Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2005, 19:27
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 19-06-2005 @ 20:25 :
Men heeft dan een dienst van hen nodig, terwijl ik bij mij mensen een dienst moet aanbieden die 9 van de 10 keer door mensen als overbodig wordt gezien. Daar zit het verschil.
Dus of dat werk nou door een allochtoon wordt gedaan of door een autochtoon, maakt geen kont uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2005, 19:32
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 19-06-2005 @ 20:25 :
Men heeft dan een dienst van hen nodig, terwijl ik bij mij mensen een dienst moet aanbieden die 9 van de 10 keer door mensen als overbodig wordt gezien. Daar zit het verschil.
Ja, wanneer kappen dat soort bedrijven nou eens met mensen lastigvallen met volstrekt overbodige zaken? Het is gewoon pure telefoonterreur.

En met het woordje 'terreur' zijn we weer terug op het onderwerp, autochtone Amsterdamse scholieren die worden geterroriseerd door radicaliserende Turkse en Marokkaanse schoolgenootjes.

Ik vind het schitterend, eerst geven ze hun eigen groep een flink negatief imago, en dan gaan ze later klagen dat ze zo'n slecht imago hebben. en dat ze niet weten hoe dat nou komt.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 19:53
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-06-2005 @ 20:27 :
Dus of dat werk nou door een allochtoon wordt gedaan of door een autochtoon, maakt geen kont uit.
Jawel hoor, want de 1 van de 10 keer, moeten mensen het toch van vertrouwen hebben
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 19:54
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 19-06-2005 @ 20:32 :
Ja, wanneer kappen dat soort bedrijven nou eens met mensen lastigvallen met volstrekt overbodige zaken? Het is gewoon pure telefoonterreur.
Ehm 87% van de Nederlandse bevolking heeft geen idee hoe hij financieel gesteld is op zn 65ste. Een gratis pensioen analyse lijkt me dan uitermate geschikt, dus laat dat tereur eens zitten wil je
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 20:43
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Glory Days schreef op 19-06-2005 @ 20:26 :
Drenthe<3 Klazienaveen<3
klazienaveen omg
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 20:45
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Glory Days schreef op 19-06-2005 @ 20:26 :
Drenthe<3 Klazienaveen<3
Dat is hier vlakbij.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 00:28
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-06-2005 @ 20:09 :
OMDAT HET KUTMARROKANEN ZIJN!!!

Geen kutlibanezen, geen kutijslanders, geen kutverweggistannezen, maar kut marrokanen!!!

En ik zeg niet dat alle Marokkanen kutmarokkanen zijn, en ik zeg niet dat ik het niet erg had gevonden als het kutnederlanders waren geweest. Maar laten we het beestje gewoon bij de naam noemen.

Ik word er zo ziek van dat niemand van jou ooit ook maar een greintje van terechte kritiek mag hebben op allochtonen.
Toch heeft ze wel gelijk. Het zijn meestal marokkanen. Het erbij zetten is een beetje overdone.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 00:29
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Zaina schreef op 20-06-2005 @ 01:28 :
Toch heeft ze wel gelijk. Het zijn meestal marokkanen. Het erbij zetten is een beetje overdone.
Het zijn gewoon de feiten en die mogen gegeven worden.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 00:40
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Nietzman schreef op 20-06-2005 @ 01:39 :
Oh whooptie fucking doo.

Het gaat dus daadwerkelijk over één school waar de verhoudingen permanent verstoord zijn, en dan gaat het ook nog eens over een groep Antilliaanse en Surinaamse meisjes, en helemaal niet over evil witches met hoofddoekjes die hier komen om onze kinderen op te eten.

Wat een storm in een glas water zeg.

Maar goedzo hoor Telegraaf, lul het volk maar weer bang.
Soms vraag ik me af of de Telegraaf-redactie niet gewoon betaald wordt door Wilders.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 00:42
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-06-2005 @ 01:40 :
Soms vraag ik me af of de Telegraaf-redactie niet gewoon betaald wordt door Wilders.
Je moet me natuurlijk niet quoten als ik mijn reactie weghaal om even aan te passen. :').

Maargoed, in origine terug:

Oh whooptie fucking doo.

Het gaat dus daadwerkelijk over school waar de verhoudingen permanent verstoord zijn, en dan gaat het ook nog eens over een groep Antilliaanse en Surinaamse meisjes, en helemaal niet over evil witches met hoofddoekjes die hier komen om onze kinderen op te eten.

Wat een storm in een glas water zeg.

Maar goedzo hoor Telegraaf, lul het volk maar weer bang.

Laatst gewijzigd op 20-06-2005 om 00:48.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 00:43
DMC
DMC is offline
Dat mensen hier die telegraaf crap nog serieus nemen...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 00:47
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
DMC schreef op 20-06-2005 @ 01:43 :
Dat mensen hier die telegraaf crap nog serieus nemen...
Het is net SBS6, maar dan op papier.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 10:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ach, allochtone jongeren die hun eigen kutleven afreageren op anderen, what else is new?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-06-2005 @ 20:09 :
OMDAT HET KUTMARROKANEN ZIJN!!!

Geen kutlibanezen, geen kutijslanders, geen kutverweggistannezen, maar kut marrokanen!!!
Aangezien de meerderheid gewoon de nederlandse nationaliteit heeft zijn in het defacto kutnederlanders
Citaat:
En ik zeg niet dat alle Marokkanen kutmarokkanen zijn, en ik zeg niet dat ik het niet erg had gevonden als het kutnederlanders waren geweest. Maar laten we het beestje gewoon bij de naam noemen.
Daar ben ik me van bewust, rustig maar hoor Het gaat gewoon om de term. Die is denigerend voor een hele bevolkingsgroep
Citaat:
Ik word er zo ziek van dat niemand van jou ooit ook maar een greintje van terechte kritiek mag hebben op allochtonen.
Alsof hun afkomst er wat toe doet. Ik beoordeel mensen op hun daden. Dus wat een misplaatste opmerking.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 13:39
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
S. schreef op 20-06-2005 @ 13:04 :
Aangezien de meerderheid gewoon de nederlandse nationaliteit heeft zijn in het defacto kutnederlanders
Toch grappig dat ze zichzelf wel altijd in de eerste plaats als Marokkanen zien en dan pas als Nederlanders. Dus niet zo raar dat wij ze dan ook 'kutmarokkaantjes' noemen (met dank aan Rob Oudkerk, trouwens).

Citaat:
Daar ben ik me van bewust, rustig maar hoor Het gaat gewoon om de term. Die is denigerend voor een hele bevolkingsgroep
Ja, dat is altijd een goed excuus om sommige feiten maar te verzwijgen.

Citaat:
Alsof hun afkomst er wat toe doet. Ik beoordeel mensen op hun daden. Dus wat een misplaatste opmerking.
Blijft het een feit dat er heel wat allochtone jongeren zijn die rotzooi trappen en statistisch gezien zijn dit er meer dan autochtone jongeren, dus dat mag best wel eens gezegd worden. Alleen jij wilt dat altijd wegmoffelen onder het mom van 'afkomst doet er niet toe'.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-06-2005 @ 14:39 :
Toch grappig dat ze zichzelf wel altijd in de eerste plaats als Marokkanen zien en dan pas als Nederlanders. Dus niet zo raar dat wij ze dan ook 'kutmarokkaantjes' noemen (met dank aan Rob Oudkerk, trouwens).
Let op je taalgebruik: altijd ? Hoe kom je daarbij? Heb je onderzoek gedaan? Ikzelf ken een heleboel Nederlandse Marokkanen. Zij zien zichzelf in eerste plaats als moslims en daarna als Nederlandse Marokkanen.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-06-2005 @ 14:39 :
Ja, dat is altijd een goed excuus om sommige feiten maar te verzwijgen.
Hoezo excuus? Het wérkt gewoon denigerend. Als constant wordt geroepen dat Marokkanen niet deugen, lijkt het me niet zo gek dat ze zich in het slachtofferhoekje gedrukt voelen om zo, in plaats van mee te denken en te zoeken naar oplossingen, zij in de eerste plaats gedwongen worden het gedrag van enkelinge drop-outs te moeten rechtvaardigen of verantwoording daarvoor af te moeten leggen.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-06-2005 @ 14:39 :
Blijft het een feit dat er heel wat allochtone jongeren zijn die rotzooi trappen en statistisch gezien zijn dit er meer dan autochtone jongeren, dus dat mag best wel eens gezegd worden. Alleen jij wilt dat altijd wegmoffelen onder het mom van 'afkomst doet er niet toe'.
Dat wil ik helemaal niet . Ik wil alleen dat we realistisch blijven en verder kijken. Én dan wordt het nu benoemd, wat nu? Winnen we hier iets mee? Nee, volgens mij niet. Het heeft eerder een averechtse werking. Een remmende werking om iets te maken van deze multiculturele samenleving.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 14:05
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-06-2005 @ 14:39 :
Toch grappig dat ze zichzelf wel altijd in de eerste plaats als Marokkanen zien en dan pas als Nederlanders. Dus niet zo raar dat wij ze dan ook 'kutmarokkaantjes' noemen (met dank aan Rob Oudkerk, trouwens).
dat wij -zij gedenkt, komt me nu toch echt de strot uit. We zijn allemaal nederlanders, punt.

Laatst gewijzigd op 20-06-2005 om 14:17.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 14:17
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
S. schreef op 20-06-2005 @ 15:02 :
Let op je taalgebruik: altijd ? Hoe kom je daarbij? Heb je onderzoek gedaan? Ikzelf ken een heleboel Nederlandse Marokkanen. Zij zien zichzelf in eerste plaats als moslims en daarna als Nederlandse Marokkanen.
Nou, alleen al de heibel die er gemaakt wordt over de plannen van Verdonk om mensen nog maar één nationaliteit te geven, geeft al aan dat men in de eerste plaats zichzelf als Marokkaan ziet. En je zegt het zelf al: ze zien zichzelf als Nederlandse Marokkanen, en niet als Nederlanders.

Citaat:
Hoezo excuus? Het wérkt gewoon denigerend. Als constant wordt geroepen dat Marokkanen niet deugen, lijkt het me niet zo gek dat ze zich in het slachtofferhoekje gedrukt voelen om zo, in plaats van mee te denken en te zoeken naar oplossingen, zij in de eerste plaats gedwongen worden het gedrag van enkelinge drop-outs te moeten rechtvaardigen of verantwoording daarvoor af te moeten leggen.
Nee, ze kruipen in die slachtofferrol omdat dat veel makkelijker is. 'Ze discrimineren mij, nou ben ik klein en zielig'. In plaats van hard te werken om te laten zien dat men wél iets kan presteren, gaan ze rotzooi trappen en wijzen dan achteraf op de stoute autochtonen die hen het leven toch zo zuur hebben gemaakt. Terwijl iedereen weet dat met de term 'kutmarokkaantjes' heus niet alle Marokkanen bedoeld wordt.

Citaat:
Dat wil ik helemaal niet . Ik wil alleen dat we realistisch blijven en verder kijken. Én dan wordt het nu benoemd, wat nu? Winnen we hier iets mee? Nee, volgens mij niet. Het heeft eerder een averechtse werking. Een remmende werking om iets te maken van deze multiculturele samenleving.
Zoals ik hierboven al heb gezegd ligt het niet aan naamgeving, maar aan houding en inzet.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 14:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 20-06-2005 @ 15:05 :
dat wij -zij gedenkt, komt me nu toch echt de strot uit. We zijn allemaal nederlanders, punt.
Vertel dat die types die terreur zaaien op school omdat ze het allemaal te westers vinden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-06-2005 @ 15:17 :
Nou, alleen al de heibel die er gemaakt wordt over de plannen van Verdonk om mensen nog maar één nationaliteit te geven, geeft al aan dat men in de eerste plaats zichzelf als Marokkaan ziet. En je zegt het zelf al: ze zien zichzelf als Nederlandse Marokkanen, en niet als Nederlanders.
Jongen, je begrijpt de acherliggende gedachte hiervan niet. Mensen met een dubbele nationaliteit willen niet zeggen dat ze zich eerder Marokkaans voelen dan Nederlands. Hierbij gaat het om bijv. vakanties. Zoals je weet hebben Marokkanen vele familieleden in Marokko achtergelaten. Een regelmatige bezoek aan land van herkomst is dan wel zo gepast. Maar om Marokko in te komen met enkel een Nederlands paspoort is erg lastig. Óf je dient een visum aangevraagd te hebben (dit kan maanden duren), of je wordt uuu-ren bij de douane vastgehouden en ondervraagd. Terwijl je dit probleem niet hebt met een dubbele nationalteit. Je gaat Marokko in met je Marokkaanse paspoort en je verlaat Marokko met je Nederlands paspoort. Hierbij gaat het om gemak en niet om verbondenheid met het land. Daarnaast is dat heibel onstaan omdat de Marokkaanse overheid Marokkanen overal ter wereld als Marokkaan blijft beschouwen, iets waar onze Verdonk tegen is.
En om terug te komen op dat laatste punt van je, het blijven allochtonen hé. Hun ouders zijn in een ander land geboren. Dus zijn de kinderen Nederlandse Marokkanen en wellicht kunnen we hun kinderen dan weer Nederlanders noemen.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-06-2005 @ 15:17 :
Nee, ze kruipen in die slachtofferrol omdat dat veel makkelijker is. 'Ze discrimineren mij, nou ben ik klein en zielig'. In plaats van hard te werken om te laten zien dat men wél iets kan presteren, gaan ze rotzooi trappen en wijzen dan achteraf op de stoute autochtonen die hen het leven toch zo zuur hebben gemaakt. Terwijl iedereen weet dat met de term 'kutmarokkaantjes' heus niet alle Marokkanen bedoeld wordt.
Wie is iedereen? Kijk, van jou is het wel duidelijk dat je het over die ene Marokkanen hebt dat probleemgedrag vertoont, maar velen menen toch echt wel wat tegen Marokkanen te hebben. (Zo'n mediabericht kan dat alleen verergeren) Er zijn ook vele goedwillende Marokkanen, en dat wordt niet zo breed uitgemeten in media. Niet zo gek natuurlijk, want media is op sensatie uit, dat recht hebben zij weer op hun beurt ook. Wij moeten ons daarbij neerleggen en leren te relativeren . En generaliseren is helemaal niet gepast. Dat is zoo fout.

Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-06-2005 @ 15:17 :

Zoals ik hierboven al heb gezegd ligt het niet aan naamgeving, maar aan houding en inzet.
Is hier onderzoek naar gedaan? Zoja, dan zou ik dat onderzoek wel willen lezen. Zonee, houd dan aub op met suggesties.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 14:48
Verwijderd
Probleemgedrag van Marokkaanse jeugd wetenschappelijk onderzocht

Er is te weinig bekend over de oorzaken van probleemgedrag van Marokkaanse kinderen. Leerkrachten rapporteren veel gedragsproblemen bij Marokkaanse jeugdigen, terwijl Marokkaanse jongeren en hun ouders veel minder gedragsproblemen zien. Gonneke Stevens die op woensdag 17 november 2004 aan de Erasmus Universiteit Rotterdam promoveert op Mental health in Moroccan youth in the Netherlands pleit in haar conclusies voor vervolgonderzoek.

Stevens heeft onderzocht hoe vaak emotionele problemen en gedragsproblemen voorkomen onder Marokkaanse kinderen van vier tot en met achttien jaar en welke factoren hierop van invloed zijn. Hiervoor heeft zij ongeveer vierhonderd Marokkaanse kinderen en achthonderd ouders in Rotterdam en Den Haag geïnterviewd en 550 leerkrachten een vragenlijst laten invullen.
Marokkaanse kinderen blijken zich over het algemeen meer dan hun ouders verbonden te voelen met Nederlanders. De binding met Marokkanen is bij jongeren even groot als bij hun ouders. Jongeren die een sterke binding hebben met Marokkanen en weinig binding met Nederlanders hebben niet meer emotionele en gedragsproblemen dan jongeren die een sterke binding hebben met zowel Marokkanen als Nederlanders. Marokkaanse meisjes die zich gemiddeld verbonden voelen met Nederlanders en Marokkanen lopen veel risico op conflicten met de ouders, wat leidt tot emotionele en gedragsproblemen. Risicofactoren en beschermende factoren voor probleemgedrag blijken grotendeels dezelfde te zijn als voor Nederlandse kinderen. Zo vertonen kinderen die van hun ouders regelmatig affectie ontvangen relatief weinig emotionele en gedragsproblemen. Kinderen die veel worden gestraft vertonen juist veel emotionele en gedragsproblemen.
Opvallend is ook de conclusie dat jeugdigen die veel discriminatie ervaren relatief veel emotionele en gedragsproblemen hebben. Jeugdigen die zich betrokken voelen bij het moslimgeloof hebben niet meer gedragsproblemen. Integendeel, deze jongeren hebben iets minder risico op gedragsproblemen.

Het onderzoek is uitgevoerd door de afdeling Kinder- en Jeugdpsychiatrie van het Erasmus MC-Sophia Kinderziekenhuis. De conclusies vormen een belangrijke aanzet tot meer noodzakelijk onderzoek op dit terrein. Bovendien biedt het handvatten om probleemgedrag bij Marokkaanse kinderen te voorkómen of aan te pakken.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 14:50
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
ach et zijn gewoon een stel pubers. dat ze antiwesten zijn enzo zeggen ze altijd met een ipod in hun zak met beukende hiphop erop gepleurd
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 14:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ach, voor het beleid zal het een worst zijn wat ze zich voelen, waarom, en wie, dit moet aangepakt worden, als het verband houd met afkomst, dan moet dat mee genomen worden in de oplossing, of het nu turken, marrokanen, surinamers, nederlanders, limburgers, of voor mijn part inuit zijn.

(hoewel we die Limburgers... )
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 15:05
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
S. schreef op 20-06-2005 @ 15:46 :
En om terug te komen op dat laatste punt van je, het blijven allochtonen hé. Hun ouders zijn in een ander land geboren. Dus zijn de kinderen Nederlandse Marokkanen en wellicht kunnen we hun kinderen dan weer Nederlanders noemen.
Blijft het feit dat blijkbaar veel allochtonen zich niet verbonden voelen met de Nederlandse samenleving.

Citaat:
Wie is iedereen? Kijk, van jou is het wel duidelijk dat je het over die ene Marokkanen hebt dat probleemgedrag vertoont, maar velen menen toch echt wel wat tegen Marokkanen te hebben. (Zo'n mediabericht kan dat alleen verergeren) Er zijn ook vele goedwillende Marokkanen, en dat wordt niet zo breed uitgemeten in media. Niet zo gek natuurlijk, want media is op sensatie uit, dat recht hebben zij weer op hun beurt ook. Wij moeten ons daarbij neerleggen en leren te relativeren . En generaliseren is helemaal niet gepast. Dat is zoo fout.
Nee, media hebben geen belang bij goed nieuws. Goed nieuws is niet interessant. 'Goed nieuws is geen nieuws', om het spreekwoord maar eens om te draaien. Natuurlijk zijn er media die alles met veel bombarie opblazen tot onredelijke proporties. Denk aan SBS6 en De Telegraaf. Maar ook de Volkskrant en de NOS berichten over problemen met allochtonen. Moeten we dat dan maar niet meer brengen omdat sommige allochtonen zich dan gediscrimineert voelen?

Citaat:
Is hier onderzoek naar gedaan? Zoja, dan zou ik dat onderzoek wel willen lezen. Zonee, houd dan aub op met suggesties.
Alles wat niet in jouw straatje past is suggestie volgens jou. Maar het is gewwon common knowledge.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-06-2005 @ 16:05 :
Blijft het feit dat blijkbaar veel allochtonen zich niet verbonden voelen met de Nederlandse samenleving.
Waaruit blijkt dit dan? Welk bron ondersteunt dit punt?
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-06-2005 @ 16:05 :
Nee, media hebben geen belang bij goed nieuws. Goed nieuws is niet interessant. 'Goed nieuws is geen nieuws', om het spreekwoord maar eens om te draaien. Natuurlijk zijn er media die alles met veel bombarie opblazen tot onredelijke proporties. Denk aan SBS6 en De Telegraaf. Maar ook de Volkskrant en de NOS berichten over problemen met allochtonen. Moeten we dat dan maar niet meer brengen omdat sommige allochtonen zich dan gediscrimineert voelen?
Nee, helemaal niet. Dit beweer ik ook niet. Maar wat ik vind is dat we ons moeten afvragen waarom het bij bepaalde groepjes zo fout gaat. Wáár gaat het fout, wáárom gaat het fout? Wat kunnen we d'r aan doen? Wat kunnen, goedwillende Marokkanen, hieraan doen? Marokkanen in dit proces mee laten denken, dialoog aangaan om zo de áfstanden' proberen te verkleinen.- copyright Cohen. Dus niet óver ze discussieren, maar mét Marokkanen.

Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-06-2005 @ 16:05 :
Alles wat niet in jouw straatje past is suggestie volgens jou. Maar het is gewwon common knowledge.
Ik kan moeilijk iets aannemen wat niet ondersteund wordt door een redelijke bron.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 15:21
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
S. schreef op 20-06-2005 @ 16:16 :
Waaruit blijkt dit dan? Welk bron ondersteunt dit punt?
Common knowleedge. Zet eens een tv aan. Lees eens een krant.

Citaat:
Nee, helemaal niet. Dit beweer ik ook niet. Maar wat ik vind is dat we ons moeten afvragen waarom het bij bepaalde groepjes zo fout gaat. Wáár gaat het fout, wáárom gaat het fout? Wat kunnen we d'r aan doen? Wat kunnen, goedwillende Marokkanen, hieraan doen? Marokkanen in dit proces mee laten denken, dialoog aangaan om zo de áfstanden' proberen te verkleinen.- copyright Cohen. Dus niet óver ze discussieren, maar mét Marokkanen.
Cohen is ook een slappe zakkenwasser zonder maar enige daadkracht. In principe ben ik het ermee eens, maar het tuig dat in zijn vrije tijd graag bushokjes in de fik steekt, is niet echt bereidt tot een dialoog op niveau met burgemeester Cohen.

Citaat:
Ik kan moeilijk iets aannemen wat niet ondersteund wordt door een redelijke bron.
En toch kan je probleemloos aannemen dat er zoveel goedwillende allochtonen zijn die hard hun best doen op hun opleiding. Daar heb je ook geen cijfers voor. Maar ik neem het wel aan. Common knowledge.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-06-2005 @ 16:21 :
Common knowleedge. Zet eens een tv aan. Lees eens een krant.
Zoals je zélf al aan de kaak stelde: media is niet altijd even 'objectief'. Dat zij aanhalen wat ze duidelijk willen maken is niets nieuws (sensatie), maar dat betekent niet dat de meerderheid van de Marokkanen in Nederland zo denkt. (Jij doet namelijk overkomen alsof de meerderheid zo denkt, of in ieder geval velen) Heb je het onderzoek gelezen wat ik daarnet postte over de verbondenheid van de Marokkaanse jeugd met Nederlanders?
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-06-2005 @ 16:21 :
Cohen is ook een slappe zakkenwasser zonder maar enige daadkracht. In principe ben ik het ermee eens, maar het tuig dat in zijn vrije tijd graag bushokjes in de fik steekt, is niet echt bereidt tot een dialoog op niveau met burgemeester Cohen.
Daarvoor dienen we ons dan open te stellen. En gelukkig kan Cohen dat prima. Hij doet z'n best.

Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-06-2005 @ 16:21 :

En toch kan je probleemloos aannemen dat er zoveel goedwillende allochtonen zijn die hard hun best doen op hun opleiding. Daar heb je ook geen cijfers voor. Maar ik neem het wel aan. Common knowledge.
Beetje makkelijk zo.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 15:34
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
S. schreef op 20-06-2005 @ 16:29 :
Zoals je zélf al aan de kaak stelde: media is niet altijd even 'objectief'. Dat zij aanhalen wat ze duidelijk willen maken is niets nieuws (sensatie), maar dat betekent niet dat de meerderheid van de Marokkanen in Nederland zo denkt. (Jij doet namelijk overkomen alsof de meerderheid zo denkt, of in ieder geval velen) Heb je het onderzoek gelezen wat ik daarnet postte over de verbondenheid van de Marokkaanse jeugd met Nederlanders?
Ja, en ik vind het onderzoek te kleinschalig om er direct conclusies aan te verbinden. Ook wat er gezegd wordt over meisjes vind ik niet bepaald hoopgevend.

Citaat:
Beetje makkelijk zo.
Nee, schat, dat heet informatie binnenkrijgen en verwerken en dat later herinneren.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-06-2005 @ 16:34 :
Ja, en ik vind het onderzoek te kleinschalig om er direct conclusies aan te verbinden. Ook wat er gezegd wordt over meisjes vind ik niet bepaald hoopgevend.
Het schept wel een duidelijk beeld. En ja, dat heeft weer met de ouders te maken die weinig tot niet geintegreerd zijn. (Dat heeft weer te maken met hun verleden)
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-06-2005 @ 16:34 :
Nee, schat, dat heet informatie binnenkrijgen en verwerken en dat later herinneren.
Ach, we gaan allemaal anders om met feiten.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 21:46
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
T_ID schreef op 20-06-2005 @ 15:36 :
Vertel dat die types die terreur zaaien op school omdat ze het allemaal te westers vinden.
Goed begin begint bij jezelf
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 00:26
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Kinderen. Word vanzelf minder als de hormonen uitgeraast zijn.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 12:27
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Schoonebeek

Verder vind ik dit onderzoek subjectief dus onzin.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 12:31
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
I pity the fools
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 14:53
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
als een moslim ergens voor staat, dient hij daar voor te gaan.

gelukkig zijn we in nederland van dat 'nederland is een christelijke natie' af.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 15:19
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 21-06-2005 @ 15:53 :
gelukkig zijn we in nederland van dat 'nederland is een christelijke natie' af.
Was dat maar waar.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 15:55
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
als het dan volgens jullie allemaal toch duidelijk is dat die lui zich niet gedragen als moslims, maar zich alleen zo noemen, waarom wordt er dan nog commentaar op godsdiensten gegeven in dit topic? Als ze op een degelijke manier een willekeurige godsdienst aan hadden gehangen, gedroegen ze zich mijns inziens niet zo (heb uw naaste lief enzo). als je zegt: ze zijn geen echte moslims, oid, ga dan niet op moslims schelden. noem ze dan 2e generatie allochtonen, hangjongeren of onopgevoed tuig oid.

sorry
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 15:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
JaJ schreef op 21-06-2005 @ 16:55 :
als het dan volgens jullie allemaal toch duidelijk is dat die lui zich niet gedragen als moslims, maar zich alleen zo noemen, waarom wordt er dan nog commentaar op godsdiensten gegeven in dit topic? Als ze op een degelijke manier een willekeurige godsdienst aan hadden gehangen, gedroegen ze zich mijns inziens niet zo (heb uw naaste lief enzo). als je zegt: ze zijn geen echte moslims, oid, ga dan niet op moslims schelden. noem ze dan 2e generatie allochtonen, hangjongeren of onopgevoed tuig oid.

sorry
waarschijnlijk omdat ze zichzelf vaak/vaker identificeren met moslim-zijn.

ook al gedragen ze zich niet zo.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 15:59
Arcades
Avatar van Arcades
Arcades is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 21-06-2005 @ 01:26 :
Kinderen. Word vanzelf minder als de hormonen uitgeraast zijn.
Punt is dat dr dan weer n hele nieuwe generatie ***marokkanen klaarstaat om ons het leven zuur te maken...
__________________
Tonight I might meet my next ex-wife
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 12:38
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Arcades schreef op 21-06-2005 @ 16:59 :
Punt is dat dr dan weer n hele nieuwe generatie ***marokkanen klaarstaat om ons het leven zuur te maken...
pfft, ik ben alleen nog maar door blanken van mijn fiets getrapt, en aan hen komt ook geen eind.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 15:05
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
JaJ schreef op 21-06-2005 @ 16:55 :
als het dan volgens jullie allemaal toch duidelijk is dat die lui zich niet gedragen als moslims, maar zich alleen zo noemen, waarom wordt er dan nog commentaar op godsdiensten gegeven in dit topic?
Omdat het belachelijk is het bestaan van dingen te ontkennen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 19:18
Verwijderd
Citaat:
JaJ schreef op 22-06-2005 @ 13:38 :
pfft, ik ben alleen nog maar door blanken van mijn fiets getrapt, en aan hen komt ook geen eind.
Toch is de kans dat je door een blanke van je fiets wordt getrapt kleiner dan dat je door een allochtoon er vanaf wordt getrapt.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 19:31
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
S. schreef op 20-06-2005 @ 16:16 :
Waaruit blijkt dit dan? Welk bron ondersteunt dit punt?
Nee, helemaal niet. Dit beweer ik ook niet. Maar wat ik vind is dat we ons moeten afvragen waarom het bij bepaalde groepjes zo fout gaat. Wáár gaat het fout, wáárom gaat het fout? Wat kunnen we d'r aan doen? Wat kunnen, goedwillende Marokkanen, hieraan doen? Marokkanen in dit proces mee laten denken, dialoog aangaan om zo de áfstanden' proberen te verkleinen.- copyright Cohen. Dus niet óver ze discussieren, maar mét Marokkanen.
Ja leuk, maar geef jij eens een voorstel dan? Wat móeten we doen?

En dat cheerleaden tegen Juno moet je echt nalaten, dat weet je best.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 19:42
LiqqY
LiqqY is offline
Wij hebben al een hervorming doorgemaakt, kerk minder belangerijk etc.

In de moslim landen is deze verandering nog niet en zijn ze qua geloof nog in de Middeleeuwen blijven steken.

Ik snap niet dat HUN nog niet inzien dat de vrouwen evenveel als de mannen kunnen, en de vrouwen die dit zomaar accepteren?
Natuurlijk heb je ook goede moslims, maar de echt extreme moslims zouden toch echt eens beter moeten nadenken, en mischien eens wat kennis over zaken krijgen i.p.v de vrouw/homo onderdrukken.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 20:07
Verwijderd
Citaat:
LiqqY schreef op 22-06-2005 @ 20:42 :
Wij hebben al een hervorming doorgemaakt, kerk minder belangerijk etc.

In de moslim landen is deze verandering nog niet en zijn ze qua geloof nog in de Middeleeuwen blijven steken.

Ik snap niet dat HUN nog niet inzien dat de vrouwen evenveel als de mannen kunnen, en de vrouwen die dit zomaar accepteren?
Natuurlijk heb je ook goede moslims, maar de echt extreme moslims zouden toch echt eens beter moeten nadenken, en mischien eens wat kennis over zaken krijgen i.p.v de vrouw/homo onderdrukken.
Waarom zouden ze moeten nadenken? Alles staat toch in hun eigen interpretatie van de koran?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 20:10
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
LiqqY schreef op 22-06-2005 @ 20:42 :
Ik snap niet dat HUN nog niet inzien
Snik.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 20:15
juno
Avatar van juno
juno is offline
Antropologen zijn het erover eens dat er niet zoiets bestaat als een standaard ontwikkeling die in iedere cultuur volgens eenzelfde stramien verloopt. Dat de islam achter loopt is dus geen goede veronderstelling, en dat ze dus vanzelf wel een Verlichting door zullen maken is dat evenmin.

De Verlichting was een cultuurfenomeen dat uniek was voor die tijd en die plaats, en dat kun je niet zomaar plompverloren over willen hevelen naar een heel andere tijd en plaats.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 08:00
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 22-06-2005 @ 20:31 :
Ja leuk, maar geef jij eens een voorstel dan? Wat móeten we doen?

En dat cheerleaden tegen Juno moet je echt nalaten, dat weet je best.
Daar dient samen met risico-drop out's over gesproken te worden.

Welk cheerleading gedrag precies? Ik heb haar op de negeerlijst.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 09:53
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
S. schreef op 23-06-2005 @ 09:00 :
Daar dient samen met risico-drop out's over gesproken te worden.

Welk cheerleading gedrag precies? Ik heb haar op de negeerlijst.
Huh? Je laat je toch niet dusdanig over de rooie helpen dat je daar zelfopgelegde censuur voor nodig hebt, door de posts van iemand die je verder nooit zult zien op een internetforum?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 13:01
Verwijderd
Lo Wang say: 'maybe if I close eyes it go away'.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 16:04
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
S. schreef op 23-06-2005 @ 09:00 :
Daar dient samen met risico-drop out's over gesproken te worden.
Ja dat gebeurt al genoeg. Er zijn honderdduizend verschillende jeugdopvanginstellingen e.d. Maar kennelijk werkt dat dus niet.

En ik bedoelde dat "In mijn forumtijd heb ik wel geleerd dat het zinloos is om op dat punt met juno in discussie te gaan.Doctrinaire opvattingen over de Islam en haar aanhangers zorgt er voor dat elk poging tot een serieus discussie strandt. Geloof me het is verspilde moeite" met cheerleading-gedrag. Je weet net zo goed als ik dat dit soort commentaar alleen tot ergernis leidt.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.