Oud 30-03-2008, 22:15
Gast1212
hey mensen,

een zeer simpel kortje vraagje

is dit een stelling

youtube draagt bij aan het vormen van sociale gemeenschap op internet

Zo nee kunne jullie misschien een stelling ervan maken?

alvast bedankt voor de reacties!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2008, 23:22
originelenaam!
Avatar van originelenaam!
originelenaam! is offline
Het is een stelling.

Wel lastig te onderbouwen denk ik..
Ik zou toch voor een andere gaan als ik jou was.

Doe het over iets dat té bekend in het nieuws is, zou ik zeggen... NL in Afganistan, Politiestakingen, etc etc.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2008, 23:47
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Natuurlijk is het een stelling. Hij is ook compleet onzinnig. 'Sociale gemeenschap' is een pleonasme en dat Youtube daaraan bijdraagt staat niet ter discussie.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 10:33
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
ge·meen·schap (de v)
1 (geen meervoud) het met één of meer anderen deelhebben aan iets
2 (geen meervoud) geslachtsgemeenschap
3 (gemeenschappen) geheel van personen of zaken die tot elkaar in een bepaald opzicht in een geregelde betrekking staan
4 (gemeenschappen) op grond van de taal onderscheiden deel van de Belgische bevolking met een eigen staatsrechtelijke organisatie, die bevoegd is op het terrein van de persoonsgebonden aangelegenheden, zoals onderwijs, cultuur en gezondheidszorg
5 (gemeenschappen) samenleving

Gezien de meerdere betekenissen van het woord gemeenschap kan een dergelijke verduidelijking wel degelijk toegevoegd worden zonder pleonasme te zijn.
En dat internet als geheel als iets sociaals gezien kan worden staat wel degelijk ter discussie, misschien niet zo zeer binnen de wetenschap, maar binnen woonkamers en op straat, op scholen en tussen ouders en kinderen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 16:16
Tim_Riswick
Avatar van Tim_Riswick
Tim_Riswick is offline
Het is een stelling maar ik zou "internet draagt bij aan het vormen van sociale gemeenschap" pakken. Daar kun je veel meer bij betrekken.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 18:14
Verwijderd
Ervan afziend dat deze stelling niet erg goed geformuleerd is, zou ik je graag willen adviseren een stelling te kiezen die een element van verandering en doelgerichtheid heeft. Dit is een stelling die vooral betrekking heeft op een definitie, zodat het debat al snel verwordt tot een taalspel, door een gebrek aan deskundigheid van de deelnemers. Je moet haast wel socioloog zijn om hierover een zinvol debat te kunnen voeren.

Kies vooral een stelling waar duidelijk controverse over is en zorg ervoor dat het iets met een plan te maken heeft. Bijvoorbeeld: Nederland moet alle soldaten terughalen uit Uruzgan. Zo kun je duidelijk voor- en nadelen noemen en is het gemakkelijk je argumententen in te delen in verschillende categoriën (bijvoorbeeld politiek, economisch et cetera).

Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.