Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2004, 19:49
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
als de examenuitslag bekend is bij de school, word je, als het goed is, opgebeld. hoe doen ze dat bij jullie?! bellen ze alleen op als je geslaagd bent? of alleen als je gezakt bent? of bellen ze je in beide gevallen?!
bij ons bellen ze als je gezakt bent, en ze kunnen je tot een uur of 16 bellen, daarna mag je ervanuit gaan dat je geslaagd ben. Maar ik ben dan bang dat het bellen uitloopt en dat ik om 17 uur nog es gebeld word met de mededeling 'ja sorry dat het uitliep maar helaas ben je gezakt'. ofwel, ik zou om 16 uur niet gelijk blij kunnen zijn...

enne, hoe denk je dat je reageert als je geslaagd bent? en hoe als je gezakt bent?
of voor ex-examenkandidaten, hoe reageerden jullie?!
xxx
__________________
Dit is een coole sig.
Advertentie
Oud 02-04-2004, 20:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hoeveel mensen doen er mee met het examen?
Hoeveel procent zakt doorgaans op jouw school?
Hoeveel mensen zijn dat er dan als je die twee getallen combineert?
Denk je dat ze dat aantal niet redden om te bellen voor 16 uur?
Denk je nou nog steeds dat het bellen uit kan lopen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 02-04-2004, 20:12
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Bij ons wordt je gebeld als je gezakt bent. Daar trekken ze een uur per 'stroom' (vmbo/havo/vwo) voor uit.
Maar, vorig jaar zetten ze de examenkandidaten die geslaagd waren op de site van de school zodra ze klaar waren met bellen. Ik had die bekeken, belde een vriendin om te felicitere, die dacht dus dat het de school was!
__________________
Keep on rockin'
Oud 02-04-2004, 20:26
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-04-2004 @ 21:12 :
Hoeveel mensen doen er mee met het examen?
Hoeveel procent zakt doorgaans op jouw school?
Hoeveel mensen zijn dat er dan als je die twee getallen combineert?
Denk je dat ze dat aantal niet redden om te bellen voor 16 uur?
Denk je nou nog steeds dat het bellen uit kan lopen?
ff denken. havo en vwo eindexamenklassen.
havo heeft bij ons 140 ll (ongeveer)
vwo heeft bij ons 85 ll (ongeveer)
totaal 225 (ff snel uit mn hoofd)
hoeveel procent zou er zakken?! weet ik eigenlijk niet?
5% (of is dat teveel?). dan zouden dat 11 ll zijn.
okeej, dat redden ze! thnx
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 02-04-2004, 20:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 02-04-2004 @ 21:26 :
ff denken. havo en vwo eindexamenklassen.
havo heeft bij ons 140 ll (ongeveer)
vwo heeft bij ons 85 ll (ongeveer)
totaal 225 (ff snel uit mn hoofd)
hoeveel procent zou er zakken?! weet ik eigenlijk niet?
5% (of is dat teveel?). dan zouden dat 11 ll zijn.
okeej, dat redden ze! thnx
Meestal zo tussen de 90 en 100% (als je op een redelijke school zit tenminste ). Maar dat moet dus makkelijk lukken voor 16.00 uur, want vaak beginnen ze zo rond 14.00 met bellen.

En om ook even ontopic te reageren: ik weet nog niet hoe ze dat bij ons doen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 02-04-2004, 20:33
Verwijderd
Wij werden sowieso gebeld. Dat vond ik wel fijn want dan wist je het meteen zeker. Allemaal vriendinnen die al gebeld waren, belden mij op mn mobiel en ik was helemaal gestresst omdat ik dacht dat ze op alfabet bellen en ik in het begin sta. Maar uiteindelijk gebeld dat ik geslaagd was, helemaal geweldig. Het was heel lekker weer en ik zat in de tuin met drie telefoons die voortdurend rinkelen en alleen maar lachen en huilen (van blijdschap dus) met iedereen aan de telefoon. Al mijn vriendinnen waren geslaagd dus dat was fijn .
Oud 02-04-2004, 20:46
suikerprinses
Avatar van suikerprinses
suikerprinses is offline
volgens mij bellen ze voor een bepaalde tijd als je gezakt bent.

ik heb al met mn moeder afgesproken dat zij de telefoon opneemt, omdat de kans redelijk groot is dat ik het niet ga halen. als mijn mentor dan zegt dat ie slecht nieuws heeft, denk ik dat ik uit woede de hoorn erop zal gooien.

als ik wel geslaagd ben, bel ik iedereen op, ga ik gillend door de straat rennen, en zal ik janken van blijdschap. en natuurlijk gelijk een feestje geven.
Oud 02-04-2004, 21:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons bellen ze als je gezakt bent tussen 17.00 uur en 18.00 uur. Alleen is mijn mentor zo'n vreselijke verstrooide professor dat ik bang ben dat ie me vergeet te bellen als ik gezakt ben (of hij belt Danielle omdat hij ons altijd door elkaar haalt, Dana en Danielle en overal naast elkaar zitten)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-04-2004, 21:05
Verwijderd
ik heb werkelijk geen flauw idee, moet ik misschien maar eens gaan vragen
Oud 02-04-2004, 21:18
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Wij worden ook alleen maar gebeld als we gezakt zijn, maar ook als je het nog red met een herkansing en je dus nog niet helemaal gezakt bent.
De geslaagden komen na dat uur op de site te staan zodat je het voor de zekerheid nog kan controleren en kan kijken wie er allemaal nog geslaagd zijn enz
De volgende dag gaan we gelijk naar school cijferlijsten halen en eventueel herkansing opgeven.
Als je herkanst wordt je gebeld met je cijfer en of je dan alsnog geslaagd bent. Als je al geslaagd was en je ging gewoon herkansen voor het cijfer wordt je ook met het cijfer gebeld.
En dan de diploma uitreiking
Maar goed, dit vroeg je niet allemaal ofzo
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 02-04-2004, 21:36
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Ik weet niet hoe ze het op mijn school doen, maar ik zorg er in ieder geval voor dat ik niet aanwezig ben wanneer het bewuste telefoontje komt... Mijn mamsie mag de klap voor mij opvangen.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 02-04-2004, 21:48
Verwijderd
Wij werden sowieso gebeld. Eerst de gezakten en daarna de geslaagden. Ik wist eigenlijk al wel dat ik geslaagd was, dus vond het niet heel erg spannend, maar schrok toch wel even toen de telefoon al vrij snel ging. (we konden vanaf 14:00 uur ofzo gebeld worden, en ik werd om 14:10 ofzo gebeld) Gelukkig was het mijn lerares frans met goed nieuws
Oud 02-04-2004, 22:25
Verwijderd
Wij werden alleen gebeld als we gezakt waren. Maar ik wist eigenlijk wel zeker dat ik geslaagd was, dus zo spannend was het niet meer..
Oud 02-04-2004, 22:39
Monica
Avatar van Monica
Monica is offline
Op mijn vorige school werd je alleen gebeld als je gezakt was. Dat was dan 's middags, tussen 12 uur en half 1. Om 10 over 12 kwam mijn moeder met de telefoon aanzetten, omdat ik niet daarbij in de buurt durfde te zitten..

Van deze school weet ik het eigenlijk niet eens. Maar ik denk dat het wel dezelfde methode is.
__________________
This is our last dance.
Oud 02-04-2004, 23:03
Verwijderd
bij ons blijkt het een keer fout gegaan te zijn dus ze bellen iedereen op.. Vind ik ook wel het beste.
Oud 02-04-2004, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Liss schreef op 02-04-2004 @ 22:18 :
De geslaagden komen na dat uur op de site te staan zodat je het voor de zekerheid nog kan controleren en kan kijken wie er allemaal nog geslaagd zijn enz
Dat vind ik wel slim van jouw school
Oud 02-04-2004, 23:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Bij m'n broer kon men tussen 14.00 en 16.00 gebeld worden als je gezakt was en vanaf 16.30 was 't feest op het schoolplein. Alle geslaagden kwamen daarnaar toe en de cijfers hingen op een groot bord.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 03-04-2004, 09:24
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 03-04-2004 @ 00:03 :
bij ons blijkt het een keer fout gegaan te zijn dus ze bellen iedereen op.. Vind ik ook wel het beste.
ja en dan op alfabet zeker
Ads door Google
Oud 03-04-2004, 09:28
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 03-04-2004 @ 10:24 :
ja en dan op alfabet zeker
alsof 1 iemand belt
Oud 03-04-2004, 09:41
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Bij ons op school bellen ze als je gezakt bent tussen 4 en 5 geloof ik. Maar m'n vader werkt op school en hij weet het 's ochtends al, dus hoef ik niet heel de dag in spanning te zitten
Oud 03-04-2004, 09:54
Nuck
Nuck is offline
Bij ons belden ze iedereen, maar eerst de gezakten en daarna de geslaagden. Ik werd rond 11 uur 's ochtends gebeld geloof ik.
__________________
As if!
Oud 03-04-2004, 10:25
Verwijderd
bij ons is het geloof ik zou dat je voor 11 (of 12) uur gebeld word als je gezakt bent en daarna word je gebeld als je geslaagd bent. en altijd worden er natuurlijk mensen voor die tijd gebeld die wel geslaagd zijn
Oud 03-04-2004, 11:06
the tourist
the tourist is offline
Wanneer krijgen jullie de uitslag?

Bij mij op school is het zo dat als je op 18 juni niet voor 12.00 wordt gebeld, je geslaagd bent.
Oud 03-04-2004, 11:36
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
ik geloof dat je gebeld wordt als je gezakt bent, maar ik heb geen id wanneer..

ik zou heel erg raar staan te kijken als ik gezakt was, en weten dat er een fout is gemaakt
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 03-04-2004, 11:37
HowLovely
Avatar van HowLovely
HowLovely is offline
gebeld als je gezakt bent..... voor 12 uur
__________________
...::: buy me some happy :::...
Advertentie
Oud 03-04-2004, 11:50
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 03-04-2004 @ 10:28 :
alsof 1 iemand belt
dan nog
Oud 03-04-2004, 12:12
Silvie
Avatar van Silvie
Silvie is offline
Bij ons bellen ze alleen op als je gezakt bent....
Hmm hoe ik zou reageren als ik geslaagd ben...eerst niet kunnen geloven en huilen van blijdschap denk ik
Oud 03-04-2004, 12:25
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Vorig jaar belden ze iedereen, het jaar ervoor alleen de mensen die gezakt waren. Ik denk dat ze dit jaar weer iedereen bellen. Is wel beter, weet je tenminste waar je aan toe bent (ik bedoel je hebt gehoord dat je geslaagd bent).
Als ik gslaagd ben, dan bel ik iedereen ff op, en vervolgens naar school om cijferlijst op te halen (eerst natuurlijk de vlag buitenhangen).
Oud 03-04-2004, 12:31
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Bij ons werd gebeld toen ik gezakt was. Toen ik mn havo-examen had gedaan en de uitslag bekend werd, ben ik naar een vriendin gegaan. Ik wíst dat er klanten van mn vader zouden bellen, en elke keer die klotetelefoon zou me helemaal gek maken. 10 min na de tijd dat ze zouden bellen werd ik door mn vader op mn mobiel gebeld, ik had een her. Dat is echt verschrikkelijk, voor mij leek op dat moment dat alles voor niets was geweest. Uiteindelijk toch gehaald, maar dat gevoel is zo klote. Hoop dat ik dit jaar niet gebeld word...
Oud 03-04-2004, 13:38
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Bij ons werden alle leerlingen gebeld, als je geslaagd was belde de mentor, was je gezakt of had je een her, dan belde de sectoradjunct. Je wist dus meteen, bij het 'hallo' al of je geslaagd of gezakt was. Best een eng idee. Maar ik kreeg mijn mentor dus ik was geslaagd!
Je hebt trouwens ook scholen (die van mijn neef bijvoorbeeld) waar ze een courier sturen om je de uitslag te brengen. Heeft ook wel wat, vind ik.
__________________
I like to say what I want to say
Oud 03-04-2004, 13:49
Snowtje
Snowtje is offline
Mijn mentrix belt iedereen op, eerst degene die gezakt zijn...dan degene die geslaagd zijn.
Bij de rest van de school word je alleen gebeld als je gezakt bent maar mijn mentrix wil ons niet in spanning laten ofzoiets

Net alsof je niet gespannen bent omdat ze zoiezo belt.....ik weet zeker dat ik ga janken als ik geslaagd ben.....en als ik gezakt ben
__________________
Water is only melted snow............just never SnowBored
Oud 03-04-2004, 14:09
Verwijderd
Citaat:
alpha schreef op 03-04-2004 @ 14:38 :
Bij ons werden alle leerlingen gebeld, als je geslaagd was belde de mentor, was je gezakt of had je een her, dan belde de sectoradjunct. Je wist dus meteen, bij het 'hallo' al of je geslaagd of gezakt was. Best een eng idee. Maar ik kreeg mijn mentor dus ik was geslaagd!
Je hebt trouwens ook scholen (die van mijn neef bijvoorbeeld) waar ze een courier sturen om je de uitslag te brengen. Heeft ook wel wat, vind ik.
Same here.

Tenminste, als ze het sinds afgelopen jaar niet anders doen, maar dat denk ik niet.

*nagelbijtspanning*
Oud 03-04-2004, 16:11
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 02-04-2004 @ 20:49 :
of voor ex-examenkandidaten, hoe reageerden jullie?!
Bij ons zouden ze alleen bellen als je gezakt was...bedachten ze dat het toch wel leuk was om iedereen op te bellen... Gelukkig begint mijn achternaam met de V en stond ik als laatste op de lijst en had ik dus van anderen al gehoord dat ze iedereen aan het bellen waren.

Bij ons belden de klassenmentoren, zoveel viel er dus niet te bellen per persoon, het liep dus ook niet echt uit. Maar goed, omdat er toch niemand thuis was, was ik naar m'n werk gegaan, samen met een meisje dat ook dat jaar examen deed (zat bij mij op school en werkte ook daar), de ander had geen zin, die zat thuis. Toen mijn mentor belde ben ik de wc in gevlucht, omdat het daar lekker rustig was. Hij vertelde ook mijn examencijfers en toen geloofde ik hem niet. Daarna ben ik de wc uit gerend en ben iemand (ik weet niet meer wie, maar een collega iig) om haar nek gevlogen. Omdat Angelique (die schoolgenoot) ook al wist dat ze geslaagd was, hebben ze daarna de taart (andere collega's hadden een taart besteld voor ons ) tevoorschijn gehaald om het te vieren.

Dat was het op de havo, hoe het op de mavo ging weet ik niet meer.
Oud 03-04-2004, 16:43
sdekivit
sdekivit is offline
bij mij op school d8 ik dat ze iedereen opbellen. Vind ik wel beter. Kunnen ze geen fouten maken als ze per ongeluk iemand vergetren zijn te bellen terwijl diegene is gezakt. (dan zou je balen .....)
Oud 03-04-2004, 17:54
Verwijderd
bij ons zouden ze bellen als je niet was geslaagd... van uhm 5 tot 6 ofzo...
naja was ik nie blij mee want dan zit ik daar een fokking uur in de stress.....

kwas toch in de buurt, dus toen ben ik maar ff langs school gegaan...
kwas geslaagd

kwas zo blij en vol ongeloof dak ff een paar tranen moest laten
Oud 03-04-2004, 19:00
desiree1986
desiree1986 is offline
Citaat:
fiepje schreef op 03-04-2004 @ 18:54 :
bij ons zouden ze bellen als je niet was geslaagd... van uhm 5 tot 6 ofzo...
naja was ik nie blij mee want dan zit ik daar een fokking uur in de stress.....

kwas toch in de buurt, dus toen ben ik maar ff langs school gegaan...
kwas geslaagd

kwas zo blij en vol ongeloof dak ff een paar tranen moest laten
Één uur in de stress?? Ik zit dan echt de hele dag in de stress hoor! Ik weet trouwens nog niet wanneer we precies gebeld worden maar dat hoor ik nog wel. Ik denk dat ik dat op dit moment nog even niet hoef te weten..
__________________
say what you like I couldn't care, no one needs you. you're stuck in your own private little neverland..
Ads door Google
Oud 04-04-2004, 08:08
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
wij krijgen een 'officiele brief' op donderdag maar we weten het al op woensdag (dag na de examen) dan moeten we naar school en verteld de klastitularis ons of we door zijn of niet!
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 04-04-2004, 09:21
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik vond het gebeld worden heel vervelend... Alle scholen in de buurt deden dat op donderdag al, dus kon ik op donderdag al bij 2 vriendinnen langs om gebak te eten omdat ze geslaagd waren. En dat terwijl mijn school pas vrijdags zou bellen...
Tussen half 10 en half 11 (of zoiets) kon je gebeld worden, als je gezakt was. Anders kreeg je niets te horen en mocht je 's middags om 2 uur naar school komen om je voorlopige cijferlijst op te halen. Nu had ik niet zo'n grote school, dus toen het half 11 was, wist ik wel dat ik geslaagd was...
Oud 04-04-2004, 10:18
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 04-04-2004 @ 10:21 :
Ik vond het gebeld worden heel vervelend... Alle scholen in de buurt deden dat op donderdag al, dus kon ik op donderdag al bij 2 vriendinnen langs om gebak te eten omdat ze geslaagd waren. En dat terwijl mijn school pas vrijdags zou bellen...
Tussen half 10 en half 11 (of zoiets) kon je gebeld worden, als je gezakt was. Anders kreeg je niets te horen en mocht je 's middags om 2 uur naar school komen om je voorlopige cijferlijst op te halen. Nu had ik niet zo'n grote school, dus toen het half 11 was, wist ik wel dat ik geslaagd was...
hrmz, bij ons doen ze er dus gewoon 2 uur over.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 04-04-2004, 10:39
Saiorse.TK
Avatar van Saiorse.TK
Saiorse.TK is offline
Bij ons op school doen ze alleen bellen als je gezakt bent...
...dat was dus ook bij het examen...en bij alle leerjaren...
...en als je mentor je dan (als enigste geslaagde) belt:
- Met mevr. Dubois...en je bent al praktisch in tranen...
...voelt het eigenlijk niet meer alsof je nog over was...
...maarja, heb me leven gebeterd, en ga het gewoon halen
__________________
Leven Is Een Meervoud Van Lef...
Oud 04-04-2004, 11:24
johnbiezen
johnbiezen is offline
bij ons komen ze langs
Oud 04-04-2004, 14:55
desiree1986
desiree1986 is offline
Dat is toch alleen maar beter? Lekker persoonlijk! En ik heb een aardige mentrix dus die mag ook wel langskomen haha!
__________________
say what you like I couldn't care, no one needs you. you're stuck in your own private little neverland..
Oud 04-04-2004, 14:59
Dynamico
Avatar van Dynamico
Dynamico is offline
Ze bellen voor twaalven als je niet geslaagd bent.
__________________
't Kan verkeren.
Oud 04-04-2004, 16:56
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Wanneer weet je dan eigenlijk of je geslaagd bent of niet?
Ik weet de datum niet eens
Oud 04-04-2004, 17:02
Verwijderd
Citaat:
desiree1986 schreef op 03-04-2004 @ 20:00 :
Één uur in de stress?? Ik zit dan echt de hele dag in de stress hoor! Ik weet trouwens nog niet wanneer we precies gebeld worden maar dat hoor ik nog wel. Ik denk dat ik dat op dit moment nog even niet hoef te weten..
mja owkeej.. kheb ook wel langer in de stress gezeten...
maar ik was er echt van overtuigd dat ik was gezakt enzow
Oud 05-04-2004, 14:03
Myris
Avatar van Myris
Myris is offline
Wij worden alleen gebeld als we gezakt zijn of als we een her moeten doen. Soms willen ze ook wel eens randgevallen bellen, mensen die een 6 nodig hebben en deze dan ook net halen.
__________________
No trees were killed in the creation of this message. However, many electrons were terrible inconvenienced.
Oud 05-04-2004, 14:26
Poesket
Poesket is offline
Vorig jaar werden onze congieres gek van ons gebel of hun het misschien al wisten en toen hebben ze het vroegtijdig op het internet gezet En ik wist het toen al vrij vroeg dus, scheelde een hoop zenuwen
__________________
einde
Oud 05-04-2004, 14:49
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
bij ons werd om 16.00u. een lijst aan het raam van het conciergehok opgehangen met de geslaagden. ik heb geloof ik 6 ellebogen uitgedeeld. maar ik was geslaagd
__________________
they really got us by the nezmins
Oud 05-04-2004, 17:21
light fighter
light fighter is offline
bij ons wordt je hoe dan ook gebeld. Ben je geslaagd dan belt je mentor je op en anders de coordinator. Ik geloof dat ik voor het eerst blij zal zijn om mijn mentrix te spreken nah das ook niet helemaal waar
Oud 05-04-2004, 19:11
Verwijderd
gezakt of herkansing -->voor vier uur gebeld
geslaagd --> niet gebeld en om half vijf op school resultaten halen
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware KPN/HI niet kunnen smsen/bellen??
LW
1 13-03-2011 17:43
Werk, Geld & Recht Mobiel bellen vanuit het buitenland
Daantje_0705
11 18-08-2004 13:01
Eindexamens 2004 Wat doe je in de tussentijd (bij gebeld worden)
WishfulDreaming
42 23-06-2004 00:51
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap CDA wil woningkraak verbieden
Gatara
152 09-11-2003 12:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.