Oud 08-04-2012, 12:57
Verwijderd
Nu de winkels helemaal vol liggen met allemaal eten voor pasen vroeg ik me zo ineens af sinds wanneer alle feestdagen zo om eten zijn gaan draaien en hoe mensen daar zelf tegen aan kijken!

Vertel, eet jij op elke feestdag ontzettend uitgebreid na urenlang in de keuken te hebben gestaan of warm je gewoon een soepje op? Waarom doe je dat dan? Als je nog bij je ouders woont; zou je het zelf anders doen als je later op jezelf bent?

TS begint: Met feestdagen ben ik bij mijn ouders, en mijn ouders vinden het wel gezellig om samen te eten. Nu ben ik zelf een groot fan van 's avonds aan tafel eten met elkaar om lekker gezellig wat bij te kletsen, dus dat is voor ons niet zo vreemd. Vanavond gaan we wel gourmetten, iets wat je "normaal" gesproken toch niet doet. Morgen eten we echter gewoon eigen gemaakt pizza, iets wat we wel vaker eten als mijn moeder de tijd heeft om het te maken. Met de kerstdagen eten we wel twee avonden heel lekker en uitgebreid, kennelijk is dat toch anders . Ook doen we bij beide feestdagen een uitgebreid ontbijt met zijn allen, dat doen we normaal gesproken niet dus dat is wel extra leuk.
Ik vind het altijd wel heel erg gezellig om te doen, alhoewel het aan tafel niet ergens anders over gaat. Je bent toch allemaal weer even bij elkaar .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2012, 13:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik wilde net een paastopic openen

Ik vind het sowieso altijd leuk om met veel mensen/familie te eten en lang te tafelen dus ik houd er wel van Dat hoeft wat mij betreft geen super uitgebreid en super chic eten te zijn, als het maar gezellig is (dat kan dus ook met soep met broodjes of pizza oid). Het is ook niet elke feestdagen omdat dat niet altijd zo uitkomt, met kerst en/of oud en nieuw ben ik vaak op wintersport en dan eten we daar wel iets lekkers maar dat is toch anders dan in Nederland met alle familie erbij.

Deze pasen hebben we vanmorgen paasontbijt gehad met m'n vriend en m'n schoonouders. Wel iets uitgebreider dan normaal met afbakbroodjes, paasstol en matzes. Croissantjes en een gekookt eitje doen we wel vaker op zondagochtend (bij m'n schoonouders, als we thuis zijn dan halen we nog wel eens broodjes/croissantje bij de bakker (om de hoek en op zondagochtend open <3) maar dan is het wel minder uitgebreid). Vanavond doen we niets bijzonders omdat we naar Disney on Ice gaan en dat om 18.30 uur begint. Morgenavond gaan we gourmetten met m'n vriend, zijn ouders, zijn zusje en haar vriend dus dat wordt wel weer gezellig. Ik houd wel van gourmetten of kaasfonduen ofzo maar dat doe ik zo af en toe ook wel omdat ik er zin in heb en niet alleen met feestdagen.

Met kerst of pasen zitten we vaak ook met de hele familie van m'n vriend bij zijn opa en oma en die hebben dan wel allemaal hapjes of tafel (of we laten pizza komen ofzo) en dat is ook altijd heel gezellig. Bij mijn moeder is het wel een beetje hetzelfde, iets uitgebreider eten dan normaal of fonduen of gourmetten oid maar omdat dat verder weg is, komen we daar minder vaak.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2012, 19:44
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Voor mijn gevoel wordt de nadruk de laatste jaren steeds meer op dat eten gelegd. Vroeger was dat in mijn beleving veel minder.
Ik ben van jongs af aan gewend om met Pasen te brunchen met lekkere broodjes, dus dat heb ik vandaag ook gedaan. Al moet ik zeggen dat ik de hoeveelheid verschillende dingen ingeperkt heb, omdat we toch maar met z'n tweeën zijn en ik weet dat we anders over een paar dagen dingen weg moeten gooien. Verder met Pasen geen bijzondere dingen. Toen ik klein was, zochten we altijd chocolade eieren, maar die heb ik dit jaar niet eens gekocht i.v.m. een afvalpoging van mijn vriend.
Met Kerst hadden we bij mijn ouders altijd een zondags ontbijt (iets uitgebreider dan normaal) en dan eerste kerstdag een viergangen diner en tweede kerstdag gourmetten. Dit jaar heb ik mijn ouders uitgenodigd voor een Kerstbrunch en heb ik voor het avondeten gezellig met mijn vriend in de keuken gestaan om iets simpels maar lekkers te maken. En de andere kerstdag zijn we bij mijn schoonouders wezen puzzelen en eten. Daar eten ze altijd redelijk 'gewoon', maar dan met veel kleine porties (bijv. 4 soorten groente om uit te kiezen).
Met citaat reageren
Oud 09-04-2012, 07:43
kerlchen
Avatar van kerlchen
kerlchen is offline
Voor mij wordt het eigenlijk steeds minder belangrijk om op feestdagen enorm veel te koken en eten. Omdat ik best weinig tijd voor mijn vrienden en familie heb, probeer ik op die dagen altijd iets te plannen waar ik met hen samen iets leuks kan doen. Tradities hebben niet zo een grote betekening, maar als ik met familie en vrienden tijd kan besteden waar wij allemaal van kunnen genieten is dit volgens mij het meest belangrijk.
De media zij enorm bezig om iedereen het gevoel te geven een gourmet chef te zijn en een hight tech omgeving van je keuken te moeten maken.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2012, 08:45
Verwijderd
|Mijn moeder wilt altijd vroeg en uitgebreidt ontbijten op feestdagen. en dar geldt vooral met pasen en kerst. Met het avondeten gaan we of gourmetten, uitgebreidt koken en met kerst uiteten. voor mijn vader hoeft dat uitgebreide gedoe niet zo, hij laat mijn moeder alles doen en bemoeit zich er niet mee. hij helpt ook niet. hij eet wel alles op.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Appelflappen met jam
bebino85
0 29-08-2011 04:06
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #21
flyaway
500 10-03-2008 20:17
Psychologie Maak de zin af topic #2
Mariekje*
412 06-03-2006 16:29
Lichaam & Gezondheid buikje en billen
fruitvliegje
3 08-01-2005 21:41
De Kantine Wat eten Nazi's en/of Racisten??
HoopStront
69 26-12-2003 02:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07.