Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2006, 13:32
Verwijderd
als dit in het grote lijn etc. topic moet, alvast sorry daarvoor

Het zit zo, ik ben in ongeveer een jaar tijd vijf (!!!) kilo aangekomen en ik snap echt niet waarvan.
Ik heb niets veranderd aan mijn eetpatroon, ik eet hoogstens gezonder en regelmatiger.
Wel moet ik zeggen dat ik van mijn 13e tot mijn 15e erg last heb gehad van een eetstoornis, maar dit was al lang en breed voorbij vóórdat ik 16 was.
Vanaf die tijd heb ik eigenlijk een regelmatig gewicht gehad (tussen de 54 en de 55 kilo) maar ongeveer vanaf dat ik zeventien werd ben ik ineens gaan aankomen terwijl ik echt niets heb veranderd aan mijn eetpatroon ('s ochtends twee boterhammen, 's middags twee boterhammen, avondeten en ja natuurlijk wel af en toe iets lekkers of één keer in de maand een "vreetbui", maar dat deed ik daarvoor ook al)en toch bleven de kilo's er maar aan komen

Ik vind dit echt vreselijk, maar wat ik ook doe: op een gezonde manier lijnen, meer water drinken en sporten: het helpt echt niets.
Wat zou hier een mogelijke oorzaak van kunnen zijn?
Gewoon het feit dat ik een "volwassen" lichaam krijg of toch iets anders?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 13:49
Verwijderd
In een jaar tijd vind ik 5 kilo niet zo heel veel.

De meeste vrouwen komen aan als ze volwassen worden.

Ben je de pil gaan slikken? Is er iets in je leefpatroon veranderd?

Hoe lang ben je?

Wat het is is via internet niet te beoordelen. Als je het echt wilt weten zul je even langs je huisarts moeten gaan.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 26-03-2006 @ 14:49 :
In een jaar tijd vind ik 5 kilo niet zo heel veel.

De meeste vrouwen komen aan als ze volwassen worden.

Ben je de pil gaan slikken? Is er iets in je leefpatroon veranderd?

Hoe lang ben je?

Wat het is is via internet niet te beoordelen. Als je het echt wilt weten zul je even langs je huisarts moeten gaan.
Het is zelfs iets langer dan een jaar.

Ik ben de pil niet gaan slikken, ik heb de pil wel een tijdje geslikt toen ik 15/16 was.
Mijn leefpatroon is niet echt veranderd, ik beweeg wel meer maar niet op een dergelijke manier dat ik vet voor zwaardere spieren heb verruild. Er is naar mijn mening ook sprake van eh. ja meer vet zeg maar.

Ik ben 1.62m.
En ja ik weet natuurlijk dat ik dan het beste even langs mijn huisarts zou moeten en daar moet ik binnenkort ook heen, dus dan vraag ik dat meteen even.
Kun je eigenlijk aankomen van een spastische darm?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 14:01
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Wat zit je toch te klagen, ik ben 10 kilo op 3 maanden bijgekomen
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 26-03-2006 @ 15:01 :
Wat zit je toch te klagen, ik ben 10 kilo op 3 maanden bijgekomen
Dus mag iemand anders er niet mee zitten als ie toevallig minder in meer tijd is aangekomen...? Er zijn vast ook mensen die 20 kilo in twee maanden tijd zijn aangekomen, dus wat zit je toch te klagen...?

Dat meen ik dus niet, of misschien ook eigenlijk wel, maar het gaat er om dat er altijd wel iemand zal zijn waarbij iets 'erger' is, dat veranderd alleen weinig aan jouw situatie.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 14:42
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Vijf kilo in 1 jaar is niet veel hoor, als je 18 bent.

Je weegt nu dus 60 kilo? Ik weet niet hoe lang je bent, maar je zult vast een gezond gewicht hebben, dan is het altijd lastig om op een gezonde moment toch nog af te vallen. En het is natuurlijk ook niet nodig
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 14:53
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Roos schreef op 26-03-2006 @ 15:42 :
Vijf kilo in 1 jaar is niet veel hoor, als je 18 bent.

Je weegt nu dus 60 kilo? Ik weet niet hoe lang je bent, maar je zult vast een gezond gewicht hebben, dan is het altijd lastig om op een gezonde moment toch nog af te vallen. En het is natuurlijk ook niet nodig
Ze is 1m62
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 15:41
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-03-2006 @ 15:12 :
Dus mag iemand anders er niet mee zitten als ie toevallig minder in meer tijd is aangekomen...? Er zijn vast ook mensen die 20 kilo in twee maanden tijd zijn aangekomen, dus wat zit je toch te klagen...?

Dat meen ik dus niet, of misschien ook eigenlijk wel, maar het gaat er om dat er altijd wel iemand zal zijn waarbij iets 'erger' is, dat veranderd alleen weinig aan jouw situatie.
mmmm, mss komt mijn bericht verkeerd over ! Ik had het helemaal niet als aanval ofzo bedoeld.

maar om ontopic te zijn:

als je echt het identieke eetpatroon hebt kan het zijn:

- meer sport ==> meer spieren! (spieren wegen meer dan vet)
- idd gewoon 'volwassenheid', waardoor je wat kan uitzetten, wss ook in spier of botmassa
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 22:26
RoB!N
RoB!N is offline
Laat eens een vet percentage meting doen. Kun je volgend jaar zien of het spieren of vet is ;P Niet toevallig 5 kilo aan borsten dr bij gekregen

Btw als je vet wil verbranden ga een x een extra rondje hardlopen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 22:33
Verwijderd
Citaat:
RoB!N schreef op 28-03-2006 @ 23:26 :
Niet toevallig 5 kilo aan borsten dr bij gekregen
Omg, dat lijkt me niet eh. nodig

Mja ik weet wel hoe ik vet moet verbranden enzo, maar ik vind het gewoon raar dat ik 'zomaar' vijf kilo aankom. Zonder iets aan mijn leef- of voedingspatroon te hebben veranderd (althans, niet op een manier die er voor zorgt dat ik aankom)
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 07:42
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 28-03-2006 @ 23:33 :
Omg, dat lijkt me niet eh. nodig

Mja ik weet wel hoe ik vet moet verbranden enzo, maar ik vind het gewoon raar dat ik 'zomaar' vijf kilo aankom. Zonder iets aan mijn leef- of voedingspatroon te hebben veranderd (althans, niet op een manier die er voor zorgt dat ik aankom)
Wacht maar tot je de 25 gepasseerd bent ... Maak je minder groeihormoon aan...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 10:04
Verwijderd
Oh, dat is heel normaal. Je bent nog steeds bezig een vrouwelijk figuur te krijgen i.p.v. een meisjesfiguur, dat gaat waarschijnlijk nog wel even door. Grotere borsten, bredere heupen, rondere billen - hoort er allemaal bij.

En mocht je het echt te veel vinden, dan kun je nog altijd een poging doen om geen tussendoortjes meer te eten. Zou niet minder gaan eten o.i.d. als je nog steeds evenveel beweging hebt...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 16:47
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
haha ik was afgelopen zomervakantie in 15 dagen maar liefst 10 (!) kilo aangekomen dat heb ik er nu weer allemaal af .

Het normaal dat als je ouder wordt dat je zwaarder wordt. Vooral in de pubertijd maakt dit nogal veel mensen zorgen.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 16:57
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
remy476 schreef op 29-03-2006 @ 17:47 :
haha ik was afgelopen zomervakantie in 15 dagen maar liefst 10 (!) kilo aangekomen dat heb ik er nu weer allemaal af .

Het normaal dat als je ouder wordt dat je zwaarder wordt. Vooral in de pubertijd maakt dit nogal veel mensen zorgen.
puberteit

Verder ben jij een jongen... maar ik kom idd ook vaak in de vakantie 10 kilo aan. Gewoon omdat ik niet sport en m'n eetpatroon niet aanpas dan ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 29-03-2006 @ 17:57 :
puberteit

Verder ben jij een jongen... maar ik kom idd ook vaak in de vakantie 10 kilo aan. Gewoon omdat ik niet sport en m'n eetpatroon niet aanpas dan ...
Ik kom eigenlijk nooit tien kilo aan in de vakantie
(en als ik dat wel zou doen dan zou ik hoogstwaarschijnlijk een rolberoerte krijgen )

Nou ja, dan zal het er idd wel aan liggen dat ik een meer 'volwassen' lichaam heb gekregen. Al vond ik persoonlijk dat mijn lijf al volwassen genoeg was, maar goed, blijkbaar toch niet
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 18:01
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Het is, zoals eerder gezegd, normaal dat je een paar kilo aankomt. Al zou ik niet te veel op die kilo's gaan letten. Het gaat er namelijk om hoe je eruit ziet, niet om hoeveel kg je weegt. Eet gewoon gezond en beweeg voldoende.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 29-03-2006 @ 17:57 :
puberteit

Verder ben jij een jongen... maar ik kom idd ook vaak in de vakantie 10 kilo aan. Gewoon omdat ik niet sport en m'n eetpatroon niet aanpas dan ...
dan sport je wel héél veel als het geen vakantie is...

tien kilo! like ... omg-wtf!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 20:35
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 02-04-2006 @ 21:10 :
dan sport je wel héél veel als het geen vakantie is...

tien kilo! like ... omg-wtf!
Valt wel mee, sport maar 3 uur per week. Eet gewoon veel en ongezond dan ... Heb bv in indonesie minstens 1x per dag patat gegeten met saté en at sowieso 2 keer warm en soms 's ochtends pannenkoeken, dan wil het wel hoor... Kweet het ook niet, misschien verder ook vocht dan deels. Het gaat er ook redelijk snel weer af...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 13:08
Verwijderd
Pf, ik val op vakantie juist altijd vijf kilo áf, omdat ik wel evenveel eet, maar op eens de hele dag loop rond te rennen en te zwemmen enzo.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 13:16
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Morgan schreef op 03-04-2006 @ 14:08 :
Pf, ik val op vakantie juist altijd vijf kilo áf, omdat ik wel evenveel eet, maar op eens de hele dag loop rond te rennen en te zwemmen enzo.
Misschien ben ik zo ontspannen, dat ik normaal wel afval door stress, maar in de vakantie juist niet... allemaal hypotheses ...

Er zijn ook een hoop mensen die vergeten te eten of veel minder eten (ook ongemerkt) omdat het warm is...

Ik eet dan juist 2x warm en veel, juist omdat ik de hele dag dingen doe en bezig ben ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 10:04
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
http://games.voedingscentrum.nl/body...body_mass.html

je hebt een BMI van 23 ruim binnen de norm, je hoeft je dus nergens zorgen over te maken
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Antidepressiva en andere medicatie voor de psyche
coopergirl
500 13-05-2012 18:58
Lichaam & Gezondheid hoeveel wegen jullie?
0heksje0
496 01-02-2005 16:09
Psychologie Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING]
Eend
27 24-02-2003 18:49
Lichaam & Gezondheid gewichtstoename pillen
meisje16
3 13-11-2001 17:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.