Oud 19-02-2019, 12:07
Verwijderd
Blijkbaar kan ze niet gewoon een antwoord geven op de vraag waar ongelovigen heen gaan als zij sterven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2019, 12:08
Verwijderd
Dus nogmaals: welke tekenen gaat het over?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2019, 12:14
Verwijderd
Als ik mij niet vergis is de christelijke consensus dat voor toegang tot de hemel je Jezus moet accepteren, toelaten in je hartje, in zijn hoedanigheid. Doe je dat niet is het klaar en kom je niet in de hemel. Toch, Eline?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2019, 12:17
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Blijkbaar kan ze niet gewoon een antwoord geven op de vraag waar ongelovigen heen gaan als zij sterven.
Als de ongelovigen niet in god geloven dan gaan ze niet naar de hemel of naar de hel, want ze geloven daar niet in XD.

Heerlijk, de void.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2019, 12:18
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Als ik mij niet vergis is de christelijke consensus dat voor toegang tot de hemel je Jezus moet accepteren, toelaten in je hartje, in zijn hoedanigheid. Doe je dat niet is het klaar en kom je niet in de hemel. Toch, Eline?
Als god bestaat dan is iemand vermoorden niet fout.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2019, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Als ik mij niet vergis is de christelijke consensus dat voor toegang tot de hemel je Jezus moet accepteren, toelaten in je hartje, in zijn hoedanigheid. Doe je dat niet is het klaar en kom je niet in de hemel. Toch, Eline?
Het mooie is dat ik meerdere christenen die zo denken op hun sterfbed heb zien worstelen met de twijfel over of er wel een een hemel bestaat. Ik heb totaal geen medelijden met dit soort lui.

Blijkbaar hoort bij het aftakelen van het lichaam en het brein dan wel door kanker, dan wel door medicatie de common sense terug.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2019, 12:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Als ik mij niet vergis is de christelijke consensus dat voor toegang tot de hemel je Jezus moet accepteren, toelaten in je hartje, in zijn hoedanigheid. Doe je dat niet is het klaar en kom je niet in de hemel. Toch, Eline?
Min of meer. Volgens mij heb je anders ook niet zoveel te zoeken in de hemel, wat zou je daar de hele eeuwigheid moeten met God als je in je leven niks met hem te maken wilde hebben!?

Maar goed, volgens mij raken we een beetje kwijt waar dit topic over gaat. TS spreekt in zijn openingspost over tekens. En dat is natuurlijk nogal een vage term. TS, was bedoel je precies met "tekens"?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-02-2019, 12:20
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Min of meer. Volgens mij heb je anders ook niet zoveel te zoeken in de hemel, wat zou je daar de hele eeuwigheid moeten met God als je in je leven niks met hem te maken wilde hebben!?

Maar goed, volgens mij raken we een beetje kwijt waar dit topic over gaat. TS spreekt in zijn openingspost over tekens. En dat is natuurlijk nogal een vage term. TS, was bedoel je precies met "tekens"?
Misschien ga ik een topic daarover aanmaken.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2019, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Min of meer. Volgens mij heb je anders ook niet zoveel te zoeken in de hemel, wat zou je daar de hele eeuwigheid moeten met God als je in je leven niks met hem te maken wilde hebben!?

Maar goed, volgens mij raken we een beetje kwijt waar dit topic over gaat. TS spreekt in zijn openingspost over tekens. En dat is natuurlijk nogal een vage term. TS, was bedoel je precies met "tekens"?


Wederom wordt er weer heel mooi om heen gedraaid.

Dus waar gaan de ongelovigen heen, Eline?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2019, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Als god bestaat dan is iemand vermoorden niet fout.
Nou, wat heet. Je kunt moeilijk stellen dat onze lieve heer niet vrij duidelijk korte metten heeft gemaakt met complete volksstammen om de meest triviale redenen.

Citaat:
Het mooie is dat ik meerdere christenen die zo denken op hun sterfbed heb zien worstelen met de twijfel over of er wel een een hemel bestaat. Ik heb totaal geen medelijden met dit soort lui.

Blijkbaar hoort bij het aftakelen van het lichaam en het brein dan wel door kanker, dan wel door medicatie de common sense terug.
Ik heb daar ook geen medelijden mee. Ik ben volkomen content met het besef dat er na mijn overlijden niet veel meer is dan exact dat wat er was vóór mijn geboorte. Wat een heerlijkheid.

Citaat:
Min of meer. Volgens mij heb je anders ook niet zoveel te zoeken in de hemel, wat zou je daar de hele eeuwigheid moeten met God als je in je leven niks met hem te maken wilde hebben!?
Waarom heb je dit niet aan Straatmeid middels PM laten weten? Zo moeilijk was dit toch niet. Voorts; indien niet de hemel, wat blijft er dan over? Juist. De hel. Toch, Eline?

Citaat:
Maar goed, volgens mij raken we een beetje kwijt waar dit topic over gaat. TS spreekt in zijn openingspost over tekens. En dat is natuurlijk nogal een vage term. TS, was bedoel je precies met "tekens"?
Integendeel Eline, je hebt nog wat rationaliseringen te doen, tenzij je besluit om deze kwestie naast je neer te leggen. Wel lekker convenient.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2019, 12:29
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Nou jongens, zullen wij mij allemaal afstraffen omdat die PM even was blijven liggen? Lekker constructief! Straatmeid heeft inmiddels keurig een uitgebreide reactie terug (die ik overigens al grotendeels geschreven had, maar die dus simpelweg even was blijven liggen). Ik vind het trouwens niet heel chill dat ik daar openbaar op afgerekend wordt.

Ik weet zeker dat we over religie en geloof ik het algemeen nog heel lang door kunnen praten. Al weet ik niet of dat heel veel zin heeft, we zijn allemaal nogal sterk overtuigd van ons eigen standpunt. Zullen we dus verder gewoon weer de focus leggen op de vraag van TS? Ik heb niet zoveel zin om de helft van dit topic af te splitsen of om weer allemaal berichten te gaan verwijderen omdat we niet ontopic kunnen reageren
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-02-2019, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Nou jongens, zullen wij mij allemaal afstraffen omdat die PM even was blijven liggen? Lekker constructief! Straatmeid heeft inmiddels keurig een uitgebreide reactie terug (die ik overigens al grotendeels geschreven had, maar die dus simpelweg even was blijven liggen). Ik vind het trouwens niet heel chill dat ik daar openbaar op afgerekend wordt.
Nou, ik begon me aardig te ergeren aan het gemekker van Straatmeid, het aantal keren dat ze hier over begonnen is, is niet op één hand te tellen.

Citaat:
Ik weet zeker dat we over religie en geloof ik het algemeen nog heel lang door kunnen praten. Al weet ik niet of dat heel veel zin heeft, we zijn allemaal nogal sterk overtuigd van ons eigen standpunt. Zullen we dus verder gewoon weer de focus leggen op de vraag van TS? Ik heb niet zoveel zin om de helft van dit topic af te splitsen of om weer allemaal berichten te gaan verwijderen omdat we niet ontopic kunnen reageren
Ik heb je aardig wat materiaal gegeven waar jij als religieus persoon toch wel op z'n minst ántwoord moet hebben? Kom op, niet zo gemakzuchtig en lui, reageer gewoon op mijn verzoek tot rationalisering.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2019, 12:39
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb je aardig wat materiaal gegeven waar jij als religieus persoon toch wel op z'n minst ántwoord moet hebben? Kom op, niet zo gemakzuchtig en lui, reageer gewoon op mijn verzoek tot rationalisering.
Open er gerust een nieuw topic voor. Hier gaan we weer ontopic:

Citaat:
Geloven jullie in tekens in het leven? Zoals enkele dingen die steeds terug komen zoals namen, herinderingen enzovoorts?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-02-2019, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Open er gerust een nieuw topic voor. Hier gaan we weer ontopic:
https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1950573 -- At your service.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2019, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Het ging mij vooral om het "niet willen weten". Een bewuste keuze dus. Maar als je het hebben van een religieuze overtuiging bestempelt als "verstandelijke handicap", hoe zie je dat dan? Want dat is geen keuze, dat is iets waar je mee geboren wordt of wat je op latere leeftijd overkomt. Daar heb je dus totaal geen keuze in.
Heh, ik volg je logica nog steeds niet. Waarom moet het EXACT hetzelfde zijn als een fysieke handicap in z'n oorzaak? Je zoekt allemaal verbanden die er niet zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2019, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Dus nogmaals: welke tekenen gaat het over?
Ja blijven vragen zonder dat TS geantwoord heeft is nogal nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2019, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Daar kan ik me dan ook wel weer vinden. Ik denk dat het hele (financierings)systeem achter de wetenschap op dit moment aanzet tot fraude en slecht, slordig of frauduleus onderzoek. Zeker ook binnen de psychologie. Wat je daar ziet is dat eigenlijk voornamelijk extreme uitkomsten en significante resultaten verkopen. Daardoor is het enerzijds fraudegevoelig en zijn wetenschappers anderzijds vaak geneigd om dingen te onderzoeken die vrij voor de handliggend zijn. Ook is het moeilijk om financiering te vinden voor replicatiestudies. Ik kan me zeker voorstellen dat mensen psychologie niet als wetenschap zien. Ik denk dat de neurokant enigszins in de buurt komt, maar vind psychologie daarbuiten ook niet een strikte wetenschap.
Ik wilde hier nog even op terugkomen want ik wist dus niet dat er echt een term voor was waar ik per ongeluk over struikelde vorige week: https://en.wikipedia.org/wiki/Replication_crisis
Met citaat reageren
Oud 12-03-2019, 10:09
Protected22
Protected22 is offline
Citaat:
Wat voor tekens hebben we het hier dan precies over?

Verder ben ik het uiteraard eens met deadlock en Tunahan Kuzu.
Citaat:
Lekkere vraag wel om terug te komen bij het onderwerp van de ts. Ts, wat denk je hier zelf eigenlijk over?
Sorry voor mijn late reactie.

Ik bedoelde met tekens niet dingen zoals religieuze dingen.
Ik bedoelde meer tekens zoals dromen waar iemand in voorkomt. oude herinderingen die opeens zomaar terugkomen. dingen die me steeds aan diegene doen denken (bijv een liedje die ik door diegene heb leren kennen) en als laatst dat ik voor schooldingen zoals samenvattingen en oude tentamens ter oefening voor mn herkansingen steeds weer bij haar uitkom.

Helaas ben ik er wel sinds deze week achtergekomen dat het toch niks meer uitmaakt wat die "tekens" betekenen. Vond namelijk een meisje leuk maar ben er achtergekomen dat ze niet te vertrouwen is en een vertrouwelijke dingen waar we het eens samen over hadden straight out of nowhere aan iedereen heeft lopen doorlullen. En nog meer andere dingen maar dat maakt voor dit topic niet veel uit.

Alsnog bedankt voor jullie meedenken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie De Graal-Manuscripten : Inleiding
Valianth
1 19-01-2005 15:16
De Kantine [gouweouwe]Wat staat er onder jouw ctrl+v? Episode II
Machiavelli
500 28-09-2004 21:34
Levensbeschouwing & Filosofie profeties die zogenaamd over jezus gaan maar ik stel er ?tekens bij.
Isa
67 01-08-2004 10:43
Verhalen & Gedichten Kies een boek voor de nieuwe bespreking!
Ieke
21 09-05-2003 11:02
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie hier zijn bijna alle antwoorden van De Stad...
0 22-03-2001 20:57
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Heeft iemand de antwoorden van CKV De Stad
2 22-03-2001 20:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.