Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2003, 11:28
Verwijderd
Die voor mij even deze 6 vragen in zou willen vullen...

Ik zal mezelf even voorstellen, Ik ben Denise, 16 jaar en volg op het moment het orientatiejaar aan de Hoge school van Amsterdam. Nu heb ik de opdracht gekregen om een sector onderzoek te doen naar de sector onderwijs, waarbij ik onder anderen 2 2e jaars studenten moet interviewen over hun opleiding... in dit geval dus de PABO... Ik heb er al 1 gevonden maar een tweede student is me niet gelukt, dus ik hoop dat er hier iemand is die deze vragen misschien voor mij zou willen beantwoorden... Alvast bedankt...

1. Hoe ben je op het idee gekomen deze opleiding te gaan volgen?

2. Wat zijn de leuke kanten van de opleiding?

3. Wat zijn de minder leuke kanten van de opleiding?

4. Is de opleiding zoals je verwachtte?

5. Hoeveel uur per week besteed je aan je studie?

6. Wat zou er volgens jou nog verbeterd kunnen worden aan deze opleiding?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2003, 11:29
Verwijderd
Ik ben een ex-tweede-jaars pabo-student...is dat ook goed?

Laatst gewijzigd op 28-09-2003 om 11:32.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 11:36
Verwijderd
Dat is prima
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 11:43
Verwijderd
1. Hoe ben je op het idee gekomen deze opleiding te gaan volgen?
Ik wilde zolang ik me kan herinneren al 'juf' worden. Ik heb eerste een half jaar de lerarenopleiding Duits gedaan, maar ben daarna toch overgestapt naar de pabo.

2. Wat zijn de leuke kanten van de opleiding?
Het werken met kinderen en het brede van de opleiding. Je doet niet één ding, je doet (bijna) alles. Sommige dingen zijn minder leuk, maar er zit dus vrijwel altijd wel iets tussen wat wel leuk is. Bij sommige vakken had ik zelfs niet het idee dat ik huiswerk zat te maken (bv. tekenen en handvaardigheid), ik zag het dan meer als bezig zijn met m'n hobby's dan met school.

3. Wat zijn de minder leuke kanten van de opleiding?
Het is heel erg veel...veel huiswerk, veel projecten, veel stage, enz. enz. enz. Eigenlijk wel eens een beetje teveel. Zeker als je niet op schema loopt ed, dan red je het gewoon niet. (Gelukkig besefte ik dat maar al te goed. ) De combinatie van en theoretische vakken en een project en stage is soms echt veel te veel.

4. Is de opleiding zoals je verwachtte?
Ja.

5. Hoeveel uur per week besteed je aan je studie?
Veel. Ik vind (vond dus ) het erg leuk, ik besteed er gewoon ontzettend veel tijd aan, soms zelfs teveel. Ik doe dingen ook gerust een paar keer over, als ik vind of denk dat het nog niet goed is (of als ik het zelf nog niet goed vind).

6. Wat zou er volgens jou nog verbeterd kunnen worden aan deze opleiding?
Een blok met of theoretische vakken (en dus tentamens) of een project. Stage erbij is altijd leuk natuurlijk. Maar en en en is (veel) te veel. Ik weet alleen wel dat dit ook per school wel verschilt. Verder betere begeleiding, het mentoraat ed is echt bagger. Maar ook dat zal per school en per mentor verschillen.
Verder het liefst docenten uit de praktijk, die dus ook weten hoe het er op de bsaisschool aan toe gaat en die de theorie uit hun lessen goed kunnen koppelen aan de praktijk.

Zo iets?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 11:51
Verwijderd
SUPER!!! echt heel erg bedankt Nog een vraagje... Zou ik misschine een foto van je erbij mogen plaatsen? of heb je dat liever niet? Ik meot er namelijk ook een presentatie over geven en ik heb een hele fotoreportage gemaakt van alles wat ik gedaan heb en mensen die ik geinterviewd heb...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 11:59
Verwijderd
Citaat:
niesssah schreef op 28-09-2003 @ 12:51:
SUPER!!! echt heel erg bedankt Nog een vraagje... Zou ik misschine een foto van je erbij mogen plaatsen? of heb je dat liever niet? Ik meot er namelijk ook een presentatie over geven en ik heb een hele fotoreportage gemaakt van alles wat ik gedaan heb en mensen die ik geinterviewd heb...
Ik vind het prima. Wat voor soort foto wil je? (D'r staat er iig wel één in m'n fotoboek hier op s.com, maar die is wel een beetje vaag ed. )
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 12:14
Verwijderd
Haha, naja, maakt niet zoveel uit, als het maar een foto van jou is eecht 38 jaar was? mag ik vragen hoe oud je dan wel betn want dat moet ik er ook bij vermelden

En als ik het goed begrijp bent je nu gestopt met de PABO? mag ik vragen waarom? is misschien ook wel interessant om te vermelden
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 12:20
Verwijderd
Citaat:
niesssah schreef op 28-09-2003 @ 13:14:
Haha, naja, maakt niet zoveel uit, als het maar een foto van jou is eecht 38 jaar was? mag ik vragen hoe oud je dan wel betn want dat moet ik er ook bij vermelden

En als ik het goed begrijp bent je nu gestopt met de PABO? mag ik vragen waarom? is misschien ook wel interessant om te vermelden
Ik ben geen 38, maar 21.

Ik ben gestopt omdat ik het qua gezondheid (fibromyalgie en cvs) niet redde om de hele dag een klas te draaien...middenbouw en bovenbouw gaat op zich nog wel, maar kleuters niet. En zeker niet als ze en theoretische vakken en projecten en stage bij elkaar proppen ed.

Nu doe ik pedagogiek, want ik wil wel met kinderen werken. Misschien dat ik de pabo later nog af ga maken (in deeltijd, das toch rustiger ed).
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 12:29
Verwijderd
Dat is allemaal heel duidelijk... heel erg bedankt voor je medewerking
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 12:30
Verwijderd
en ik krijg net je foto's binnen Thank joe
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 12:33
Verwijderd
Graag gedaan.

Succes iig!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19.