in mij zien dan zegt ze dat dan vanzelf wel. Misschien dat ik alleen zeg dat ik haar een ontzettend mooi meisje vindt. Maarja, dat voldoet dan voor mijn gevoel weer niet.

Verliefd zijn is een lekker gevoel, dit niet.

PS. Ik zei dat ze geen stereotyp meisje was, maar dat betekend niet dat ze niet mooi is. Dat is ze juist wel, en ik heb genoeg meisjes gezien om te weten dat ik niet de enige ben die haar mooi zou kunnen vinden. Ik wou haar alleen enigzins beschrijven.

Laatst gewijzigd op 29-08-2002 om 18:22.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 18:24
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
INeedSomeone schreef:
Dat snap ik ook wel, maar ik weet gewoon dat het niets kan worden, en mocht zij wel wat in mij zien dan zegt ze dat dan vanzelf wel. Misschien dat ik alleen zeg dat ik haar een ontzettend mooi meisje vindt. Maarja, dat voldoet dan voor mijn gevoel weer niet.
Dat kun je toch niet weten?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 18:25
INeedSomeone
INeedSomeone is offline
Het is overigens ook zo dat de meisjes alleen met de meisjes omgaan en andersom. Dat maakt het ook weer een factor moeilijker. Ik kan het ook niet helpen of ik zit de hele tijd naar haar te kijken in de klas. Ik zal toch enigzins contact moeten zoeken, anders hou ik het helemaal niet meer uit.

PS. Ik steek nu mijn laatste sigaret op; ik ga stoppen. Jaja, alweer! Maar nu echt!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 18:28
INeedSomeone
INeedSomeone is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Dat kun je toch niet weten?
Dat zou je inderdaad zeggen, en dat snap ik ook wel.
Maar ik ben ook geen geweldig versierder en ik voel dat wat ik wil niet kan. Daarom wil ik er zo snel mogelijk "van af".
Normaal omgaan met haar is op het moment ook moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 18:32
Angeles
Angeles is offline
Nou, en dan nog, wie zegt dat jij er dan niet ook mag wezen? Mensen hebben vaak veel te snel de neiging om zichzelf naar beneden te trekken en te vergelijken met schoonheidsidealen. Ik denk dat jij haar schoonheid eerder ziet dan die van jezelf omdat je op jezelf nou eenmaal vaak ongelofelijk kritisch bent. Ik dacht vroeger ook dat ik niet deugde omdat ik niet leek op een fotomodel. Ik kreeg toen van mijn nichtje het advies om eens op straat om me heen te kijken hoeveel meisjes ik zag met wie ik echt zou willen ruilen, maar ik zie bijna nooit zo iemand.

Toen ik 16 was vond ik mezelf ook lelijk en minder en niet de moeite waard, pas nu zie ik in wat voor onzin dat was en dat ik veel te hoge eisen aan mezelf stelde. Ik was ook vaak verliefd op jongens van wie ik toen dacht dat ze te goed voor me waren, achteraf denk ik: ik was eigenlijk zelf een stuk leuker om te zien en waarschijnlijk nog een stuk aardiger ook. Waar heb ik mijn tijd aan verdaan!

En natuurlijk is dat bij dat meisje van jou niet, ik zeg niet dat zij niet de moeite waard is, maar alles wat ik zeggen wil is: don't sell yourself short, je bent meer dan je denkt. Realiseer je dat in godsnaam nu en niet net als ik pas 6 jaar later, want je mist een heleboel lol in je leven als je je middelbare schooltijd doorbrengt, denkend dat je minder waard bent dan een ander.

Mijn advies blijft:
De kat uit de boom kijken
Aftasten
En proberen te genieten

Je bent 16, kom op. Je moet een leuke tijd hebben nu, niet een doemdenkerige tijd waarin je jezelf constant naar beneden haalt. En nogmaals, ik weet waar ik het over heb. Achteraf zou ik willen dat ik toen wist wat ik nu weet, nu ik 23 ben.

Succes!!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 18:35
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
INeedSomeone schreef:
Het is overigens ook zo dat de meisjes alleen met de meisjes omgaan en andersom.
hmzzz in vwo4 nog?? Ik ben 16 en zit in V6, maar bij ons gaat iedereen eigenlijk gewoon met iedereen om, juist best een gezellige band, ook tussen de jongens en de meiden, ook in v4 was dat wel zo....

Maar iig, zou ik haar er niet mee overvallen dat je haar leuk vindt.. Ze kent je amper en dan ineens zo'n confession.. misschien dat je haar daarmee heel erg afschrikt en dan zijn je kansen inderdaad verkeken..
Stel je gewoon voor en probeer af en toe wat met haar te praten, als dat een tijdje goed gaat kan je misschien gewoon vaker met dr optrekken bijvoorbeeld en haar een keer mee naar de film vragen ofzo? Leer haar eerst een beetje beter kennen zou ik zeggen, ze kan er wel heel leuk en mooi uitzien, maar wie zegt dat ze ook daadwerkelijk aardig is enzo??
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 18:39
INeedSomeone
INeedSomeone is offline
Keertje blijven zitten, maar jij was ook een vroege vogel!
Jongens praten wel met de meisjes, dat bedoel ik niet. Maar niet zo als op de basisschool dat je in de pauze met zijn allen bij elkaar zit.
Ik kijk het dan nog wel even een tijdje aan, en zal in de tussentijd (proberen) te genieten van aan aanzicht. Want dat doe ik wel.

Thnx!!

Tips zijn natuurlijk nog steeds welkom.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 19:04
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Precies mijn probleem.

Nadeel: het is een technische opleiding, dus mijn 'slachtoffer' is het enige meisje in een klas met 23...

Maar ze IS gewoon extreem lekker.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 20:04
_koetje_
_koetje_ is offline
hey!

Al die mensen hierboven hebben gelijk.
Leer haar eerst kennen en laat zij jou kennen. De meisjes gaan misschien niet vaak om met de jongens en omgekeerd, maar daarom is het geen schande eens een babbeltje met haar te slaan

En je moet geloven: ieder mens maakt kans! Ben je iets dikker, heel mager of niet zo knap, er zijn mensen die -ook al ben je zo- houden van je. Ik ben ook nie ozo knap, maar krijg wel eens de reactie van jij bent een mooi meisje...als je je maar lekker in je vel voelt, straal je dat uit en zien de anderen dat!

Het komt hier op aan : Voel je goed in je vel, en sla eens een babbeltje met dat meisje...je zult zien hoe ze zal reageren!!!


*kussies beu*
__________________
er zijn mensen, die denken dat ze denken.maar dat denken ze maar.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 13:57
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
Citaat:
INeedSomeone schreef:
Wat ik wil doen is het volgende:

- Haar apart nemen en vervolgens:
Mijzelf netjes voorstellen
Haar uitleggen dat ik hopeloos verliefd ben op haar en
maar dat ik toch geen kans maak; dat ik dat gewoon even
kwijt wil.
Ik vraag haar of ze dit stil wil houden en of ze gewoon
vrienden wil worden.

Iets in mij zegt dat dit geen goed idee is
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 09:51
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Tox schreef:
Iets in mij zegt dat dit geen goed idee is
Iets in mij zegt datzelfde.

En toch is dit precies wat ook in mijn kop zit.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 09:56
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
INeedSomeone schreef:
Keertje blijven zitten, maar jij was ook een vroege vogel!
Nee ik doelde niet echt op de klas ofzo hoor
maar ik vond het wat vaag dat jongens en meisjes toch weinig contact hebben... Zo las ik het namelijk, dat de meisjes met de meisjes omgingen en de jongens met de jongens..
Bij ons is het allemaal een beetje gemixed namelijk

PS. ik ben idd een vroeg vogeltje ja
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 13:16
icegirl.com
Avatar van icegirl.com
icegirl.com is offline
Hey ze kan nog zooooo knap zijn.. en aardig eruitzien ofzo.. ze kan nog tegenvallen.
Dat had ik dus.
Ik was een jaar ofzo verliefd op een jongen... wist helemaal niks over hem.. niet eens zijn naam..
Maar hij was echt zoooo knap en zag er onwijs lief, schattig, aardig uit.
Na een tijdje kwam ik erachter wat zijn naam was, dus ik op internet naar zijn cu2 zoeken.. heb het gevonden.. en daar stond zijn msnadres dus ook.
Ik toegevoegd.. kwam ik er dus achter na een paar gesprekken.. dat ie helemaal niet zo lief en aardig is.
Hij was zelfs arrogant. Dat was echt balen dus..
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 15:04
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Nou, je moet haar niet gelijk overvallen. Ik zou haar eerst de kans geven om je te leren kennen. Misschien heeft ze zin om na shcool een keer wat te drinken ergens, kan je een beetje kletsen en elkaar leren kennen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-09-2002, 15:06
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
allemaal zeer geweldig, maarruh dat gelijk uitleggen dat je hopelooz verliefd op haar bent zou ik in het begin er even uitlaten....
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 15:31
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Waarschijnlijk zit je op een moderne school en hebben jullie gezamelijk gym. Zorg gewoon dat je een paar keer bij haar in het team zit. Ook aardig blijven doen, meisjes schijnen daar een enorm zwak voor te hebben. En probeer met hun mee te praten, bijvoorbeeld mode. Als je onopvallend hoort dat ze een bepaald iemand zien met een enorm vreselijke kledingsstijl dan zeg je twee lesuren later:"Oh, die ... had toch vreselijke kleren aan, hoe durf je je zo te vertonen!" Gewoon aardig doen maar niet alleen aan haar anders valt het op.
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ontzettend overstuur door niet stoppende verliefdheid
saschaaah
4 24-07-2015 23:03
Liefde & Relatie verliefd op meisje uit mijn klas
brian2682
2 03-06-2014 08:26
De Kantine weerwolfspel #31
twinkebel
500 03-04-2007 20:36
Verhalen & Gedichten Zo rood als bloed
Saarah
0 10-12-2003 16:07
Verhalen & Gedichten geheime liefde
joosje
10 29-06-2003 18:02
ARTistiek Deel van een verhaal, graag meningen!
Marit_temp
8 12-08-2002 21:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57.