Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2004, 19:19
Revenant
Revenant is offline
Het leeswerk valt op zich wel mee. als ik vergelijk hoeveel ik moet lezen t.a.v. mijn farmacie huisgenoot heb ik duidelijk minder leesstof. De te lezen stof is daarentegen bij vlagen gort en gortdroog...maargoed, het is de toepassing op de praktijk die het interessant maakt Mocht je toevallig hier in Grunn dagje Rechten willen meelopen is dat geen probleem...
__________________
*Only a fool trusts his life to a weapon*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2004, 20:05
Verwijderd
Het nare van rechten is gewoon dat je het pas lekker kunt gaan bestuderen als je al bijna klaar bent
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 21:43
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-10-2004 @ 19:11 :
Boeiend, je kiest gewoon iets en als het je niet bevalt dan stop je. Ik heb ook een keer een foute keus gemaakt, hoewel die zo fout was dat ik na een week al wist dat ik wilde stoppen
Ik win: ik ben na 1,5 dag gestopt
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 22:33
Verwijderd
Citaat:
MoonMonkey schreef op 21-10-2004 @ 22:43 :
Ik win: ik ben na 1,5 dag gestopt
Oke, jij wint Maar ik wist het pas na een week, het heeft nog een week of twee geduurd voordat ik uiteindelijk (samen met een vriendin van me) de knoop doorhakte. Zij is overigens daarna 'gewoon' sociologie gaan studeren en ik rechten, dus toen scheidden onze wegen
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 22:48
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Ja. Ga geen communicatie studeren
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 10:22
Ef
Avatar van Ef
Ef is offline
Waarom geen communicatie?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 10:35
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Omdat de opleiding Communicatie zuigt

Ik heb het zelf anderhalf jaar gedaan, en echt... nee Te makkelijk, en slechte opleiding.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 11:15
Ef
Avatar van Ef
Ef is offline
Whaa ik ga echt twijfelen nu! hehe
Maar wat doe je zoal met communicatie? En wat vond je de minder leuke/goede en betere dingen er aan?
Deed je trouwens universiteit of hbo?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 11:23
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Ik deed HBO.

Leuk: creatieve dingen doen, reclamecampagnes ontwerpen enz, maar dat waren alleen de 'bij-opdrachtjes', er lag geen nadruk op.

Minder leuk: veel economie (het is een HEAO) en tja, ik vond het eigenlijk veel te makkelijk. Ik ben verkeerd voorgelicht.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 13:35
Ef
Avatar van Ef
Ef is offline
Oja volgens mij ben je echt heel afhankelijk van hoe je van te voren ingelicht wordt ja!
Tsja... economie is niet helemaal mijn sterke punt. Wat mij, door de informatie die ik kreeg, leuk leek aan communicatie was inderdaad ook de creatieve dingen, en ook de communicatie tussen mensen... Meer psychologisch eigenlijk.
Deze combinatie sprak me heel erg aan, maarja dat economie is wel echt jammer!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 14:29
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Het is een economische opleiding, en het accent ligt dan ook voornamelijk op economie. Dat je er even rekening mee houdt.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 17:05
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-10-2004 @ 23:33 :
Oke, jij wint Maar ik wist het pas na een week, het heeft nog een week of twee geduurd voordat ik uiteindelijk (samen met een vriendin van me) de knoop doorhakte. Zij is overigens daarna 'gewoon' sociologie gaan studeren en ik rechten, dus toen scheidden onze wegen
Ik wist het eigenlijk al voordat ik ermee begon, maar wilde het niet toegeven Toen ik ermee begon ontdekte ik pas echt dat het een verkeerde keus was.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 23:32
Verwijderd
Op de UM heb je een afstudeerrichting rechtspsychologie
misschien is dat wat?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 10:32
Ef
Avatar van Ef
Ef is offline
waauw! Dat klinkt wel echt als een leuke combinatie!! Wat houd rechtspsychologie in? En wat is de UM?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 10:33
Ef
Avatar van Ef
Ef is offline
Ohhh ik snap het al! Universiteit Maatricht!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Ef schreef op 24-10-2004 @ 11:32 :
waauw! Dat klinkt wel echt als een leuke combinatie!! Wat houd rechtspsychologie in? En wat is de UM?
het is nog allemaal heel nieuw. ik zit nu in het derde jaar en ik heb cognitieve psychologie gekozen, ik heb nu een blok rechtspsychologie.. ik krijg nog een paar blokken, en aan het eind van het jaar moet ik kiezen wat ik wil als Master. Een van die masters is Psychology & Law
Mja, degenen die nu in het derde jaar zitten zijn dus de eersten die deze afstudeerrichting kunnen gaan volgen, dus veel kan ik er ook niet over vertellen..

maar als je meer wil weten over het blok erover dit jaar ofzo, kun je me altijd pm'en of mailen
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 12:00
Ef
Avatar van Ef
Ef is offline
okee echt leuk! Ik wist wel dat zo'n soort combinatie/richting moest kunnen! Het is alleen zó moeilijk om alle mogelijkheden op een rijtje te krijgen! Waarschijnlijk ga ik dit jaar nog wel naar open dagen of op een universiteit of hbo een dagje meelopen.
Dan ga ik zeker vragen naar de rechten-psychologie mogelijkheid!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 12:22
Verwijderd
Rechtspsychologie een nieuwe afstudeerrichting? Dat lijkt me nogal vaag. Iemand als Hans Crombag, emeritus hoogleraar rechtspsychologie aan de Universiteit Maastricht, doceert dat al decennia lang en dan zou er nu pas een afstudeerrichting zijn?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 14:27
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 24-10-2004 @ 13:22 :
Rechtspsychologie een nieuwe afstudeerrichting? Dat lijkt me nogal vaag. Iemand als Hans Crombag, emeritus hoogleraar rechtspsychologie aan de Universiteit Maastricht, doceert dat al decennia lang en dan zou er nu pas een afstudeerrichting zijn?
Cognitieve psychologie bestond tot vorig jaar uit cognitieve ergonomie, onderwijspsychologie en nog iets. Als je meer de rechten kant op wilde moest je keuzevakken volgen, maar nu is er pas de mogelijkheid echt rechtspsychologie als master te doen
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 15:22
Scissorhands
Scissorhands is offline
Kan iemand me vertellen wat ik me precies moet voorstellen bij Rechtspsychologie?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 17:09
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ef schreef op 21-10-2004 @ 19:22 :
ehm studiepunten..?..
Jemig dat soort dingen weet ik ook echt niets van! Hoe kom je daar allemaal achter? Of hoor ik dat nog niet te weten..?
En hoe ben jij/ zijn jullie eigenlijk bij je/jullie keuze voor een opleiding bekomen?
Je krijgt die zaken ook nog allemaal te horen als je met een opleiding begint. Maar het was zoiets bij ons dacht ik:

< dan 30 studiepunten: stufi terugbetalen en een BAS*
30-40 studiepunten: een BAS
40-50 studiepunten: bespreking
50 - 60 studiepunten: over naar het volgende jaar
60 studiepunten: Je hebt je Propedeuse gehaald

BAS = bindend afwijzend studieadvies. En omdat het bindend is moet je dus vertrekken en mag je niet meer (ook niet op een andere school/uni) aan die studie deelnemen. Je bent dan verplicht iets anders te kiezen
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 17:09
Verwijderd
http://www.rechtspsychologie.nl/

3 sec gegoegeld
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 17:59
Sasz
Avatar van Sasz
Sasz is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 22-10-2004 @ 12:23 :
Ik deed HBO.

Leuk: creatieve dingen doen, reclamecampagnes ontwerpen enz, maar dat waren alleen de 'bij-opdrachtjes', er lag geen nadruk op.

Minder leuk: veel economie (het is een HEAO) en tja, ik vond het eigenlijk veel te makkelijk. Ik ben verkeerd voorgelicht.
hoho ff wachten voordat comm. hier helemaal afgekraakt wordt! ik doe ook communicatie en ja je krijgt veel economie. ik studeer in arnhem aan de HAN (hogere school van Arnhem en Nijmegen). ook ik ben verkeerd voorgelicht.
bij ons in Arnhem is het een HEAO opleiding ja, dus heb je veel eco. vooral in t eerste jaar. Maar in Utrecht behoort de opleiding tot de faculteit Journalistiek. Dus hier krijg je veel minder economie. En wat je dan krijgt, heb je gewoon nodig voor later!
Dus als je comm. wilt gaan doen, dan raad ik je aan om voor Utrecht te kiezen, omdat ze hier tijdens de opleiding ook veel meer journalistiek gericht zijn!
(ja ik denk er zelf over om over te stappen naar utrecht)
__________________
droom niet je leven, maar leef je dromen
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 22:49
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
even voor de duidelijkheid: bij de studie communicatiewetenschap (universitair niveau dus) krijg je geen (behalve wat sociale) economie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren HBO Rechten.
Koekenpan
6 15-12-2010 10:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29.