Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2008, 04:04
kous
Avatar van kous
kous is offline
Is het iemand ooit gelukt?
Bij mij ademen ik elke dag door een ander neusgat maar steeds is er 1 verstopt!!, ik vroeg me af of iemand er ooit in geslaagd is door de beide neusgaten te kunnen ademen op het zelfde ogenblik.

Zeg eens wat je prsoonlijke ervaring is, ik ben er ZEKER van dat iemand hier ook ooit al eens over nadacht hahhah xD

Thx, kous!
__________________
hier staat helemaal niks
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 09:39
Verwijderd
Als je maar hard genoeg inademt, lukt het.

Maar ik heb ooit eens bij klokhuis gezien dat je eigenlijk standaar maar 1 neusgat gebruikt, en dat wisselt om de zoveel minuten.

Dus inderdaad, je vraag is niet geheel onbekend
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 11:06
Verwijderd
Als je diep in- en uitademt dan adem je door beide Als je normaal ademt, dan adem je inderdaad maar door 1 neusgat en dat wisselt zich. Ik weet niet meer precies wat daar de gedachte achter zou kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 12:02
goeltje
Avatar van goeltje
goeltje is offline
Ik adem meestal door beide neusgaten. En zeker als ik dieper in- en uitadem.

Vroeger ademde ik altijd door mn mond. Heel slecht, maar ja.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 12:33
Gemenerik
Avatar van Gemenerik
Gemenerik is offline
Weg van de minste weerstand hé.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Weg van de minste weerstand hé.
Als je niet verkouden bent, wissel je ook om de zoveel minuten; er is altijd 1 neusgat dominant bij het ademen
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 12:49
Gemenerik
Avatar van Gemenerik
Gemenerik is offline
Citaat:
Als je niet verkouden bent, wissel je ook om de zoveel minuten; er is altijd 1 neusgat dominant bij het ademen
helemaal correct my lady, best vaag op zich. Gelukkig werkt dat mechanisme alleen maar bij de neus
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 16:37
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Als ik een neusgat dicht hou, dan gaat het ademen wel moeizamer, wat de indruk wekt dat ik via 2 neusgaten adem. Maar verder weet ik niet hoe ik het anders kan controleren.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 17:17
Verwijderd
Bekend fenomeen, de neuscyclus. Het mooiste is dat het neusgat waar je mee ademhaalt gecorreleerd is met verhoogde EEG-activiteit in de hersenhelft aan de andere kant. Je kunt zelfs je activiteit in een hersenhelft verhogen door gedwongen door het neusgat aan de andere kant te ademen (dus door links ademen verhoogt rechterhersenhelft-activiteit en vice versa).
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 20:23
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
ik adem altijd met beide neusgaten tenzij ik verkouden ben
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 20:42
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik adem altijd door beide neusgaten, idd behalve bij verkouden zijn enzo.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 00:17
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
ik gebruik elke dag neusspray om door 2 neusgaten te ademen. ademt makkelijker dan 1
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 13:16
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
ik gebruik elke dag neusspray om door 2 neusgaten te ademen. ademt makkelijker dan 1
Dat is erg slecht voor je neus. Nichtje van mij deed dat ook en kan nu niet meer ruiken.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 14:30
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Bekend fenomeen, de neuscyclus. Het mooiste is dat het neusgat waar je mee ademhaalt gecorreleerd is met verhoogde EEG-activiteit in de hersenhelft aan de andere kant. Je kunt zelfs je activiteit in een hersenhelft verhogen door gedwongen door het neusgat aan de andere kant te ademen (dus door links ademen verhoogt rechterhersenhelft-activiteit en vice versa).
Hé, wat interessant! Dus ik ben nu mijn rechterhersenhelft aan het activeren Ik hoop dat dat helpt voor scriptie schrijven

Het is wel gek, ik voel wel dat ik nu meer met links adem, maar tegelijkertijd is het ook waar wat Balance zegt: als ik één neusgat dicht houd, gaat het ademen wel lastiger.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Hé, wat interessant! Dus ik ben nu mijn rechterhersenhelft aan het activeren Ik hoop dat dat helpt voor scriptie schrijven

Het is wel gek, ik voel wel dat ik nu meer met links adem, maar tegelijkertijd is het ook waar wat Balance zegt: als ik één neusgat dicht houd, gaat het ademen wel lastiger.
Ik geloof dat je altijd ook wel met het andere ademt, maar minder, dus dat een neusgat dominant is telkens. Ik geloof dat Midas Dekkers 't daar ook eens over had. Ze hebben volgens mij ook onderzoek gedaan naar draaien in je slaap en of dat te maken heeft met het wisselen van neusgat, erg grappig
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 19:12
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Dat gaan we eens in praktijk uitvoeren... hmm, bij het dichthouden van zowel het linker- als rechter neusgat gaat ademen moeilijk dan niet dichthouden, maar bij het dichthouden van het rechter neusgat gaat ademen makkelijker dan bij het dichthouden van het linker
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 13:21
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Als ik mijn linker neusgat dicht hou dan gaat het ademen moeilijker, bij het dichthouden van de rechter merk ik geen verschil.

Moet er wel bijzeggen dat ik verkouden ben en dat mijn rechterneus gat een beetje verstopt zit, dus waarschijnlijk is mijn linker neusgat sowieso al dominant.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 16:08
Fiepie
Fiepie is offline
Voor de mensen die het interesseert: het is omdat je neus eigenlijk nooit rust krijgt om te regenereren. In deze paar minuten gebeurt er dus eigenlijk een mega-snelle onderhuidsbeurt, met herstel van het neusslijmvlies e.d. voor zover mogelijk
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 00:06
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Dat is erg slecht voor je neus. Nichtje van mij deed dat ook en kan nu niet meer ruiken.
echt? wist ik niet

heb vandaag otrivin zoutoplossing gekocht. er staat letterlijk: om vrijer te ademen door de neus. is zoiets wel ok dan?

maar lijkt mij dat dit geen kwaad kan toch..want het werkt niet..
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 12:04
Verwijderd
Citaat:
echt? wist ik niet

heb vandaag otrivin zoutoplossing gekocht. er staat letterlijk: om vrijer te ademen door de neus. is zoiets wel ok dan?

maar lijkt mij dat dit geen kwaad kan toch..want het werkt niet..
Ik heb altijd begrepen dat je neussprays nooit langer dan een week mag gebruiken, sowieso is er kennelijk iets aan de hand wanneer je dagelijks neusspray nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 00:00
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Ik heb altijd begrepen dat je neussprays nooit langer dan een week mag gebruiken, sowieso is er kennelijk iets aan de hand wanneer je dagelijks neusspray nodig hebt.
heb het niet nodig. als 2 neusgaten vrij zijn, ademt het n beetje fijner. maar niet meer sprayen dus met die normale neusspray
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 01:05
Verwijderd
Citaat:
Bekend fenomeen, de neuscyclus. Het mooiste is dat het neusgat waar je mee ademhaalt gecorreleerd is met verhoogde EEG-activiteit in de hersenhelft aan de andere kant. Je kunt zelfs je activiteit in een hersenhelft verhogen door gedwongen door het neusgat aan de andere kant te ademen (dus door links ademen verhoogt rechterhersenhelft-activiteit en vice versa).
ja want je linker hersenhelft bestuurt de rechterkant van je lichaam, dus is het nogal logisch dat je activiteit dan verhoogt.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 20:41
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
echt? wist ik niet

heb vandaag otrivin zoutoplossing gekocht. er staat letterlijk: om vrijer te ademen door de neus. is zoiets wel ok dan?

maar lijkt mij dat dit geen kwaad kan toch..want het werkt niet..
Wat Andijvie zegt dat klopt, neusspray mag je niet te lang gebruiken. Als het goed is staat het ook in de bijsluiter.

Zoutoplossing is een heel stuk onschuldiger, dus dat kun je wel vaker gebruiken. Maar als het niet nodig is (als je neus niet al te dicht zit) kun je het beter ook gewoon de kans geven om bij te komen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 20:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Neussprays die op recept zijn (zoals fluticason, nasonex, flixonase, rhinocort, etc) mag je wel gedurende langere tijd gebruiken maar dingen als otrivin niet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Johannes de Doper [Komedie]
Green Day
11 15-08-2005 16:35
Verhalen & Gedichten Humor: Johannes de Doper
Green Day
9 09-08-2005 21:35
Vrije tijd reddend zwemmen
vedetje
17 19-11-2003 16:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.