Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2005, 16:05
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
juno schreef op 23-06-2005 @ 10:53 :
Huh? Je laat je toch niet dusdanig over de rooie helpen dat je daar zelfopgelegde censuur voor nodig hebt, door de posts van iemand die je verder nooit zult zien op een internetforum?
Bemoei je er niet mee.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2005, 16:20
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-06-2005 @ 14:01 :
Lo Wang say: 'maybe if I close eyes it go away'.
Hij blijft leuk. (Shadow Warrior)

Hehe, zeg dat maar tegen die Marokkaan met doorgeladen machinegun. (UZI? H&K?)

Opmerkelijk, gisterenavond weer iemand van 22 jaar oud opgepakt.
Lid van de Hofstadgroep volgens de AIVD. Het gaat keer op keer om erg jonge mensen.

Die ronselnesten mogen ze van mij keihard aanpakken.
Financieel kaalplukken ook. Ik begrijp niet waarom die radicalisering hier in Nederland zo uit de klauwen loopt. In landen waar weinig perspectief op toekomst is, kan ik me radicalisatie nog enigszins voorstellen.

Maar het zal wel weer gaan om een "rustige", "hardwerkende", "intelligente" jongeman.

We kunnen dus gewoon op 2 oren slapen.

Ook nog ff de Hofstad-FAQ opgedoken:
http://www.nos.nl/nieuws/achtergrond...leden_faq.html

Laatst gewijzigd op 23-06-2005 om 16:24.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 16:52
Verwijderd
Citaat:
DetonatorDc schreef op 23-06-2005 @ 17:20 :
Maar het zal wel weer gaan om een "rustige", "hardwerkende", "intelligente" jongeman.
De meeste van die zogenaamde radicalen zijn toch niet echt hoog opgeleid, Mohammed B. met zijn (niet afgemaakte) HBO was toch wel een uitzondering.

Maar je ziet hier wel duidelijk dat Nederlands spreken, een opleiding en een baan dus lang niet altijd voldoende zijn om een jonge moslim van de radicalisering af te houden. Het is ook het gevoel van ontworteling en het gebrek aan identiteit.

Je ziet dat het ook vrijwel zonder uitzondering Marokkanen en andere Noordafrikanen zijn die radicaliseren (Tunesiërs, Algerijnen). Vrijwel nooit Turken: 'een Turk kan altijd nog trots zijn op Galatasaray'. Dat geeft het verschil wel goed weer denk ik.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 17:15
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-06-2005 @ 17:52 :
De meeste van die zogenaamde radicalen zijn toch niet echt hoog opgeleid, Mohammed B. met zijn (niet afgemaakte) HBO was toch wel een uitzondering.

Maar je ziet hier wel duidelijk dat Nederlands spreken, een opleiding en een baan dus lang niet altijd voldoende zijn om een jonge moslim van de radicalisering af te houden. Het is ook het gevoel van ontworteling en het gebrek aan identiteit.

Je ziet dat het ook vrijwel zonder uitzondering Marokkanen en andere Noordafrikanen zijn die radicaliseren (Tunesiërs, Algerijnen). Vrijwel nooit Turken: 'een Turk kan altijd nog trots zijn op Galatasaray'. Dat geeft het verschil wel goed weer denk ik.
Ah, je hebt gelijk. Ze zijn niet allemaal hoogopgeleid, wel stond er iets over Samir A., die het VWO diploma bezit. Wat op zich ook niet direct iets zegt.

Ik denk inderdaad dat het gevoel geen eigen identiteit te bezitten kan leiden tot frustraties. Die frustraties kunnen dan niet positief worden omgezet, maar enkel negatief, met alle gevolgen vandien.

Het lijkt alsof Noord Afrikanen patent hebben op het radicaliseren ja, een zorgwekkende ontwikkeling. Misschien heeft het wel te maken met de daar aanwezige vorm van dictatuur.

Onlangs was op tv nog te zien dat in Tunesië ook niet alles gezegd/geschreven mag worden. Van Algerije is het bekend dat er een schijndemocratie aanwezig en in Marokko draait ook de repressie op volle toeren.

Laatst gewijzigd op 23-06-2005 om 17:19.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 19:55
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
On-topic:

Scholieren voelen multiculturele spanning

Wellicht heb jij ook een mailtje gekregen met daarin een aantal vragen over allochtonen en autochtonen op school. We hadden niet durven dromen dat zoveel members deze enquête daadwerkelijk zouden invullen. Daarom willen we iedereen bedanken die zijn of haar steentje heeft bijgedragen om dit onderzoek mogelijk te maken.

En dan nu de resultaten;

Volgens het onderzoek is ruim eenderde (36%) van jullie wel een betrokken geweest bij een ruzie tussen allochtonen en autochtonen. Meestal ging het daarbij om scheldpartijen (45%), maar ook geweld (23%) werd niet geschuwd.

Een op de vijf scholieren in het onderzoek (22%) zegt dat de moord op Theo van Gogh de sfeer op school heeft veranderd. Een op de zes (16%) vindt dat een groep allochtone jongeren op school de baas speelt. Het grootste deel van deze jongeren is van Marokkaanse dan wel Turkse afkomst.

Heb jij hier nog wat aan toe te voegen? Schroom niet en beklad die reactievelden vol met je eigen ervaringen.
http://www.pauze.nl/index.php?page=r...3&channel=home
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 20:37
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-06-2005 @ 17:52 :
De meeste van die zogenaamde radicalen zijn toch niet echt hoog opgeleid, Mohammed B. met zijn (niet afgemaakte) HBO was toch wel een uitzondering.
Er was ook een jongen die op zijn 16e naar Tsjetsjenie ging, die op dat moment havo deed. Ik ken de achtergronden van alle extremisten niet, maar volgens mij heeft het merendeel havo/vwo, en hebben de vmbo-ers het te druk met straatschoffie uithangen.

Citaat:
Je ziet dat het ook vrijwel zonder uitzondering Marokkanen en andere Noordafrikanen zijn die radicaliseren (Tunesiërs, Algerijnen). Vrijwel nooit Turken: 'een Turk kan altijd nog trots zijn op Galatasaray'. Dat geeft het verschil wel goed weer denk ik.
Als je eens wist hoe slecht het met Galatasaray gaat na het winnen van de UEFA-beker in 2000....

Ik denk niet dat het hebben van iets om trots op te zijn radicalisatie tegengaat. Denk dat het meer te maken heeft met het hebben van frustraties (over bijv. de gevestigde wereldorde.)
Waarom de ene Moslim uit de ene cultuur vaker radicaliseert als de Moslim uit de andere cultuur weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 23-06-2005 @ 21:37 :
Er was ook een jongen die op zijn 16e naar Tsjetsjenie ging, die op dat moment havo deed. Ik ken de achtergronden van alle extremisten niet, maar volgens mij heeft het merendeel havo/vwo, en hebben de vmbo-ers het te druk met straatschoffie uithangen.
Ik had juist begrepen dat Samir A. een schoolverlater was. Enfin, zoveel doet dat er ook niet toe.

Citaat:
Ik denk niet dat het hebben van iets om trots op te zijn radicalisatie tegengaat. Denk dat het meer te maken heeft met het hebben van frustraties (over bijv. de gevestigde wereldorde.)
Waarom de ene Moslim uit de ene cultuur vaker radicaliseert als de Moslim uit de andere cultuur weet ik niet.
Nou, ik heb daar wel denkbeelden over hoewel ik ze natuurlijk nooit empirisch kan staven. Maar ik denk dat het hebben van een stevige culturele identiteit, een land om trots op te zijn, zeker wel een rol speelt bij de vraag of iemand ontwortelt.

Jij zegt nu dat het komt door het hebben van frustraties over de gevestigde wereldorde. Maar ik denk dat het een beetje te optimistisch is om te denken dat iemand zomaar ontevreden is over de wereldorde. Er moet een reden zijn waarom hij ontevreden is over de wereldorde, of althans een reden waarom hij bereid is tot geweld over te gaan uit onvrede met die wereldorde.

Want, laten we wel wezen, Nederlanders en Europeanen in het algemeen zijn ook niet tevreden met de wereldorde. We zien China en de VS als economische grootmachten de EU volledig overvleugelen, we worden door de VS in ons hemd gezet als niet daadkrachtig, slap en principeloos. Maar gaan we over tot geweld? Nee, want we hebben het hier op zichzelf prima .

De reden dat denk ik mensen radicaliseren als gevolg van hun negatieve wereldbeeld is dat ze met name ontevreden zijn met hun eigen situatie. En die ontevredenheid komt voor een deel voort uit economische onvrede, voor een ander deel uit sociale onvrede. Zo gaat het in Turkije economisch gezien een stuk beter dan de 'echte' Islamitische regimes.

En ook op het vlak van de Amerikaanse bemoeienis gaat het Turkije voor de wind. Het is een overwegend islamitisch land, maar er wordt gesproken over toetreding tot de EU. Amerika beschouwt Turkije niet als een 'rogue state' of als een moslimregime dat men in de gaten moet houden.

Ik denk dus dat er dus best Turken zullen zijn die onvrede hebben met de wereldorde, zeker. Maar dan op dezelfde manier als Nederlanders en Fransen, bijvoorbeeld. Dus onvrede zonder tot geweld te willen overgaan. Geen gewelddadige onvrede, omdat Turken net als Nederlanders onder een stabiel en redelijk regime leven en niet extreem afgunstig hoeven te zijn.

Want dat soort gevoelens van onvrede werken als katalysator voor godsdienstige onvrede. Het is nooit alleen de islam die iemand laat radicaliseren. Het is een mengeling van gebrekkige sociale inzichten, gebrek aan identiteit en vatbaarheid voor peer pressure (met name tegenwoordig door internet). Dat is het gevaarlijke eraan: het zijn de groepen die toch al minder voor rede vatbaar zijn, die erdoor aangetrokken worden.

En dan is er natuurlijk nog het niet onbelangrijke aspect van de afwijzing. Het woord 'kutmarokkanen' is zo populair geworden, zo veelgebruikt, dat het voor een Marokkaan veel erger moet zijn daarover te horen dan voor een Turk. Want het woord 'kutturken' is niet in gebruik. Marokkanen zijn gewoon de kop van jut voor autochtonen, daardoor voelen ze zich - denk ik - eerder in de hoek gedrukt en hebben ze eerder de neiging tot extreme opvattingen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 08:01
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 24-06-2005 @ 00:30 :
Nou, ik heb daar wel denkbeelden over hoewel ik ze natuurlijk nooit empirisch kan staven. Maar ik denk dat het hebben van een stevige culturele identiteit, een land om trots op te zijn, zeker wel een rol speelt bij de vraag of iemand ontwortelt.

Jij zegt nu dat het komt door het hebben van frustraties over de gevestigde wereldorde. Maar ik denk dat het een beetje te optimistisch is om te denken dat iemand zomaar ontevreden is over de wereldorde. Er moet een reden zijn waarom hij ontevreden is over de wereldorde, of althans een reden waarom hij bereid is tot geweld over te gaan uit onvrede met die wereldorde.

Want, laten we wel wezen, Nederlanders en Europeanen in het algemeen zijn ook niet tevreden met de wereldorde. We zien China en de VS als economische grootmachten de EU volledig overvleugelen, we worden door de VS in ons hemd gezet als niet daadkrachtig, slap en principeloos. Maar gaan we over tot geweld? Nee, want we hebben het hier op zichzelf prima .

De reden dat denk ik mensen radicaliseren als gevolg van hun negatieve wereldbeeld is dat ze met name ontevreden zijn met hun eigen situatie. En die ontevredenheid komt voor een deel voort uit economische onvrede, voor een ander deel uit sociale onvrede. Zo gaat het in Turkije economisch gezien een stuk beter dan de 'echte' Islamitische regimes.

En ook op het vlak van de Amerikaanse bemoeienis gaat het Turkije voor de wind. Het is een overwegend islamitisch land, maar er wordt gesproken over toetreding tot de EU. Amerika beschouwt Turkije niet als een 'rogue state' of als een moslimregime dat men in de gaten moet houden.

Ik denk dus dat er dus best Turken zullen zijn die onvrede hebben met de wereldorde, zeker. Maar dan op dezelfde manier als Nederlanders en Fransen, bijvoorbeeld. Dus onvrede zonder tot geweld te willen overgaan. Geen gewelddadige onvrede, omdat Turken net als Nederlanders onder een stabiel en redelijk regime leven en niet extreem afgunstig hoeven te zijn.

Want dat soort gevoelens van onvrede werken als katalysator voor godsdienstige onvrede. Het is nooit alleen de islam die iemand laat radicaliseren. Het is een mengeling van gebrekkige sociale inzichten, gebrek aan identiteit en vatbaarheid voor peer pressure (met name tegenwoordig door internet). Dat is het gevaarlijke eraan: het zijn de groepen die toch al minder voor rede vatbaar zijn, die erdoor aangetrokken worden.

En dan is er natuurlijk nog het niet onbelangrijke aspect van de afwijzing. Het woord 'kutmarokkanen' is zo populair geworden, zo veelgebruikt, dat het voor een Marokkaan veel erger moet zijn daarover te horen dan voor een Turk. Want het woord 'kutturken' is niet in gebruik. Marokkanen zijn gewoon de kop van jut voor autochtonen, daardoor voelen ze zich - denk ik - eerder in de hoek gedrukt en hebben ze eerder de neiging tot extreme opvattingen.
Wow, wat een wijze reply.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 08:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef op 24-06-2005 @ 09:01 :
Wow, wat een wijze reply.
Behalve de laatste alinea.

De Marokkanen die nu het eigenlijk zouden moeten maken of beginnen met hun leven daarbij is deze laatste alinea wel van toepassing, maar niet voor hen die het al verziekt hebben.

Ali B. bv. was gewoon een crimineeltje. En dat had imo weinig te maken met de term kutmarokkanen. Gelukkig voor hem heeft hij uiteindelijk een niet-crimineel pad gekozen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 09:46
Verwijderd
Citaat:
bonelesschicken schreef op 24-06-2005 @ 09:01 :
Wow, wat een wijze reply.
Je hebt hem daadwerkelijk gelezen?

Gatara: daarmee is de laatste alinea niet ongeldig. Die is namelijk zeer algemeen geformuleerd. Ik bedoel er gewoon mee dat het op alle Marokkanen een negatieve invloed heeft om met 'kutmarokkaan' te worden aangeduid in de media, of het nou eerste- of derde-generatie-Marokkanen zijn, normale gymnasiasten of straatboefjes.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 09:56
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 23-06-2005 @ 17:04 :
Ja dat gebeurt al genoeg. Er zijn honderdduizend verschillende jeugdopvanginstellingen e.d. Maar kennelijk werkt dat dus niet.
Risico probleemjongeren zitten nog niet in een jeugdopvanginstelling.
Met degenen die daar zitten, is het al fout gegaan.
Maar met degene waarmee het dreigt fout te gaan (Dit kunnen de leraren, buurtvaders en/of de ouders signaleren.) Zij kunnen zo nodig een hulpinstelling inschakelen (Het project "Nieuw Perspectieven" is al actief in Amsterdam /Rotterdam , en volgens mijn docente (en die onderzoeken) loopt dit project erg goed. Er zijn nog wel een aantal andere projecten in grote steden. Dit moet gewoon doorgaan en blijven gefinancieerd worden door de overheid. Door bezuinigingen gaat het op dit vlak ook fout. Minder controle te bieden.)
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Glory Days schreef op 24-06-2005 @ 09:11 :
Ik had liever gezien dat hij het bij criminaliteit had gehouden ipv ons lastig te vallen met zijn gezeur.
Gezeur?Waar heb je het over?!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 10:02
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
makelville schreef op 24-06-2005 @ 10:58 :
Gezeur?Waar heb je het over?!
Ik denk dat hij Ali B.'s teksten slecht vindt.

Dat ben ik overigens wel met hem eens.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 10:05
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 24-06-2005 @ 11:02 :
Ik denk dat hij Ali B.'s teksten slecht vindt.

Dat ben ik overigens wel met hem eens.
Wat bedoel je met lastigvallen? Je bent er toch vrij in om er al dan niet naar te luisteren?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 10:08
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Nou, in sommige omgevingen ontkom je er niet altijd aan.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Glory Days schreef op 24-06-2005 @ 11:10 :
Je wordt op tv doodgegooid met die jongen. Ik heb een hekel aan de term maar Ali B. is echt een kutmarokkaan.
Nou nou, smaken verschillen - © Ali B
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 10:21
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 24-06-2005 @ 11:08 :
Nou, in sommige omgevingen ontkom je er niet altijd aan.
Gister bij de supermarkt, afdeling snacks en zoutjes: 'HET IS DIE MOCRO FLAVOR, DIE LEIPE MOCRO FLAVOR' keihard uit de luidspreker. Ik wist wel dat in supermarkten altijd 'kooplustbevorderende' muziek gedraaid wordt, maar in dit geval verging mijn eetlust me echt totaal
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 10:32
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-06-2005 @ 11:21 :
Gister bij de supermarkt, afdeling snacks en zoutjes: 'HET IS DIE MOCRO FLAVOR, DIE LEIPE MOCRO FLAVOR' keihard uit de luidspreker. Ik wist wel dat in supermarkten altijd 'kooplustbevorderende' muziek gedraaid wordt, maar in dit geval verging mijn eetlust me echt totaal
'Nieuw van Lays: chips met Mocro Flavour'
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 10:33
Verwijderd
Ali B. heeft gister met Oranje-20 meegetraind !
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 10:38
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Nou, die halve finale halen we dus nooit meer
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 10:39
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 24-06-2005 @ 11:38 :
Nou, die halve finale halen we dus nooit meer
Door Ali B.? Je kunt het ook overdrijven hé? Of we weten gewoon dat Nigeria te sterk is.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 21:14
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
Uit een onderzoek van het gratis blad Pauze, verricht onder 4.000 scholieren, blijkt dat 25% van de middelbare scholieren in Nederland een gespannen sfeer tussen allochtone en autochtone jongeren constateert.

Volgens het onderzoek is 36% van de scholieren wel eens betrokken geweest bij een ruzie tussen allochtonen en autochtonen. In 45% van de gevallen ging het daarbij om scheldpartijen, maar in 23% van de ruzies werd geweld gebruikt.

De moord op Theo van Gogh heeft de sfeer op de middelbare scholen geen goed gedaan, meent 22% van de leerlingen. Zo'n 16% vindt dat een groep allochtone jongeren op school de baas speelt. Het gaat dan vooral om Turkse of Marokkaanse scholieren, die de baas aan het spelen zijn.
Bron: fok.nl

Wat vinden jullie? Voel je ook een gespannen sfeer tussen allochone en autochtone jongeren?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 21:15
Verwijderd
Zucht. En hoeveel procent is betrokken geweest bij ruzies tussen autochtonen onderling...?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 21:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Tuurlijk, maar niet meer dan voorheen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 21:31
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Sjonge, een topic over allochtonen. Wat orgineel.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 21:34
qghp
qghp is offline
I <3 negers
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 21:45
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Nare, je vergeet je slot
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 21:54
Verwijderd
duh
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 21:54
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
och wat erg
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 21:57
Verwijderd
nounounou, dadelijk krijgen we een nieuw soort west side story.

alleen dan niet tussen de sharks en de jets,

maar tussen de turks en de neds
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 22:04
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
THC1 schreef op 26-06-2005 @ 22:14 :
Wat vinden jullie? Voel je ook een gespannen sfeer tussen allochone en autochtone jongeren?
Ik voel eerder een spanning tussen mensen die serieus willen discussiëren op N&A en mensen die dit soort topics openen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 22:08
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
THC1 schreef op 26-06-2005 @ 22:14 :
Wat vinden jullie? Voel je ook een gespannen sfeer tussen allochone en autochtone jongeren?
En nee, ik kan eigenlijk wel goed opschieten met mensen. Allochtone vrienden van me voelen evenmin spanning.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 22:12
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Vice schreef op 26-06-2005 @ 23:04 :
Ik voel eerder een spanning tussen mensen die serieus willen discussiëren op N&A en mensen die dit soort topics openen.
Hat-se-flats! One-hundred-and-eightyyyyyy!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 22:19
Verwijderd
Natuurlijk voel je wel eens een gespannen sfeer tussen allochtonen en autochtonen, bijvoorbeeld als je 's avonds in de stad bent.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 22:24
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Snees schreef op 26-06-2005 @ 23:19 :
Natuurlijk voel je wel eens een gespannen sfeer tussen allochtonen en autochtonen, bijvoorbeeld als je 's avonds in de stad bent.
Hm, maar dan specifiek tussen allochtonen en autochtonen?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 22:51
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 26-06-2005 @ 23:24 :
Hm, maar dan specifiek tussen allochtonen en autochtonen?
Ja.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 22:52
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Snees schreef op 26-06-2005 @ 23:19 :
Natuurlijk voel je wel eens een gespannen sfeer tussen allochtonen en autochtonen, bijvoorbeeld als je 's avonds in de stad bent.
Ik voel inderdaad een spanning, al die autochtonen kijken me altijd zo bedreigend aan enzo.
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 22:55
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
McCaine schreef op 26-06-2005 @ 23:51 :
Ja.
Ik zal wel met m'n ogen in m'n zak lopen dan
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 23:01
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ik voel geen spanningen tussen allochtonen en autochtonen, het valt me alleen op dat op mijn school de allochtonen zich vaak graag willen laten gelden en graag op de voorgrond treden, maar dat zie ik niet als een probleem.

Ook 's avonds in de stad niet, ze hebben geen enkele reden mij lastig te vallen en dat geldt ook andersom. Ze bereiken er toch niks mee vervelend te doen tegen mij, dus gebeurd er ook niets.

edit: ik merk natuurlijk wel dat er spanningen zijn in de samenleving, maar ik heb er zelf concreet nog nooit wat van gemerkt.
__________________
As finishing touch, God created the dutch

Laatst gewijzigd op 26-06-2005 om 23:03.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 23:18
Verwijderd
Citaat:
dingokoning schreef op 26-06-2005 @ 23:52 :
Ik voel inderdaad een spanning, al die autochtonen kijken me altijd zo bedreigend aan enzo.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 01:59
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Lijkt er inderdaad veel op, ik heb ze maar even samengevoegd.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.