Oud 07-11-2009, 20:44
Luwana
Luwana is offline
hoi. :'D

Ik wil een bijbaan enzo omdat ik een nieuwe laptop wil, en aangezien ik geen zakgeld krijg gaat het sparen moeilijk :'D

dus hadden jullie een bijbaan toen jullie 14jaar waren, zoja watvoor en waar? en zeg geen krantenwijk/folders, want ik heb me er voor aangemeld alleen iemand anders doet het al hierzo^^ dus dat zit er niet in voor mij x].
nja, ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen ofzo :'D


<3.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2009, 06:20
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
dus hadden jullie een bijbaan laptop toen jullie 14jaar waren, zoja watvoor en waar? <3.
Nee, ik had geen laptop toen ik 14 was. Wij hadden één gezamenlijke computer in huis voor vijf personen. Mijn eerste computer heb ik zelf gekocht toen ik 19 werd en ging studeren. Dus of je nu echt een laptop nodig hebt? Bovendien heb je er al een

En om je vraag serieus te beantwoorden:

Quote uit de arbowet:
Citaat:
13- en 14-Jarigen mogen alleen "niet industriële hulparbeid van
lichte aard" verrichten. Een 13- of 14-jarige moet altijd onder
toezicht werken. Je mag niet in een fabriek aan de slag of
werk doen dat risico's met zich meebrengt.

Ook mag je geen kassawerk doen. Wat mag je wel:
- vakken vullen
- oppassen
- auto's wassen
- helpen bij het rondbrengen van folders/huis-aan-huisbladen
- helpen bij schoonmaken
- bollen pellen
- helpen in de keuken van een bejaardentehuis


Hoeveel uur mag je werken als je 13 of 14 bent?
- Nachtdiensten en op zondag werken is verboden.
- Maximaal 5 werkdagen per week.

Tijdens een schoolweek mag je:
- Niet werken na 19.00 uur 's avonds en niet voor 08.00 uur 's
morgens.
- Maximaal 12 uur werken.
- Per schooldag niet meer dan 2 uur werken.
- Op zaterdag niet meer dan 6 uur werken.

Tijdens vakantie mag je:
- Niet werken na 19.00 uur 's avonds en niet voor 07.00 uur 's
morgens.
- Niet meer dan 7 uur per dag werken.
- Maximaal 35 uur per week werken.
- Maximaal 4 weken werken, waarvan maximaal 3 weken
achter elkaar.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 10:10
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Nee, ik had geen laptop toen ik 14 was. Wij hadden één gezamenlijke computer in huis voor vijf personen. Mijn eerste computer heb ik zelf gekocht toen ik 19 werd en ging studeren. Dus of je nu echt een laptop nodig hebt? Bovendien heb je er al een

En om je vraag serieus te beantwoorden:

Quote uit de arbowet:
Wat een onzin om dat zo te vergelijken. Toen wij 14 waren wisten we niet eens van het bestaan van een laptop. En je had maar één computer in huis omdat die dingen in verhouding toen vele malen duurder waren en je nauwelijks wist wat je er in je eentje mee moest doen. Laten we eerlijk zijn, de computer neemt nu wel een heel andere plaats in in iemands leven (ook dat van een 14-jarige) dan toen. En ik vind het heel netjes dat deze 14-jarige zelf wil gaan sparen voor iets wat hij wil hebben. Toen ik 14 was wilde ik ook wel dingen die ik eigenlijk niet nodig had. En in tegenstelling tot klagen dat hij het niet van zijn ouders krijgt komt hij hier netjes vragen voor een manier om zelf zijn geld bij elkaar te sparen. Ik wil dat enkel aanmoedigen.

@TS: misschien kun je kijken of er buiten jouw wijk om nog wijken verlegen zitten om een krantenjongen. Je moet er dan wel iets verder voor fietsen, maar dan heb je wel wat. Toen ik 14 was had ik inderdaad een krantenwijk, knipte ik stekjes bij een landbouwbedrijf en toen ik 15 was had ik ook een administratieve job. Later ging ik vakken vullen. Laat vooral veel mensen weten dat je een baantje zoekt. Misschien dat viavia toch iemand plots zegt dat ie nog wel wat karweitjes heeft liggen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 13:30
Verwijderd
Briefjes in de buurt in de brievenbus doen met dat je je wel wil aanbieden om bijvoorbeeld de ramen te lappen, de auto te wassen, op te passen. Kies maar iets waarvan je denkt dat je buren het nodig hebben. En vraag rond bij mensen inderdaad. Toen ik 14 was begon ik te werken in een bloemenwinkel omdat mijn moeder de eigenaar redelijk kende. Dat zijn natuurlijk altijd leuke dingen, kijk daar eens naar .
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 14:38
Verwijderd
Het mooiste bijbaantje voor een 14jarige vind ik oppassen: overdag zit je relaxt met een kind te spelen en 's avonds kun je gewoon intussen huiswerk maken of tv kijken. Dus bel bij elk huis met jonge kinderen in de straat aan, en ook in de straten ernaast, en vraag of ze nog een oppas nodig hebben en of je je telefoonnummer mag achterlaten. Je kunt je ook aanmelden bij babysitcentrales. Er zijn er een aantal op internet te vinden en er staat er vast ook wel een in het telefoonboek.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Wat is een leuke bijbaan?
Guinie
2 15-12-2014 09:25
Werk, Geld & Recht Hebben jullie een bijbaan?
django023
42 20-08-2011 20:17
Werk, Geld & Recht Waar kan je als 23 jarige goed werken? (bijbaan)
Atelier Madame
4 22-07-2011 22:23
Werk, Geld & Recht 2de bijbaan
timvl
8 07-07-2006 08:53
Werk, Geld & Recht Vraagje over een bijbaantje.
Suqeunse
13 17-06-2005 16:03
Werk, Geld & Recht Hoe kom ik in godsnaam aan een bijbaantje ??!
Str0nk
10 31-12-2003 13:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.