Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2007, 18:02
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Verbazend niet?
Op de route die Afrikaanse olifanten volgen zijn er onderweg de beroemde olifantenkerkhoven. Wat ik zo bijzonder vind, is dat wanneer de groep daar aankomt, ze even stoppen, de botten voorzichtig aanraken met hun slurf en er wat zand overheen gooien.

Misschien is er een hele logische verklaring voor, maar voor mij blijft het toch een mysterie van de natuur.
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2007, 18:06
Verwijderd
Wij doen het ook. Als een van de slimmeren binnen het dierenrijk vind ik het van olifanten niet zo raar. Wel mooi.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 18:31
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Hm ja, olifanten kennen ook rouw om overledenen, vaak wel enkele dagen. Blijkbaar weten ze gewoon wat de dood "betekent" en waar de beenderen vandaan komen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 18:32
Verwijderd
hebben alle soorten olifanten dat? of alleen de afrikaanse?

ben vooral benieuwd naar mammoeten en mastodonten
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 19:35
Mariekje*
Mariekje* is offline
Volgens mij doen alle soorten olifanten dat, maar wonderlijk is het zeker. Er was laatst ook een documentaire te zien op RTL4 dacht ik, over het gevaar en de intelligentie van olifanten. Zo verwoesten ze ook complete dorpen in o.a. India als ze 1 van hun jongen kwijt zijn, of bijvoorbeeld beschoten worden. Heel bijzonder.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 20:26
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
HvJ schreef op 22-01-2007 @ 20:35 :
Volgens mij doen alle soorten olifanten dat, maar wonderlijk is het zeker. Er was laatst ook een documentaire te zien op RTL4 dacht ik, over het gevaar en de intelligentie van olifanten. Zo verwoesten ze ook complete dorpen in o.a. India als ze 1 van hun jongen kwijt zijn, of bijvoorbeeld beschoten worden. Heel bijzonder.
Terecht als je kijkt vanuit een olifant.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 22-01-2007 @ 21:26 :
Terecht als je kijkt vanuit een olifant.
en toch kwispelt een hond die mishandeld wordt door zijn eigenaar als de baas thuis komt..
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 20:44
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 22-01-2007 @ 21:30 :
en toch kwispelt een hond die mishandeld wordt door zijn eigenaar als de baas thuis komt..
En zou een olifant dat ook doen?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 21:04
Verwijderd
nee, die zijn slimmer. ergo; ik wil een dwergolifant als huisdier

OT: heel veel primaten blijven toch ook hun dode kinderen knuffelen totdat ze praktisch gaan rotten? zijn er meer dieren die dit soort medeleven tonen? dit soort besef van leven en dood, van afscheid nemen?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 21:16
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 22-01-2007 @ 22:04 :
nee, die zijn slimmer. ergo; ik wil een dwergolifant als huisdier

OT: heel veel primaten blijven toch ook hun dode kinderen knuffelen totdat ze praktisch gaan rotten? zijn er meer dieren die dit soort medeleven tonen? dit soort besef van leven en dood, van afscheid nemen?
Katten hebben dit ook wel. Mijn kat was echt overduidelijk aan het rouwen toen zijn broer overleden was. Hij weigerde ook de huiskamer in te gaan, waar die kat was overleden.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 21:55
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 22-01-2007 @ 21:30 :
en toch kwispelt een hond die mishandeld wordt door zijn eigenaar als de baas thuis komt..
Kwispelen is dan ook geen teken van blijdschap, maar van gemengde gevoelens; een hond houdt aan de ene kant van zijn baasje omdat deze hem verzorgt, maar vreest ook zijn autoriteit.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 22:01
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 22-01-2007 @ 21:26 :
Terecht als je kijkt vanuit een olifant.
Uhu.. Inderdaad.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 22:24
Politiker
Avatar van Politiker
Politiker is offline
Ja, ik wist niet dat olifanten dat deden. Wel interessant en mooi.
__________________
Wat heb je aan al je miljoenen Piet, als je piesen moet en je kan het niet!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 22-01-2007 @ 22:55 :
Kwispelen is dan ook geen teken van blijdschap, maar van gemengde gevoelens; een hond houdt aan de ene kant van zijn baasje omdat deze hem verzorgt, maar vreest ook zijn autoriteit.
En doet vervolgens alles voor je, dus neemt een eventuele mishandeling ook zonder een kik te geven.

Zo werken honden, en dar is opzich niets mis mee zolang je er geen misbruik van maakt.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 15:00
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Ik dacht dat zo'n dingen voorbehouden waren voor de ordo primata en hominiden.

Weer een zekerheid weg in mijn leven
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 17:32
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 22-01-2007 @ 19:06 :
Wij doen het ook. Als een van de slimmeren binnen het dierenrijk vind ik het van olifanten niet zo raar. Wel mooi.
Juist omdat wij het ook doen vind ik het bijzonder dat olifanten het ook doen. Is een beetje een hobby van me geworden om "menselijke" trekjes (die vanuit de natuur gezien niet echt nodig zijn) bij dieren te spotten.
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 17:33
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 23-01-2007 @ 00:11 :
En doet vervolgens alles voor je, dus neemt een eventuele mishandeling ook zonder een kik te geven.

Zo werken honden, en dar is opzich niets mis mee zolang je er geen misbruik van maakt.
Nou, ik heb wel eens iemand gezien die zijn hond 1 keer te vaak had geslagen, de hond kreeg door dat hij over een set flinke tanden beschikte en heeft zijn baasje eens laten zien wat mishandeling was! Waren alle dieren maar zo!
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 17:35
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 22-01-2007 @ 19:32 :
hebben alle soorten olifanten dat? of alleen de afrikaanse?

ben vooral benieuwd naar mammoeten en mastodonten
Heb je toevallig een mammoet in je kelder die we even kunnen observeren?
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-01-2007, 17:36
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
perfectme schreef op 23-01-2007 @ 16:00 :
Ik dacht dat zo'n dingen voorbehouden waren voor de ordo primata en hominiden.

Weer een zekerheid weg in mijn leven
Nog een zekerheid die wegvalt, dolfijnen hebben niet alleen seks voor de voortplanting maar ook voor de lol, soms zelfs met andere soorten dolfijnen. Maar er gaat een theorie dat dat heel vroeger primaatachtigen waren.
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 17:10
Verwijderd
Citaat:
wolvin_26 schreef op 26-01-2007 @ 18:36 :
Nog een zekerheid die wegvalt, dolfijnen hebben niet alleen seks voor de voortplanting maar ook voor de lol, soms zelfs met andere soorten dolfijnen. Maar er gaat een theorie dat dat heel vroeger primaatachtigen waren.
Maar dat is algemeen bekend dacht ik?

Olifanten hebben trouwens ook een vorm van humor. Er was een keer een documentaire over, hadden ze een camera geinstalleerd op de kop van de euh leiderolifant. Dat alle dieren met elkaar communiceren was al bekend, maar bij olifanten is het zo dat ze ook communiceren als er helemaal niks te zeggen valt. En je hebt dus soms dat één olifant wat lawaai maakt of bepaalde bewegingen oid, en dat daarna de olifanten in het buurt allemaal een bepaald soort geluid in combinatie met bepaalde bewegingen maken. De theorie is dan dat die eerste olifant een grapje vertelt en dat de andere olifanten er om moeten 'lachen'.

Geen grap, overigens.

Olifanten zijn echt gave beesten.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 09:32
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 28-01-2007 @ 18:10 :
Maar dat is algemeen bekend dacht ik?

Olifanten hebben trouwens ook een vorm van humor. Er was een keer een documentaire over, hadden ze een camera geinstalleerd op de kop van de euh leiderolifant. Dat alle dieren met elkaar communiceren was al bekend, maar bij olifanten is het zo dat ze ook communiceren als er helemaal niks te zeggen valt. En je hebt dus soms dat één olifant wat lawaai maakt of bepaalde bewegingen oid, en dat daarna de olifanten in het buurt allemaal een bepaald soort geluid in combinatie met bepaalde bewegingen maken. De theorie is dan dat die eerste olifant een grapje vertelt en dat de andere olifanten er om moeten 'lachen'.

Geen grap, overigens.

Olifanten zijn echt gave beesten.
Inderdaad!
Dat van die dolfijnen is, denk ik wel algemeen bekend bij dierenliefhebbers maar het blijft grappig. Ik heb op discovery zelfs eens een duiker horen vertellen hoe een dolfijn tegen hem begon aan te rijden! Dat lijkt me dan wel weer even schrikken...
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine De kleine saaimeermin #821
Rivka
501 17-01-2010 22:56
Films, TV & Radio The Little Mermaid [Binnenkort op dvd]
Mark Almighty
142 05-11-2006 01:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.